hoe moeten we verder?

16-02-2009 09:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
vorige week heb een topic gestart over dat mijn vriend afspreekt met zijn vrienden terwijl hij met mij had afgesproken.

eigenlijk is dat voor mij de druppel geweest. het ging al een tijd niet goed tussen ons, op de een of andere manier zijn we uit elkaar gegroeid. gisteren heb ik dus een punt gezet achter onze relatie van 4,5 jaar. Alleen het voelt helemaal niet goed, het is niet zo dat hij een slechte jongen is het is echt een lieverd en ik hou van hem, het werkt alleen niet tussen ons. het doet alleen zoveel pijn. als ik denk aan alles wat we nu niet meer samen kunnen doen krijg ik spijt dat het uit is ook al weet ik ook wel dat het zo beter is. Ik vind het idee alleen zo raar, hoe gaat het nu verder wanneer het uit is. Ik vind het zo raar dat je al zolang zo'n band met elkaar hebt en dat ineens over is. zullen we ooit nog contact hebben? ik weet het gewoon niet. Ik weet dat een relatie niet wil, maar om zo ineens helemaal geen contact meer te hebben vind ik ook wel heel heftig. Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet dat ik nu verder moet en hij ook, maar hoe moet het nu verder?
Even goed uithuilen en doorademen. Je komt er vanzelf...

Dikke
Nee echt?
Een relatie verbreken is altijd, zeker na zo'n lange tijd, een enorme verandering. Ineens scheiden jullie levens en dat voelt onwennig, pijnlijk en zelfs een beetje eng.

Maar je geeft ook aan dat je echt zeker weet dat een relatie tussen jullie niet werkt. Het is wennen. Het zal even duren ook.

Meestal lukt het mensen niet om meteen nadat het uit is, al als vrienden verder te gaan. Met mijn ex heb ik het geprobeerd. Voor mij in het begin wel fijn, een soort langzaam afbouwen van de gewenning aan elkaar. Hij bleek alleen nog teveel gevoelens en hoop te hebben, en daardoor werkte het niet. Dus nu maar even geen contact meer.

Misschien lukt het bij jullie wel, om (af en toe, of vaak) contact te houden. Misschien niet, en kan het over een tijdje pas.

Ik kan je alleen zeggen dat het onwennige gat dat je nu voelt, zich wel weer opvult met allerlei leuke nieuwe dingen.

Sterkte!
Gewoon doorgeven met je leven, op een gegeven moment tel je niet meer het aantal dagen dat het uit is
Volhouden. De argumenten waarop de breuk is gebaseerd zijn overtuigend genoeg.

Aardige jongen, maar je kunt er beter geen relatie mee hebben! Elk contact wat jij met hem zoekt is een toenadering waardoor je weer in een relatie met hem kunt glijden. Niet doen!
Pff moeilijk zeg.. Zoals wordt gezegd even uithuilen, en dan verder.. Blijf niet hangen in de huil-fase!!

Genoeg leuke dingen te doen, probeer leuke dingen te doen, zoek afleiding. Hier kunnen je vriendinnen/zus/moeder/wie dan ook je vast mee helpen, lekker een dagje shoppen, naar de bioscoop, iemand vragen te komen eten.

Een begin maken na een (lange) relatie is erg moeilijk maar het kán, misschien zie je het nu nog niet maar echt waar alles wordt rooskleuriger het is gewoon even wennen.
dank je wel voor de reacties, ik heb gelukkig wel hele lieve vriendinnen en mijn ouders steunen mij ook wel. Ik ga ook de komende paar dagen leuke dingen met vriendinnen doen. tis alleen zo raar. Zo ben je bij elkaar deel je alles met elkaar en zo is het over.
Ik zit in dezelfde situatie maar heb er nog geen punt achter gezet.. Vind de gedachte eng .. Eerst zoveel met elkaar delen en dan ineens niet meer... Pff heb ook al een paar x gespuugd .. Raar he! Wat is het toch hard en moeilijk... Ik kan en durf de knoop niet door te hakken terwijl het kei zielig is voor mijn vriend... Alhoewel hij doet alsof er niks aan de hand is.. en gewoon verder gaat... Ja das het makkelijkste he..

Groetjes,

Denise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven