Hoe omgaan met ghosten
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:17
Hallo allen,
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
zaterdag 25 oktober 2025 om 21:08
Aha slow faden!bijtie schreef: ↑25-10-2025 19:40Hij vroeg of je olijfolie wou brengen, aan iemand die hij kent via een datingapp en 1x ontmoet heeft?
Of was het een grapje ofzo?
Het klinkt een beetje stroef allemaal, wat dat betreft had die olijfolie nog wel van pas kunnen komen.
En volgens mij heet het slow faden!
Het was een grapje idd.
zaterdag 25 oktober 2025 om 22:34
Pimpelmeesje87 schreef: ↑25-10-2025 18:38De meningen zijn hierover verdeeld, maar als ik geghost word dan ga ik verhaal halen en bel ik hem op. Omdat ik grenzen stel aan hoe iemand mij behandelt. Als iemand mij ghost, mag ie ook mans genoeg zijn om het uit te leggen. Ik hou diegene dan gewoon een spiegel voor. Er zullen genoeg mensen zijn (en zeker op dit forum) die zeggen 'verspil je energie er niet meer aan, doe het niet', maar ik hou graag de regie over mijn eigenwaarde.
Maar in dit geval... klinkt niet als een match dus ik zou het ook laten gaan. Maar belangrijk; praat je zelf niet aan dat het aan jou ligt, het was gewoon geen match.
Je houdt geen enkele regie over je eigenwaarde als je aandacht en energie besteed aan degene die heel duidelijk maakt geen behoefte te hebben aan verdere contact. Niemand is jou een uitleg verschuldigd namelijk.
Regie over je eigenwaarde heb je pas als je met opgeheven schouders verder gaat met je leven en die energie en aandacht besteed aan de mensen die dat waard zijn.
Iemand die ghost heeft moeite met communicatie en zoekt enkelt de makkelijkste weg om het contact te beëindigen ZONDER uitleg.
zaterdag 25 oktober 2025 om 22:58
Iemand zei dat de juiste term slow fading is… dat is dus geleidelijk contact verminderen totdat je helemaal niet meer reageert. Ipv abrupt alle contact stoppen.Marathonloopster schreef: ↑25-10-2025 22:35Wat is nou eigenlijk slow ghosting? Is dat iets nieuws in date land?
Het zou voor sommige nog erger zijn omdat het even duurt voordat ze realiseren dat de betreffende persoon geen interesse heeft.
Sommige mensen blijven denk ik nog in contact uit beleefdheid of willen iemand niet keihard afwijzen…
Dat is ook de reden waarom ik niet perse een appje na een date of de contact daarna meteen zie als positief signaal. Ik kijk echt of iemand een tweede keer wilt afspreken.
Zijn er mensen die echt actief daten en hoeveel van die kandidaten is echt een relatie geworden?
Kan je het vergelijken met solliciteren… dat je echt 50 brieven verstuurd maar uiteindelijk maar voor drie wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek? Zoiets…
zaterdag 25 oktober 2025 om 23:16
zaterdag 25 oktober 2025 om 23:41
Zeer eens. Gejank van de bovenste plank.
zaterdag 25 oktober 2025 om 23:41
Oké oké, dankjewel voor je feedback
zondag 26 oktober 2025 om 00:31
En daar laat ik 'm dus niet mee wegkomen. Ik heb het destijds wel gedaan, goed uitgepraat en ben verder gegaan met mijn leven. No hard feelings. En dat voelde toch voor mij zoveel beter dan ghosten. Dan besteed ik in ieder geval geen energie meer aan overanalysen.Marathonloopster schreef: ↑25-10-2025 22:34Je houdt geen enkele regie over je eigenwaarde als je aandacht en energie besteed aan degene die heel duidelijk maakt geen behoefte te hebben aan verdere contact. Niemand is jou een uitleg verschuldigd namelijk.
Regie over je eigenwaarde heb je pas als je met opgeheven schouders verder gaat met je leven en die energie en aandacht besteed aan de mensen die dat waard zijn.
Iemand die ghost heeft moeite met communicatie en zoekt enkelt de makkelijkste weg om het contact te beëindigen ZONDER uitleg.
Maar goed, meningen hierover verschillen. Als je je beter voelt door het te laten gaan, ook prima natuurlijk.
zondag 26 oktober 2025 om 18:47
Uhmmm vals alarm jongens oops…
Ik had een foto op m’n status gezet waarna hij meteen een berichtje had gestuurd en gevraagd hoe het gaat.
Hij was blijkbaar op een roadtrip met zn familie, uiteindelijk zei hij dat wij dat ook eens een keer kunnen doen. Weet niet of dat een grapje was of serieus maar ik reageerde met als hij de snacks regelt ben ik aan!
Ik voel me nu wel een aansteller zoals een aantal mij hier hadden genoemd haha.
Maar ik ga de tip opvolgen van een van de leden die had gezegd dat ik duidelijk kon zeggen: ik voel nog geen vonk maar sta wel open om te ontdekken…
Vond het wel fijn om al jullie inzichten te lezen… heeft wel geholpen hoor. Ik stond ook niet stil dat ik eigenlijk hetzelfde doe als waar ik hem van beschuldigde..
Ik had een foto op m’n status gezet waarna hij meteen een berichtje had gestuurd en gevraagd hoe het gaat.
Hij was blijkbaar op een roadtrip met zn familie, uiteindelijk zei hij dat wij dat ook eens een keer kunnen doen. Weet niet of dat een grapje was of serieus maar ik reageerde met als hij de snacks regelt ben ik aan!
Maar ik ga de tip opvolgen van een van de leden die had gezegd dat ik duidelijk kon zeggen: ik voel nog geen vonk maar sta wel open om te ontdekken…
Vond het wel fijn om al jullie inzichten te lezen… heeft wel geholpen hoor. Ik stond ook niet stil dat ik eigenlijk hetzelfde doe als waar ik hem van beschuldigde..
zondag 26 oktober 2025 om 19:59
Blijf vooral je eigen gevoel volgen: wil jij nog een date en ontdekken? Dan dat uitspreken inderdaad. Niet (alleen) blij zijn als hij weer interesse toont. Jouw gevoel is net zo belangrijk als het zijne, ga niet naar zijn pijpen dansen. Daar lijkt het nu een beetje op en daar heb je op lange termijn helemaal niets aan. It takes two to tango.
Maar als het wel wat wordt, super voor jullie!
Maar als het wel wat wordt, super voor jullie!
zondag 26 oktober 2025 om 21:49
Waarom zou je dat doen? Wacht gewoon even af of hij een tweede date initieert of vraag hem zelf uit. Dan kan je toch op dat moment vragen hoe hij het daten voor zich ziet?
Verliefd worden op iemand hoort ook een beetje onzeker te zijn.
Wat vooral belangrijk is in de eerste paar dates of je je op je gemak voelt, of je je aangetrokken voelt tot hem. En pas je bij elkaar.
Die mega verliefde verliefdheid is echt geen graadmeter voor hoe succesvol een relatie kan zijn.
maandag 27 oktober 2025 om 00:13
Onze interactie ging als volgt:Trien31 schreef: ↑26-10-2025 21:49Waarom zou je dat doen? Wacht gewoon even af of hij een tweede date initieert of vraag hem zelf uit. Dan kan je toch op dat moment vragen hoe hij het daten voor zich ziet?
Verliefd worden op iemand hoort ook een beetje onzeker te zijn.
Wat vooral belangrijk is in de eerste paar dates of je je op je gemak voelt, of je je aangetrokken voelt tot hem. En pas je bij elkaar.
Die mega verliefde verliefdheid is echt geen graadmeter voor hoe succesvol een relatie kan zijn.
Hij zei dus wij moeten ook een roadtrip doen.
Ik zei ja durf je dat dan?
Hij zei met jou wel haha
Ik zei, goed plannen en genoeg snacks, ik ben aan.
Hij zei its sounds like a date!
Ik zei even voor de nieuwsgierigheid is dit een echte voorstel of voor de fantasie.
Hij zei, nee dit is een voorstel, echt dus, ik zou dit niet zeggen als ik je niet nog een keer wil zien.
Toen had ik gereageerd met oké dan is het een deal
Dus ik wacht het even af tot hij het concreet maakt. Want je weet maar nooit. En dan zien we tijdens het daten wel of er potentie in zit of niet.
En als iemand iets merkt aan mijn houding of hoe ik communiceer dan hoor ik graag feedback.
Dit is niet echt mijn sterkste kant…
maandag 27 oktober 2025 om 06:37
maandag 27 oktober 2025 om 06:37
Ik merk dat je er veel over nadenkt en een soort strategie bedenkt. Waarom? Go with the flow, doe niet zo ingewikkeld.
makreel wijzigde dit bericht op 27-10-2025 14:08
0.31% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
maandag 27 oktober 2025 om 07:38
Tip1: als je deze jongen een potentiële leukerd vindt, begin dan niet in het beginstadium, ook niet als die ander gezondheidsklachten heeft of zegt af te willen vallen, over diëten of 'big boy'. Zeker van je mogelijke crush wil je toch niet het gevoel krijgen dat je lichaam niet goed genoeg is.
Tip 2: Werken aan je communicatie, zoals andere posters benoemen
Tip3: Houd het begindatingproces luchtig en zie het ook zo. Het klinkt alsof het je veel doet. Dat is natuurlijk logisch, je wil een leukerd aan je zijde (ik ken het sterke gevoel, 30 jaar single geweest), maar je bent nog in het beginproces van iemand leren kennen.
Aan een onbekende voelen de meeste mensen niet zo'n verplichting om alles netjes af te handelen met directe eerlijke communicatie. Als iemand na 1 date niet meer reageert, dan is dat ook een antwoord. En DOOR. Dit gaat ook zo met vriendschappen, dat het doodbloedt. Dat is normaal. Ik houd er ook niet van, maar accepteer het.
Als je nou al maanden tientallen keren gedate hebt, dan is eerlijke communicatie wel netjes ja. Maar ook dan, soms komt het voor dat iemand niet direct en eerlijk is. Verbind zelf je conclusies, wees even intern boos en verdrietig, deel het met je vrienden en laat het dan weer los. Het zegt niets over jou en ook niets over een volgende date.
- Nog een tip over luchtig houden: je hoeft niet verliefd te zijn na een date, maar enkel interesse te hebben voor een volgende date.
Soms helpt het jezelf directe vragen te stellen die je onderbuikgevoel direct aanspreken. Dan vermijd je misschien al het andere gepuzzel en gepieker.
Ik denk altijd eerst 'Zou ik hem willen zoenen?' 'Wil ik door hem aangeraakt worden?' En na een paar dates 'Zou ik met hem seks willen'? Reageert mijn lichaam afwijzend, dan komt er geen volgende date meer.
Tip 2: Werken aan je communicatie, zoals andere posters benoemen
Tip3: Houd het begindatingproces luchtig en zie het ook zo. Het klinkt alsof het je veel doet. Dat is natuurlijk logisch, je wil een leukerd aan je zijde (ik ken het sterke gevoel, 30 jaar single geweest), maar je bent nog in het beginproces van iemand leren kennen.
Aan een onbekende voelen de meeste mensen niet zo'n verplichting om alles netjes af te handelen met directe eerlijke communicatie. Als iemand na 1 date niet meer reageert, dan is dat ook een antwoord. En DOOR. Dit gaat ook zo met vriendschappen, dat het doodbloedt. Dat is normaal. Ik houd er ook niet van, maar accepteer het.
Als je nou al maanden tientallen keren gedate hebt, dan is eerlijke communicatie wel netjes ja. Maar ook dan, soms komt het voor dat iemand niet direct en eerlijk is. Verbind zelf je conclusies, wees even intern boos en verdrietig, deel het met je vrienden en laat het dan weer los. Het zegt niets over jou en ook niets over een volgende date.
- Nog een tip over luchtig houden: je hoeft niet verliefd te zijn na een date, maar enkel interesse te hebben voor een volgende date.
Soms helpt het jezelf directe vragen te stellen die je onderbuikgevoel direct aanspreken. Dan vermijd je misschien al het andere gepuzzel en gepieker.
Ik denk altijd eerst 'Zou ik hem willen zoenen?' 'Wil ik door hem aangeraakt worden?' En na een paar dates 'Zou ik met hem seks willen'? Reageert mijn lichaam afwijzend, dan komt er geen volgende date meer.
maandag 27 oktober 2025 om 09:02
Je bent wie je bent en dit is schijnbaar hoe jij dit soort dingen doet. Ik zou het anders doen maar ik ben Rooss en jij bent Hoedan dus dat is logisch. Als een man je leuk vindt dan vreet hij dit soort zaken er gewoon bij als het goed is.
Ik denk dan ook niet dat je iets kunt met tips als "werk aan je communicatie" of "doe niet zo ingewikkeld", ik denk niet dat jij een idee hebt wat daarmee bedoelt wordt en dat hoeft ook niet, jij bent jij.
.
maandag 27 oktober 2025 om 09:08
Serieus, ga je dat echt zeggen?Hoedan88 schreef: ↑26-10-2025 18:47Uhmmm vals alarm jongens oops…
Je opent hier een topic over een date waar je inderdaad niet echt veel bij voelde vervolgens dat hij geen contact meer opneemt. Neem de beste man contact met jou op en dan ga je dit zeggen?
Is dit een egodingetje voor jou?
maandag 27 oktober 2025 om 10:46
Je kan jezelf altijd ontwikkelen in een leukere en betere versie van jezelf. Die groei kan je soms met tips van andere beter maken. Maar je moet je hier wel comfortabel in voelen.Rooss4.0 schreef: ↑27-10-2025 09:02Je bent wie je bent en dit is schijnbaar hoe jij dit soort dingen doet. Ik zou het anders doen maar ik ben Rooss en jij bent Hoedan dus dat is logisch. Als een man je leuk vindt dan vreet hij dit soort zaken er gewoon bij als het goed is.
Ik denk dan ook niet dat je iets kunt met tips als "werk aan je communicatie" of "doe niet zo ingewikkeld", ik denk niet dat jij een idee hebt wat daarmee bedoelt wordt en dat hoeft ook niet, jij bent jij.
Als je iemand potentieel leuk vindt maar wil dat hij voor je knokt en ondertussen vertoon je gedrag wat de man in kwestie het idee kan geven dat je totaal geen interesse hebt je echt een grote kans dat leuke mannen weglopen. Die hebben helemaal geen zin in toxische spelletjes.
Als je iemand leuk vindt kan je gewoon laten merken dat je hem leuk vindt, dat je graag tijd met hem spendeert. Een roadtrip is misschien wat te hart van stapel lopen dus ik zou een tegen voorstel doen voor iets anders.
En verder merk je in het echte contact wel of de dingen soepel lopen, of je fijne gesprekken hebt en of je bij elkaar past.
Alleen liefde en verliefdheid is te weinig om een gezamenlijke toekomst te zien.
maandag 27 oktober 2025 om 11:08
maandag 27 oktober 2025 om 11:16
Ik zou dit zelf ook een no-go vinden om eerlijk te zijn. Maar goed, voor TO is hij blijkbaar wel de moeite waard.Marathonloopster schreef: ↑27-10-2025 11:08@ TO, wil jij überhaupt met iemand daten die openlijk toegeeft zijn dates te ghosten als ie niet verder wil?
Sorry, maar hij zegt dan toch dat ie helemaal niet kan communiceren als het lastig is?
Dat zijn echt niet de meest respectvolle mensen om te daten he.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in