Hoe steun ik hem?
vrijdag 3 maart 2017 om 02:59
Mijn vriend heeft te horen gekregen dat hij per volgende maand werkloos zal zijn. Een goed moment om eens bij zichzelf stil te staan en aandacht aan zichzelf te geven waar hij dat de laatste 4 jaren bij deze baas steeds minder doet. Vorig jaar hebben we nogal wat voor onze kiezen gehad wat we een plekje moeten geven. Eigenlijk weet Hij zelf ook wel dat het goed is en net op tijd kwam. Toch heeft hij flinke last van stemmingswisselingen en lijkt zich mislukt te voelen. Ik ben zon typje dat het liefst de hele dag loopt te pamperen en te zorgen maar hoe kan ik er nu het beste voor hem zijn?
vrijdag 3 maart 2017 om 03:08
Ik zou zeggen geef een luisterend oor als hij er behoefte aan heeft maar geef hem ook de ruimte om tot zichzelf te komen en hem zelf te laten bepalen wat hij nu wil gaan doen met z'n leven. Probeer iig niet teveel voor hem in te vullen en teveel te pamperen maar laat hem z'n eigen keuzes maken op z'n eigen manier en tempo... probeer je in te prenten dat je naast hem staat ipv boven hem en laat hem vrij in z'n keuzes. Luister naar hem en steun hem maar ga niks voor hem invullen. Dit is zijn pad wat hij zelf moet bewandelen. Incl eventuele fouten/minder slimme keuzes
vrijdag 3 maart 2017 om 05:44
Misschien ook goed om je in te lezen hoe mannen reageren op werkeloosheid. Dat schijnt anders te zijn dan vrouwen. Mannen ervaren vaak meer een faal en mislukkingsgevoel, omdat ze vaak hun leven te horen hebben gekregen dat zij de man zijn en het geld moeten verdienen.
Ik zou zelf kriegel worden van dat gepamper, dat is net alsof je bekrachtigt dat hij inderdaad een sukkel is.
Probeer in de praktische stand te komen. Ok, hij heeft even geen werk. Maar werk is ook klussen thuis die heel lang zijn blijven liggen.
Met een beetje een dagritme. 's Ochtends vacatures zoeken, 's middags klussen doen (ofzo). Samen hiernaar zoeken misschien, als hem dat zelf niet lukt.
Maar dat hoeft niet meteen, hij mag best even bijkomen, en als hij het zelf oppakt is dat natuurlijk niet nodig.
Ik zou zelf kriegel worden van dat gepamper, dat is net alsof je bekrachtigt dat hij inderdaad een sukkel is.
Probeer in de praktische stand te komen. Ok, hij heeft even geen werk. Maar werk is ook klussen thuis die heel lang zijn blijven liggen.
Met een beetje een dagritme. 's Ochtends vacatures zoeken, 's middags klussen doen (ofzo). Samen hiernaar zoeken misschien, als hem dat zelf niet lukt.
Maar dat hoeft niet meteen, hij mag best even bijkomen, en als hij het zelf oppakt is dat natuurlijk niet nodig.
vrijdag 3 maart 2017 om 07:17
Ik zou zeggen dat hij dan lekker de tijd heeft om de hele dag mee te skypen/cammen, of dat hij dan zelf ook lekker de hele dag met iemand/anderen kan skypen. Misschien vindt hij dat wel heel fijn om te horen.
Maar hij werkt al vier jaar bij deze baas (en heeft dan dus een vast contract)? Is er dan nu gereorganiseerd en krijgt hij een ontslagvergoeding mee?
Ik denk dat jij niet zoveel zijn gevoel weg moet willen halen. Je kan er zelf waarschijnlijk niet goed tegen om hem zo te zien en dat is ook best logisch natuurlijk, maar je moet het niet willen wegpamperen.
Maar hij werkt al vier jaar bij deze baas (en heeft dan dus een vast contract)? Is er dan nu gereorganiseerd en krijgt hij een ontslagvergoeding mee?
Ik denk dat jij niet zoveel zijn gevoel weg moet willen halen. Je kan er zelf waarschijnlijk niet goed tegen om hem zo te zien en dat is ook best logisch natuurlijk, maar je moet het niet willen wegpamperen.
vrijdag 3 maart 2017 om 07:43
Hij is ontslagen. Niet ernstig ziek.
Buiten dit heb jij volgens mij genoeg aan jezelf.
Zorg dat jullie niet samen de 'afgrond' ingaan.
En je vriend moet als een dolle gaan solliciteren.
Niets 'gepamper', hup, actie. Schop onder jouw en zijn kont.
En vooral niet op elkaars lip gaan zitten als het met jullie beiden niet goed gaat.
Buiten dit heb jij volgens mij genoeg aan jezelf.
Zorg dat jullie niet samen de 'afgrond' ingaan.
En je vriend moet als een dolle gaan solliciteren.
Niets 'gepamper', hup, actie. Schop onder jouw en zijn kont.
En vooral niet op elkaars lip gaan zitten als het met jullie beiden niet goed gaat.
vrijdag 3 maart 2017 om 09:08
quote:Delite_ schreef op 03 maart 2017 @ 07:01:
Jeetje, tenzij hij ineens helemaal instort zou ik in-den-beginne niet verder komen dan: "Da's ook klote. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt."Nou inderdaad zeg. Het is vervelend dat je financieel even wat krapper zult zitten, maar aan de andere kant kan hij nu een baan zoeken waar hij wel gelukkig van wordt. Is niet het einde van de wereld dit.
Jeetje, tenzij hij ineens helemaal instort zou ik in-den-beginne niet verder komen dan: "Da's ook klote. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt."Nou inderdaad zeg. Het is vervelend dat je financieel even wat krapper zult zitten, maar aan de andere kant kan hij nu een baan zoeken waar hij wel gelukkig van wordt. Is niet het einde van de wereld dit.
vrijdag 3 maart 2017 om 10:00
quote:S-Groot schreef op 03 maart 2017 @ 07:17:
Ik zou zeggen dat hij dan lekker de tijd heeft om de hele dag mee te skypen/cammen, of dat hij dan zelf ook lekker de hele dag met iemand/anderen kan skypen. Misschien vindt hij dat wel heel fijn om te horen.
Oh god!
Met dat Skype gedoe wordt ie door 4 vrouwen in de gaten gehouden, de hele dag!
Verder eens.
Oh god!
Met dat Skype gedoe wordt ie door 4 vrouwen in de gaten gehouden, de hele dag!
Verder eens.