Hoe troost jij jezelf?

03-02-2020 21:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit in een verdrietige situatie, waar ik niet teveel over wil uitbreiden. Ik voel me zo verdrietig, ik kan alleen maar huilen. Het lukt me niet om mezelf te troosten, daarom vroeg ik me af hoe jullie jezelf altijd troosten?
Kaarsjes aansteken, douchen, scheren en lekker insmeren met bodybutter, muziekje aan, kopje thee. Goede reep chocolade of ben en jerry's en op de bank onder een dekentje met Videoland.
Of na het douchen in bed kruipen, liefst net verschoond

Sterkte!
Wat is er gebeurd?
wat bedoel je met troosten? je kan je toch gewoon rot voelen? gaat wel weer over hoor
Hoi to, wat naar dat je je zo verdrietig voelt.

Ik vind het altijd lekker om in bad te gaan liggen of te gaan douchen daarna lekker wegkruipen in bed en proberen te slapen. Het leven zit helaas vol tegenslagen, maar die maken je uiteindelijk sterker. Succes to!
Vroeg maar bed, maar een nachtje slapen voelt het al wat minder zwaar.

Accepteren dat jee verdrietig bent en het (even geen weken / maanden ) even kut is. Daarna je weer herpakken.
:hug:

Zolang ik de behoefte voel om te huilen, dan huil ik. Daarna vind ik het fijn om buiten even een rondje te lopen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
En uitgebreid douchen inderdaad.. Liefst met een douchegel of body creme (of beide!) met een lekker geurtje
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Leuke herinneringen ophalen.
Ik luister dan graag naar muziek. Soms een oppeppende tune, maar soms is het ook fijn dat je weet dat je niet alleen bent en is een melancholisch nummer een troost.
Dikke stick draaien, oproken en alles vergeten, morgen weer een dag. Chocolade eten, tegen mijzelf praten, uithuilen, Netflixen.
Chocola, véél chocola.
Melk of praliné.

Zoute chips werkt soms ook.
Ik neem dan ook een lange douche. Ik ga er bij zitten zodat ik flink kan uithuilen zonder om te vallen. Dat lucht op. Dan verwen ik mezelf met een heerlijke douchegel, shampoo, masker.
anoniem_385505 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 22:33
24.27% gewijzigd
Ik weet natuurlijk niet wat je situatie is... Maar soms mag je ook gewoon verdrietig zijn. Als het niet lukt om mezelf te troosten, helpt het ook om juist te erkennen dat het heel vervelend is voor mezelf. Echt even heel verdrietig te zijn.
Om iets te verwerken helpt het mij om het te bespreken met mijn vriend of goede vriendinnen. Of om het opschrijven.

En als ik snel van een verdrietig gevoel af wil, dan helpt het om echt mijn gedachtes te verzetten door bijvoorbeeld intensief te sporten. Of door het bewust te parkeren. Bijv. Verdrietige gedachtes te laten staan bij de voordeur van mijn kantoor.. dat komt na de werkdag wel weer.

Sterkte!
zak chips eten
Douchen (tranen gewoon laten lopen).

Maar waarom moet je het zelf doen? Kun je een vriend(in) of familielid bellen die je vast kan houden, een luisterend oor kan bieden, er voor je kan zijn. Kortom die je kan troosten? Dat zou mijn oplossing zijn. Mezelf troosten door om hulp te vragen.
Eerst even zwelgen en dan wandelen/sporten/erop uit en afleiding zoeken.

En chocola helpt gewoon voor alles :)
Verdriet moet je niet weg eten, dat slaat nergens op. Je komt er alleen maar van aan, en het verdriet wordt niet minder.
Het beste is afleiding zoeken, vooral sporten helpt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Xaviera1234567890 schreef:
03-02-2020 22:10
Dikke stick draaien, oproken en alles vergeten, morgen weer een dag. Chocolade eten, tegen mijzelf praten, uithuilen, Netflixen.

Mee uitkijken want het is een sfeerversterker.
.
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ga zo inderdaad even douchen en dan maar naar bed, hopelijk is morgen een betere dag..
het helpt misschien ook al om jezelf niet te zien als klein meisje maar gewoon als volwassen vrouw
Wat vervelend dat je je zo voelt, dat ten eerste. Ik heb de laatste tijd ook vaak huilbuien gehad, door een verdrietige gebeurtenis. Ik ga altijd onder de douche zitten en goed uithuilen. Daarna doe ik een maskertje op en ga ik heel erg met mijn kat knuffelen op de bank. Ook vind ik het fijn om positieve quotes te gaan lezen, dan kan ik weer relativeren dat verdriet er mag zijn maar er ook weer mooie dingen staan te wachten. Daarna op tijd naar bed en zet ik in mijn notities van m’n telefoon 5 punten waar ik dankbaar voor ben (dit probeer ik sowieso iedere dag te doen ook zonder verdriet) en de volgende dag voel ik mij dan al iets beter. Of niet, maar dat kan en mag ook soms. Sterkte :rose:
Kleinmeisje_ schreef:
03-02-2020 22:22
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ga zo inderdaad even douchen en dan maar naar bed, hopelijk is morgen een betere dag..
Een luisterboek of muziek aanzetten wil nog wel eens helpen bij het in slaap vallen.

Verder: morgen een verwendag voor jezelf inlassen. Lekker douchespul inslaan, extra veel chocola, goede thee en een leuk boek of fijn tijdschrift... of laat jezelf vertroetelen: manicure, massage...

Tip: lavendelgeur maakt je rustig, van rozengeur wordt je blij en vanille maakt dat je je veilig voelt. Citrus pept je op en de basisregel: chocola helpt (bijna) altijd.
in bed onder mn dekbed en een lekkere domme reality-tv serie bingen
Huilen
Muziek heel hard draaien
Dingen opschrijven
Online chatten met vreemden als afleiding
Rondje lopen buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven