Hoeveel relaties, hoe lang en reden dat het uitging

24-11-2008 00:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar nieuwsgierig naar hoeveel (serieuze) relaties jullie gehad hebben en hoe lang ze duurde. Verder wat was bij jullie de reden dat het uit gegaan is?

Zelf 2 relaties en 1 kort durende verhouding. Laatste is door verkeerde samenloop van omstandigheden geëindigd, helaas.

1e relatie: van mijn (net) 15e tot mijn (bijna) 25e. Twee kinderen.

2e relatie: van mijn 25e tot 29e. Dit was een echte knipperlichtrelatie. Is heel vaak uitgegaan. Eén na laatste keer waren we enkele maanden uit elkaar.

Heb toen nog kort met een oud-collega een verhouding gehad. Ik noem het maar verhouding omdat het nooit is kunnen uitgroeien tot een echte relatie. 'k Hoorde toen zo weinig van hem (hij wilde eerst oude relatie volledig afgesloten hebben) en 2e ex bleef mij bellen, sms-en en langskomen dat ik hem toch weer een kans gegeven heb. Dit is nu een maand uit en ben nu helemaal klaar met hem en zijn gedrag.

Beide relaties zelf uitgemaakt.

1e: jaloers, enorm dominant, denigrerende en kleinerende opmerkingen in bijzijn van anderen, op alle fronten proberen dwars te zitten en meer dergelijk gedrag.

2e: ziekelijk maar dan ook echt ziekelijk jaloers met agressief gedrag en emotionele chantage/manipulatie wanneer ik het daarom weer eens uitmaakte. Zoals huilen en smeken, het leven had geen enkele zin meer zonder mij, hij zou zich doodrijden of overdosis willen nemen, steeds vertellen hoe slecht het nu wel niet met hem ging en dan vóóral de manier waarop hij dit bracht. Verder een hoop loze beloftes want hij verviel keer op keer terug in zijn oude gedrag. Ben daar nu dus echt echt echt klaar mee. Het meest stomme en naïeve aan mezelf vind ik nog wel dat ik notabene alleen maar zijn minnares was en dan toch dat gedrag van hem keer op keer pikte. Dit is echter een verhaal apart en zal ik nog wel eens posten in het 'minnaressen' topic
Nou zo te lezen is het eens tijd voor jou om zelfstandig te leren leven. Vanaf je 15de (!) zit jij al met foute kerels, bizar, hoe krijg je dat toch voor elkaar??
en allebei nog dezelfde bizarre gedragskenmerken ook. Tijd voor therapie zou ik zeggen
Zeven serieuze relaties, bijna altijd inclusief samenwonen, met een gemiddelde omlooptijd van twee jaar. En er iedere keer weer echt in geloven, hè. De therapie heb ik al gehad.

Ik heb het maar geaccepteerd.
1 - 5 maanden (17e tot 18e). Ging uit omdat hij niet meer verliefd was op mij. Hij bleek later verliefd te zijn op mijn beste vriendin.

2 - Ruim 2 jaar (21e tot 23e). Ging uit omdat het gewoon echt niet meer ging. Ik wist altijd al dat ik met hem niet oud wilde worden, gewoon om hoe hij was. Daarvoor hoopte ik dat hij zou veranderen, want hij had wel degelijk positieve kanten.

3 - Nu ruim een jaar. Mijn relaties zijn nog nooit zo goed geweest als deze. Ik weet wie hij is, hoe hij is, en wat ik van hem kan verwachten. Al die dingen die hij met zich meebrengt zijn genoeg voor mij, genoeg om te hopen dat het altijd zo blijft. Denk ook dat dit de eerste jongen is (en hopelijk de laatste) waarmee ik echt wel eens oud zou kunnen worden.
15 : Eerste vriedje, duurde een maand of drie, hij maakte het uit omdat ik eigenlijk geen sjoege gaf en dat ook niet van plan was te geven.

Eind 16 tot begin 18: ik heb uitgemaakt omdat hij het ook met de vriending van zijn broer deed.

Begin 18 tot begin 20: heleboel scharrels, het was met niemand echt aan, dus het ging ook nooit echt uit.

Begin 20 tot nu (32): op mijn 25e gaan samenwonen, op mijn 29e getrouwd.
1e vriendje: ik was 15. Heeft 2 jaar geduurd. Geen bijzonderheden - ik was op hem uitgekeken.

2e vriend: 3 jaar geduurd (vanaf m'n 18e). Was geen gelijkwaardige relatie door erg groot leeftijdsverschil en daarbij kwam ook onze verschillende levensstijlen om de hoek kijken (ik bovenwereld, hij eronder). Ik heb het beëindigd omdat ik me niet meer veilig voelde in zijn wereld.

3e vriend: van het platteland gerukt. Heeft 4 jaar geduurd (vanaf m'n 22e). Samengewoond. Hij werkte 60 uur per week door eigen (deze keer legale) onderneming. Hij heeft het beëindigd omdat hij niet meer van mij hield. Dat vond ik een prima reden en koesterde geen wrok. Tot ik ontdekte dat de werkelijke reden was dat hij vreemdging.

4e vriend: beste vriend van vriend 3. Was geen wraakactie - is gewoon zo gelopen. Heeft 2 jaar geduurd (vanaf m'n 28e). Ik heb het beëindigd omdat ik teveel als prinses werd behandeld (.... 'vrouwen... je kunt beter kippen houwen' ). Is echter nog steeds een goede vriend van me en hebben wekelijks contact.

5e vriend: (inmiddels ex-) collega. Spannend verliefd geweest - misselijkmakend zelfs Duurde 1,5 jaar (vanaf m'n 30e). Hij heeft het 2x tussentijds beëindigd, ik had een dikke plaat voor m'n kop. De 3e keer heb ik ingelogd op zijn email-account en trof een en ander aan. Toen hij een paar weken later weer 's met hangende pootjes terug wilde komen, gaf ik niet thuis.

En dan nu is er Lizzl-man. Bijna 1,5 jaar, nog heerlijk verliefd en kan niet anders dan voelen dat deze relatie nog héél lang gaat duren. Hij is de enige van wie ik een kindje zou willen (het scheelt dat hij er ook zo over denkt )

Verder nog wat vriendjes die van korte duur waren (<6 maanden); niet de moeite waard te noemen.

Zie ik een patroon? Nee, eigenlijk niet... Of jullie wel?
dan ik ook maar:

1. 15 -17 jaar mijn eerste vriendin (zij was 20 jaar) weet niet was wat bezielde om zo'n 'oude' vriendin te hebben; toen was het leeftijds verschil erg groot. Zij heeft me heleboel 'geleerd'. Zij was een nederlandse.

2. 18-23 jaar met een Amerikaanse; dat was een knippelicht relatie; sex was hemels en goed; het klikte ook in de relatie zelf, maar ik had het uitgemaakt omdat ze kiehard kon snurken. Ik moest erg moe zijn wil ik in slaap vallen (als zij sliep) en anders moest ik ervoor zorgen dat ik dat ik al eerder in slaap viel dan zij. En ik dacht dat kan niet volhouden mijn leven lang.

3. 24-25 jaar met een Noorse; Daarmee heeft zij het uit gemaakt; het werkte gewoon niet tussen ons. "C'est la vie",

4. 25-30 jaar (we hebben zelf samengewoont) met een voormalige buurmeisje. Ik dacht dat weer goed relatie hadden, tot dat ze opbiechte dat ze vreemd was gegaan. Dat was einde voor mij

5. 30- heden,..... met een Australische; (The love of my life!!) daarmee ben ik getrouwd en heb een mooi kindtje (7 maanden).

mijn Opa had tocht gelijk wat je ver haalt is lekker
ben nog altijd bij mijn 1e liefde, heerlijk!
dubbel post
17-18 Eerste echte vriendje...Ik bleek zijn 2e vriendin te zijn...Uitgemaakt dus.

19- 24 Samengewoond. In het begin leek het een sprookje, was echt verliefd en we hielden veel van elkaar. Uiteindelijk werkte het niet meer, Ik vertrouwde hem niet meer, werd jaloers en heb er een punt achter gezet.

24-nu Prille relatie...Maar voelt echt supergoed!
Perfectionisme is niet perfect...
Negen jaar samen met mijn eerste liefde en still going strong!
quote:kadushi schreef op 24 november 2008 @ 02:38:

Zeven serieuze relaties, bijna altijd inclusief samenwonen, met een gemiddelde omlooptijd van twee jaar. En er iedere keer weer echt in geloven, hè. De therapie heb ik al gehad.

Ik heb het maar geaccepteerd.

Ik lijk op Kadushi.

Nu echter alweer 6 jaar samen met mijn laatste vriend. Maar ik blijf dat wel lastig vinden.

Wat zijn de psych er dan over Kadushi? Onoplosbaar?
10 relaties, elk van exact 1 jaar, 1 maand en 1 dag. Waarom het over is? Ik heb ze opgegeten,
Maar goed, nu de serieuze modus: ik begrijp niet dat mensen iets van een paar maanden een relatie noemen. Dat is voor mij net zoiets als na drie keer koffie drinken met iemand het een vriendschap noemen. Vind het dan ook geen wonder dat sommige relaties dus kennelijk ook zo snel weer over gaan.
1. Tot mijn 16e (1.5 jaar). Een betere eerste vriendje heb ik me niet kunnen wensen; lief, betrokken, zorgzaam, enthousiast, vrolijk etc etc. Hij heeft me enorm veel zelfvertrouwen gegeven in die pubertijd.

Waarom ut is uitgegaan weet ik niet meer precies. Wel bleek hij (ooit) met een ander te hebben gezoend.

Is nog steeds een goeie vriend van me. En een paar maanden geleden issie uit de kast gekomen.

2. Net na vriendje 1 (drie maanden). Hij was heel verliefd op mij, ik niet zo op hem.

3. Van mn 18e tot mijn 22e (is een half jaar geleden). Ik heb het uitgemaakt omdat ik duidelijk niet bovenaan zijn prioriteitenlijst stond en we allebei andere ideeën hadden over de invulling van de rest van ons gezamelijke leven.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vanaf mijn 17e tot nu 31e jaar nog steeds met dezelfde..
1. vanaf mijn 16e tot mijn 19e

2. vanaf mijn 19e tot mijn 26e vreemdganger

3. vanaf mijn 29e tot mijn 31e agressieveling

vanaf mijn 31e t/m nu (33) niemand en dat wil ik graag zo houden
16-21: eerste echte vriendje. een echte goeiezak, lieverd, TE lief, heb ik uitgemaakt, beter voor hem, beter voor mij. nu nog steeds contact mee, mn beste vriendje

21-23: relatie 'op afstand', zagen elkaar nog vrij veel, maar was het gewoon niet voor mij

23ste tot nu nog steeds gelukkig met mn lief. Voor het eerst denk ik ook echt dat hij het voor me is. Relatie is tussendoor 2 maanden uitgeweest, heb nog een ander ontmoet, maar nee..

this is real love..
1. Van mijn 16e tot mijn 44e: relatie en huwelijk (waaruit drie kinderen). Reden dat ik het uitgemaakt heb: Na de eerste vijf - zes jaar werd hij erg dominant, kleineerde me en schold me uit, knuffelde of zoende me nooit meer en wou zelden met me vrijen.

2. Van mijn 42e tot mijn 43e : een seksvriend om toch nog een béétje aandacht en tederheid te hebben in mijn leven; dit noem ik echter geen serieuze relatie. Reden dat het uitging: het was vreemdgaan, ik had gewetensproblemen, en na enige tijd vond ik de moed om ermee te stoppen en in plaats daarvan te scheiden.

In mijn 44e jaar: drie maanden zonder relatie.

3. Van mijn (bijna) 45e tot nu en voor de rest van mijn leven of dat van mijn man: mijn huidige relatie/huwelijk, al ongeveer tien jaar lang, waarin ik ontzettend gelukkig ben. Dit is nog veel beter dan alles waar ik vroeger van droomde.
quote:Spinster schreef op 24 november 2008 @ 09:40:

Maar goed, nu de serieuze modus: ik begrijp niet dat mensen iets van een paar maanden een relatie noemen. Dat is voor mij net zoiets als na drie keer koffie drinken met iemand het een vriendschap noemen. Vind het dan ook geen wonder dat sommige relaties dus kennelijk ook zo snel weer over gaan.Een relatie hebben is heel hip hoor. Een vriend hebben heet ook geen vriend meer. Je zoekt geen man maar een partner. Een minnaar heet een SV en een vrijer hebben we geen van allen. Verkeringen van 3 maanden heten een relatie. Niemand wordt aan de kant gezet hier, iedereen heeft zelf haar verkering gedumpt. Last but not least we vrijen niet meer, neuken mag het ook niet heten..nee we hebben sex gehad.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 24 november 2008 @ 10:46:

[...]

. Een minnaar heet een SV en een vrijer hebben we geen van allen. .Een seksvriend is niet hetzelfde als een minnaar. Op een minnaar kun je hartstochtelijk verliefd zijn; op een seksvriend ben je niet (erg). verliefd, die heb je om aan je behoefte aan vriendschap en seks te voldoen, als er geen 'beter' alternatief is. Zo zie ik het tenminste.
15-17: eerste liefde, wat een schat. Helaas kwam het te vroeg voor mij, ik zag niet dat ik goud in handen had en maakte het uit.

18-20: destructieve relatie. Erg dominant type. Na twee jaar ben ik gillend de deur uit gerend.

21-24: hele lieve partner. Persoonlijkheden pasten perfect bij elkaar. Het werd me te gezapig en voorspelbaar, geen enkele vorm van passie. Ik werd verliefd op iemand anders en verbrak de relatie (voordat ik iets met die ander begon).

24-nu (27): mijn huidige partner. (De man waarvoor ik mijn vorige partner verlaten heb.) Inmiddels getrouwd en een kind.
The time is now
1e relatie van mijn 14e tot mijn 15e. duurde 8 maanden.

Ging uit omdat hij verliefd werd op een ander meisje, hij kon niet kiezen, dus ben ik weggegaan.

2e relatie van mijn (iets voordat ik 16 werd) 15e tot 17e (iets voordat ik 18 werd) duurde 2 jaar en 2 maanden.

Ging uit omdat hij me vaak uitschold, verder was hij wel erg lief maar die ruzie's daar kon ik niet zo goed tegen. Werd toen verliefd op mijn beste vriend (rebound..) en toen uitgemaakt..

3e relatie op mijn 18e. Met mijn beste vriend dus. Duurde 3 maanden. Typisch rebound.. vond hem wel erg leuk maar verder was het niet voor n langer termijn.

4e relatie op mijn 18e tot mijn 19e. Duurde 8 maanden.

Met een oud klasgenootje van mij.. helemaal niet mijn type. Weet niet waarom ik hem leuk vond.. hij is de beste vriend van mijn ex& ex-beste vriend dus misschien om hem een hak te zetten maar sloeg nergens op. 1x met hem gezoend, vertelde al zn vrienden dat we een relatie hadden en nouja :S toen bleef ik er ff in. Zag hem maar 1x per week dus zo;n interessante relatie was het niet. Uitgemaakt omdat hij totaal mijn type niet is.

huidige relatie van mijn 19e tot nu.. Duurd nu 1 jaar.

Relatie 1 (15-16 jaar, 8 maanden): met een schoolvriendje. Was enorm verliefd, maar we pasten niet bij elkaar. Hij deed en mocht alles, ik werd nogal strak gehouden, dat werkte niet. Heb het uiteindelijk met hem uitgemaakt, ondanks de grote verliefdheid.

Relatie 2 (17-19 jaar, 2 jaar): ontzettend lieve jongen, was enorm gek op mij. Ik op zich ook op hem, maar liefde nr. 1 zat nog steeds in mijn hoofd. Heb het na 2 jaar uitgemaakt, omdat ik verliefd werd op iemand anders.

Relatie 3 (19-22 jaar, bijna 3 jaar): wederom ontzettend lieve jongen, veel mee gelachen. Uiteindelijk uitgemaakt, omdat ik hem te kinderlijk vond en omdat ik verliefd werd op een 'foute' man.

Relatie 4 (22-24 jaar, bijna 2 jaar): samengewoond met 'foute' man, zat niet helemaal lekker in elkaar, veel wisselende buien, dronk bij tijden veel etc. Heb hem na 2 jaar zonder problemen kunnen verlaten.

Relatie 5 (25 -35 jaar, 10 jaar): liefde van mijn leven, getrouwd, kindje. Helaas bleek ik niet zijn grote liefde te zijn, hij is weggegaan. Lig nu in scheiding.

Relatie 6 (35 jaar tot nu...): de enige belangrijke man in mijn leven is mijn zoontje. Voor de rest, lekker vrijgezel, single mama en het bevalt me goed...laat het nog maar even zo blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven