Homo in het geheim

28-09-2012 11:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Mijn beste vriend en ik kennen elkaar 8 jaar en ik geniet altijd nog van onze hechte vriendschap.

In het tweede jaar van onze vriendschap kreeg ik signalen (geruchten van anderen) dat hij homo zou zijn. Maar daar heb ik niets mee gedaan, dat boeide me toen niet. En zo gaat het elk jaar tot nu toe eigenlijk, ik krijg nog altijd geruchten en sterke verhalen te horen van anderen dat hij echt wel homo zou zijn.

Opmerkelijk was toen wel; Ongeveer 7 jaar terug heeft hij gebroken met zíjn beste vriend (R.) voor redenen nog altijd onbekend aan mij. Het was nogal een drastisch besluit.

Hier wil hij nooit over praten..

Verder wil ik dat jullie weten dat mijn beste vriend islamitisch is en hij heeft een broer gehad met een syndroom van asperger. Zijn broer heeft helaas zelfmoord gepleegd 3 jaar terug waardoor hij nu enig kind is.

Omdat er voor mij niets veranderd mocht hij nou homo zijn of niet, heb ik nooit het gevoel gehad dat het aan mij was om dit naar buiten te brengen. Ik vind dat men er zelf vooruit moet komen wanneer zij er zelf klaar voor zijn (Helaas reageert nog steeds niet iedereen er positief op of ten minste neutraal)

Probleem

Die beste vriend van hem, R. dus, heeft een aantal dagen geleden op zijn Facebook mijn beste vriend bij zijn volledige naam genoemd in een openbaar bericht en het volgende gezegd:

"[Volledige naam] , waar je ook bent, ik hoop dat het goed met je gaat. Je was mijn allerbeste vriend en veel meer, drie jaar lang waren we samen..ik denk nog steeds aan je"

Mijn beste vriend heeft geen facebook en ik vind dit best wel oneerlijk. Ik twijfel of ik nu iets hiermeer zou doen..

Wat vinden jullie? Zal ik hem eens een keer eerlijk vertellen wat er over hem is/wordt gezegd. Of zal ik niks zeggen.

Hem kennende ben ik bang dat hij zich heel ongemakkelijk gaat voelen en misschien wel erger.

Hoe zouden jullie dit aanpakken/brengen?

Of misschien laten gaan
Waarom heb jij die vent op je facebook? Is het ook een vriend van jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat bedoel je precies met zich ongemakkelijk voelen of erger? Hoe uit zich dat?
Ik zou zeggen dat Huppeldepup over R schrijft op facebook. Meer niet.
O give me a break.
Omdat er voor mij niets veranderd mocht hij nou homo zijn of niet, heb ik nooit het gevoel gehad dat het aan mij was om dit naar buiten te brengen.

Wat naar buiten brengen? Je weet niet of hij homo is.
quote:yasmijn schreef op 28 september 2012 @ 12:01:

O give me a break.Oké, neem effe een cup a soeppie.
Wat heeft zijn broer er trouwens mee te maken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2012 @ 12:02:

[...]

Oké, neem effe een cup a soeppie.Bah, vies spul.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2012 @ 12:02:

Wat heeft zijn broer er trouwens mee te maken?

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Je hebt te maken met iemand die MISSCHIEN homo is. Als hij het al daadwerkelijk is dan heeft hij blijkbaar zo zijn redenen om dat voor zich te houden. En ik denk niet dat het aan jou is om het de wereld in te slingeren, of hem te overreden dat te doen. Wat er tussen hem en zijn vriend is voorgevallen is jouw zaak verder niet.

Oftewel: ik kan uit je verhaal moeilijk opmaken of hier echt wat aan de hand is, of dat je van alles zit in te vullen. Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je iets hebt gelezen en je afvraagt wat het betekent, maar verder zou ik me er niet te veel mee bemoeien.
Heb je ook GTST gekeken gister TO???
Je vriend heet Bilal en gaat binnenkort trouwen met een islamitische vrouw met grote ogen?
Mss ver gezocht hoor, maar waarom vraag je het niet gewoon?

Je kan toch vertellen dat er heel veel geruchten zijn dat hij homo is en het jou persoonlijk niks uitmaakt.

En meteen vertellen wat die R persoon op FB heeft gezet.

Als er over mijn vriendin gepraat word ben ik de eerste van wie ze het hoort.

Ik snap niet dat jij hier nooit iets van gezegd hebt.

Wat doe je moeilijk?
Juistem :S

Een noorse Islamiet
Ik dacht ook gelijk aan GTST!

Ben je bang dat je vriend ook zelfmoord zou plegen? Ik zou het wel tegen hem zeggen, zo kun je iig zijn wel of niet homoseksuele geaardheid bespreken. Misschien is het voor hem ook fijn om het er eindelijk eens over te hebben.
quote:rara70 schreef op 28 september 2012 @ 12:07:

Heb je ook GTST gekeken gister TO???Dat dacht ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ga naar de Ikea, koop een kast, duw vriend erin en voila; hij kan uit de kast komen.

Opgelost!
quote:rara70 schreef op 28 september 2012 @ 12:15:

Ga naar de Ikea, koop een kast, duw vriend erin en voila; hij kan uit de kast komen.

Opgelost!

Opgelost!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Opgelost! Verwerk Bovenstaande maar in je scenario van Goede Trollen Slechte Trollen
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 28 september 2012 @ 12:33:

[...]

Goede Trollen Slechte Trollen[/fgcolor]
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Jaja007 schreef op 28 september 2012 @ 12:33:

Verwerk Bovenstaande maar in je scenario van Goede Trollen Slechte TrollenJa, dat denk ik ook.
quote:bammetjebamie schreef op vrijdag 28 september 2012 12:08 Je vriend heet Bilal en gaat binnenkort trouwen met een islamitische vrouw met grote ogen?:Imao: :Imao: dat dacht ik nou ook meteen.
quote:sammoosje schreef op vrijdag 28 september 2012 12:54 :Imao: :Imao: dat dacht ik nou ook meteen.Ow de smiley werkt dus niet op de iPad
als jullie je er goed bij voelen en je schaadt anderen niet, zo doorgaan.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven