Hoe maak ik het hem duidelijk?

21-12-2009 20:58 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een topic ge opend, maar nu moet ik er toch aan geloven, want het gaat zo niet langer meer.

Ik probeer al ongeveer iets langer dan een jaar mijn vriend echt duidelijk te maken, dat het zo niet langer gaat.

Ik wist toen ik samen met hem ging dat hij een eigen zaak heeft en dat dat heel veel voorrang heeft, vind ik goed echt waar. Ik vind het geen probleem dat we het hele weekend (het enige moment dat we samen zijn continue worden gebeld en ze als ze hem dan niet te pakken krijgen bellen op de thuis telefoon) Kan ik allemaal mee leven, zij hebben een probleem en dat moet verholpen worden anders kunnen zij niet door met werken.

Maar er kan toch wel 1 moment zijn dat we samen zijn, gewoon samen. Oorspronkelijk hebben we daarvoor 1 avond in de week, maar dan zit die hier op de bnak (omdat die niet meer naar bovenmocht van mij) te computeren en op zinloze auto forums lezen.

Daarnaast hebben we zelden maar dan ook nog eens zelden seks. DIt is gedeeltelijk mijn schuld, omdat ik gestopt ben met het beginnne van sexen. Dus gebeurd het niet.

Daarnaast is zijn werk belangrijker dan de mijne.

Daarnaast als ik later thuis ben dan hem (komt zelden voor) dan moet ik het eten nog maken.

* als ik een avondje weg wilt moet ik dat van te voren aangeven anders kan het niet.

Als ik bovenstaande allemaal aangeef, zegt hij dat hij ook niet anders kan. Het werk moet toch ook door. En over seks zegt die dat die echt wel zin heeft maar er gewoon niet van komt.

Hij wil ook nog lang niet over trouwen en kinderen na denken (nu ik ook even niet) maar hij zegt dat die zonder me wil en niet langer dan een nacht zonder me kan, maar ja dan zeg ik omdat niemand je eten maakt.

ooh wat een onsamenhangend verhaal...........dat komt omdat het al zo lang speelt. Ik voel me gewoon nietsmeer dan zijn schoonmaakster, maar hij schijnt het niet te begrijpen.

Oooh zit ik hier weer jankend. Ik weet niet wat ik hiermee moet.... iemand zij laatst tegen mij wat vond je leuk aan hem toen je hem leerde kennen. EN dat was dat die zo veel met mij praatte en me zo op mijn gemak wist stellen. en dat die een echte heer was. En ik zie niks meer van dit alles.

wat moet ik hier nou mee, ik wil mijn vent terug
Wat wil je dat er veranderd?
Zag je toen de drukte niet, of deerde de drukte je toen niet? Hij heeft een eigen bedrijf en dat kost tijd. Dat wist je toen je eraan begon, en dat weet je nu. Wat is het verschil? Dat het toch is tegengevallen, heb je dat verkeerd ingeschat?

En waarom moet hij wel aan trouwen en/of kinderen denken voordat je geloofd dat hij geen dag zonder je wil?
Ik vind dit heel erg klote voor je, ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik wil je heel veel sterkte wensen.

Is het een optie om tegen hem te zeggen dat als hij niet rustig met je wil praten hierover, zonder telefoon en andere storende dingen, dat je er mee kapt.

Misschien kan je dan tegen hem zeggen hoe erg je dit vind en dat je echt wel begrijpt dat hij het druk heeft, maar dat je de quality time ook wel echt nodig hebt omdat het anders ophoud.

Gewoon zeggen hoe het is, niet om de hete brei heen draaien...

Hoop dat je hier iets aan hebt...

sterkte
Ben jij nog wel dezelfde als die hij leerde kennen in het begin?
Met als bedoeling er ook echt mee te kappen, neem ik aan lalaviva? Of houd jij wel van dreigen en manipuleren in een relatie?
Toen wij elkaar leerde kennen zaten we nog op school, hij had toen wel zijn eigen bedrijf maar dat was nog lang niet zo groot als dat het nu is. Maar dat is ook nog niet zozeer zijn probleem, ik droom met hem mee. En wil hem ook graag bijstaan in zijn werk, maar hij laat mij niet mee toe.

Hij doet alsof die alleen is, alsof alleen hij belangrijk is en ik hem niet kan helpen omdat ik dom ben.

Ik geloof hem dat hij geen dag zonder mij kan en ik geloof ook zeer zeker wel dat hij van mij houd, dat zie ik gelukkig allemaal nog wel in zijn ogen.

Maar ik wil dat hij mij ook steunt en mij dingen laat doen en laat ondernemen.... dat ik niet alleen zaken doe die voor hem zijn... maar dat ik ook mijn ding kan doen en dat hij mij daar net zo veel bij helpt als dat ik hem probeer te helpen en hem probeer te steunen. Dat deed hij in het begin ook.
quote:hulk schreef op 21 december 2009 @ 21:07:

Ben jij nog wel dezelfde als die hij leerde kennen in het begin?

Nee absoluut niet. Er is heel veel gebeurd in de tijd dat wij bij elkaar zijn. 1 Ouder verloren, familieruzies die jaren door borduren. Ik ben depresief geweest, baan verloren.

Nee ik ben niet meer dezelfde, maar ik heb daar wel altijd over gepraat. Vriendlief stopt met praten en gaat weg.

En hij is in veel zaken gegroeid, maar een beejte liefde en genegenheid vind ik toch wel belangrijk.

En hij zegt het wel te zien en zegt er wat aan te doen en vind ook dat die er wat aan doet, maar een maand later (bij wijze van spreke) hebben we weer het zelfde gesprek en weet die de helft niet eens meer.

(ps hij begint ook steeds meer bier te drinken)
Is het mogelijk om even een beetje afstand van elkaar te nemen?
quote:Sjuu schreef op 21 december 2009 @ 21:19:

Is het mogelijk om even een beetje afstand van elkaar te nemen?

in welk opzicht?

Ik zie hem 1 keer in de week en tijdens het avond eten een kwartier en dan is die weg.

Oh en hij slaapt natuurlijk in hetzelfde bed, maar hij is binnen 2 seconden vertrokken letterlijk
Pipeloentje, ik denk als ik het zo lees dat je het niet helemaal meer nuchter ziet.quote:pipeloentje1 schreef op 21 december 2009 @ 21:13:

Toen wij elkaar leerde kennen zaten we nog op school, hij had toen wel zijn eigen bedrijf maar dat was nog lang niet zo groot als dat het nu is. Maar dat is ook nog niet zozeer zijn probleem, ik droom met hem mee. En wil hem ook graag bijstaan in zijn werk, maar hij laat mij niet mee toe. Het is zijn bedrijf, hij wil het zelf doen. Daar is niets mis mee. Jij bent zijn personeel niet, en eigenlijk is het goed dat hij onderscheid maakt tussen prive en werk.Hij doet alsof die alleen is, alsof alleen hij belangrijk is en ik hem niet kan helpen omdat ik dom ben. Dát zou voor mij het moment zijn waarop mijn vriend mijn ex zou worden. Een autoritaire houding vind ik niet aantrekkelijk.

Ik geloof hem dat hij geen dag zonder mij kan en ik geloof ook zeer zeker wel dat hij van mij houd, dat zie ik gelukkig allemaal nog wel in zijn ogen. Als je het in zijn ogen moet zoeken, dan zit het wel heel diep (verstopt). Hoe zit het met de rest, merk je het in zijn daden? In zijn houding tov jou? Haal je het uit zijn arrogantie, het minderwaardig denken over jou, zijn intelligentie die ver boven de jouwe ligt, uit het feit dat hij je dom vindt?

Maar ik wil dat hij mij ook steunt en mij dingen laat doen en laat ondernemen.... dat ik niet alleen zaken doe die voor hem zijn... Waarom doe je die dingen dan? Van hem hoeft het niet, hij laat je niet eens toe wat dat betreft. maar dat ik ook mijn ding kan doen Waarom kun je die niet doen, zit je aan de ketting? en dat hij mij daar net zo veel bij helpt als dat ik hem probeer te helpen en hem probeer te steunen. Dat deed hij in het begin ook. Hij heeft het nu veel drukker, dus hij heeft waarschijnlijk geen tijd om je te helpen. Hij heeft niet eens tijd om eens rustig met je te zitten.

Ik heb het idee dat jij jezelf in deze situatie hebt gezet, maar hem nu de schuld geeft. Kijk eens hoe jij hier anders tegenover kunt gaan staan, en of dit bij jou visie van hoe een relatie zou moeten zijn past. Nu laat je alles van hem afhangen.

Hij heeft een bedrijf, dat is een feit. Wat kun jij doen om het makkelijker en leuker te maken voor jullie en jezelf? Wat kan hij doen? Wat kunnen jullie samen doen?

En blijf daarbij realistisch.
quote:pipeloentje1 schreef op 21 december 2009 @ 21:21:

[...]

in welk opzicht?

Ik zie hem 1 keer in de week en tijdens het avond eten een kwartier en dan is die weg.

Oh en hij slaapt natuurlijk in hetzelfde bed, maar hij is binnen 2 seconden vertrokken letterlijk

Misschien toch, door je te richten op je eigen leven. Je eigen ding te doen waarvan jij aangeeft dat te willen, maar het niet te doen.

Dan hebben jullie elkaar wat te vertellen, leg je minder druk op hem en zal zijn energie ook weer opladen om zich meer op jou te richten. Als de liefde er nog is.
Ik lees alleen hij doet dit fout en daarnaast dit en daarnaast dat...

Als je er zo negatief in staat, zie jij dan nog wel toekomst?
quote:Madhe schreef op 21 december 2009 @ 21:24:

[...]

Misschien toch, door je te richten op je eigen leven. Je eigen ding te doen waarvan jij aangeeft dat te willen, maar het niet te doen.

Dan hebben jullie elkaar wat te vertellen, leg je minder druk op hem en zal zijn energie ook weer opladen om zich meer op jou te richten. Als de liefde er nog is.

Zoiets denk ik ook. Wees leuk voor jezelf en geniet van je eigen leven. Pas je niet al te veel aan aan hem, maar doe vooral wat jij leuk vindt, met je vriendinnen of kies bewust voor een sport, een hobby, iets wat je wat tijd kost en energie van je vraagt en waar je van geniet. Een focus buiten de deur en een deel leven dat alleen van jou is.

Misschien door hem iets meer 'los' te laten, komt hij ook makkelijker weer naar je toe?
Ja wat familie betreft ben ik erg makkelijk als het niets toevoegd haal ik het eraf, door de jaren heen word je vanzelf harder. Ik heb een redelijk grote familie en ben met iedereen gekapt, en dat bevalt mij prima, ik dacht eerst dat ik daar wel last van zou krijgen maar dat is niet zo.

Wat betreft je relatie, mijn mening is dat je in een relatie praat elkaar niet aanvalt om een ander zijn mening (we zijn allemaal individuen) en afspraken maakt. Als een van de twee constant de afspraken schaadt en hij (of zij) heeft daar geen plausibele reden voor dan vind hij(of zij) de relatie niet belangrijk en zit je je tijd te verdoen. Ik hoor wel een in andere relaties oh schat je bent het liefste van de hele wereld, om dan 5 minuten later !@#$% tegen dezelfde persoon te zeggen omdat iets je niet bevalt let wel, het liefste van de wereld vind je dus een !@#$% ik heb mijn vrouw nog nooit gekwetst waarom zou ik , het is mijn beste vriendin en ze heeft altijd het beste met mij voor. Je krijgt maar een leven en het is aan jou om het zo prettig mogelijk in te delen en als dat niet met de een kan dan kan het vast wel met de ander,
Klopt allemaaal ik zit in een negatieve spiraal en ik zie het ook allemaal niet meer nuchter. (misschien topic titel aanpassen in hoe maak ik het mezelf duidelijk )

En ik doe ook zat dingen fout, tuurlijk. Ik zeik aan zijn kop dat ik er ook nog ben. Ik vraag misschien te veel van hem naast zijn werk,

OOH hij noemt me trouwens niet dom hoor, maar omdat die me dingen niet laat doen, denk ik dat soms (ben een beetje onzeker)

En ja ik zie een toekomst zeker nog wel zitten. en ik zie ook nog wel leuke momenten, en hij probeert soms echt wel maar vergeet het heel snel, vaak dezelfde dag al.

(ik kan 's avonds niet weg omdat hij dan graag de auto mee wil om te werken en de andere auto,daar kan ik niet meer rijden)
Dan leer je dat toch?
Hoi Pipeloentje,

Ik heb een aantal vraagjes als ik dit lees. Hoe maak jij jouw vriend op dit moment duidelijk dat jij hier niet gelukkig van wordt? Hoe zie jij een goede relatie met jouw vriend wel voor je? Welke aanpassingen zou hij dan moeten doen?
quote:pipeloentje1 schreef op 21 december 2009 @ 21:21:

[...]

in welk opzicht?

Oh en hij slaapt natuurlijk in hetzelfde bed, maar hij is binnen 2 seconden vertrokken letterlijkWat zie je dan nog in die relatie? Je leeft langs elkaar heen ook al woon je in 't zelfde huis. Dan kun je er toch beter 'n punt achter zetten en voor jezelf opnieuw beginnen?
Kan me trouwens best voorstellen dat je geen sex met hem wilt, ik bedoel als iemand zo weinig tijd voor je heeft /neemt en vervolgens wel ff wil n''''''''''ken zou ik mij ook gebruikt voelen. sex is niet alleen het n.......ken op zich maar ook de uren die er aan vooraf gaan.
quote:Letgo schreef op 21 december 2009 @ 21:40:

Hoi Pipeloentje,

Ik heb een aantal vraagjes als ik dit lees. Hoe maak jij jouw vriend op dit moment duidelijk dat jij hier niet gelukkig van wordt? Hoe zie jij een goede relatie met jouw vriend wel voor je? Welke aanpassingen zou hij dan moeten doen?

Door het te zeggen, of door een brief te schrijven is soms makkelijker dan je gevoelens te uitten.

Hoe zie ik een relatie? liefde voelen, genegenheid, praten, een momentje samen zijn.

@elninjo

Ik zie het als een tijdelijk iets en ook al zijn we niet getrouwd. in voor en tegenspoed. Ik ben niet het type van snel weglopen van iets omdat het niet gaat zoals het horen. Hij weet zelf ook niet hoe die het moet veranderen, maar wil dit wel. Het is niet continue zo, maar wel de meeste tijd.
@hulk, Hij neemt geen aanstalte hoor.... (daar heeft die geen tijd voor) daarom hebben wij geen sex meer. Ik begin niet, dus gebeurd er niks. en inderdaad als hij in eens weg moet die dag, heb ik geen zin meer om hem te verleiden. Terwijl we vroeger echt heel veel sex hadden en hij ook begon (wel minder vaak dan mij) maar dat is geen probleem. ieder zijn ding toch.

(al zou ik ondertussen wel heel graag even gezien willen worden als lustobject en gewoon stomweg genomen willen worden door hem) is dat raar'?
[quote]pipeloentje1 schreef op 21 december 2009 @ 21:56:

[...]

Door het te zeggen, of door een brief te schrijven is soms makkelijker dan je gevoelens te uitten.

Hoe zie ik een relatie? liefde voelen, genegenheid, praten, een momentje samen zijn.

quote]

[quote]pipeloentje1 schreef op 21 december 2009 @ 21:56:

[...]

Hoe reageert hij dan? Belooft hij verbetering?
quote:Sjuu schreef op 21 december 2009 @ 21:29:

[...]

Zoiets denk ik ook. Wees leuk voor jezelf en geniet van je eigen leven. Pas je niet al te veel aan aan hem, maar doe vooral wat jij leuk vindt, met je vriendinnen of kies bewust voor een sport, een hobby, iets wat je wat tijd kost en energie van je vraagt en waar je van geniet. Een focus buiten de deur en een deel leven dat alleen van jou is.

Misschien door hem iets meer 'los' te laten, komt hij ook makkelijker weer naar je toe?Ja sorry, ik was sneller dan jij, dus ik heb je advies maar aangevuld
Nou nee, het is natuurlijk niet raar als je eens lekker van bil wilt met je partner, ik lees uit het bovenstaande dat je dat mist, maar dat kun je toch ook zeggen tegen hem of kenbaar maken, en als praten niet (meer) gaat moet je je eigen plannen gaan maken, het lijkt mij dat je nu meer een broer en zus relatie hebt.Wat zijn eigenlijk jou redenen om zo wanhopig vast te houden aan deze relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven