Hoe onredelijk ben ik?
zaterdag 19 juli 2008 om 17:48
Hallo mijn prille relatie van een jaar is op de klippen gelopen. Een relatie die ontzettend gelukkig begon. Na vijf maanden kwamen de eerste barsten want hij was bij nader inzien nog niet helemaal emotioneel los van zijn ex (en vica versa). Een relatie zat en zit er om verschillende redenen niet in voor hun beide maar de nasleep lijkt zo erg te zijn dat mijn nu ex in een depressie is terecht gekomen... Daarbij spelen ook nog weer andere factoren een rol: heeft wel wat weg van een quarter-life-crisis.
Ondanks alles was hij wel heel duidelijk dat hij een relatie met mij wilde (op de goede momenten dan).
Ik heb zijn ex nooit ontmoet. Als er contact was ging dat buiten mij om. Ik heb hem daar lange tijd de ruimte voor gegeven.
Hij bleef schuldgevoelens houden richting ex en andere momenten dat hij zijn ex ook weer vreselijk kon missen. Maar hij verzekerde mij dat het los stond van mij. Op een gegeven moment heeft hij besloten om even geen contact meer te hebben met ex. En eerlijk dat gaf mij ook wel een rustig gevoel.
Nu een aantal dagen geleden, vertelde hij me dat hij toch graag vrienden wil zijn met de ex en wil dus weer contact opnemen. Ik heb hem gezegd dat ik daar wel een beetje moeite mee had. Maar als het echt zo belangrijk voor hem is dat hij het moet doen, echter heb ik hem gevraagd of ik er dan ook een rol in kan krijgen. Ik bedoel daarmee, dat ik dan ook graag kennis wil maken met de ex of dat hij gewoon eens een keer belt als ik er ook bij ben. Ik hoef er echt niet met mijn neus bovenop te zitten maar een stuk openheid daarin zou ik fijn vinden. Hij wil dat pertinent NIET!!! Hij neemt ex in bescherming (enerzijds kan ik dat begrijpen), dat het voor haar niet leuk is om geconfronteerd worden met mij.
Voor de duidelijkheid ze waren uit elkaar voordat wij een relatie kregen. Ze hadden een LAT-relatie van 6 jaar (geen kinderen).
Bovenstaande was doorslaggevend. Daarnaast hadden we natuurlijk nogal confrontaties met zijn depressie... Vaak ging me dat goed af, het voorlopig niets mogen verwachten maar zo op zijn tijd kon ik ook een dipje hebben dat ik het even niet meer zag zitten.
Ik blijf maar piekeren en piekeren of ik nu zo onredelijk t.a.v. de ex en hoor graag reacties.
Ondanks alles was hij wel heel duidelijk dat hij een relatie met mij wilde (op de goede momenten dan).
Ik heb zijn ex nooit ontmoet. Als er contact was ging dat buiten mij om. Ik heb hem daar lange tijd de ruimte voor gegeven.
Hij bleef schuldgevoelens houden richting ex en andere momenten dat hij zijn ex ook weer vreselijk kon missen. Maar hij verzekerde mij dat het los stond van mij. Op een gegeven moment heeft hij besloten om even geen contact meer te hebben met ex. En eerlijk dat gaf mij ook wel een rustig gevoel.
Nu een aantal dagen geleden, vertelde hij me dat hij toch graag vrienden wil zijn met de ex en wil dus weer contact opnemen. Ik heb hem gezegd dat ik daar wel een beetje moeite mee had. Maar als het echt zo belangrijk voor hem is dat hij het moet doen, echter heb ik hem gevraagd of ik er dan ook een rol in kan krijgen. Ik bedoel daarmee, dat ik dan ook graag kennis wil maken met de ex of dat hij gewoon eens een keer belt als ik er ook bij ben. Ik hoef er echt niet met mijn neus bovenop te zitten maar een stuk openheid daarin zou ik fijn vinden. Hij wil dat pertinent NIET!!! Hij neemt ex in bescherming (enerzijds kan ik dat begrijpen), dat het voor haar niet leuk is om geconfronteerd worden met mij.
Voor de duidelijkheid ze waren uit elkaar voordat wij een relatie kregen. Ze hadden een LAT-relatie van 6 jaar (geen kinderen).
Bovenstaande was doorslaggevend. Daarnaast hadden we natuurlijk nogal confrontaties met zijn depressie... Vaak ging me dat goed af, het voorlopig niets mogen verwachten maar zo op zijn tijd kon ik ook een dipje hebben dat ik het even niet meer zag zitten.
Ik blijf maar piekeren en piekeren of ik nu zo onredelijk t.a.v. de ex en hoor graag reacties.
zaterdag 19 juli 2008 om 17:59
Waarom?
Waarom is het een ex geworden?
Waarom wil hij nog vrienden zijn met de ex?
Waarom zou het voor de ex niet leuk zijn om geconfronteerd te worden met jou?
Zo op het eerste gezicht (?) vind ik je niet onredelijk, je hebt geen abnormale wensen ofzo. Ik vind het eerder vreemd dat hij de wensen en gevoelens van zijn ex (en van zichzelf) blijkbaar belangrijker vindt dan jouw wensen..
Veel succes lieve heks (ik gebruik de benaming heks altijd voor de ex van mijn man...)
Waarom is het een ex geworden?
Waarom wil hij nog vrienden zijn met de ex?
Waarom zou het voor de ex niet leuk zijn om geconfronteerd te worden met jou?
Zo op het eerste gezicht (?) vind ik je niet onredelijk, je hebt geen abnormale wensen ofzo. Ik vind het eerder vreemd dat hij de wensen en gevoelens van zijn ex (en van zichzelf) blijkbaar belangrijker vindt dan jouw wensen..
Veel succes lieve heks (ik gebruik de benaming heks altijd voor de ex van mijn man...)
zaterdag 19 juli 2008 om 18:00
Nee, ik vind niet dat je onredelijk bent. In principe is zijn ex zijn verleden en jij zou zijn toekomst moeten zijn. Jij gaf hem hierin de ruimte om nog wel contact te hebben met zijn ex, maar hij wil niet meegaan in de voorwaarde die jij hem hebt gesteld. Wanneer hij dus voor zo'n keuze wordt gesteld, kiest hij blijkbaar voor zijn verleden en niet voor datgene wat zijn toekomst zou kunnen zijn. Dat geeft mijns inziens wel aan hoe sterk hij zich nog verantwoordelijk voelt voor zijn ex.
En eerlijk gezegd dat ik dat niet alleen jij in de verhaal de 'verliezer' bent, maar zijn ex ook. Want als zij niet klaar zou zijn om jou te ontmoeten, staat contact met haar ex haar alleen maar in de weg. Het lijkt mij dat zij juist door dat contact niet verder kan in haar leven en dat jouw vriend haar het meeste geeft en in haar belang handelt wanneer hij het contact (tijdelijk) verbreekt. Maar goed, daar heb jij niks aan.
Maar goed, ik denk dus niet dat je onredelijk bent geweest. Ik denk wel dat wanneer jullie het verder goed hadden dat het ontzettend wrang is dat het zo loopt... Hij zal moeten gaan inzien dat zijn ex verantwoordelijk is voor haarzelf en dat hij dat niet meer is, maar de vraag is of hij dat snapt...
En eerlijk gezegd dat ik dat niet alleen jij in de verhaal de 'verliezer' bent, maar zijn ex ook. Want als zij niet klaar zou zijn om jou te ontmoeten, staat contact met haar ex haar alleen maar in de weg. Het lijkt mij dat zij juist door dat contact niet verder kan in haar leven en dat jouw vriend haar het meeste geeft en in haar belang handelt wanneer hij het contact (tijdelijk) verbreekt. Maar goed, daar heb jij niks aan.
Maar goed, ik denk dus niet dat je onredelijk bent geweest. Ik denk wel dat wanneer jullie het verder goed hadden dat het ontzettend wrang is dat het zo loopt... Hij zal moeten gaan inzien dat zijn ex verantwoordelijk is voor haarzelf en dat hij dat niet meer is, maar de vraag is of hij dat snapt...
zaterdag 19 juli 2008 om 18:04
Ik vind je niet onredelijk hoor! Ik begrijp best dat zijn ex de confrontatie lastig vind, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dan maar moet doen alsof jij niet bestaat.
De relatie tussen hen is al geruime tijd voorbij, ze zal nu toch echt moeten accepteren dat hij iemand anders heeft, anders zit een vriendschap er in mijn ogen niet in.
Misschien moet je eens benadrukken dat je haar graag eens wilt ontmoeten, maar dat dit niet wil zeggen dat zij vervolgens nooit meer met z'n tweeën af kunnen spreken.
De relatie tussen hen is al geruime tijd voorbij, ze zal nu toch echt moeten accepteren dat hij iemand anders heeft, anders zit een vriendschap er in mijn ogen niet in.
Misschien moet je eens benadrukken dat je haar graag eens wilt ontmoeten, maar dat dit niet wil zeggen dat zij vervolgens nooit meer met z'n tweeën af kunnen spreken.
The time is now
zaterdag 19 juli 2008 om 18:09
ik vind je ook zeker niet onredelijk. Kan me goed voorstellen dat jij zijn ex dan ook wilt leren kennen. Misschien klikt het wel goed en kunnen jullie met zn 3en afspreken. Zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dood leuk met zijn ex af ging spreken en ik niet weet wat er eventueel kan gebeuren! Misschien als je haar kent dat je er dan geen moeite mee hebt dat ze samen afsrpeken!
zaterdag 19 juli 2008 om 18:10
zaterdag 19 juli 2008 om 18:17
zaterdag 19 juli 2008 om 18:22
quote:Banba schreef op 19 juli 2008 @ 18:17:
Nee hoor, ik vind van niet. Het is heel belangrijk om binnen een relatie je grenzen aan te geven, dat is wat je hebt gedaan. Als je tegen je gevoel in was gegaan met oog op de "goede vrede", was je dit vroeg of laat waarschijnlijk toch opgebroken.
Ik kan het niet beter verwoorden.
Nee hoor, ik vind van niet. Het is heel belangrijk om binnen een relatie je grenzen aan te geven, dat is wat je hebt gedaan. Als je tegen je gevoel in was gegaan met oog op de "goede vrede", was je dit vroeg of laat waarschijnlijk toch opgebroken.
Ik kan het niet beter verwoorden.
zaterdag 19 juli 2008 om 21:16
Helemaal eens met Miesteph. Ik denk dat je (hij) ergens in een relatie ook een knoop door moet hakken, óf je gaat verder met ex, óf je beslist dat je niet klaar bent voor nieuwe relatie, óf je gaat helemaal, maar dan ook helemaal voor je nieuwe vlam. Iets wat daar tussen hangt klopt niet. Je bent dus helemaal niet onredelijk, zelfs heel coulant geweest, waar mijn geduld denk ik al lang op had geweest.
De eerste fase hoort totaal overweldigend te zijn, vol verliefdheid en passie naar elkaar, gemier en gedoe over een ex hoort daar niet in.
De eerste fase hoort totaal overweldigend te zijn, vol verliefdheid en passie naar elkaar, gemier en gedoe over een ex hoort daar niet in.
zaterdag 19 juli 2008 om 21:51
Hoe ex was die ex eigenlijk? Het komt op mij over als niet helemaal zuiver. Ik heb de ex van mijn vriend ook ontmoet (aardige meid, overigens) en nee, zij vond dat niet moeilijk, ze was juist wel nieuwsgierig, en ik eigenlijk ook. Mijn uitgangspunt is dat als er iets tussen mensen is dat er evengoed wel is als ze elkaar niet zien. Uit het oog uit het hart werkt maar voor heel weinig mensen. Ik zie dus niet in wat de functie van zo'n verbod zou zijn, maar ja, ik wil daar zeker wel een rol in ja en andersom mag hij mijn exen ook ontmoeten. Echt vrienden blijven met een ex doe ik niet aan. Vind dat gewoon niet zo handig. Een beetje zout in open wonden strooien ook wel.. Het is meestal toch best wel moeilijk als een relatie uit gaat, door wat dan ook. Om elkaar dan te blijven zien is voor mij dan ook niet neutraal - en daarom niet vergelijkbaar met een gewone m/v vriendschap. Je hebt meer gedeeld dan 'gewoon' is en dus is het anders.
Wat jij vroeg vind ik dan ook helemaal niet onredelijk. Mijn vriend en mijn ex kenden elkaar al wel (niet goed, maar wel elkaar al eerder gesproken) voordat we iets hadden.
Wat jij vroeg vind ik dan ook helemaal niet onredelijk. Mijn vriend en mijn ex kenden elkaar al wel (niet goed, maar wel elkaar al eerder gesproken) voordat we iets hadden.