Hoeveel meebetalen?

19-01-2018 17:01 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
even een vraag want ik ga twijfelen aan mezelf....

Sinds een maand of 9 woon ik samen met mijn vriend. Nou ja, samenwonen nog niet officieel want dat gaat financieel niet...

Ik werk na de break up met míjn ex 45 uur per week. Ik heb twee kinderen uit mijn vorige relatie. Ik woon nog in ons oude huis (huur) en in principe is dit net te doen. Geen huurtoeslag maar wel kgb en zorgtoeslag.
Min vriend werkt 28 uur op contract. Het is seizoenswerk dus in de winter zit hij vaak vier dagen betaald thuis en in de zomer werkt hij vaak wel 40 uur voor hetzelfde salaris. Hij verdiend hiermee rond de 1200 euro. Ikzelf heb om en nabij de 1800 euro (excl toeslagen). Omdat ik wat schulden moet afbetalen heb ik per maand niets tot weinig over. Ik betaal vaak de boodschappen en verder alle vaste lasten. Min vriend betaald vaker de leuke dingen en doet wat kleine boodschappen maar meer niet. Daarbij voel ik me geroepen om ook eens mijn portomonnee te trekken omdat ik niet wil profiteren. Maar ik heb eigenlijk geen geld voor leuke dingen op deze manier. Mijn vaste lasten zijn zeg 1100 euro. Hierin zit de huur , het water, gas ,elektra, tv internet ,Netflix en de gemeentelijke belastingen etc. Eigenlijk alles dus waarvan we samen gebruik maken. Mijn vriend zegt dat dit zijn droombaan is een dat hij geen andere baan van wil zoeken. Ik wil gewoon dat hij een vast b bedrag meebetaald maar hij lijkt het niet te begrijpen. Ik betaal natuurlijk ook de opvang en mijn verzekeringen en mijn aflossing (Nog twee maanden 400.-) Hij heeft zijn auto en verzekeringen (ook toeslag) en verder geen kosten nu.
Wanneer ik naar rato zou berekenen zegt hij dat er voor hem te weinig overblijft. Maar voor mij nu dus niets !
Waneer ik zeg dat hij het zonder mij ook niet ging redden met deze baan zegt hij dat hij dat dan ook niet gedaan zou hebben ivm de kosten. Hij komt van zijn ouders thuis maar ik twijfel oid hij het niet snapt of dat hij het wel lekker vindt zo.
Ik wil heel graag met hem een toekomt opbouwen en hij zegt op termijn ook een kindje te willen samen. Ik wil dat heel graag maar ik zie het op deze manier niet gebeuren omdat het financieel niet haalbaar is voor ons op deze manier.
Ik wil graag zelfstandig zijn maar de kosten van water etc worden toch hoger, zeker als hij 4 dagen thuis zit.
Wat is redelijk om te vragen om mee te betalen?

Voorbeeld; ik kreeg een pittige afrekening van de energie. Ik gaf aan het niet ineens te kunnen betalen en hij zegt ; dan moet je even bellen...
Ik merk dat mijn houding tegenover hem hierdoor veranderd....
Alle reacties Link kopieren
TO, zeg hem dat hij meebetaald of zeg dat je weer gaat latten. Er zit nog een risico aan inderdaad; als de belastingdienst erachter komt krijg je een naheffing!
Hoe ben je in deze situatie beland? Lijkt me toch niet meer dan logisch dat iemand meebetaald als hij intrekt?
Alle reacties Link kopieren
Hem onmiddellijk eruit zetten! Wat een risico neem je nu! Als je het officieel maakt, gaat hij ook niet meebetalen hoor, hij vindt het wel goed zo. Aan jezelf en je kinderen denken nu.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou hem niet eens meer vragen om bij te dragen.

Hem mede delen dat het niet werkt en hem de deur wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Hij profiteert van jou. Als hij weigert naar rato in te gaan leggen dan mag je je wel eens even gaan afvragen of hij wel om de juiste redenen bij jou is.
Bovendien, droombaan of niet, 1200 euro per maand is gewoon te weinig. Het mag dan wel seizoenswerk zijn, maar zo te zien werkt hij die maanden slechts veertig uur. Dan kan hij makkelijk voor de winter extra inkomsten gaan regelen met een extra baan erbij.
Alle reacties Link kopieren
wat lillybit zegt, ik zou het er al niet eens meer op kunnen dus...
Lorem Ipsum
Helemaal hip hoor zo'n toyboy. Die van jou is alleen even vergeten volwassen te worden. Deze vent profiteert van jou, had je dat al door?
Hij ziet jou als zijn sponsor. Moet hij echt gaan meebetalen dan zal je zien dat je binnen no time wordt ingewisseld voor een ander. Dan blijkt hij toch niet zo verliefd als je dacht.
Totaal logisch dat hij in zijn droombaan zit. Hij verdient 1200 euro waarvan hij maandelijks zo'n 900 kan sparen dus op jaarbasis zo'n kleine 11.000 euro. Daarnaast werkt hij in de winter amper en zit hij lekker binnen in een verwarmde woning met gevulde koelkast door jou gesponsord.

Jij daarentegen hebt door de scheiding al in moeten leveren op tijd met je kinderen. Daarnaast moet je nog een schuld aflossen waar je al veel eerder klaar mee had geweest als je deze kerel niet zou hebben gesponsord. Daarnaast pleeg je nog fraude ook en loop je kans nog dieper de schulden in te gaan.

Tip: laat hem je huidige schuld aflossen, dat geld heeft hij mooi kunnen uitsparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bij nader inzien het risico ook niet te verantwoorden. Helemaal met kinderen! Hup, eruit met die jongen!
Poeh... het klinkt of je zijn nieuwe moeder bent geworden...
Betaalde hij bij zijn ouders thuis voor kost en inwoning?
Wat profiteert hij van jou zeg...!
Vind je het echt leuk met hem?
Gewoon voor de lol, reken eens uit wat hij zou moeten bijdragen maar niet doet. Vermenigvuldig dit met twaalf en dan met tien.

Schrik je de tandjes van dit bedrag, want dat is wat hij jou de komende tien jaar kost.

Bedenk nu iets dat je van dat bedrag zou kunnen doen. Maak er een mooie droom van.

Laatste stap: zet hem buiten, spaar elke maand dat bedrag en laat over tien jaar jouw droom uitkomen.
Kun je zoiets niet via de site van het Nibud berekenen?
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Hij mag één nacht per week komen slapen De dag er op een klein hh taakje en iets leuks en dan na het avondeten weer weg.
Meer kan je gewoon niet betalen Punt.
Laat 'm lekker een kamer zoeken. Hotel mamma eh.... h... eh vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-01-2018 17:38
Een manier moet vinden? Wees eens duidelijk! Lieve broodjes worden niet gebakken.
Lieverkoekjes bedoel je denk ik :-D
Echt. Volg het stappenplan van Andersom en voeg er 1 stap aan toe. Namelijk reken uit wat je onterecht aan toeslagen hebt ontvangen sinds ie bij jou woont. Doe dat x2. Want hetzelfde bedrag is ongeveer de boete.

En kijk dan even naar je kinderen en bedenk hoeveel leuks je van dat geld met en voor ze had kunnen doen.

En denk niet dat ze je toch niet pakken want belastingdienst en svb zijn tegenwoordig enorm goed in het opsporen van uitkeringsfraude.
ava75 schreef:
19-01-2018 17:22
Hij is van de ene verzorgster bij de andere verzorgster gaan wonen alleen met jou heeft hij als extra ook seks.
Je hoeft de relatie niet te verbreken maar stuur hem alsjeblieft terug naar zijn ouders tot dat hij volwassen is of laat hem op zich zelf gaan wonen.Dan komt hij er vanzelf achter wat alles kost.
Fijn dat dit zijn droombaan is maar op de dagen dat hij thuis is kan hij toch een bijbaan nemen?
Dit. Heel erg dit.
Alle reacties Link kopieren
Keetjetippel83 schreef:
19-01-2018 17:29
Ik weet heel goed dat er wat moet gebeuren omdat dit niet kan. Ik heb ook wel door dat hij profiteert op deze manier. Hij geeft aan dat hij geen vaste vrije dagen heeft en die ook niet kan vragen zodat hij er wat bij kan gaan zoeken. daarom zou hij inderdaad mee
moeten betalen om in te zien dat dit niet werkt. Het is ook niet dat hij om gezondheidsredenen niet meer kan werken oid. Mijn probleem is dat ik nu nog een manier moet vinden om hem daadwerkelijk weg te sturen als dit zo blijft. .. maar als het niet veranderd werkt het ook niet op termijn.

Je kan hem toch de deur uitzetten? Wat is het probleem?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Keetjetippel83 schreef:
19-01-2018 17:44
Hij woont bij mij en is hier altijd alleen op papier nog niet. Dat wil ik ook nog niet op deze manier. Dan zou ik mijn toeslagen verliezen en dat kan ik helemaal niet bolwerken ivm opvang ed.


Jeetje wat dom!! Ben je net van je schuld af kan je opnieuw beginnen! Voor zo'n lapzwans ook.

Moeder, neem je verantwoordelijkheden >:-(
I wanna live my life with the volume full!
Welk voorbeeld geef je ook aan je kinderen?

Dat iedereen maar mag mee-profiteren van jouw goedheid?
Dat er geen cent overblijft om iets met hen samen te doen omdat jij iemand in huis haalt die niet wil meedoen in 't gezin? Hij is geen echte partner binnen 't gezin, alleen een veel te duur extra kind.
Dat jij kei hard werkt om je uit de miserie te raken, maar je jezelf er tegelijkertijd terug in werkt door hem?

Hoe wil je dat ze je later zien?
Alle reacties Link kopieren
Hoelang zijn jullie al samen en waarom pikt je dit? Ben zelf ook alleenstaande moeder met een zoon waar ik financieel alleen voor zorg dus ik begrijp niet zo waarom je zoveel riscico loopt voor een man die niet op een volwassen manier wil meedraaien in het huishouden.

Wat is er precies leuk aan hem?
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
19-01-2018 18:37


En denk niet dat ze je toch niet pakken want belastingdienst en svb zijn tegenwoordig enorm goed in het opsporen van uitkeringsfraude.
Zeker weten. Ik zou direct hiermee stoppen TO! Ik weet uit ervaring (niet eigen, van familie) dat ze je pakken.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
19-01-2018 18:50
Zeker weten. Ik zou direct hiermee stoppen TO! Ik weet uit ervaring (niet eigen, van familie) dat ze je pakken.
Precies, en zij zit met de gebakken peren als ze gepakt wordt en hij vertrek dan weer op zijn gemak naar zijn ouders.
Keetjetippel83 schreef:
19-01-2018 17:44
Hij woont bij mij en is hier altijd alleen op papier nog niet. Dat wil ik ook nog niet op deze manier. Dan zou ik mijn toeslagen verliezen en dat kan ik helemaal niet bolwerken ivm opvang ed.
Ik weet niet wat ik lees! Je riskeert hier nieuwe schulden mee, dat snap je wel he?
Dus het risico op nog zuiniger moeten doen en nog minder geld voor je kinderen.

de meesten lopen hier nogal op die klaploper af te geven, maar TS heeft ook nog wat te leren.
doornroosje9 schreef:
19-01-2018 18:11
Hem onmiddellijk eruit zetten! Wat een risico neem je nu! Als je het officieel maakt, gaat hij ook niet meebetalen hoor, hij vindt het wel goed zo. Aan jezelf en je kinderen denken nu.
TS denkt mijns inziens juist te veel aan zichzelf en inderdaad totaal niet aan haar kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het niet over leeftijd hebben maar in dit geval gaat het echt over twee mensen in een relatie die allebei in een andere levensfase zitten. Hij is nog een papkindje dat nooit op zichzelf gewoond heeft en het besef heeft wat daar allemaal bij komt kijken. En jij hebt al een leven achter de rug middels een huwelijk en kinderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Keetjetippel83 schreef:
19-01-2018 17:44
Hij woont bij mij en is hier altijd alleen op papier nog niet. Dat wil ik ook nog niet op deze manier. Dan zou ik mijn toeslagen verliezen en dat kan ik helemaal niet bolwerken ivm opvang ed.
Fraude dus. Als de gemeente erachter komt krijg je een boete. Daarnaast kun je dan de KGB en de zorgtoeslag terugbetalen. Want je hebt gewoon een toeslagpartner.

Je komt over als iemand die keihard zijn best doet om uit de schulden te komen. Hoe kun je dan z'n risico gaan nemen door op z'n manier "samen" te wonen?

Juist als je kinderen hebt moet je kritisch zijn met wie je in huis neemt. Dit heerschap lijkt wel rechtstreeks van hotel mama te komen. Ik zou hem terugsturen naar hotel mama, want nu kost hij je geld. Of hij schrijft zich netjes in en hij betaald gewoon de helft van de kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven