hoe verder

28-10-2009 22:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit waanzinnig klinkt en eigenlijk weet ik zelf het antwoord al maar toch. Via internet jongen ontmoet. We hebben het gezellig, waanzinnige seks geniet van de aandacht die ik weer eens van een man krijg maar verder dan dat gaat het voor mij niet.

Hij is helemaal verliefd heb al diverse keren aangegeven dat het voor mij meer vrijheid/blijheid is en dat ik er geen langdurige relatie in zie. Hij zegt iedere keer dat ik dat nog niet kan weten.

Verstandelijk gezien weet ik dat ik ermee moet stoppen maar wil de aandacht eigenlijk nog niet missen.
Gewoon doorgaan met eerlijk zijn.

Waarom zou je er trouwens mee stoppen?
hulpeloos .. waarom heet jij eigenlijk hulpeloos
omdat je iemand die verliefd is misschien niet graag aan het lijntje houdt, HansHier?
Ik wil geen valse verwachtingen wekken en ik heb het idee dat hij het niet wil horen dat ik er verder geen toekomst in zie en maar blijft hopen dat ik uiteindelijk wel om ga en ook verliefd wordt op hem
Is nog een oude nickname uit verleden en weet niet hoe ik hem moet wijzigen
Die aandacht gaat op den duur ook vervelen. Zeker als je nu al aangeeft zelf niet meer dan seks te willen. Die verschillende verwachtingen gaan wrijven (als ze dat al niet doen) en dan is die aandacht niets waard als jij je er toch niet lekker onder voelt. Maar het antwoord wist je al, zei je
quote:witteorchidee schreef op 28 oktober 2009 @ 22:37:

omdat je iemand die verliefd is misschien niet graag aan het lijntje houdt, HansHier?TO heeft duidelijk aan de vriend vertelt dat zij het type vrijheid blijheid is, dus de vriend is daarvan op de hoogte. TO geeft hem geen valse hoop en houdt hem daarom niet aan het lijntje vind ik.
Vind ook dat ik er mee moet stoppen om inderdaad hem niet langer aan het lijntje te houden maar wil eigenlijk de seks nog niet kwijt maar ja het leven is hard je kan nu eenmaal niet alles hebben.

Dus ja toch de knoop maar door gaan hakken en het hem gaan zeggen en me dan ook niet meer om laten turnen om toch weer verder te gaan omdat het wat hem betreft accoord is.
quote:HansHier schreef op 28 oktober 2009 @ 22:43:

[...]

TO heeft duidelijk aan de vriend vertelt dat zij het type vrijheid blijheid is, dus de vriend is daarvan op de hoogte. TO geeft hem geen valse hoop en houdt hem daarom niet aan het lijntje vind ik.Ik zou me wel heel bezwaard voelen om op die manier bij iemand te blijven. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het voor hem wordt om uiteindelijk los te laten. Als hij toch redelijk 'inwisselbaar' is, zou ik er inderdaad gewoon mee stoppen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:HansHier schreef op 28 oktober 2009 @ 22:43:

[...]

TO heeft duidelijk aan de vriend vertelt dat zij het type vrijheid blijheid is, dus de vriend is daarvan op de hoogte. TO geeft hem geen valse hoop en houdt hem daarom niet aan het lijntje vind ik.

Ja, theoretisch gezien niet natuurlijk, maar als hij het niet wilt snappen zal het in de praktijk toch niet leuk blijven.

@TO: Als ik zou weten dat iemand verliefd is of meer wilt en ik niet en dit ook al verschillende keren aangehaald heb, merkende dat die ander dat niet wil of kan begrijpen (hoop houdt), zou ik toch maar aan de ander denken in dat geval. Trouwens, het gaat zo leuk niet blijven, want op de duur ga je je ergeren aan zijn 'afhankelijkheid' t.o.v. jou. Aandacht kan je ook krijgen van dé man die wel de juiste is voor jou.
Maar ja in het verleden werd mij ook altijd verweten te denken voor anderen en uiteindelijk is dat nu ook weer wat ik doe en had me voorgenomen dat niet meer te doen dus daar gaat mijn zelfverbeteringsprogramma weer.
Nee, je denkt niet voor jezélf. Jij wilt hém niet, alleen de seks. Nu hij verliefd op je is geworden en aan je 'gaat hangen', kun je dat toch niet meer leuk vinden? Ik zou er echt niet aan moeten denken seks te hebben met iemand die meer van mij wil, als ik al lang weet dat dat echt niet gaat gebeuren.
Want hoezo denk je nu voor hem? Dat snap ik niet.
Door de beslissing te nemen om er mee te stoppen omdat ik vind dat ik hem aan een lijntje hou. Niet omdat ik er nu zelf mee wil stoppen omdat ik me er ongemakkelijk bij voel.

Hij "hangt"nog niet zo erg aan me dat ik me er ongemakkelijk bij ga voelen maar het zijn meer die losse opmerkingen over toekomstplannen die me er continu aan herinneren dat ik het op een andere manier zie dan hem.
Eerlijkheid duurt het langst....
Iemand die verliefd is kan niet zo goed rationaliseren hierover....

Vandaar zijn opmerking dat "je het nog niet kan weten". Wishfull thinking heet dat.. hij wilt het graag, dus hij geeft aan die gedachten alle aandacht.

Je bent wel eerlijk tegen hem, maar hij beseft (denk ik) niet, dat dit hem behoorlijk kan gaan kwetsen, en daarom gaat hij er mee door. Misschien is het dan aan jou om ermee te stoppen, juist om hem dat te besparen.

En misschien moet je het dan ook omdraaien, gewoon om er over na te denken .. stel dat jij verliefd zou zijn, en zou geloven in de toekomst met die ene man.. die jou alleen maar heeft voor de aandacht.. dat loopt uiteindelijk stuk, en hoe langer het duurt, hoe pijnlijker het zal zijn.
hey hulpeloos! Zo te horen gaat het goed met jou, daten enz

verder heb ik geen echt advies, maar geniet gewoon van de momenten van jullie samen en als je het erg benauwd krijg, kap je het af, simpel
Nu alleen dat verstand nog uit leren zetten en dan kom ik er ooit nog wel een keertje. Winter zal nooit mijn jaargetijde gaan worden dat merk ik nu wel. Van de zomer had ik het weer even helemaal naar mijn zin dus vandaar het daten.

Maar hoe meer hij begint over toekomstplannen hoe meer ik de rillingen krijg dus er mee wil stoppen. Op weg ernaartoe nam ik me de afgelopen week iedere keer voor om het te zeggen maar als ik dan weer bij hem ben is het gewoon weer super gezellig en lekker en vind ik eigenlijk dat ik dat na alle shit van het afgelopen jaar wel verdiend heb maar het is natuurlijk niet eerlijk om hem daarvoor te gebruiken.

Dus ja rationaliteit gaat weer voor dus ik ga nu maar proberen om het van het weekend echt te gaan zeggen.
quote:Karlie schreef op 28 oktober 2009 @ 22:55:

Nee, je denkt niet voor jezélf. Jij wilt hém niet, alleen de seks. Nu hij verliefd op je is geworden en aan je 'gaat hangen', kun je dat toch niet meer leuk vinden? Ik zou er echt niet aan moeten denken seks te hebben met iemand die meer van mij wil, als ik al lang weet dat dat echt niet gaat gebeuren.Mannen doen dit ook.
quote:Zoey_ schreef op 29 oktober 2009 @ 20:09:

[...]

Mannen doen dit ook.Dus ?
Gisteravond dus gezegd dat ik ermee wilde stoppen omdat ik de aandacht en seks heel erg fijn vindt maar dat ik niet het gevoel heb dat er een toekomst inzit omdat ik het gevoel mis.

Dat het nu allemaal nog leuk en gezellig is maar dat ik helemaal panisch wordt op het moment dat hij het al over toekomstplannen gaat hebben.

Waarop hij terecht dan wel aangeeft of ik het gevoel uberhaupt een kans geef om toegelaten te worden of dat ik mezelf nog zo aan het beschermen ben dat het makkelijker is om te zeggen dat er geen gevoel is dan het gevoel toe te laten met het risico weer gekwetst te worden.

Hij voelt zich niet gebruikt, hij weet dat hij een risico loopt om gekwetst te worden maar is nog niet bereid me op te geven omdat uit gesprekken die we tot nu toe gehad hebben blijkt hoezeer ik emotioneel nog steeds in de knoop zit en hij bij vlagen stukjes van mezelf te voorschijn ziet komen die al die onzekerheid voor hem de moeite waard maakt.

Het helpt niet als ik dan zeg dat hij door een roze bril kijkt want hij geeft aan dat ik niet goed in de spiegel kijk als ik mezelf zie staan.

Mijn zelfbeeld is zo anders dan dat de mensen om me heen me zien dat blijkt keer op keer als ik nieuwe mensen leer kennen. Ik kan ook soms in de spiegel kijken en totaal niet het idee hebben dat ik naar mezelf aan het kijken ben maar dat ik het idee heb naar een wildvreemde te staren.

Het enige dat ik wil is weer echt gelukkig worden maar het lijkt soms wel of ik niet durf om weer gelukkig te worden en dat het makkelijker is om alles en iedereen rondom me van me af te stoten als ze te dichtbij komen dan om hun hulp te aanvaarden en er "gebruik"van te maken wellicht op een klein stukje van mijn pad en misschien voor langere termijn.

Maar dan maak ik gebruik van mensen en ik wil geen mensen kwetsen in mijn zoektoch naar mezelf
quote:hulpeloos schreef op 01 november 2009 @ 09:18:

Gisteravond dus gezegd dat ik ermee wilde stoppen omdat ik de aandacht en seks heel erg fijn vindt maar dat ik niet het gevoel heb dat er een toekomst inzit omdat ik het gevoel mis.

Dat het nu allemaal nog leuk en gezellig is maar dat ik helemaal panisch wordt op het moment dat hij het al over toekomstplannen gaat hebben.

Waarop hij terecht dan wel aangeeft of ik het gevoel uberhaupt een kans geef om toegelaten te worden of dat ik mezelf nog zo aan het beschermen ben dat het makkelijker is om te zeggen dat er geen gevoel is dan het gevoel toe te laten met het risico weer gekwetst te worden.

Hij voelt zich niet gebruikt, hij weet dat hij een risico loopt om gekwetst te worden maar is nog niet bereid me op te geven omdat uit gesprekken die we tot nu toe gehad hebben blijkt hoezeer ik emotioneel nog steeds in de knoop zit en hij bij vlagen stukjes van mezelf te voorschijn ziet komen die al die onzekerheid voor hem de moeite waard maakt.

Het helpt niet als ik dan zeg dat hij door een roze bril kijkt want hij geeft aan dat ik niet goed in de spiegel kijk als ik mezelf zie staan.

Mijn zelfbeeld is zo anders dan dat de mensen om me heen me zien dat blijkt keer op keer als ik nieuwe mensen leer kennen. Ik kan ook soms in de spiegel kijken en totaal niet het idee hebben dat ik naar mezelf aan het kijken ben maar dat ik het idee heb naar een wildvreemde te staren.

Het enige dat ik wil is weer echt gelukkig worden maar het lijkt soms wel of ik niet durf om weer gelukkig te worden en dat het makkelijker is om alles en iedereen rondom me van me af te stoten als ze te dichtbij komen dan om hun hulp te aanvaarden en er "gebruik"van te maken wellicht op een klein stukje van mijn pad en misschien voor langere termijn.

Maar dan maak ik gebruik van mensen en ik wil geen mensen kwetsen in mijn zoektoch naar mezelfJe hoeft dit niet te doen. Aan jou de keuze... Pas wel op met dat vriendje: hij probeert je ergens in te praten en heeft inderdaad duidelijk een roze bril op. Als hij van zijn roze wolk valt, kan het misschien wel een heel ander mens worden... Ik vind het toch een beetje griezelig als mensen niet bij zichzelf blijven en doordram-gesprekken gaan voeren in trant van 'ik zie dat je steeds opener wordt, je bent onzeker'. ... dat duidt op controledrang en claimerigheid... Hij heeft nu misschien nog geduld, maar het kan omslaan..
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven