Hoe pak ik dit aan?

28-10-2010 07:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu een maand (4 keer) uit met een Hele Leuke Meneer, en voor het eerst sinds tijden zou ik wel weer willen denken aan een relatie. Het is me duidelijk dat Hele Leuke Meneer mij erg kan waarderen, maar ik heb geen flauw idee of hij tegelijkertijd ook nog met andere dames uitgaat/het bed deelt.

Vroeger was het duidelijk dat als je met de één uitging, je niet met en ander uitging, maar sinds mijn herintrede in de relatiemarkt heb ik al gemerkt dat de regels niet meer hetzelfde zijn. Zelf heb ik al meerdere keren nee gezegd tegen Andere Leuke Meneren sinds ik Hele Leuke Meneer ken, omdat dat niet netjes voelde om te doen.

De hamvraag; vanavond zie ik hem weer. Ik wil eigenlijk vragen of hij ondertussen zijn andere opties nog openhoudt. In dat geval trek ik me namelijk terug, ik heb geen zin in een gebroken hart en hou iets teveel van mezelf om de tweede viool te spelen.

Zeg ik dan gewoon; 'hey hallo, ga jij ook nog met andere dames uit?'

Of gooi ik het over een andere boeg; 'ik wil weten waar ik aan toe ben.'

Of vermijd ik het onderwerp, hoop op het beste en ga ervan uit dat hij geen rare spelletjes speelt.

Anders nl;....

Raad, tips, gouden zinnen welkom!
Je zou ook zo iets kunnen zeggen als; "Ik wil graag dat dit contact exclusief wordt". En als hij dan zegt: "Waar heb je het over, dat was het voor mij al" dan is dat mooi mee genomen en anders zou je dat vanaf nu kunnen afspreken, als hij dat ook wil.
Pff moeilijk,ikzelf zou het behoorlijk benauwd krijgen als iemand me na 1 maand en 4x uit te zijn geweest zou vragen waar hij aan toe is,maar goed dat ben ik.

Ik denk dat je normaal gesproken na een maand nog in de ontdekkingsfase zit hoewel ik zelf na 4 x uitgaan met iemand het woord relatie nog niet eens in de mond zou willen nemen.

Hoe dan ook ik zou duidelijk naar hem zijn wat betreft de verwachtingen die je hebt.

Jij wilt naar een vaste relatie toe en de enige manier om duidelijk te krijgen hoe hij daar over denkt is het er over hebben.

Succes..
Exactly Superstar; ik zou het daar ook benauwd van krijgen, en dat is ook niet wat ik wil bereiken. Ik wil hem niet afschrikken. Maar ik wil zelf ook niet met dat onbestemde gevoel rond blijven lopen dat hij ondertussen van alles nog 'uitprobeert' en dan wel of niet aan mij blijft plakken. Daarvoor waardeer ik mezelf nou net iets teveel, en vind ik hem te leuk.
Eens met bovenstaande, ik zou het ook polsen. De zin "Waar ben ik aan toe?" zou ik NIET gebruiken. Dat is zo'n afhankelijke vraag.

Eerder iets in de zin van "Ik ben er afgelopen dates achter gekomen dat ik je inmiddels echt wel leuk vind, vorige week heb ik daardoor een date afgeslagen, hoe kijk jij er tegen aan?"
Genoteerd!
Mijn grens ligt bij sex hebben. Als ik in jouw geval, sex met deze leuke meneer gehad zou hebben, zou ik erover beginnen. Voor die tijd niet. Zelfde gold trouwens voor mij. In de tijd dat ik dates had, ging ik ook wel met meerdere mannen uit. Maar ik vond dat not done anymore zodra je met iemand intiem bent.

Je kunt toch een gesprek hebben zonder hem te claimen? Gewoon vragen hoe hij dit ziet. Heb je snel genoeg duidelijkheid hoor...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:heleen1234 schreef op 28 oktober 2010 @ 07:48:

Eens met bovenstaande, ik zou het ook polsen. De zin "Waar ben ik aan toe?" zou ik NIET gebruiken. Dat is zo'n afhankelijke vraag.

Eerder iets in de zin van "Ik ben er afgelopen dates achter gekomen dat ik je inmiddels echt wel leuk vind, vorige week heb ik daardoor een date afgeslagen, hoe kijk jij er tegen aan?"Hele goeie!!!!!
Ik zou helemaal niks polsen.

Ik zou niet willen dat voor mij gevoel ik achter hem aan het holen ben en met dat polsen gedoe een gevoel over mijzelf krijgen van :

"ik wil jouw heel graag, maar jij lijkt nog wat terughoudend - dus wat denk jij wil je mij net zo graag als ik jouw ?"

Ik zou mij veel fijner voelen als hij zelf mij daar om vroeg en niet ik hem. al kan ik het natuurlijk doen - het zou mij nog steeds een gevoel geven dat ik achter hem aan zit.

Maar tja het is ook lastig om af te dwingen hem de initiatief daar in te nemen.

Hoe dan ook jij zei zelf dat de "regels" van tegenwoordig zijn anders.

Ik zou daar gebruik van makken. Want zin in een gebroken hart hebben weinig mensen in.

Dus zou mij niet voor 100% aan hem binden - emotioneel, mentaal of spiritueel.

Het is tenslotte een ontdekking's fase - dus zou daar van genieten en meer niet.

En als ik in deze stadium mijzelf niet 100 % aan hem zou geven zou hij uiteindelijk zelf met die vraag komen.

De regels zijn verandert dus ik vind dat vrouwen zich net zo goed anders kunne gedragen net als mannen het doen.

En een van de dingen die ik dan denk is - waarom moet hij alles van mij krijgen : mijn hart ziel en lichaam voor 100% nog voor dat hij iets zelf aangeboden heeft.

lijkt mij logisch dat als hij mij voor 100 % zou willen dat hij daar wat voor terug moet geven - en voor mij is dat exclusiviteit op zijn minst.

En voor die tijd zou ik zelf mijn opties open houden. En wed dat hij dan binnen de kortste keren voelt dat hij beter zelf de vraag kan stellen.
Heel veel mannen van tegenwoordig hun opties in het begin fase open willen houden.

En zitten niet op te wachten dat na seks hebben hun gevraagd word of hij exclusief wil zijn - want hij heeft geen zien in dat het hem opgedragen wordt door een vrouw.

Hij wil dat het zijn initiatief in om exclusief te zijn - op die manier is zijn verbinding met jouw veel malen sterker dan als hij het uit schuld gevoel, verplichting of wat dan ook doet.
Bedankt voor de reacties, ik zal wel kijken hoe het loopt vanavond. Word vervolgd...
@nesha hoe is het afgelopen? Ben wel benieuwd, ben zelf ook aan het daten (dit weekend 3e date) en ik vind dit topic heel leerzaam
Ja, vertel , hoe is het gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven