Hoe pak ik dit aan?

30-10-2019 12:33 22 berichten
Even een pubertopic van iemand die al in de 30 is.
Via iets van mijn werk kwam ik een man tegen en ik dacht meteen: jeetje wat een leuke aantrekkelijke man!
We werken niet samen, op zijn flexplek kom ik vaker ivm mijn werk en daar heb ik hem ontmoet. Hij is daar heel onregelmatig en ik weet ook niet of ik hem er tref als ik daar kom. Ik heb hem nu twee keer gezien en een beetje een praatje gemaakt. We zitten een beetje in hetzelfde vakgebied en ik we hebben inmiddels elkaar toegevoegd op social media. Maar ik weet verder helemaal niks van hem, geen idee of hij vrijgezel is.

Er gaan waarschijnlijk nog wel wat momenten komen dat ik hem tref daar, maar ik durf hem nog niet uit te vragen of zoiets.
Hoe pak ik zoiets aan? Het liefst laat ik het initiatief aan hem, maar als het te lang duurt dan ben ik wel bereid om hem uit te vragen, maar wil dat niet zomaar uit het niets doen zonder uberhaubt te weten of hij vrijgezel is.

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 30-10-2019 12:48
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Benaderen en met grotemensenwoorden een gesprek erover aangaan.
Wat vaker een praatje maken, kletsen bij de koffiemachine, keertje koffie meenemen, vragen naar zijn weekend. Dan hoor je vanzelf wat meer over zijn priveleven en merk je of het een beetje klikt. Vanuit het niets iemand mee uit vragen is zo onbeholpen, dat zou ik nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje polsen bij collega's of zij weten of hij gebonden is. En inderdaad als het kan een gezellig praatje met hem maken, beetje social talk. Maakt social media je niet wijzer? Zijn status op fb enzo?
...
Het probleem is een beetje dat ik daar eens in de week een uurtje ben hooguit. Ik werk daar zelf niet, maar een opdrachtgever van me. Mijn opdrachtgever en ik bespreken dit huidige project dan, en als dit project afgerond is dan zal ik hem ook niet meer treffen.

Het is een werkplek voor allemaal zelfstandige. Hij zit daar toevallig gewoon te werken.

Om bij mijn opdrachtgever (die ik ook nauwelijks ken) te gaan polsen of een willekeurige zzper die daar ook zit vrijgezel is, is helemaal vreemd.

Van social media word ik niet wijzer.
Beetje creatief zijn dan. Verdiep je in zijn LinkedIn. Is er binnenkort een interessante conferentie op jullie vakgebied waar je hem op zou kunnen attenderen? (meevragen :P )
Kun je iets schrijven voor een vakblad waar je zijn input voor nodig hebt?
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 30-10-2019 13:05
3.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kun je niet om hulp vragen bij iets op jullie vakgebied, niets moeilijks gewoon zijn mening... kan best via social media toch?

of als je weer eens tegen hem aanloopt... of hij je flesje fris wil opendraaien ( want je hand doet pijn ofzo)
of hij weet waar een (vul maar in) ... bedrijf zit in de buurt, liefst iets als een lunchzaak zodat er misschien een gelegenheid ontstaat om te zeggen 'wil je ook een broodje, of ga je even mee?'
Lorem Ipsum
Doe flirten dan!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vraag op sociale media hoe zijn weekend was...etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er staan toch wel wat foto's op fb? Staat er geen gezin met kinderen tussen?
salinarosseno schreef:
30-10-2019 14:29
Er staan toch wel wat foto's op fb? Staat er geen gezin met kinderen tussen?
Nee, dat staat er niet tussen, sowieso weinig persoonlijke foto's. Maar dat sluit niet uit dat hij een vriendin heeft. Kinderen/gezin denk ik niet.

Bedankt verder voor de tips!
Flirten, tja, daar ben ik niet zo'n held in, maar ik heb wel een beetje tijdsdruk, dus moet er wel op de een of ander manier laten blijken dat ik hem leuk vind. En ik ben daar niet zo goed is, meestal hebben mannen dat bij mij niet door.

Ik hoop een voorzetje te geven en dat hij de handschoen dan oppakt.
Alle reacties Link kopieren
Vragen om keertje samen te lunchen lijkt me prima. Dan kom je meer te weten over hoe hij is en of hij vrijgezel is.
luz schreef:
30-10-2019 14:37
Vragen om keertje samen te lunchen lijkt me prima. Dan kom je meer te weten over hoe hij is en of hij vrijgezel is.
Voor nu voelt dat nog een beetje te erg uit het niets. Ik denk dat ik liever iets meer bij hem aftast en met hem probeer te praten om te kijken of hij een beetje wederzijdse interesse heeft.

Als het project op zijn eind loopt kan ik dit alsnog doen, maar dan hoop ik al wel iets beter te kunnen peilen of er uberhaubt interesse is.
anoniem_6476fd5666238 wijzigde dit bericht op 30-10-2019 14:50
13.18% gewijzigd
Zijn er geen vrijmibo’s daar?
forsyth schreef:
30-10-2019 14:50
Zijn er geen vrijmibo’s daar?
Nee, volgens mij niet.

Ik dacht nog om te polsen of de opdrachtgever een kerstborrel geeft over een tijdje. Die mogelijkheid is er misschien wel, en dan is er een kans dat hij daar ook wel zou zijn. Al is er dan wel een kans dat het project al afgerond is.
Okee, er bestaat een goede kans dat ik hem morgen weer zie. Ben me nu al aan het bedenken dat ik moet gaan flirten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het Sproetje86?
Nog een move kunnen maken?
Hij heeft een vriendin.. jammer de bammer. Ach, zo gaan die dingen.
Sproetje86 schreef:
30-10-2019 14:36
Nee, dat staat er niet tussen, sowieso weinig persoonlijke foto's. Maar dat sluit niet uit dat hij een vriendin heeft. Kinderen/gezin denk ik niet.

Bedankt verder voor de tips!
Flirten, tja, daar ben ik niet zo'n held in, maar ik heb wel een beetje tijdsdruk, dus moet er wel op de een of ander manier laten blijken dat ik hem leuk vind. En ik ben daar niet zo goed is, meestal hebben mannen dat bij mij niet door.

Ik hoop een voorzetje te geven en dat hij de handschoen dan oppakt.
Je bent daar een uur. Werk daar de bespreking nog even uit, stuur wat mails.
Alleen doe je dat niet op je eigen kantoor/ thuis/bij het bedrijf waar je werkt maar je ploft op de flexplek naast hem en zet het drinken dat je voor hem hebt meegenomen voor hem neer. Voordeel is dat je weg kunt als je je mail/verslag hebt geschreven.

Als hij verbaasd doet over de koffie en je durft niet meer, dan zeg je dat je vandaag hebt omgedoopt tot de: breng een koffie aan een collega dag en dat je hem inschatte als het type dat een 'koffie zwart' drinkt.

Edit: oh, hij heeft een vriendin. Dan niet meer dan koffie aanbieden nee.
Alle reacties Link kopieren
Balen!
Sproetje86 schreef:
14-11-2019 23:38
Hij heeft een vriendin.. jammer de bammer. Ach, zo gaan die dingen.

Goed om te lezen dat jij bij die 50% hoort die dan afhaakt. Veel mensen trekken zich daar niets van aan.
RikM schreef:
15-11-2019 09:15
Goed om te lezen dat jij bij die 50% hoort die dan afhaakt. Veel mensen trekken zich daar niets van aan.
Haha, zo erg is dat toch niet?
Het vivaforum is een samenkomst met anonieme problemen, ik geloof niet dat dat een afspiegeling van de samenleving is ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven