Hoe troost jij jezelf?
maandag 3 februari 2020 om 22:40
Jezelf toestaan om te voelen dat het gewoon kut is. Niets mis mee. Even aan overgeven, uithuilen en jezelf daarna bij je kraag pakken en bepalen hoe je best met de situatie omgaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 3 februari 2020 om 22:41
Een knuffel op het VIVA-forum helpt altijd:
Troosteten: kruidenthee, groentesoep, paddestoelenrisotto en inderdaad... chocola
Warme douche/ warm bad
Een massage ontvangen
Sommige muziek kan troostend zijn.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.youtube.com/watch?v=w6CXuSMx9ZI
of deze:
https://www.youtube.com/watch?v=llNlV1KDVUE
Tip: open een topic 'Wat is troostmuziek voor jou?'
Troosteten: kruidenthee, groentesoep, paddestoelenrisotto en inderdaad... chocola
Warme douche/ warm bad
Een massage ontvangen
Sommige muziek kan troostend zijn.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.youtube.com/watch?v=w6CXuSMx9ZI
of deze:
https://www.youtube.com/watch?v=llNlV1KDVUE
Tip: open een topic 'Wat is troostmuziek voor jou?'
maandag 3 februari 2020 om 22:44
Huilen is een super gezond mechanisme om stress re reguleren. Met tranen scheidt je cortisol (stresshormoon) uit. Sommige dingen kan je pas een plekje geven als je echt genoeg uitgehuild bent. Verwelkom je gevoel dus als iets dat er mag zijn om jezelf door deze moeilijke fase heen te helpen.
Stress en verdriet kost veel energie, dus eet gezond en neem voldoende rust.
Soms kan je ook iets even loslaten als je een lange wandeling maakt; na een tijd wandelen ben je minder in je hoofd met de situatie bezig en meer met je aandacht terug bij het hier en nu: hoe het bos ruikt, de regen voelt of juist het zonlicht het mos mooi belicht. Dat kan even opluchten.
Stress en verdriet kost veel energie, dus eet gezond en neem voldoende rust.
Soms kan je ook iets even loslaten als je een lange wandeling maakt; na een tijd wandelen ben je minder in je hoofd met de situatie bezig en meer met je aandacht terug bij het hier en nu: hoe het bos ruikt, de regen voelt of juist het zonlicht het mos mooi belicht. Dat kan even opluchten.
maandag 3 februari 2020 om 22:49
Jointje roken en een vriendin bellen of mijn vriend bellen dat ik ie een knuffel moet komen brengen. En als ik echt verdrietig ben dan ga ik naar een vriendin toe en huil bij haar uit.
Als ik verdrietig ben dan ben ik niet graag alleen. Maar als ik wel alleen ben dan ga ik heel lang douchen en huilen en me heel zielig voelen. Daarna voel ik me vaak beter.
Als ik verdrietig ben dan ben ik niet graag alleen. Maar als ik wel alleen ben dan ga ik heel lang douchen en huilen en me heel zielig voelen. Daarna voel ik me vaak beter.
maandag 3 februari 2020 om 22:51
Nou dat dus... ik doe dat precies... geen idee waarom maar zittend in de douche tegen de muur en dan heel hard huilen... dat voelt op een trieste manier dan heel fijn. Geen idee waarom.wittereiger schreef: ↑03-02-2020 22:11Ik neem dan ook een lange douche. Ik ga er bij zitten zodat ik flink kan uithuilen zonder om te vallen. Dat lucht op. Dan verwen ik mezelf met een heerlijke douchegel, shampoo, masker.
maandag 3 februari 2020 om 23:57
Ja, mij ook. Ik woon gelukkig op loopafstand van het water. Als ik me rot voel, loop ik daar meestal heen. Dan kan ik daar ook zo een kwartier stil staan, uitkijkend over het water.
Hoewel ik bos ook mooi vind en er graag loop, heeft dat niet dezelfde uitwerking op mij als het water.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
dinsdag 4 februari 2020 om 04:30
Als ik me echt heel rot voel en ik heb er de tijd voor heb ik echt een ritueel.
Ik doe een schone beddenset erop en ga douchen, lekker mezelf scrubben en insmeren met Rituals en dan nog een lotion zodat ik helemaal zacht ben. En dan doe ik m’n kerstlichtjesslinger aan, kaarsjes aan, geurstokje aan en dan lekker in m’n schone bed met iets wat ik heel lekker vind om te eten en een leuke film of serie. En dan m’n telefoon ook echt op stil zodat ik even geen andere dingen meekrijg zoals gezeur van studie/werk of groepsapps of taken die ik nog moet doen o.i.d. En dan gewoon even lekker huilen en alles mogen voelen. Vervolgens diep in slaap vallen en dan word ik stukken lekkerder wakker! De volgende dag app ik een vriendin voor wijntjes.
Ik doe een schone beddenset erop en ga douchen, lekker mezelf scrubben en insmeren met Rituals en dan nog een lotion zodat ik helemaal zacht ben. En dan doe ik m’n kerstlichtjesslinger aan, kaarsjes aan, geurstokje aan en dan lekker in m’n schone bed met iets wat ik heel lekker vind om te eten en een leuke film of serie. En dan m’n telefoon ook echt op stil zodat ik even geen andere dingen meekrijg zoals gezeur van studie/werk of groepsapps of taken die ik nog moet doen o.i.d. En dan gewoon even lekker huilen en alles mogen voelen. Vervolgens diep in slaap vallen en dan word ik stukken lekkerder wakker! De volgende dag app ik een vriendin voor wijntjes.
dinsdag 4 februari 2020 om 09:26
Wauw, ik zou willen dat ik zo georganiseerd en netjes verdrietig kon zijn.. Ik lig dan het liefst onder de dekens, of ze nou gewassen zijn of niet..chaoticinternetnerd schreef: ↑04-02-2020 04:30Als ik me echt heel rot voel en ik heb er de tijd voor heb ik echt een ritueel.
zaterdag 8 februari 2020 om 13:32
iedereen zegt hier dat huilen oplucht. Bij mij lucht het helemaal niet op, hebben jullie dat dan niet?
Ik heb daarna dikke puffy ogen, knallende koppijn, verstopte neus van het gesnotter, ben moe (maar als ik zo ga slapen sta ik helemáál op met dikke ogen) en ik voel mij geen centimeter minder verdrietig.
Ik heb daarna dikke puffy ogen, knallende koppijn, verstopte neus van het gesnotter, ben moe (maar als ik zo ga slapen sta ik helemáál op met dikke ogen) en ik voel mij geen centimeter minder verdrietig.