Hoe vaak contact begin daten?

07-11-2017 15:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik (22) ben, sinds twee weken ongeveer, aan het daten met erg leuke jongen (20). We studeren allebei in dezelfde stad en hebben elkaar ontmoet op een feestje bij mij thuis (hij is een vriend van de vriend van mijn beste vriendin).

De (vrijdag)avond van het feestje bij mij thuis hadden we gezoend en hij is ook blijven slapen (dit was van tevoren gepland, er bleven meer mensen logeren). We hebben samen op de bank geslapen en dat was erg gezellig :).

De woensdag daarna hadden we onze eerste date. Daarna heb ik hem vrijdag weer gezien en zondag. Nu ten minste tot volgende week dinsdag niet vanwege de tentamens die we allebei hebben.

Anyways, mijn vraag is: hoe vaak contact hebben is normaal als je net aan het daten bent? Ik heb zelf 2 relaties gehad van 2 - 2.5 jaar, maar die personen kende ik al langer dus dat was anders. Hij heeft nog nooit een vriendin gehad en ook niet veel gedate.

Whatsapp’en doen we trouwens nauwelijks omdat ik dat niet echt een leuke vorm van contact vind.

Ohja en de reden dat ik dit vraag is deels gewoon nieuwsgierigheid en deels wil ik niet te hard van stapel lopen (mede omdat hij dus nog nooit een vriendin heeft gehad), maarja dan moet ik wel weten hoe hard te hard is snapje?

Bedankt voor de reacties :).
als je niet graag whatsappt... hoe wilde je dan contact hebben komende week ?
(serieuze vraag overigens)
Lorem Ipsum
Die vraag is nogal persoonlijk en verschilt per stel. Praat met hem over jullie beide verwachtingen naar elkaar en over daten. En geniet!
turquasi schreef:
07-11-2017 15:35
als je niet graag whatsappt... hoe wilde je dan contact hebben komende week ?
(serieuze vraag overigens)
Uhm eigenlijk weinig contact? Elke dag wel een berichtje maar geen hele gesprekken ofzo. Moet sowieso met mn hoofd in de boeken zitten en hij ook 🤓.
Hoe vaak wil jij contact ongeveer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
SophiaR schreef:
07-11-2017 15:37
Uhm eigenlijk weinig contact? Elke dag wel een berichtje maar geen hele gesprekken ofzo. Moet sowieso met mn hoofd in de boeken zitten en hij ook 🤓.
Dan zou ik lekker op je studie focussen en af en toe een berichtje sturen.
viva-amber schreef:
07-11-2017 15:41
Hoe vaak wil jij contact ongeveer?
Ja 2-3 keer per week ofzo? Maar ik ben bang dat dat een beetje veel is? Dit is allemaal nieuw voor me dus echt geen idee wat normaal is :).
Bellen ipv appen :)
ah wel whatsapp dus, misschien een grappig of lief plaatje sturen af en toe?
Lorem Ipsum
Koffiehagedis schreef:
07-11-2017 15:37
Die vraag is nogal persoonlijk en verschilt per stel. Praat met hem over jullie beide verwachtingen naar elkaar en over daten. En geniet!
Dat genieten gaat wel lukken :).

Je hebt gelijk, maar hoe begin je daar over? Hé, uhm, dus, hoe vaak wil jij mij zien?

Ik ben niet zo goed met dit soort dingen vragen (is wel belangrijk I know). Tips?
Dus die 2/3 dates per week is voor jou genoeg?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-11-2017 15:47
Dus die 2/3 dates per week is voor jou genoeg?
Ja het liefst zie ik hem elke dag want ik ben nu al verliefd, maarja 1) ik heb ook nog een sociaal leven en 2) school, werk en 3) dat lijkt me een beetje hard van stapel lopen.
1 keer per week
Ligt aan ook aan de reisafstand en inderdaad zoiets als tentamens
SophiaR schreef:
07-11-2017 15:45
Dat genieten gaat wel lukken :).

Je hebt gelijk, maar hoe begin je daar over? Hé, uhm, dus, hoe vaak wil jij mij zien?

Ik ben niet zo goed met dit soort dingen vragen (is wel belangrijk I know). Tips?
Gewoon zoals je het nu zegt. Is altijd even spannend, zeker in het begin van een contact, maar wel noodzakelijk om samen te leren communiceren, mocht het goed gaan en meer worden (-: 'Hoe vind jij dat het loopt?' 'Hoe vaak zou jij me willen zien?' enz. Diep ademhalen, ontspannen moment afwachten en gaan!
Gewoon zo vaak als het goed voelt. Is het teveel of te weinig dan merk je dat vanzelf wel. Have fun!
koekies zijn lekker
SophiaR schreef:
07-11-2017 15:51
Ja het liefst zie ik hem elke dag want ik ben nu al verliefd, maarja 1) ik heb ook nog een sociaal leven en 2) school, werk en 3) dat lijkt me een beetje hard van stapel lopen.
Houdt hij soms de boot een beetje af? Ik zie vaker dat 1 van de twee eigenlijk heel graag wil, maar allerlei excuses heeft waarom dat niet zou kunnen. Meestal omdat de andere partij toch minder interesse heeft.

Ik denk altijd: wat goed voelt, voelt goed. Dan denk je er niet over na. Mijn vriend en ik appte in het begin 24/7 en zagen elkaar zoveel mogelijk. Dat wilden we beiden ook errug graag. De rest schoof een beetje naar de achtergrond. Heerlijk om zo'n "head over heels" periode te hebben :heart:
Coco87 schreef:
07-11-2017 16:23
Houdt hij soms de boot een beetje af? Ik zie vaker dat 1 van de twee eigenlijk heel graag wil, maar allerlei excuses heeft waarom dat niet zou kunnen. Meestal omdat de andere partij toch minder interesse heeft.
Oh nee helemaal niet. Vrijdag en zondag afspreken was zijn idee. Hij wilde eigenlijk zaterdag ook maar toen kon ik niet.
Er is geen vast voorschreven formule. Doe wat jullie beide prettig vinden. En communiceer naar elkaar ook dat het belangrijk is om je andere sociale contacten te onderhouden. Een beetje wederzijds verlangen naar de volgende keer dat je elkaar weer ziet is wel zo bevorderlijk voor een onderlinge relatie opbouwen. En inderdaad niet teveel WhatsAppen, gebruik dat voor algemene mededelingen, als je meer wilt, dan praat je maar via de telefoon met elkaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb vooral gedate met jongens die ik nog niet kende, en omdat deze (op mijn huidige vriend na) allemaal in een andere woonplaats woonde zag ik hen 1x per week. Maar ik ben nooit verliefd oid op een van hen geweest, dus had ook niet ontzettende de behoefte om hen veel meer te zien.

De eerste date met mijn vriend was op vrijdag, de week daarna weer op vrijdag afgesproken, de week daarop ook. Daarna was het kerstvakantie en toen hebben we elkaar zo'n beetje elke dag gezien. We liepen toen wel erg had van stapel, maar het voelde gewoon zo fijn. Vanaf die tijd zagen we elkaar meerdere keren per week, al waren we toen nog geen stel. We appten ook de hele dag door.

Doe vooral wat jullie fijn vinden en als jullie werk/studie/sociale leven het toelaat, is er niet zoveel mis met elkaar vaak zien, zolang jullie je daar beide goed bij voelen.
Normaal bestaat niet, het hangt helemaal af van wat jullie willen. Ik vind zelf 1 of 2 keer in de week meestal wel prettig, maar in mijn huidige relatie konden we in t begin letterlijk geen genoeg krijgen van elkaars gezelschap, dus zagen elkaar elke dag. Tikje intens wellicht, maar als je er allebei gelukkig van wordt zie ik t probleem niet. :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven