Hoe moet ik hem inschatten

06-09-2017 19:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik (25) heb nu ongeveer 2 maanden contact met een jongen (27) die ik via een datingsite heb leren kennen. Nadat we een paar weken appcontact hadden hebben we een afspraak gemaakt die erg leuk was. Ik ben toen ook met hem naar bed geweest omdat er heel veel seksuele spanning was en dat was erg fijn. Daarna bleven we contact houden via de app en spraken we ongeveer 2,5 week na de eerste date weer af op zijn initiatief (ik kon niet eerder). Tussendoor hadden we elke dag appcontact en een week na de tweede date hadden we een derde date, die ook leuk was.
Ik merk alleen dat ik niet echt weet welke kant hij op wil? De dates zijn tot nu elke keer hetzelfde geweest, dat we samen onze hobby uitoefenen (een sport) en daarna bij 1 van ons gaan praten en drinken en dan in bed belanden. We kunnen heel gezellig kletsen en met elkaar lachen en de seks is echt geweldig. Ook in de apps hebben we het leuk. Als ik dit allemaal schrijf denk ik van nou dat klinkt toch prima? Maar ik merk ergens dat ik toch onzeker ben. Dat is omdat hij soms best lullig uit de hoek kan komen denk ik? Ik denk dan dat hij mij plaagt maar ik weet dat niet zeker. Als we bijvoorbeeld samen ontbijten nadat ik bij hem ben geweest (nu 2 keer) dan zit hij een beetje tv te kijken en op zijn telefoon en heeft hij twee keer (een beetje grappend denk ik?) gevraagd van 'nou, ga je nog weg of niet?'. Ik reageer dan terug daarop met een grapje maar ik weet eigenlijk niet goed of hij serieus is of het als grapje bedoeld. Ook zijn we nog niet samen ergens heen geweest zoals uit eten ofzo. En ook zijn er soms momenten waarop hij ongemakkelijk en afstandelijk doet. Maar hij heeft wel heel vaak gezegd dat hij me heel erg leuk vindt, geeft me veel complimenten (vooral over de app, niet zoveel in het echt) maar zegt ook dat hij niet te snel wil gaan maar wel open staat voor als het een echte relatie wordt. Als we samen seks hebben is hij superlief en knuffelt hij heel veel en zegt hij dat hij het geweldig vindt en ook tussendoor is hij lief en vrolijk. Hij onthoudt het bv ook als ik iets belangrijks heb en wenst me dan via de app succes en vraagt vaak hoe mijn dag was, hij zegt tijdens de dates vaak 'de volgende keer als we elkaar zien dan....) maar tegelijkertijd doet hij dus ook geen moeite soms om een leuke date te verzinnen en lijkt hij alles het liefst zo makkelijk mogelijk te willen qua dates (liefst de hobby die we leuk vinden en dan bij elkaar slapen). Ik heb nu in gedachten om voor een volgende date iets anders voor te stellen. ook duurt het na elke date wel weer een dag ongeveer voordat hij appt, na de tweede date heb ik zelf geappt dat ik het erg leuk vond en daar reageerde hij goed op.
Al met al ben ik soms een beetje in de war want ik merk dat ik hem wel heel leuk begin te vinden. Hij lijkt alles net een stap langzamer te willen dan ik ofzo. En dat geeft niet maar daardoor weet ik niet zo goed hoe leuk hij me echt vindt:
anoniem_354229 wijzigde dit bericht op 06-09-2017 20:00
4.48% gewijzigd
GeHoLi schreef:
06-09-2017 20:37
Mijn oma zei altijd: In ieder grapje zit een kern van waarheid.. :-o

Zeg ik nog steeds.
Laat hem een tijdje links liggen. Als het goed zit komt ie vanzelf wel weer en anders was het niks. Klinkt makkelijk, is moeilijk. Maar wel effectief.
Bij jou heeft de relatie een doel en bij hem niet. Hij kijkt naar wat het is en jij naar wat het moet worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Al met al ben ik soms een beetje in de war want ik merk dat ik hem wel heel leuk begin te vinden.
Hou je zo van pijnlijke opmerkingen dan?
Uit zijn "grapje" concludeer ik dat je te lang bent gebleven volgens hem dus ik denk dat een relatie (waarbij je elkaar veel vaker en langer ziet) er niet inzit voor jou.
Hoi allemaal, vanochtend hebben we even gebeld en toen heb ik meteen maar gezegd dat ik met zijn opmerkingen in mijn maag zat en waarom hij die maakte.
Hij zei toen dat hij het absoluut niet kwetsend bedoelde, maar dat hij erg moe was en daardoor een beetje ochtendhumeur had (had beide nachten helemaal niet geslapen), bang was dat hij te laat op zijn werk zou komen (hij was ook inderdaad al aan de late kant) en dat hij het heel moeilijk vond om dat op een normale manier te zeggen en er daarom een grapje van probeerde te maken maar ook wel snapt dat dat juist heel kwetsend over kon komen. Hij snapte mijn gevoel en zei dat hij het beter anders aan had kunnen pakken
Ok en nu?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ben ik erover aan het nadenken hoe ik het contact verder voor mezelf zie en wat ik van hem verwacht. Merk dat ik toch best wel wat minder enthousiast ben geworden door bepaalde dingetjes in ons contact (oa die opmerkingen) waardoor mijn fijne gevoelens van eerst wat getemperd zijn. Als we wel een andere date gaan plannen en we blijven samen slapen dan moeten we het handiger timen zodat hij wat relaxter naar zn werk kan (hij begint eerder dan ik). Als ik weer met hem op date ga dan ga ik voorstellen om iets leuks te doen en ga ik een keer niet met hem naar bed
snuitjedebeer schreef:
07-09-2017 09:24
Ben ik erover aan het nadenken hoe ik het contact verder voor mezelf zie en wat ik van hem verwacht. Merk dat ik toch best wel wat minder enthousiast ben geworden door bepaalde dingetjes in ons contact (oa die opmerkingen) waardoor mijn fijne gevoelens van eerst wat getemperd zijn. Als we wel een andere date gaan plannen en we blijven samen slapen dan moeten we het handiger timen zodat hij wat relaxter naar zn werk kan (hij begint eerder dan ik). Als ik weer met hem op date ga dan ga ik voorstellen om iets leuks te doen en ga ik een keer niet met hem naar bed
Hij moet gewoon niet zo lomp reageren. Daar kan de situatie niets aan doen.

Verder; goed dat je gepraat hebt, je kijkt het nog even aan. Prima.
Misschien is hij buiten het bed gewoon verder heel saai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hm saai niet maar wel best zenuwachtig, onzeker en tikkeltje onhandig. Het lijkt wel alsof hij zich helemaal op zijn gemak voelt tijdens beoefenen van de hobby samen, daarover praten en in bed ook op zn gemak is, maar viel me eigenlijk wel op dat hij op de andere momenten dus soms echt trillende handen heeft van de zenuwen? Misschien dat hij daarom de dates ook telkens zo plant, zodat hij op zijn gemak is denk ik ineens.. hij date trouwens echt geen anderen ( weet ik zeker om een aantal redenen die ik hier niet kan noemen ivm herkenbaarheid). Het klinkt heel tegenstrijdig snap ik want hij is dus wel echt heel lief maar lijkt dan soms vanuit onhandigheid zo'n opmerking te maken. Net of hij niet helemaal 'snapt' hoe hij met vrouwen om moet gaan. Hij heeft ook maar 1 eerdere relatie van een jaar gehad die hij als heel slecht omschreef. Verder had hij nooit tijd voor en zin in een relatie omdat hij zich op zijn werk en hobby wilde richten.
Ik snap niet zo goed dat iemand zich niet op zijn gemak voelt zo in de omgang maar wel op zijn gemak voelt als het op seks aankomt.
Nou. Dat klinkt lekker aantrekkelijk allemaal.
Tja ik merk ook dat ik steeds meer ga twijfelen over hem. Het klikt alleen zo gigantisch goed in bed en we kunnen echt leuk met elkaar en praten. Maar als hij nu in de beginfase al zo doet, wat zegt dat dan over hem en zijn karakter? Ondanks dat hij meer uitlegde over waarom hij dat zei denk ik wel van wil ik dit wel?
En ergens neem ik mezelf dan ook weer kwalijk dat ik zo'n punt maak van zijn opmerkingen en dat hij die dates dus zo regelde en denk ik van ik ben te kritisch en moet er meer ontspannen mee om gaan en meer zelf initiatief tonen.
Met de
snuitjedebeer schreef:
07-09-2017 08:59
Hoi allemaal, vanochtend hebben we even gebeld en toen heb ik meteen maar gezegd dat ik met zijn opmerkingen in mijn maag zat en waarom hij die maakte.
Hij zei toen dat hij het absoluut niet kwetsend bedoelde, maar dat hij erg moe was en daardoor een beetje ochtendhumeur had (had beide nachten helemaal niet geslapen), bang was dat hij te laat op zijn werk zou komen (hij was ook inderdaad al aan de late kant) en dat hij het heel moeilijk vond om dat op een normale manier te zeggen en er daarom een grapje van probeerde te maken maar ook wel snapt dat dat juist heel kwetsend over kon komen. Hij snapte mijn gevoel en zei dat hij het beter anders aan had kunnen pakken
Dit vind ik dan wel voor hem pleiten.
Kan me voorstellen dat je, in je onhandigheid, iets grappigs probeert te zeggen wat helemaal niet grappig is en al helemaal niet zo overkomt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
"als we seks hebben doet hij lief."

Nou, dan moet je dus heel veel seks hebben.

Maar even serieus, als het enige wat jullie delen seks en sport is, is dat niet veel soeps. De rest lijkt maar stroef te verlopen.
Het klinkt alsof hij je leuk genoeg vind voor de seks, maar niet voor een relatie. Als hij nu al zegt dat hij geen relatie wil, dan kan hij de seks waarschijnlijk vergeten.

Het is belangrijk dat jij je er goed bij voelt, en anders wordt het hoog tijd om duidelijkheid te vragen. En als hij dat niet kan geven dan vind ik het stom dat jij dan gaat wachten tot hij het wel weet.

Als hij het weet en het is nee, dan voel jij je gebruikt.

Stel je eigen grens
Ja over wat jij zegt Happinez heb ik ook nagedacht. Ik heb gewoon moeite met de gemengde signalen die hij uitzend. Gedrag wat past bij dat hij me heel erg leuk vind en verliefd is en gedrag wat past bij dat dat niet echt zo is.
Ik weet niet of hij nou eigenlijk een eikel is die lief en leuk doet omdat hij seks met me wil, of dat het echt een lieverd is die gewoon wat onhandig en stuntelig is en niet zo goed snapt hoe vrouwen werken omdat hij nog geen lange relaties heeft gehad.
Als hij een relatie wil dan moet hij zijn kans grijpen. En zeker wanneer je hem recht door zee vraagt. Wanneer hij geen duidelijk antwoord geeft heb jij je antwoord. Anders houdt hij je aan het lijntje. Je leert elkaar gauw genoeg kennen. En als het er nu niet is, wanneer moet het dan komen. Als hij nog meer overtuigd moet worden welke garantie heb je dan? Heb je je zelf nog niet genoeg laten zien?
Misschien nog belangrijker dan mijn advies, volg je gevoel. Die heeft het antwoord al. Het is misschien niet het antwoord wat je wil horen. Maar wel de beste raad gever. Beter dan wie dan ook op dit forum.
Succes
"maar zegt ook dat hij niet te snel wil gaan maar wel open staat voor als het een echte relatie wordt " Zijn woorden zeggen me genoeg. Hij vindt het wel fijn zo . Jullie hebben sex zonder een relatie, hoe heet dat ook al weer ? Oh ja , friends with benefits. Doe voortaan wat rustiger aan met te vlugge seks. Eerst een relatie, dan de rest. Dan respecteert een man (en ijzelf! ) je ook meer.
beyondeternity schreef:
07-09-2017 23:36
"maar zegt ook dat hij niet te snel wil gaan maar wel open staat voor als het een echte relatie wordt " Zijn woorden zeggen me genoeg. Hij vindt het wel fijn zo . Jullie hebben sex zonder een relatie, hoe heet dat ook al weer ? Oh ja , friends with benefits. Doe voortaan wat rustiger aan met te vlugge seks. Eerst een relatie, dan de rest. Dan respecteert een man (en ijzelf! ) je ook meer.
Grotendeels eens, maar de mate van respect zou daar niet van moeten afhangen.

Ik denk ook dat hij het zo prima vindt. TS probeert redenen te vinden voor zijn botte gedrag, maar het zegt mij veel dat hij vooral lief is tijdens de seks.
snuitjedebeer schreef:
07-09-2017 22:04
Ja over wat jij zegt Happinez heb ik ook nagedacht. Ik heb gewoon moeite met de gemengde signalen die hij uitzend. Gedrag wat past bij dat hij me heel erg leuk vind en verliefd is en gedrag wat past bij dat dat niet echt zo is.
Ik weet niet of hij nou eigenlijk een eikel is die lief en leuk doet omdat hij seks met me wil, of dat het echt een lieverd is die gewoon wat onhandig en stuntelig is en niet zo goed snapt hoe vrouwen werken omdat hij nog geen lange relaties heeft gehad.
Welke signalen doen jou denken dat hij verliefd is?
Hmm, hoe hij naar me kijkt, dat hij zei me te missen toen ik er niet was, dat hij zei dat hij bijna de hele dag aan me moest denken.

Ik zit nu te denken.. het lijkt me verstandig om, als we verder gaan met daten, voorlopig niet met hem naar bed te gaan maar hem beter te leren kennen en de focus niet op de seks te leggen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee hoe dat uitpakte? Dus eerst wel snel seks maar daarna een periode van elkaar beter leren kennen? Ik zou me daar zelf beter bij voelen denk ik
snuitjedebeer schreef:
08-09-2017 07:56
Hmm, hoe hij naar me kijkt, dat hij zei me te missen toen ik er niet was, dat hij zei dat hij bijna de hele dag aan me moest denken.

Ik zit nu te denken.. het lijkt me verstandig om, als we verder gaan met daten, voorlopig niet met hem naar bed te gaan maar hem beter te leren kennen en de focus niet op de seks te leggen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee hoe dat uitpakte? Dus eerst wel snel seks maar daarna een periode van elkaar beter leren kennen? Ik zou me daar zelf beter bij voelen denk ik
Die signalen kunnen ook allemaal op hitsigheid duiden. Ik zie vooral signalen dat hij niet verliefd is, maar goed jij kent hem.

Het zal even een omschakeling voor hem zijn maar je weet dan wel wat je aan hem hebt. Hoe reageert hij als je iets voorstelt waar geen seks bij komt of kan komen kijken? Dus uit eten en dan zonder slapen ofzoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven