Hoe vaak hebben jullie (virtueel) contact met je partner?

26-04-2010 20:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
en omdat ik het niet korter kon zetten in de onderwerp-regel, ik bedoel daar sms-mail-bellen-chat onder.

Ik heb altijd toegang tot een pc maar niet continue toegang tot mail. Gsm aan maar op stil iv mijn werk

Mijn ex zit in de ICT en had toegang tot alles. We hadden altijd wel contact, soms logistiek over de kids, soms fun. We waren niet een uur aan het chatten ofzo:o)

Als hij nu lang in de autozit bellen we soms bij, uur lang, zijn we weer helemaal op de hoogte omtrent de kinderzaken.

Lief en ik wonen niet samen en dat is toch weer anders merk ik dus meer mails/smsen overdag. Als we het druk hebben is het 1 mail, maar soms zijn het er ook wel 5

Op de dagen dat we niet samen zijn meestal een ochtendsms en avondsms, los van het contact overdag

Met zijn ex had hij nooit contaxt overdag maar dat is

a) alweer een lange tijd terug, mail en sms net iets minder gewoon

b) ze weet nauwelijks de aan-uit knop van de pc te vinden

c) smsen doet ze niet

Gaat het tenkoste van mijn werk?

Nee, dat kan ik eerlijk zeggen. Want desnoods zet ik mijn outlook niet open of anders zie ik wel welk email binnenkomt

Maar het is wel leuk en gezellig

Zo om mij heen vragend wisselt het partnercontact. Er zijn stellen die nooit overdag contact hebben, en sommigen hebben heel veel meer contact

Hoe zit dat bij jullie?
Je bent zelf een theepot
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 16:43
Reden: privacy
% gewijzigd
We smsen eigenlijk ook best veel!

Als ik op mijn werk ben, hij op zijn werk is. (andersom ook als we thuis komen). Ik werk onregelmatig dus zijn elkaar op sommige avonden niet. Dan smsen we dus wel (of msnen).

Verder merk ik wel dat het een stuk minder geworden is nu we samenwonen
Eigenlijk alleen in de auto dat we even bellen en heel soms een mailtje. Maar meer ook niet.

We zien elkaar tenslotte elke dag
Ligt eraan, als ik van een klant vandaan kom en ik sta in de file en hij is thuis, dan bellen we wel. Op het werk mailen/bellen we zelden, alleen over kleine huis/tuin/keuken dingen. Maar soms kan ik zomaar een email of een smsje van hem krijgen waarin hij me vertelt dat ie van me houdt.

Nu scheelt het ook wel, dat we allebei een vrij intensieve baan hebben, waardoor het niet zo is dat de ene partij veel meer tijd en behoefte heeft aan contact.

Btw, we wonen wel samen, nu hebben we minder contact overdag dan toen we dat nog niet deden.
Ik wil ook een motto
Eigenlijk alleen nog voor praktische zaken. Vandaag smsten we elkaar wie naar wie zou fietsen na werktijd (werken vlak bij elkaar, allebei zelfde tijd vrij). Daarna even bellen of de ander al onderweg was.

Afgelopen weekend tijdens het uitgaan heb ik mijn vriend ook nog gesmst, hij had personeelsfeest en ik smste hem of hij de groeten wilde doen aan een aantal collega's (ik heb daar ook gewerkt) en later nog eens dat hij op moest schieten haha.
quote:Tessaa schreef op 26 april 2010 @ 21:02:

Ik woon samen en ben als student veel thuis. Partner werkt thuis, dus die is ook veel thuis. En toch bellen en smsen we heel veel. Als ik bijv op het station sta te wachten en ik verveel me - dan bel ik voor de gezelligheid mijn vriend even. Als ik iets grappigs zie onderweg maak ik er een foto van en mms ik die. Etc. etc.

Best belachelijk eigenlijk

Nee niks belachelijk, vind ik

Zolang het leuk is en niet geforceerd

Ons contact is soms puur melig (werk) en soms doet het er wel toe. Het is nooit omdat het moet.

Soms is 1 van tweeen druk en is er nauwelijks contact, geen probleem ook. Maar er zijn ook rustige dagen en dan gaan er flink wat mails heen en weer, met onzin maar toch leuk

Ons contact is ooit virtueel begonnen en dat was wel een klik. Met niet iedereeen kun je zo makkkelijk mailen/smsen immers

In het begin zagen we elkaar 1x pw, dat is nu 2-3x pw en heeft niet geleid tot minder cybercontact.

Lang leve skype, we lijken nooit uit gepraat te raken
Je bent zelf een theepot
Ik kreeg zojuist nog een mail vanaf de bank...
Mijn vriend en ik sturen elkaar zelden een sms. Als we echt iets hebben wat niet kan wachten dan bellen we elkaar. Het is veel leuker om face-to-face een gesprek te hebben dan via een of ander apparaat.
Sms: 1 x per maand, hooguit

Msn: nooit

Telefoon: wanneer we van ons werk terugrijden, of soms als we beide 's morgens in de file staan, een paar auto's van elkaar af meestal.

Mail: alleen als we iets belangrijks te melden hebben, of als ik weet dat hij in een telecon zit of als hij weet dat ik bij een klant ben.

Wij zijn 14 jaar samen, dat is natuurlijk heel anders dan wanneer je elkaar net kent, telefoonrekeningtechnisch
Wij mailen ook vaak op een dag (over werk, persoonlijke dingen, roddels en stomme grapjes) en over de sms de wat meer praktische zaken (wie doet de boodschappen etc.). En als we onderweg naar huis zijn bellen we nog even om te kijken wie het eerste thuis is. Veel contact dus overdag, maar we raken gewoon niet uitgepraat
Manlief werkt op zee en is telkens enkele weken op en daarna datzelfde aantal weken af. Als hij thuis is en ik werk, dan bellen we meestal even 1x om even wat bij te kletsen en om te zeggen 'tot straks' en vaak mailen of sms'en we ook nog wel even, maar niet altijd. Verder zijn we natuurlijk gewoon samen in de weken dat hij thuis is. Als hij weg is bellen we. Nu heeft hij tijdelijk een andere functie waardoor 'we' ook kunnen mailen, maar eigenlijk mail ik en krijg ik 2 zinnetjes terug. Ach, de schat is nu eenmaal geen schrijver. Bellen dus voornamelijk en als hij in de nacht zit belt hij 2x ('s ochtends als ik wakker word en als hij gaat slapen en 's middags als ik klaar ben met werken en hij wakker wordt) en dat is het dan eigenlijk wel. Veel te weinig dus, maar ja..het is niet anders.
niet.

Ik kan toch niet gaan sms-en in de klas? Heb daar ook geen computer staan, dus die gebruik ik ook niet. Heb het trouwens ook als ik wel achter de computer werk veel te druk met anderen en andere dingen om überhaupt aan mijn partner te denken dan. Chatten kan al helemaal niet bij ons op school.
In principe sms-en we de hele dag door, maar soms is dag 3 smsjes per dag en soms 10. Ok, haast nooit 3 en bijna altijd meer dan 10 Bellen meestal 's avonds als we elkaar niet zien, soms ook 's middags. Mailen soms, maar nu hij niet meer op kantoor werkt wel stukken minder. We smsen ook over wat we gaan eten enzo als we niet samen eten, lekker nuttig haha, maar wel heel leuk. En ik bel vaker, want vind sms soms onnodig (vooral handig als je allebei aan het werk bent).
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2010 @ 22:20:

Heb het trouwens ook als ik wel achter de computer werk veel te druk met anderen en andere dingen om überhaupt aan mijn partner te denken dan. Echt? Ik denk de hele dag aan hem..
quote:El_lebel schreef op 26 april 2010 @ 22:30:

[...]

Echt? Ik denk de hele dag aan hem.. Dan heb je een saaie baan
Sms: regelmatig, zo'n drie/vier keer per dag.

Mail: nooit.

Chatten: heel zeldzaam: 1x in de twee maanden ofzo?

Bellen: Alleen voor praktische zaken of iets belangrijks (geslaagd voor examen iod).

We wonen niet samen, dus we smsen op de dagen die we elkaar niet zien (ma-do). Van vrijdag tot zondag loopt de communicatie zoals het eigenlijk hoort, mondeling .

Edit: Ook even vermelden dat we beiden van de 'jonge' generatie zijn, dus wel weten hoe een computer en een gsm werkt enzo .
ik sms en mail, soms 3,4,5 keer per dag met mn liefff. Vooral nu hij idd ook op zee zit contacten we meer. We wonen ook niet samen oid. We zijn ook nog een nieuw setje...hmmm..
quote:Mevrouw75 schreef op 26 april 2010 @ 22:32:

[...]

Dan heb je een saaie baan Haha, dat klopt!
Gedurende een werkdag geen contact: hebben we beiden geen tijd voor. Alleen in geval van nood dus (kind ziek en wie kan weg naar creche).

Geluid van mijn mob. staat op mijn werk sowieso uit.

Als 1 van ons 's avonds weg is sturen we altijd een sms met verwachte aankomsttijd en iets liefs

Mail, sms en telefoon zijn voor mij puur functioneel om een boodschap over te brengen. Ik ben daarin meer een vent dan een vrouw; eindeloze tel. sessies bijv. zijn aan mij niet besteed
...
Meestal een of twee mailtjes per dag. En een of twee keer een telefoontje.

Ik kom er slecht vanaf zie ik, vergeleken met andere vrouwen. Maar mijn werk is veeleisend, en ik kan niet smssen/bellen/chatten op het werk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wij bellen alleen. de ene week dagelijks en de andere week zitten er wel eens 2 dagen tussen.

Ik sms alleen met vriendinnen, ook niet veel eigenlijk.

Chatten en emailen doen we ook niet. We zien elkaar 3 a 4 keer per week.
Only dead fish go with the flow
Smsen/bellen doen we ongeveer een keer per dag, over hoe laat we thuis komen van werk. Allebei druk werk waarbij we niet achter de computer zitten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wij sturen 1 sms per dag. Bellen ongeveer 1 keer per week en zie hem alleen vrijdag, zaterdag, zondag. Is dit nou echt zo weinig??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven