Hoe moet ik verder...

10-07-2020 17:45 21 berichten
Hallo ik ben een man van 42 en heb samen met mijn vrouw een tuinier bedrijf al 19 jaar.
Echter het gaat tussen ons slecht bijna iedere week hebn we ruzie of alles en nog wat.
Ik wordt ook vaak beschuldigt van dingen waar ik niets over weet zoals vorige week de ouders helpen ons soms op regelmatige basis en toen zei mijn moeder als er ruzie is in een huwelijk slaat iedereen eens wel met een deur terwijl mijn vrouw dan gaat denken dat ik ga zeggen tegen mijn ouders dat zij dat doet terwijl we ruzie hebben wat uiteraard niet zo is.
Op regelmatige basis dreigt ze om niet meer te helpen op het bedrijf of is zo heel geweldig met de planten wat mij dan weer ongelooflijk boos maakt.
we hebben geen kinderen zij wil er geen ik wel en dat heb ik nog niet kunnen plaatsen ik neem haar dit wel wat kwalijk tijdens de ruzies wordt er dan gezegd je bent niet waard dat je een kind krijgt .
Terwijl ik dan natuurlijk me ook niet laat doen en zo is er dikwijls 4 dagen ruzie in een week.
Soms als we dingen bespreken of uitpraten zegt ze me dan je moet dit zo zeggen of op een andere manier.
Therapie hebben we ook al gevolgd maar dit heeft weinig uitgehaald.
Moesten we geen bedrijf hebben gehad was het denk ik al gedaan geweest ik kan het moeilijk los laten.
Verder ben ik veel eenzaam iedereen in mijn vrienden kring is zelfstandig.
Zo wil je niet verder.
Het is tijd voor verandering. Maak een stappenplan, zoek daar eventueel hulp bij.
Je bent nog steeds een vrij mens, vrij om je eigen beslissingen te nemen.
Het wordt zwaar, maar dat is het nu ook al. Sterkte!
Dus vanwege je bedrijf heb jij een rothuwelijk en neem je dat voor lief?
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
10-07-2020 18:45
Dus vanwege je bedrijf heb jij een rothuwelijk en neem je dat voor lief?
Laat je je kinderwens ook van je afnemen ?
Alle reacties Link kopieren
Och och wat zonde van je leven... Ik zou echt proberen voor je eigen geluk te kiezen ze klinkt niet als een aardige vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je verder moet? Lijkt mij niet op deze manier. Jullie zijn zo te lezen geen team. Zijn jullie dat ooit wel geweest? En dan bedoel ik niet alleen zakelijk?
En buiten alle sores die je beschrijft is een wezenlijk verschil in een kinderwens ook niet iets om zomaar overheen te stappen. Dat is levensbepalend. En als je daarin al niet op dezelfde golflengte zit houdt het wat mij betreft al op.
Dus plan van aanpak maken mbt de verdeling van haven en goed en beiden op naar een gelukkiger leven los van elkaar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Pardon “je bent een kind niet waard?” Wat heb je in vredesnaam gedaan dat zij denkt dat dit oké is om tegen je te zeggen en dat jij dat accepteert.

Wat is er leuk aan haar en aan jullie? Wat voor gevoel geeft ze je over jezelf? Voel je je prettig, geliefd?

Is er, behalve het bedrijf, nog reden om bij haar te blijven? Is een scheiding echt een bedreiging voor het voortbestaan van je bedrijf of zijn daar oplossingen voor te vinden?

Wat heb jij minimaal in een relatie nodig wil jij je prettig voelen? Is dat iets waar realistisch bezien deze relatie aan kan voldoen? Zo ja, wat moet er veranderen? Zo nee; hoe lang blijf je dit accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Mensen klampen zich liever vast aan wat ze al kennen (ook al is dat een bak ellende) dan dat ze een stap wagen richting het onbekende. Maar je zult zoveel gelukkiger worden als je losbreekt uit deze slechte relatie, en zo te horen geldt dat ook voor haar! Waarom doen jullie dit elkaar en jezelf aan, zo bij elkaar blijven en elkaar het leven zuur maken?

Je hebt geen idee hoe lang je nog te leven hebt, misschien nog 40 jaar, maar misschien nog maar 1 jaar. (Mijn nichtje mocht niet eens ouder dan 21 worden. Je weet het gewoon echt niet, hoe lang je hebt op deze aarde!)
Wil je die tijd echt weggooien? Die tijd komt nooit meer terug! (En ik ga er even vanuit dat een mens maar 1x leeft.)

Grijp de controle over JOUW leven. Niemand anders gaat dat voor je doen. Zelfs alleen zul je gelukkiger zijn dan met 4 dagen ruzie per week. En alleen dan ga je op den duur weer open kunnen staan voor een nieuwe liefde. Ja, in het begin zal het zwaar zijn, verdrietig, confronterend, pijnlijk. Maar je voelt ook dat je leeft, en leert beter voor jezelf zorgen en te ontdekken wat JIJ nodig hebt om gelukkig te zijn.

Wat betreft je eenzaamheid: maak nieuwe vrienden (naast de vrienden die je al hebt). Ga bij een sportclubje of hobbyclub, volg een cursus, word lid van nmlk.nl (Nieuwe Mensen Leren Kennen)... ook weer een kwestie van zelf controle nemen. En ga ook gewoon leuke dingen in je eentje doen. Wie heeft een ander nodig om een fijne strandwandeling te maken of een tof museum te bezoeken? Dat kan prima in je eentje.

Sterkte en vergeet niet dat je maar 1x leeft.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Heb je al met een advocaat gesproken over wat je het best kan doen ivm zaak
Hé ekriske, je reageert niet. Lees je ons nog wel?
Ik snap dat je down bent in deze situatie. Als je iets wilt veranderen (en dat wil je, anders had je je bericht niet geplaatst) laat je dan helpen door het Viva forum. Wij denken met je mee!
Pak je problemen aan, er is licht aan de horizon.
Hey,

Ja hoor ik heb de reacties gelezen alleen is het niet allemaal zo simpel vrees ik...
Als ik mijn huwelijk stop zet ben ik ook mijn bedrijf kwijt en dat wil ik niet ben hier vast geroest...ik hou van mijn werk en vrijheid op het bedrijf.
Ook naar een nieuwe relatie toe ben ik heel twijfelachtig ben heel onzeker en ongerust over het onbekende.
Ik ga er mij bij moeten neer leggen vrees ik
Alle reacties Link kopieren
ekriske schreef:
12-07-2020 20:00
Hey,

Ja hoor ik heb de reacties gelezen alleen is het niet allemaal zo simpel vrees ik...
Als ik mijn huwelijk stop zet ben ik ook mijn bedrijf kwijt en dat wil ik niet ben hier vast geroest...ik hou van mijn werk en vrijheid op het bedrijf.
Ook naar een nieuwe relatie toe ben ik heel twijfelachtig ben heel onzeker en ongerust over het onbekende.
Ik ga er mij bij moeten neer leggen vrees ik
Waar moet jij je bij neerleggen? Wist je voordat je ging trouwen dat zij geen kinderen wilde?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wil zij misschien liever ergens anders werken dan in het bedrijf? Heb je dit wel eens aan haar gevraagd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ekriske schreef:
12-07-2020 20:00

Als ik mijn huwelijk stop zet ben ik ook mijn bedrijf kwijt
Waarom?

Wie is eigenaar van het bedrijf?

Zij helpt in het bedrijf: wat doet ze precies, en wat maakt dat zo waardevol? Doet ze bv gratis jouw administratie? Heb je niet voldoende winst om dat uit te besteden? Wat is het dat maakt dat je bovenstaande schrijft?
Alle reacties Link kopieren
ekriske schreef:
12-07-2020 20:00
Hey,

Ja hoor ik heb de reacties gelezen alleen is het niet allemaal zo simpel vrees ik...
Als ik mijn huwelijk stop zet ben ik ook mijn bedrijf kwijt en dat wil ik niet ben hier vast geroest...ik hou van mijn werk en vrijheid op het bedrijf.
Ook naar een nieuwe relatie toe ben ik heel twijfelachtig ben heel onzeker en ongerust over het onbekende.
Ik ga er mij bij moeten neer leggen vrees ik
Je hoeft nog helemaal niet aan een nieuwe relatie te denken hè. Stap voor stap. Eerst kijken hoe je je situatie kan veranderen zonder dat je je bedrijf weg moet doen. Dat hoeft vast niet. Ga met iemand praten die je kan helpen. Eerst met een goede vriend of een familielid dat je vertrouwt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
10-07-2020 20:10
Wil je die tijd echt weggooien?
Ja dus...
.
patsy--stone schreef:
10-07-2020 20:10
Sterkte en vergeet niet dat je maar 1x leeft.
Veel meer heb ik niet te zeggen tegen iemand die in een slachtofferrol blijft hangen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
(dubbel)
patsy--stone wijzigde dit bericht op 13-07-2020 13:34
Reden: (Viva had het 2x gepost)
97.65% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Begin gewoon op nieuw. Vind het maar raar dat je zo doormodert. Ga scheiden en begin een eigen zaak alleen. Misschien wil ze de zaak niet en kan je deze houden. Maar je gaat toch niet je leven vergooien? Zonde joh!
rozemarijn123 schreef:
12-07-2020 23:16
Waarom?

Wie is eigenaar van het bedrijf?

Zij helpt in het bedrijf: wat doet ze precies, en wat maakt dat zo waardevol? Doet ze bv gratis jouw administratie? Heb je niet voldoende winst om dat uit te besteden? Wat is het dat maakt dat je bovenstaande schrijft?


Want in een boeren/tuiniersbedrijf doet een vrouw de administratie en verder niets? Ze is goed met de bloemen zegt hij toch?

TO heb je er wel eens over gedacht om 1 van jullie bij een ander te laten werken en dan evt iemand (of wat scholieren of zo) bij jullie te laten werken? Dan ben je niet de hele dag samen. En wordt de boel scheiden makkelijker als je toch uit elkaar wilt.
Marana schreef:
14-07-2020 08:09
Want in een boeren/tuiniersbedrijf doet een vrouw de administratie en verder niets? Ze is goed met de bloemen zegt hij toch?
Er staat in mijn zin: bijvoorbeeld - want administratie is een taak die veel vrouwen als partner uitvoeren in een bedrijf. Maar het kan ook een andere taak zijn, of een combinatie van taken.

Het gaat erom dat TO de situatie beschrijft als iets dat volkomen fout zit, maar het probleem niet duidelijk omschrijft, zodat er hier niet verder kan worden gekeken. Ook lijkt hij zelf niet naar oplossingen te zoeken.

Het komt op mij over als iemand die al lange tijd behoorlijke problemen heeft, mentaal uitgeput is, met de handen in het haar zit, en geen overzicht meer heeft. En/of niet vindingrijk is in het zoeken naar oplossingen voor problemen.

Ook komt hij in dit topic nauwelijks terug om hier antwoorden te geven op vragen, en verder te komen met het vinden van oplossingen. Maar dat kan met bovenstaande samenhangen.
ekriske schreef:
12-07-2020 20:00
Hey,

Ja hoor ik heb de reacties gelezen alleen is het niet allemaal zo simpel vrees ik...
Als ik mijn huwelijk stop zet ben ik ook mijn bedrijf kwijt en dat wil ik niet ben hier vast geroest...ik hou van mijn werk en vrijheid op het bedrijf.
Ook naar een nieuwe relatie toe ben ik heel twijfelachtig ben heel onzeker en ongerust over het onbekende.
Ik ga er mij bij moeten neer leggen vrees ik
Hoezo ga jij je er bij neerleggen? Jij trekt wel heel snel een makkelijk conclusies nu. Ben je misschien eigenlijk gewoon bang dat je niemand bent zonder jouw vrouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven