hoelang blijf je verliefd?
zondag 30 augustus 2009 om 09:57
Hallo
ik heb even een vraagje:
hoelang blijf je dat verliefde gevoel behouden?
Ik heb nu 4 maand een relatie en stillaan begint het verliefde gevoel weg te gaan. Ik heb het soms nog wel, maar zeker niet iedere keer.
Ik kan bijvoorbeeld samen met hem aan het winkelen zijn en opeens weer superverliefd worden.
Ik zie mijn vriend wel heel graag, maar de vlindertjes zijn er helaas niet iedere keer meer bij.
Hoe ervaren jullie dat? Moet ik me zorgen maken? Hoelang hebben jullie vlindertjes?
Wanneer verdwijnt die constant verliefde toestand waarin je alleen maar aan die persoon denkt, domme dingen doet, vergeetachtig bent...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
ik heb even een vraagje:
Ik heb nu 4 maand een relatie en stillaan begint het verliefde gevoel weg te gaan. Ik heb het soms nog wel, maar zeker niet iedere keer.
Ik kan bijvoorbeeld samen met hem aan het winkelen zijn en opeens weer superverliefd worden.
Ik zie mijn vriend wel heel graag, maar de vlindertjes zijn er helaas niet iedere keer meer bij.
Hoe ervaren jullie dat? Moet ik me zorgen maken? Hoelang hebben jullie vlindertjes?
Wanneer verdwijnt die constant verliefde toestand waarin je alleen maar aan die persoon denkt, domme dingen doet, vergeetachtig bent...

zondag 30 augustus 2009 om 10:18
Dat is heel normaal hoor bloemetje, dat je na een maand of vier nog wel vlagen van verliefdheid het maar dat je niet constant met knikkende knietjes zit. Gewoon een volgende fase van je relatie. Stel je voor dat je steeds slapeloze nachten van verliefdheid hebt, geen hap door je keel krijgt enz, dat zou toch wel erg vermoeiend zijn. Geniet maar lekker van je relatie en het goede gevoel dat je bij hem hebt, en die vlagen van verliefdheid!

zondag 30 augustus 2009 om 11:48
quote:Aruba schreef op 30 augustus 2009 @ 11:30:
Volgens wetenschappelijk onderzoek is het gemiddeld een half jaar bij een vrouw.
Daarna alleen nog momentjes.
Altijd leuk wetenschappelijk onderzoek naar emoties van de mens.
Ik hoorde een ander onderzoek 1-3 jaar roepen.
Ze kunnen beter stoppen ermee, 6 miljard mensen 6 miljard emoties en waarschijnlijk nog wel meer ook.
Volgens wetenschappelijk onderzoek is het gemiddeld een half jaar bij een vrouw.
Daarna alleen nog momentjes.
Altijd leuk wetenschappelijk onderzoek naar emoties van de mens.
Ik hoorde een ander onderzoek 1-3 jaar roepen.
Ze kunnen beter stoppen ermee, 6 miljard mensen 6 miljard emoties en waarschijnlijk nog wel meer ook.
zondag 30 augustus 2009 om 11:59
quote:Klonkje schreef op 30 augustus 2009 @ 11:44:
18 jaar samen en ben nog zeer regelmatig hoteldebotel op hem. En hij op mij!Bedoel je dan dat je nog geregeld vlinders in je buik hebt, of "gewoon" elkaar zo af en toe wel plat willen knuffelen doordat je je zo bewust bent van de liefde?
18 jaar samen en ben nog zeer regelmatig hoteldebotel op hem. En hij op mij!Bedoel je dan dat je nog geregeld vlinders in je buik hebt, of "gewoon" elkaar zo af en toe wel plat willen knuffelen doordat je je zo bewust bent van de liefde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 30 augustus 2009 om 12:34
quote:bloemmetje200 schreef op 30 augustus 2009 @ 09:57:
Hallo
ik heb even een vraagje:
Ik ben eind vorig jaar verliefd geworden en ik ben het nog steeds. Met vlindertjes, en soms zenuwachtig zijn als ik hem een paar dagen niet gezien heb. Maar ik ben ook van hem gaan houden.
Als antwoord op je vraag: nee, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, tenminste: als je iets aan het opbouwen bent met je huidige vriend..?
Hallo
ik heb even een vraagje:
Ik ben eind vorig jaar verliefd geworden en ik ben het nog steeds. Met vlindertjes, en soms zenuwachtig zijn als ik hem een paar dagen niet gezien heb. Maar ik ben ook van hem gaan houden.
Als antwoord op je vraag: nee, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, tenminste: als je iets aan het opbouwen bent met je huidige vriend..?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

zondag 30 augustus 2009 om 12:40
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2009 @ 11:59:
[...]
Bedoel je dan dat je nog geregeld vlinders in je buik hebt, of "gewoon" elkaar zo af en toe wel plat willen knuffelen doordat je je zo bewust bent van de liefde?
Ik bedoel die vlinders. Die heb ik als ik hem aan het werk zie bv. Of als ik hem een dag of 2 niet heb gezien. Of soms als ik naar huis fiets. Of zomaar.
En dat plat knuffelen dat hebben we elke dag wel.
Moet er wel bij zeggen dat we OOK moeilijke tijden hebben gehad in die 18 jaar hoor. Hele moeilijke zelfs. Maar, heel cliche, we zijn er nog beter uitgekomen.
[...]
Bedoel je dan dat je nog geregeld vlinders in je buik hebt, of "gewoon" elkaar zo af en toe wel plat willen knuffelen doordat je je zo bewust bent van de liefde?
Ik bedoel die vlinders. Die heb ik als ik hem aan het werk zie bv. Of als ik hem een dag of 2 niet heb gezien. Of soms als ik naar huis fiets. Of zomaar.
En dat plat knuffelen dat hebben we elke dag wel.
Moet er wel bij zeggen dat we OOK moeilijke tijden hebben gehad in die 18 jaar hoor. Hele moeilijke zelfs. Maar, heel cliche, we zijn er nog beter uitgekomen.
zondag 30 augustus 2009 om 12:47
quote:Sensy12 schreef op 30 augustus 2009 @ 11:45:
Ik blijf net zolang verliefd als dat de illusie voortduurt. Dus op het moment dat er barstjes in dat geglazuurde laagje verschijnen, verdwijnt mijn verliefdheid Het kan ook andersom zijn...dat je al minder verliefd bent en er daardoor ineens barstjes zichtbaar zijn...
Ik blijf net zolang verliefd als dat de illusie voortduurt. Dus op het moment dat er barstjes in dat geglazuurde laagje verschijnen, verdwijnt mijn verliefdheid Het kan ook andersom zijn...dat je al minder verliefd bent en er daardoor ineens barstjes zichtbaar zijn...

maandag 31 augustus 2009 om 09:55
Nu twee jaar bij elkaar en regelmatig zo'n fladder van verliefdheid in mijn buik. Gewoon, als ik hem recht in zijn ogen aankijk, ik hem heerlijk hoor schateren of wanneer we samen hand in hand aan het wandelen zijn. Overigens wist ik direct de eerste keer dat ik hem ontmoette dat wij bij elkaar horen, terwijl ik nooit smoor- en smoorverliefd geweest ben (dat ben ik alleen op de middelbare school geweest en dat sloeg nooit ergens op, haha). Er was direct een gevoel van "belonging" en houden van.
maandag 31 augustus 2009 om 15:20
Allemaal hele mooie verhalen (ik meen het oprecht), maar verliefdheid is niks meer en minder dan een chemische reaktie in het lichaam die onstaat onder invloed van verschillende hormonen (oa phenylethylamine, dopamine, oxytocine). Deze hormonen hebben als doel om 2 verliefde mensen aan elkaar te binden met voortplanting als het uiteindelijke doel. Deze hormonen zitten maximaal enkele jaren in je lichaam.
Na een tijd verliefd zijn, verdwijnt dit gevoel op een gegeven moment en komt er een ander gevoel voor in de plaats. Er worden minder 'verliefdheidshormonen' aangemaakt, en de 'verslaving' aan de ander verdwijnt langzaam. Hiervoor in de plaats komt een ander gevoel: het 'houden van'. Soms gebeurt dit na een paar maanden, soms pas na jaren. En het kan natuurlijk nog steeds gebeuren dat je hart sneller gaat kloppen als je hem of haar ziet, want echte liefde zal nooit helemaal verdwijnen...
Dit klinkt allemaal heel flauw en wetenschappelijk he?
Neemt niet weg dat verliefd zijn een heerlijk gevoel is (al maakt het mij erg onzeker!)
Na een tijd verliefd zijn, verdwijnt dit gevoel op een gegeven moment en komt er een ander gevoel voor in de plaats. Er worden minder 'verliefdheidshormonen' aangemaakt, en de 'verslaving' aan de ander verdwijnt langzaam. Hiervoor in de plaats komt een ander gevoel: het 'houden van'. Soms gebeurt dit na een paar maanden, soms pas na jaren. En het kan natuurlijk nog steeds gebeuren dat je hart sneller gaat kloppen als je hem of haar ziet, want echte liefde zal nooit helemaal verdwijnen...
Dit klinkt allemaal heel flauw en wetenschappelijk he?
Neemt niet weg dat verliefd zijn een heerlijk gevoel is (al maakt het mij erg onzeker!)