Hoe omgaan met ghosten
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:17
Hallo allen,
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
zaterdag 25 oktober 2025 om 13:52
Zoek even de definitie op van ghosten.
Hij heeft je niet geghost!
Maar omdat hij zoiets heeft laten vallen, ben jij er nu super alert op. Omdat je - zo te horen - al helemaal geen vertrouwen hebt in het dating-proces. Ga daar iets aan doen. Er zijn echt ook leuke mannen hoor, maar die ga jij niet vinden als je zo wantrouwend bent. Vraag je zelf af hoe leuk jij zelf eigenlijk bent voor een goede vent.
Maar omdat hij zoiets heeft laten vallen, ben jij er nu super alert op. Omdat je - zo te horen - al helemaal geen vertrouwen hebt in het dating-proces. Ga daar iets aan doen. Er zijn echt ook leuke mannen hoor, maar die ga jij niet vinden als je zo wantrouwend bent. Vraag je zelf af hoe leuk jij zelf eigenlijk bent voor een goede vent.
zaterdag 25 oktober 2025 om 13:58
Hij ghost je niet want hij reageert toch nog gewoon?
Wat wil jij;
- Volgende date; maak een afspraak
- Geen goed genoeg gevoel; zeg eerlijk dat je de klik niet helemaal voelt. En punt.
Je zegt dat je vindt dat hij het niet netjes afhandelt, maar het lijkt erop dat jij precies hetzelfde doet?
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
Succes!
Wat wil jij;
- Volgende date; maak een afspraak
- Geen goed genoeg gevoel; zeg eerlijk dat je de klik niet helemaal voelt. En punt.
Je zegt dat je vindt dat hij het niet netjes afhandelt, maar het lijkt erop dat jij precies hetzelfde doet?
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.
Succes!
zaterdag 25 oktober 2025 om 15:54
Noemen ze dat geen slow ghosting, als iemand altijd appt en dan langzaam steeds minder tot helemaal stopt…Courage schreef: ↑25-10-2025 13:52Zoek even de definitie op van ghosten.
Maar geeft niet verder, was bij het openen van de topic misschien een beetje gekrenkt omdat ik wel nog interesse had maar denk niet genoeg om er achterna te gaan.
zaterdag 25 oktober 2025 om 16:06
Hoedan88 schreef: ↑25-10-2025 15:54Noemen ze dat geen slow ghosting, als iemand altijd appt en dan langzaam steeds minder tot helemaal stopt…
Maar geeft niet verder, was bij het openen van de topic misschien een beetje gekrenkt omdat ik wel nog interesse had maar denk niet genoeg om er achterna te gaan.
Ik heb de indruk dat je niet ziet (wil zien) dat je zelf sinds woensdag ook niet appte en alleen vrijdag een beloofde link appte. Dan heb JIJ hem toch ook ge-slow-host!
Zoals anderen ook al schreven, ik snap wel dat hij denkt/dacht dat jij geen interesse hebt. Zo komt het ook op mij over.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:19
Ja misschien heb ik meer een afwachtende houding. Denk dat dat komt omdat ik voorheen bij degene die ik leuk vond altijd initiatief moest nemen dat ik nu juist meer wil kijken wat de man doet. Vooral ook omdat ik er kwa communicatie niet altijd uitkwam. Veel valse beloftes of hoop wat werd gecreëerd… dat ik nu een beetje de kat uit de boom kijk.Ommetje schreef: ↑25-10-2025 16:06Ik heb de indruk dat je niet ziet (wil zien) dat je zelf sinds woensdag ook niet appte en alleen vrijdag een beloofde link appte. Dan heb JIJ hem toch ook ge-slow-host!
Zoals anderen ook al schreven, ik snap wel dat hij denkt/dacht dat jij geen interesse hebt. Zo komt het ook op mij over.
En zo zou ik idd misschien ongeïnteresseerd overkomen. Maar als je de interactie zou lezen dan zou je wel zien dat ik wel heel betrokken ben in de gesprekken, zelfs flirt met hem, hints heb gegeven zoals bij de volgende date kunnen we misschien meer in jou buurt af spreken want vorige keer stond je lang in de file etc etc.
Ik weet het eigenlijk niet, en daarom vraag ik jullie mening ook.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:22
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:25
Tips voor de volgende keer na een eerste date.
- Je wil nog een keer afspreken: "Hey Piet, het lijkt me leuk nog een keer af te spreken. Heb je zaterdag wat te doen?"
- Je voelt geen klik: "Hey Piet, bedankt voor de gezellige middag/avond, maar ik voel geen klik en wil het dus hier bij laten."
Dieettips sturen en hopen dat hij jouw afwachtende houding snapt, terwijl je dat andersom niet doet werkt meestal niet.
- Je wil nog een keer afspreken: "Hey Piet, het lijkt me leuk nog een keer af te spreken. Heb je zaterdag wat te doen?"
- Je voelt geen klik: "Hey Piet, bedankt voor de gezellige middag/avond, maar ik voel geen klik en wil het dus hier bij laten."
Dieettips sturen en hopen dat hij jouw afwachtende houding snapt, terwijl je dat andersom niet doet werkt meestal niet.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:28
Hoe is dat flirten? Of een hint naar iets? Of bedoel je dat je probeert te hinten naar een volgende date? Wat omslachtig zeg. "ik vond het gezellig, zullen we nog eens afspreken?"Hoedan88 schreef: ↑25-10-2025 17:19Ja misschien heb ik meer een afwachtende houding. Denk dat dat komt omdat ik voorheen bij degene die ik leuk vond altijd initiatief moest nemen dat ik nu juist meer wil kijken wat de man doet. Vooral ook omdat ik er kwa communicatie niet altijd uitkwam. Veel valse beloftes of hoop wat werd gecreëerd… dat ik nu een beetje de kat uit de boom kijk.
En zo zou ik idd misschien ongeïnteresseerd overkomen. Maar als je de interactie zou lezen dan zou je wel zien dat ik wel heel betrokken ben in de gesprekken, zelfs flirt met hem, hints heb gegeven zoals bij de volgende date kunnen we misschien meer in jou buurt af spreken want vorige keer stond je lang in de file etc etc.
Ik weet het eigenlijk niet, en daarom vraag ik jullie mening ook.
Hij stuurt meerdere berichten. Dan zeg jij iets te zullen sturen en laat 2 dagen niks horen. Wie slowgohst wie hier?
Als je vaak last hebt gehad van onduidelijkheid in communicatie zou ik proberen directer te communiceren. Als je zelf al duidelijk bent ben je al op de helft. "ik vond het gezellig, dé vonk voel ik nog niet, maar ik zou het leuk vinden om elkaar vaker te zien om te ervaren wat er nog in het vat zit"
Maar als je mij na één date dieettips gaat sturen dan ghost ik je ook hoor
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:36
Nee ik ben juist nu een beetje voorzichtig voorheen heel direct waardoor ik bijv te horen kreeg, ja leuk ik wil graag afspreken wanneer kan je… en dan werd er afgezegd, daarna weer afgezegd etc etc. Waardoor ik nu niet meer kijk naar woorden maar meer naar daden.Yinna schreef: ↑25-10-2025 17:28Hoe is dat flirten? Of een hint naar iets? Of bedoel je dat je probeert te hinten naar een volgende date? Wat omslachtig zeg. "ik vond het gezellig, zullen we nog eens afspreken?"
Hij stuurt meerdere berichten. Dan zeg jij iets te zullen sturen en laat 2 dagen niks horen. Wie slowgohst wie hier?
Als je vaak last hebt gehad van onduidelijkheid in communicatie zou ik proberen directer te communiceren. Als je zelf al duidelijk bent ben je al op de helft. "ik vond het gezellig, dé vonk voel ik nog niet, maar ik zou het leuk vinden om elkaar vaker te zien om te ervaren wat er nog in het vat zit"
Maar als je mij na één date dieettips gaat sturen dan ghost ik je ook hoorhahaha
Ik wacht een beetje af wat hij wilt….
En dieettips is idd iets voor een collega of vriend maar als ik flirt en hij reageert letterlijk niet. Tjah dan denk ik, oké hij is niet van het flirten.
Gewoon als voorbeeld, hij zei dat hij ziek was en vroeg of ik olijfolie wou brengen.
Toen zei ik, ik heb vijf liter thuis denk wel dat dat voldoende is voor deze big boy
Totaal geen reactie. Haha ja ik weet niet of ik hier goed in ben maar ik probeerde het op mijn manier.
Maar die voorbeeld zinnen van hierboven zijn wel goed.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:41
Dieet was zaterdag, dus zondag maandag dinsdag en woensdag met elkaar volop gesproken en donderdag vrijdag en vandaag dus stilte.Yinna schreef: ↑25-10-2025 17:28Hoe is dat flirten? Of een hint naar iets? Of bedoel je dat je probeert te hinten naar een volgende date? Wat omslachtig zeg. "ik vond het gezellig, zullen we nog eens afspreken?"
Maar als je mij na één date dieettips gaat sturen dan ghost ik je ook hoorhahaha
Vrijdag stuurde ik als poging tot contact de link op en een verhaaltje bij geschreven. Hij reageerde heel droogjes.
Die overige dagen was het gewoon gezellig op de app.
Meid ik weet het ook niet meer. Maar ik ga ook maar lekker verder.
Maar wat ik dus lees van iedereen is dat ik zelf niet genoeg heb gedaan.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:43
Dus je noemt 'm dik en stuurt 'm dieettips?Hoedan88 schreef: ↑25-10-2025 17:36Nee ik ben juist nu een beetje voorzichtig voorheen heel direct waardoor ik bijv te horen kreeg, ja leuk ik wil graag afspreken wanneer kan je… en dan werd er afgezegd, daarna weer afgezegd etc etc. Waardoor ik nu niet meer kijk naar woorden maar meer naar daden.
Ik wacht een beetje af wat hij wilt….
En dieettips is idd iets voor een collega of vriend maar als ik flirt en hij reageert letterlijk niet. Tjah dan denk ik, oké hij is niet van het flirten.
Gewoon als voorbeeld, hij zei dat hij ziek was en vroeg of ik olijfolie wou brengen.
Toen zei ik, ik heb vijf liter thuis denk wel dat dat voldoende is voor deze big boyhaha
Totaal geen reactie. Haha ja ik weet niet of ik hier goed in ben maar ik probeerde het op mijn manier.
Maar die voorbeeld zinnen van hierboven zijn wel goed.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:53
Neeeeee, ik vertelde tijdens de date dat ik ooit een juice cleanse had gedaan van drie maanden. Na wat dagen met hem over en weer geappt te hebben zei hij interesse te hebben want hij heeft allerlei klachten. En dat hij onderzoek aan het doen was over die juice cleansing. Ik had hem dus de documentaire opgestuurd waarin er iemand een proefkonijn was haha dacht dan weet hij wat hem te wachten staat mocht hij het echt willen doorzetten.
Hij is absoluut niet dik.
zaterdag 25 oktober 2025 om 18:37
Jezus wat een gedoe, je voelde al geen klik en nu ga je dit helemaal analyseren en voel jij je geghost.
Je weet wat voor vlees je in de kuip had want dat heeft hij jezelf verteld.
Het is sowieso geen leuk exemplaar als hij vertelt over hoe hij zijn vorige dates heeft geghost.
Je ego heeft gewoon een deuk opgelopen. Laat dit aub los.
Je weet wat voor vlees je in de kuip had want dat heeft hij jezelf verteld.
Het is sowieso geen leuk exemplaar als hij vertelt over hoe hij zijn vorige dates heeft geghost.
Je ego heeft gewoon een deuk opgelopen. Laat dit aub los.
zaterdag 25 oktober 2025 om 18:38
De meningen zijn hierover verdeeld, maar als ik geghost word dan ga ik verhaal halen en bel ik hem op. Omdat ik grenzen stel aan hoe iemand mij behandelt. Als iemand mij ghost, mag ie ook mans genoeg zijn om het uit te leggen. Ik hou diegene dan gewoon een spiegel voor. Er zullen genoeg mensen zijn (en zeker op dit forum) die zeggen 'verspil je energie er niet meer aan, doe het niet', maar ik hou graag de regie over mijn eigenwaarde.
Maar in dit geval... klinkt niet als een match dus ik zou het ook laten gaan. Maar belangrijk; praat je zelf niet aan dat het aan jou ligt, het was gewoon geen match.
Maar in dit geval... klinkt niet als een match dus ik zou het ook laten gaan. Maar belangrijk; praat je zelf niet aan dat het aan jou ligt, het was gewoon geen match.
zaterdag 25 oktober 2025 om 18:44
Dan hebben we een andere invulling van eigenwaarde.Pimpelmeesje87 schreef: ↑25-10-2025 18:38De meningen zijn hierover verdeeld, maar als ik geghost word dan ga ik verhaal halen en bel ik hem op. Omdat ik grenzen stel aan hoe iemand mij behandelt. Als iemand mij ghost, mag ie ook mans genoeg zijn om het uit te leggen. Ik hou diegene dan gewoon een spiegel voor. Er zullen genoeg mensen zijn (en zeker op dit forum) die zeggen 'verspil je energie er niet meer aan, doe het niet', maar ik hou graag de regie over mijn eigenwaarde.
zaterdag 25 oktober 2025 om 19:09
Haha oké misschien dat dat ook de reden was waarom hij geen reactie gaf toen…
Lol
zaterdag 25 oktober 2025 om 19:40
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in