Hoe om te gaan met ex na scheiding?

10-11-2008 23:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ex en ik zijn nu ruim een jaar uit elkaar en hebben een zoontje van 2. Na nog een halfjaar in zijn huis te hebben gewoond, wonen zoon en ik nu in ons eigen flatje.

Het afgelopen jaar bestond uit wisselende periodes van liefde en haat, wat zeer slopend was. In mei was ik er echt klaar mee en werd verliefd op iemand anders, waarmee ik een relatie kreeg. Vlak daarna kreeg ook ex een nieuwe vriendin. Tussen ex en mij werd het contact heel ijzig en kil.

Mijn relatie is inmiddels alweer uit, het ging te snel en er waren toch nog teveel onverwerkte emoties bij mij.

Nu zit ik in een fase waarin ik erg hard aan mezelf werk en er ineens ook veel dingen duidelijk worden over waarom de relatie met ex stuk is gelopen. Hierdoor is er ineens ruimte voor goede gesprekken, vergeven en vooral: liefde. Ik voel nog heel veel voor hem en hij ook voor mij, zegt-ie, maar hij wil nu voor zijn vriendin gaan.

Het contact is nu fijner dan ooit en ik heb deze manier steeds meer moeite met het accepteren van de situatie met zijn nieuwe vriendin. Ik vraag me heel hard af hoe andere gescheiden moeders dit IN HEMELSNAAM doen.

Ik word dolgelukkig van de situatie nu, waarin ex, zoon en ik dingen met z'n drieën ondernemen en zonder spanningen gezellig aan tafel kunnen zitten. In de relatie is deze situatie er nooit geweest.

Toch voel ik er heel veel bij, te veel denk ik. Voor nu vind ik dat niet erg, omdat ik op deze manier geniet van mijn ex als mens, maar niet de lasten van een relatie draag. Maar op lange termijn helpt dit natuurlijk totaal niet in hem leren loslaten.

Dus: help! Hoe doen jullie dat?!
heel erg moeilijk..! Zeker omdat hij, nu het goed gaat, met een ander verder wil.

Je kan gaan zitten 'wachten' maar ja, heeft dat zin? En als hij dan 'na haar' jou weer wil, voel je je dan geen 2e keus? En verval je dan niet weer in dezelfde problemen?

Ik bedoel: de dingen die je nu hebt 'ontdekt'en waardoor je dingen anders benadert, wist je die onbewust toen niet ook al? Je zat toen idd alleen in een andere situatie, kon moeilijker tot geen afstand nemen, en nu wel. Dat kan inderdaad betekenen dat je dingen nu anders kan benaderen en met dingen anders om kan gaan. Zou je dat voort kunnen zetten stel dat je weer samen zou zijn? Het kan.. Of niet..Da's het lastige..

Zie je nu niet -mede omdat hij een ander heeft- ineens 'alleen' zijn goede kanten? Natuurlijk kan het ook WEL goed gaan, als jullie beiden dingen hebben ingezien EN WILLEN. Helaas; als hij het hetzelfde als jou zou ervaren, dat goede gevoel, denk ik dat hij ook voor jou gekozen zou hebben!

Ik kan me voorstellen dat je niet weet hoe je hiermee om moet gaan. Misschien een tijdje geen contact en vooral zelf veel en leuke activiteiten ondernemen.Schrijf het vooral van je af! Probeer in elk geval niet hem te laten merken dat je bij wijze van spreken op hem 'wacht' geef hem die 'macht'niet:

ga je eigen gang, doe leuke dingen, leer mensen kennen..! Laat hem zien dat jij ook je ding doet..En dat helpt denk ik ook om over hem heen te komen..En geloof me: nu denk je van niet,maar het slijt..! Wie weet beseft hij na een tijdje met die ander wat hij kwijt is..EN anders dan wordt hij hopelijk gelukkig met haar, en zul jij moeten proberen gelukkig met een ander te worden..Wat vast en zeker lukt..!

ALs je het moeilijk vindt hem te zien, praat erover, zie hem even niet of kort..enz. Laat je zoontje niet de dupe zijn in elk geval natuurlijk.

Ik snap je dilemma. Sterkte! En of jullie weer samen komen of niet: ooit wordt je vast heel gelukkig!
"Ik vraag me heel hard af hoe andere gescheiden moeders dit IN HEMELSNAAM doen. "

Kimmetje, niet alle gescheiden moeders houden nog van hun ex, en dan is het uiteraard veel gemakkelijker.

Je zult moeten leren om hem los te laten. Zo weinig mogelijk contact is dan het beste. Uiteraard niet makkelijk als je samen een kindje hebt. Verder denk ik dat het niet voldoende is om een paar dingen te ontdekken waardoor het fout gelopen is. Omdat je nu niet voortdurend met hem te maken hebt, lijkt het makkelijk om die dingen te veranderen. Maar in de praktijk werkt dat niet zo. Voor de rest sluit ik me aan bij Woodie.

Sterkte!
Je ex heeft aangegeven voor zijn nieuwe vriendin te willen gaan, dus een hereniging zit er niet in. Je zult hem dus los moeten laten.

In het belang van jullie kind is het het beste om een goed contact te hebben met elkaar. In jou belang zou ik dat goede contact afstandelijk en zakelijk houden. Je hebt niks aan die goede gesprekken, ze doen je alleen maar verlangen naar meer.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk dat je moet respecteren dat hij gelukkig is met zijn nieuwe vriendin. Jullie relatie is immers niet voor niets uitgegaan?

Het is alleen maar fijn als jullie nog wel goed met elkaar kunnen omgaan. Probeer dit zo te houden. Dit lijkt me de beste situatie voor je zoontje.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Bedankt voor jullie reactie!

Ik snap jullie punt, maar er is wel nog een kleine toelichting nodig. Bij mij is pas de diagnose ADD gesteld en daardoor is er ontzettend veel op z'n plek gevallen. De spanningen, de onhoudbare situatie, de ruzies.. Ik begrijp nu waarom we uit elkaar zijn gegaan.

Nu zit ik in behandeling en slik medicatie, daardoor is mijn hele omgang met mijn ex veranderd. Ik kan nu wel luisteren, begrijp nu echt wat hij bedoelt en daardoor zijn de gesprekken die eerst niet mogelijk waren, NU wel mogelijk.

Ik heb hem heel direct gevraagd of hij dacht dat het nog goed kon komen, of dat hij er nu echt klaar mee is. Hij zei het even allemaal niet te weten.

Hij zit momenteel in een hele fijne relatie met een jong meisje, waarmee hij vooral heel veel leuke dingen doet.

Ik denk, nadat wij zo'n shit-tijd hebben gehad, dit alleen maar heel erg goed is voor hem. Maar ik denk ook dat hij niet echt van haar houdt, aangezien het voor hem ook niet "klaar" voelt tussen ons.

Maar ik probeer mezelf ook voor te houden dat het misschien WEL een blijvertje is en ik straks hard mijn neus ga stoten.

Wat er nu voorop staat ben ik zelf. Ik wil aan mezelf werken en daar alle ruimte voor nemen en krijgen.

maar in de tussentijd moeten ex en ik wel contact houden over zoon, en ik ben erg zoekende naar de goede vorm.

Oh, toch niet zo'n kleine toeichting
Kimmetje, een nare periode in je relatie kan je gevoel voor iemand gewoon kapot maken. Dat komt dan ook niet meer terug als de ander verandert. Je ex is een andere weg in geslagen, is een andere relatie begonnen. Het lijkt me dat je hem daarin moet respecteren en niet aan hem moet gaan trekken. Jullie relatie is over, als je ex nog gevoelens heeft voor jou zal hij zelf tot de beslissing moeten komen wat hij daarmee gaat doen. je hebt hem duidelijk gemaakt dat het open ligt, wat jou betreft. Dat is voldoende.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven