Hoe maak ik dit goed?

08-07-2011 01:24 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals velen die hier een topic plaatsen heb ik al vaak rondgekeken op Viva maar nog nooit zelf geregistreerd/een topic aangemaakt.

Dit verhaal klinkt misschien echt heel vreemd, maar ik ga het zo objectief mogelijk vertellen:

Ongeveer drie weken geleden heb ik in een club een hele leuke jongen ontmoet. Het klikte meteen, al toonde hij wel meer interesse dan ik. Ik begon meestal met het sturen van 1 sms, maar vervolgens hadden we hele sms gesprekken. (Al moet ik wel toegeven dat hij vaak laat reageerde, soms pas een (halve dag later).)

Nu hadden we vrijdag een date die heel gezellig was en uitliep op seks. Heel leuk allemaal, maar we hebben wel beiden besloten dat het misschien niet zo slim van ons was. Hij zei wel direct na de date dat hij graag binnen nu en twee weken weer wat af wilde spreken.

Nu werd ik afgelopen zondag ziek.. een enorme blaasontsteking waar ik ook ontzettende koorts bij heb. Maandag hebben we gebeld.. hij was heel lief.. Gelukkig heb ik hem toen wel verteld hoe onuitstaanbaar ik ga zijn als ik ziek ben..

Nu heb ik al 2 dagen niks meer van hem gehoord. Ik denk oprecht dat hij gewoon druk is.. maar dat ik het een beetje heb verpest door nogal opdringerig te doen. Ik dacht dat ik mogelijk zwanger van hem was (deze 'tekenen' van zwangerschap bleken later toen ik de vroege zwangerschapstest gedaan had gewoon bijwerkingen van de antibiotica..) maar goed.. ik heb hem dus best vaak gesmst met dat ik iets belangrijkst moest vertellen en of hij me wilde bellen.

Ik dacht echter (mede door de hoge koorts denk ik) dat hij me negeerde omdat hij me niet meer leuk vond en me subtiel wilde dumpen.. (hier had ik geen enkele reden toe..)

Nu heb ik hem ongeveer 2 dagen bestookt met berichtjes. (Ongeveer 10 per dag..) terwijl hij niks terug stuurt. Ik denk oprecht dat hij het eerst gewoon druk had maar dat ik hem nu heb afgeschrokken met mijn opdringerigheid.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen.. want ik zou echt graag met hem verder daten.

Ik heb voor mezelf een paar opties, maar jullie mogen natuurlijk aanvullen:

1. Hem gewoon laten, hopen dat hij naar mij komt. (Wel met het risico dat ik niet kan uitleggen waarom ik zo hysterisch deed en hij dus misschien denk dat ik hysterisch ben, en geen contact op neemt.)

2. Hem een paar dagen met rust laten en dan bij hem langs gaan om het hem rustig uit te leggen.

3. Morgen als ik wakker word hem een excuus sms sturen waarin ik uitleg dat ik hoge koorts had en dacht dat er wat ergs aan de hand was.. en dat het door de koorts allemaal 10x erger leek en daarom zo hysterisch deed. Dat ik hem niet af wilde schrikken maar gewoon erg in paniek was..

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Want ik ben normaal (als ik niet ziek ben) echt niet het type meisje dat zo hysterisch zou doen.. ik ben juist een beetje van de afstand in het begin..
tomatensoep zegt het bondiger ;)
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:13:

Maar ik wil even iets vragen he.. aan alle mensen hier in dit topic (ook aan de kritische mensen):

Stel he, ik laat een paar dagen niets meer van me horen en ga dan toch langs.. gewoon om mijn excuses aan te bieden. (Dan moet ik dit wel eerst leren zonder smoesjes te doen.) Dan kan ik het daar toch niet erger mee maken? Nu heb ik niks en in het ergste geval lacht hij me recht in mijn gezicht uit en heb ik ook niks.. (Behalve een gekrenkt ego, maar goed dat is dan mijn eigen schuld.)

En jij denkt echt dat je je dan niet nog veel kutter gaat voelen omdat je je dan nog belachelijker hebt gemaakt? Right. Je kan het dus echt wel erger maken. Hij kan je nog stalkerig vinden (wat je dan ook bent) en jij voelt je nog kutter. NIET DOEN DUS!

En zou ik hier echt serieus iets aan moeten laten doen? Ik las hier ergens dat ik serieus naar mijn eigen onzekerheid moet kijken, etc. maar ik vraag me af hoe ik dat dan zou moeten doen. Aangezien het de eerste keer is dat ik zulk gedrag vertoon lijkt een psycholoog of iets wat daar op lijkt me nogal overdreven.
quote:Tomatensoep schreef op 08 juli 2011 @ 10:14:

Wij zijn het aardig eens he Sssenta Alleen jammer dat jij zoveel sneller typt dan ik. Begin te begrijpen hoe een mosterdpot zich voelt
Nou dan zal ik in ieder geval niets doen tot ik er heel goed over na heb gedacht. (Dat duurt sowieso wel een tijdje..)
liefnaief, wat haal je er voor jezelf uit om langs te gaan?
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:19:

Nou dan zal ik in ieder geval niets doen tot ik er heel goed over na heb gedacht. (Dat duurt sowieso wel een tijdje..)Zucht. Je luistert echt niet he? Je moet het gewoon helemaal niet doen.
Nou sorry hoor, maar ik ga dus niet meer klakkeloos advies van anderen aannemen.

Ik vind het echt prettig dat jullie zo veel tijd in me steken en me advies geven, maar aangezien ik deels op advies van mijn vriendinnen en niet zelf nadenken in deze situatie ben beland wil ik er gewoon zelf over nadenken.

Waarschijnlijk ga ik inderdaad naar jullie luisteren, maar ik wil ook gewoon zelf even kijken wat ik vind als ik weer wat rustiger ben.
quote:Primabella schreef op 08 juli 2011 @ 10:19:

liefnaief, wat haal je er voor jezelf uit om langs te gaan?Dat hij het misschien een beetje begrijpt en niet denkt dat ik gestoord ben.
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 10:19:

[...]

Alleen jammer dat jij zoveel sneller typt dan ik. Begin te begrijpen hoe een mosterdpot zich voelt Ik zit gewoon te wachten op belangrijke mailtjes en heb dus niet veel beters te doen
Ah. Nu geef je dus je vriendinnen voor de volle 100% de schuld dat jij hem bent gaan stalken.

Makkelijk. Als (sorry, wanneer) je straks weer naar hem toe gaat en je jezelf nog meer voor schut zet, en je jezelf dus nog kutter gaat voelen kun je de posters (koko e.a.) de schuld geven dat zij je dit hebben aangeraden.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:23:

Nou sorry hoor, maar ik ga dus niet meer klakkeloos advies van anderen aannemen.

Ik vind het echt prettig dat jullie zo veel tijd in me steken en me advies geven, maar aangezien ik deels op advies van mijn vriendinnen en niet zelf nadenken in deze situatie ben beland wil ik er gewoon zelf over nadenken.

Waarschijnlijk ga ik inderdaad naar jullie luisteren, maar ik wil ook gewoon zelf even kijken wat ik vind als ik weer wat rustiger ben.Dat kan, maar vraag dan geen advies. Heb ik zelf ook zo vaak gehad, dat ik mensen om advies vroeg. Dan kreeg ik antwoord b (verstand) , terwijl ik antwoord a ( mijn gevoel) wilde. Werd ik boos om antwoord b, ging ik eigenwijs antwoord a uitvoeren, en dan weer klagen dat ik zo stom was geweest om naar m'n gevoel te luisteren.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:24:

[...]

Dat hij het misschien een beetje begrijpt en niet denkt dat ik gestoord ben.En dat bereik je door....hem nog meer te gaan stalken? Want laten we wel zijn, elke contactpoging van jou is gewoon verder gaan met stalken. Je lei is niet opeens schoon nu jij (denkt in te zien) inziet dat je fout bezig bent geweest.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:24:

[...]

Dat hij het misschien een beetje begrijpt en niet denkt dat ik gestoord ben.Maar hij zal het niet begrijpen. Wij begrijpen het ook niet.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:13:

Maar ik wil even iets vragen he.. aan alle mensen hier in dit topic (ook aan de kritische mensen):

Stel he, ik laat een paar dagen niets meer van me horen en ga dan toch langs.. gewoon om mijn excuses aan te bieden. (Dan moet ik dit wel eerst leren zonder smoesjes te doen.) Dan kan ik het daar toch niet erger mee maken? Nu heb ik niks en in het ergste geval lacht hij me recht in mijn gezicht uit en heb ik ook niks.. (Behalve een gekrenkt ego, maar goed dat is dan mijn eigen schuld.)

Ik zou eerst eens bedenken wat je nu wilt. Ik opperde mail sturen puur voor je eigen gemoedsrust (dat je in elk geval jouw kant hebt uitgelegd aan hem) maar je reageerde dat je dan antwoord verwacht en het dan nog lastiger krijgt.Wil je alleen je excuses aanbieden of verwacht je nog iets van hem? Excuses zonder een reactie van hem kan ook via de mail lijkt me. Ik zou persoonlijk een onverwacht bezoek van 'sms-stalker' absoluut niet waarderen en zelfs eng vinden.

En zou ik hier echt serieus iets aan moeten laten doen? Ik las hier ergens dat ik serieus naar mijn eigen onzekerheid moet kijken, etc. maar ik vraag me af hoe ik dat dan zou moeten doen. Aangezien het de eerste keer is dat ik zulk gedrag vertoon lijkt een psycholoog of iets wat daar op lijkt me nogal overdreven.

Het feit dat je door reacties hier en situatie met je oma nu zo aan jezelf twijfelt komt wel erg onzeker over. Maar dat is misschien niet zo gek omdat je je nu kut voelt over je gedrag. Ik zou misschien wat aan die onzekerheid proberen te doen (ook al komt zelfvertrouwen ook wel met de jaren hoor!). Gelijk hulp inschakelen nu lijkt me ook nogal overdreven.
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 10:25:

Ah. Nu geef je dus je vriendinnen voor de volle 100% de schuld dat jij hem bent gaan stalken.

Makkelijk. Als (sorry, wanneer) je straks weer naar hem toe gaat en je jezelf nog meer voor schut zet, en je jezelf dus nog kutter gaat voelen kun je de posters (koko e.a.) de schuld geven dat zij je dit hebben aangeraden.

Nee ik geef mijn vriendinnen niet de schuld. Ik bedoel: ik had naar hun advies moeten luisteren en dan zelf moeten nadenken.. dat is wat ik nu dus ook met jullie advies doe.

Ik ga sowieso niets doen tot dat ik goed heb nagedacht, en waarschijnlijk helemaal niets.. maar stel dat het over een week nog knaagt of ik iets van hem hoor, dan weet ik het nog niet.
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 10:25:

Makkelijk. Als (sorry, wanneer) je straks weer naar hem toe gaat en je jezelf nog meer voor schut zet, en je jezelf dus nog kutter gaat voelen kun je de posters (koko e.a.) de schuld geven dat zij je dit hebben aangeraden.Ik heb nog nooit iets gedaan zonder zelf na te denken. Ik geloof ook niet dat dat kan. Dus dan is je vriendinnen de schuld geven nog kwalijker.
Ik voel me een beetje alsof ik tegen hoeheetzeookalweer praat, die ene van dat topic met die vriend die geen vriend is en alleen met haar neukt en haar geld wil. Die kan ook alles zo rechtbreien dat ze zelf geen schuld heeft en dat hij echt haar vriend wil zijn terwijl alles op het tegendeel wijst.
Jeetje 8 pagina's vol met drama, terwijl het in zin had kunnen worden gezegd:

You can spend minutes, hours, days and weeks over-analyzing a situation, trying to put the pieces together, justifying what could've

or would've happened

...or you can just leave the pieces on the floor and move the fuck on.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Smurfje! En Brummetje kon er ook wat van. Je bent niet stiekem een van die twee?
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:28:

[...]

Nee ik geef mijn vriendinnen niet de schuld. Ik bedoel: ik had naar hun advies moeten luisteren en dan zelf moeten nadenken.. dat is wat ik nu dus ook met jullie advies doe.

Ik ga sowieso niets doen tot dat ik goed heb nagedacht, en waarschijnlijk helemaal niets.. maar stel dat het over een week nog knaagt of ik iets van hem hoor, dan weet ik het nog niet.Wie houd je nu voor de gek? Je bent de weg al aan het effenen om straks toch weer naar hem toe te gaan.
quote:Tomatensoep schreef op 08 juli 2011 @ 10:30:

Ik voel me een beetje alsof ik tegen hoeheetzeookalweer praat, die ene van dat topic met die vriend die geen vriend is en alleen met haar neukt en haar geld wil. Die kan ook alles zo rechtbreien dat ze zelf geen schuld heeft en dat hij echt haar vriend wil zijn terwijl alles op het tegendeel wijst.

Ik zeg toch gewoon dat het mijn eigen schuld is. :')

Ik bedoel wat mijn vriendinnen ook zeggen, ik had niet zomaar moeten doen wat zij zeiden omdat zij toevallig kinderen/een volwassener leven hebben. Dat is gewoon dom van mezelf.

Die fout wil ik dus niet nog een keer maken.

Dus ik waardeer jullie advies, ik denk zeker dat het 100 maal beter advies is dan het advies van mijn vriendinnen, maar ik ga er wel nog zelf over nadenken.

In de tijd dat ik nadenk volg ik jullie advies indirect op, want ik ga niets doen tot ik heb nagedacht.
quote:Tomatensoep schreef op 08 juli 2011 @ 10:30:

Ik voel me een beetje alsof ik tegen hoeheetzeookalweer praat, die ene van dat topic met die vriend die geen vriend is en alleen met haar neukt en haar geld wil. Die kan ook alles zo rechtbreien dat ze zelf geen schuld heeft en dat hij echt haar vriend wil zijn terwijl alles op het tegendeel wijst.Herkenbaar. En toch blijf ik het ook proberen. Damn. Zou er iets mis met me zijn? Denk je dat ik naar een psycholoog moet? Psychiater misschien zelfs?
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 10:33:

[...]

Wie houd je nu voor de gek? Je bent de weg al aan het effenen om straks toch weer naar hem toe te gaan.

Nou eigenlijk niet. Ik ben nu serieus voor mezelf aan het nadenken wat het me oplevert: stel hij zou wel luisteren.

Dan denkt iemand niet meer dat ik gestoord ben.. maar goed, nu zie ik diegene ook niet en hij kent niemand die ik ken dus wat maakt het uit wat diegene over me denkt?
hallo??

You can spend minutes, hours, days and weeks over-analyzing a situation, trying to put the pieces together, justifying what could've

or would've happened

...or you can just leave the pieces on the floor and move the fuck on.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
ik geef gewoon de schuld aan al die hollywoord films.

man vrouw worden verliefd, dan misverstand op misverstand, ruzie, uiteindelijk altijd weer bij elkaar, met de boodschap, it was meant to be.

Ik lees hier ook vaak, dat mensen ervan overtuigd zijn dat de ander en zij zo goed bij elkaar passen, los van wat de ander daarvan eigenlijk vindt.

Maar zelf zo geweest, dus tja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven