Homo zonder ooit relatie te hebben gehad (geen maagd)

11-06-2024 14:11 311 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom uit een streng christelijk milieu oorspronkelijk. Daarom ben ik wat ' later'. uit de kast gekomen alsnog ben ik sinds het begin van mijn 20er jaren toch wel openlijk uit de kast.

Ik heb het nog nooit gedaan met een vrouw. Tijdens de middelbare school heb ik niks gedaan, ook niemand gezoend. Dit ging zo door totdat ik zo rond de 22 jaar oud was ongeveer, toen heb ik een keer dronken gebekt met mijn beste vriend en daarna ben ik seksueel gaan experimenteren met andere mannen. Allemaal erg mondjesmaat overigens, het is veel als ik 2 x per jaar iets van seks/date heb met iemand.

Een relatie is er nooit van gekomen. Om mij heen gingen vrienden samenwonen met hun vaste partner, bij mij is dat nooit gebeurd. Ook wel wat dramagevallen van vrienden die weer uit elkaar gingen, maar ook zoiets heb ik eigenlijk nooit meegemaakt.

Inmiddels ben ik al zo oud dat ik in een ruim appartement woon op mezelf en maar 2 katten heb genomen anders zit ik helemaal alleen. Dus om samen een leuke woonruimte te vinden heb ik de potentiële partner niet meer nodig. Ik ben inmiddels ook al zo oud (begin 30 ) dat ik maar weinig nieuwe mensen meer tegenkom. Vroeger ging ik bijvoorbeeld vaker naar de kroeg, daar ga ik nu nog maar zelden heen.

Dating apps probeer ik al 10 jaar maar ik vind er maar weinig dates mee, zoals eerder aangegeven is het veel als ik 2x in het jaar een date heb. Zo een date is soms gewoon een kopje koffie drinken (en vaak zie ik de persoon in kwestie daarna nooit meer terug), soms is het meteen seks (eigenlijk niet mijn voorkeur maar ja, ik wil ook wel heel af en toe seks en dat is voor mij eigenlijk de enige manier; na zo een seksdate zie je elkaar ook niet meer trouwens) en maar zelden zie ik iemand vaker.

Standaarden verlagen heeft weinig uitgehaald; als ik iemand niet leuk vind vind ik die persoon gewoon niet leuk. Dat weet ik binnen 1 seconde als ik ze zie. ik heb dit wel eens geprobeerd dat ik dan wat meer interesse toon als iemand dat in mij toont ook al denk ik in eerste instantie niet dat het wat gaat worden, maar als die initiële klik er niet is houdt het voor mij toch op.

Single blijven vind ik nog niet eens zo heel erg , maar mijn probleem is dat ik da natuurlijk erg weinig seks en lichamelijk contact hebt. Wetenschappelijk is aangetoond dat mensen die veel lichamelijk contact en seks hebben toch een stuk gezonder zijn.

Tot nu toe is mijn record van met een persoon daten denk ik 1 maand. Langer heeft niemand het met mij volgehouden.

In mijn vriendengroep (erg verspreid en niet echt heel erg hecht meer) zitten vrijwel geen homo's. Er zit 'e'en andere single homo in maar daar wil ik geen relatie mee en hij ook niet met mij. Die gaat überhaupt vrijwel nooit naar buiten en speelt op zijn kamer met lego. Ik heb ook niet echt hobby's die heel erg typisch zijn en waar alleen maar homo's op afkomen of zo.

Naar een gay bar gaan doe ik niet meer in mijn eentje, er gaan altijd oudere mannen achter je aan zitten en ik vind dat hinderlijk en irritant. Ik ging ooit met een groepje homo's naar de gay bar toen ik in het buitenland woonde en dat was wel leuk maar ik woon daar niet meer. Er is wel een gay bar op fietsafstand van waar ik woon (alhoewel toch dik 10 km) maar in mijn eentje wil ik daar dus niet heen. Er kunnen zelfs oude mannen zijn die ik ken (ik ken er wel wat die ook homo zijn in mijn regio) en ik heb geen zin om achternagezeten te worden. Met een vriend zou ik nog best naar een gay bar willen gaan overigens, of in een groepje.

Kortom: op zich vind ik het niet zo heel erg om alleenstaand te zijn. Toch zou het wel duidelijk voordelen voor mij hebben als ik ooit een vriend zou hebben, voornamelijk zodat ik vaker seks kan hebben en lichamelijk contact. Hoe krijg ik dat dan voor mekaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, je zegt dat je tot je 25ste bij de ggz hebt gelopen. Ben je gediagnostiseerd met een contactstoornis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heee,

Ik kan mij goed voorstellen dat je behoefte hebt aan affectie. Je geeft aan dat je wel hebt gedate, maar dat het niet verder gaat dan een paar keer afspreken. Ook geef je aan uit een streng christelijk gezin te komen.

Ik vroeg mij af of je je seksuele geaardheid al helemaal hebt geaccepteerd? Kan mij indenken dat de christelijke opvoeding onbewust nog aanwezig kan zijn in jouw manier van leven, en je je toch niet volledig kan openstellen voor een relatie?

Verder kun je je verdiepen in verenigingen? Bijvoorbeeld roeivereniging of dansen? In sommige (grotere) steden zijn dit vaak verenigingen met veel jonge en verschillende mensen. Wellicht sluit het aan bij jou interesses. Het doel zou dan moeten zijn het sporten, mensen ontmoeten en een nieuwe hobby.

Zorg dat jijzelf goed in je vel zit en gelukkig bent. Een leuke partner komt echt wel een keer op je pad :)
Alle reacties Link kopieren Quote
ik reageer alleen op je openingspost. Maar heb je een diagnose van het een of het ander? je hebt voor mij een vrij aparte manier van naar de wereld kijken, redeneren en beschrijven.
Je klinkt heel feitelijk met wat vreemde wijzen waarop je naar mensen kijkt.
Een relatie klinkt alsof je een relatie moet hebben, want dat scheelt je 2 x per jaar een tripje naar de dokter voor een gezondheidsspuitje.
Alle reacties Link kopieren Quote
klompenboertje schreef:
11-06-2024 16:57
Waarom zou ik geen verbintenis aan kunnen gaan met een ander persoon ?

Smal in mijn denken tsja, als je bedoelt dat ik extreemrechts of bekrompen zou zijn dan klopt dat niet nee. Ik stem nu SP. Maar hangt er vanaf hoe je dat precies bedoelt.
Ok, ik ga het toch maar vragen, ook al mag dat niet.
TO, heb een stoornis in het autisme spectrum? Overigens geen waarde oordeel, maar dat zou voor mij veel verklaren en zou jou (gerichter) kunnen helpen bij de vragen waar je tegenaan loopt. Want die moet je dan niet benaderen alsof je dingen op dezelfde manier ervaart als niet autisten.
Je schrijft/denkt voor mij te letterlijk om niet minstens die vraag bij mezelf op te roepen. Je leest overduidelijk niet wat er áchter de vraag of opmerking zit. Wat niet erg is, maar dat zorgt wel voor vreemde gesprekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
11-06-2024 18:05
TO, je zegt dat je tot je 25ste bij de ggz hebt gelopen. Ben je gediagnostiseerd met een contactstoornis?
Nee, alleen autisme. Maar ook autisten kunnen relaties hebben (al dan niet met iemand die zelf ook autistisch is ).
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is het al geopperd; maar is een praatgroep niet iets voor jou? Neem eens contact op met het COC, trek het wat breder richting lhbt, zodat je mannen, vrouwen, non binair treft. Daar is het gezelschap misschien wat 'rustiger'.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
11-06-2024 18:39
Ok, ik ga het toch maar vragen, ook al mag dat niet.
TO, heb een stoornis in het autisme spectrum? Overigens geen waarde oordeel, maar dat zou voor mij veel verklaren en zou jou (gerichter) kunnen helpen bij de vragen waar je tegenaan loopt. Want die moet je dan niet benaderen alsof je dingen op dezelfde manier ervaart als niet autisten.
Je schrijft/denkt voor mij te letterlijk om niet minstens die vraag bij mezelf op te roepen. Je leest overduidelijk niet wat er áchter de vraag of opmerking zit. Wat niet erg is, maar dat zorgt wel voor vreemde gesprekken.
Ook veel autisten hebben een relatie, al dan niet met iemand die zelf ook autistisch is, dus dat maakt weinig uit lijkt me. Ja het zal wat lastiger zijn voor mij om een relatie te hebben met een super extravert neurotypisch persoon, maar dat zoek ik dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, ok, dan is dat iig spijker op de kop.

Tuurlijk kan jij relaties hebben. Maar jij benadert het hebben van een relatie als heel functioneel. En aangezien de meeste -niet autisten dat anders ervaren, zal de match lastiger verlopen. Ik denk dat je je in alle gevallen dan het beste richt op de groep die het min of meer op dezelfde manier beleven en dat is meer in het delen van functionele interesse gebieden.

Vraag jezelf af waar jij bij een ander veel interesse in kan opbrengen? Wat moet iemand in huis hebben voor jou om er geboeid in te zijn en blijven? Waarschijnlijk is dat iets waar je zelf ook je interesse gebied in hebt liggen. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uit je bericht krijg ik het idee dat je met beat wat vragen rond loopt. Je bent nooit te laat voor een eerste relatie, of je nu 30,40, of 50 bent. Eigenlijk is je behoefte heel normaal, om een relatie te willen. Wellicht kun je door je autisme die behoefte niet helemaal lekker onder woorden brengen.

Zou het je helpen om verhalen/ervaringen van anderen te horen? Zodat je zelf de afweging kunt maken of iets daaruit ook jou kan helpen? Zoek dan anderen op, bv zoals hier eerder al werden genoemd bij lhbti+ organisaties, of bij anderen met autisme.

Hoe gaat een date bij jou? Waar hebben jullie het over? Wat doen jullie (dan bedoel ik niet de seks)? Heb je het idee dat je dan een 'gezellig' gesprek met elkaar hebt?
Alle reacties Link kopieren Quote
klompenboertje schreef:
11-06-2024 18:47
Ook veel autisten hebben een relatie, al dan niet met iemand die zelf ook autistisch is, dus dat maakt weinig uit lijkt me. Ja het zal wat lastiger zijn voor mij om een relatie te hebben met een super extravert neurotypisch persoon, maar dat zoek ik dan ook niet.
Mwoah, zeg nooit nooit. Maar als je al zo binnen een paar pagina's op het internet overkomt, onderschat dan je autisme impact niet. Ik vermoed dat deze aardig fors is qua sociaal overkomen. Elke niet autist heeft dat binnen 2 tellen door en dat zal sneller afschrikken, omdat je echt anders bedraad bent. Ik zou -als ik echt eerlijk ben, en nogmaals, zeg nooit nooit- je focus leggen op de groep waarmee je die bedrading deelt en de neutotypische groep overslaan om frustraties te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
11-06-2024 18:49
Ah, ok, dan is dat iig spijker op de kop.

Tuurlijk kan jij relaties hebben. Maar jij benadert het hebben van een relatie als heel functioneel. En aangezien de meeste -niet autisten dat anders ervaren, zal de match lastiger verlopen. Ik denk dat je je in alle gevallen dan het beste richt op de groep die het min of meer op dezelfde manier beleven en dat is meer in het delen van functionele interesse gebieden.

Vraag jezelf af waar jij bij een ander veel interesse in kan opbrengen? Wat moet iemand in huis hebben voor jou om er geboeid in te zijn en blijven? Waarschijnlijk is dat iets waar je zelf ook je interesse gebied in hebt liggen. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Natuurlijk helpt het als iemand interesses deelt met mij dat is altijd een pluspunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
11-06-2024 18:53
Mwoah, zeg nooit nooit. Maar als je al zo binnen een paar pagina's op het internet overkomt, onderschat dan je autisme impact niet. Ik vermoed dat deze aardig fors is qua sociaal overkomen. Elke niet autist heeft dat binnen 2 tellen door en dat zal sneller afschrikken, omdat je echt anders bedraad bent. Ik zou -als ik echt eerlijk ben, en nogmaals, zeg nooit nooit- je focus leggen op de groep waarmee je die bedrading deelt en de neutotypische groep overslaan om frustraties te voorkomen.
Op zich zou ik graag een autistisch vriendje willen hoor maar de meeste mensen zeggen niet op een dating app dat ze dat zijn. Ik zelf niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien toch doen? Zijn er datingapps voor autisten eigenlijk? Er is natuurlijk een reden waarom daten niet verder gaat dan 1 x. Dus als je echt op zoek bent naar een relatie, helpt het voor beide kanten dat je aan de voorkant weet wat iemand zoekt. Ja, dat verkleint je vijver significant. Maar het helpt ook voorkomen dat je op date gaat en voor jan lul de avond met iemand doorbrengt die geen interesse heeft.

Overigens kun je je autisme best met humor aankleden. Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een beetje zelfspot.
echte auti man zoekt auti man, je weet wat je hebt, woord is woord, ik zoek nergens wat achter ; )

Weet ik veel, ik probeer maar wat. Overdrijf je eigenschappen op een enigzins humoristische wijze en dan trek je misschien zelfs wat niet autisten over de streep. Humor werkt over het algemeen goed. Waar moet je zelf om lachen? Laat jouw vorm van humor zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
klompenboertje schreef:
11-06-2024 17:53
Ik vind dat je nogal snel negatieve dingen zegt over mij in plaats van proberen mee te denken.

Dat meedenken heeft niet bepaald nut. Je ziet niet in dat je heel veel niet begrijpt en het lukt je ook niet om dat uit ons meedenken te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.capido.nl/daten-met-autisme

Datingsite voor mensen met autisme. Als je daten autisme intikt op Google komen er veel hits.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Hele topic gelezen. En inderdaad TO, het druipt er vanaf dat je een nogal functionele manier van naar relaties kijken hebt. Mogelijk een consequentie van “het spectrum”. Waarschijnlijk is het moeilijk voor je om naarbinnen te kijken wat jij eigenlijk echt wilt en nodig hebt in een relatie, buiten die 1 a 2 keer seks per week dan. En ook te willen/ kunnen kijken/ luisteren naar wat de ander van jou nodig zou kunnen hebben. Feitelijk gezien heb je bijv gelijk over je huis, maar ieder mens rent keihard weg wanneer jij deze harde eis er in gooit. Want die ander wordt misschien wel veel gelukkiger van dat veel duurdere boerderijtje. Of whatever. En die wil daar dan op z’n minst met jou over kunnen onderhandelen. Het gaat er in relaties meestal om dat je bereid bent om mee te/ mee kunt bewegen met een ander. Het is nl geen lijstje eisen/ regels vanuit 1 persoon. Het is dynamisch. Gebaseerd op wederzijdse (emotionele) behoeften. Je zult ook moeten gaan geven zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
En idd. Een relatie is niet (vooral niet) het vervullen van vooral eigen behoeften. Het is het vervullen van élkaars behoeften op een redelijk gelijkwaardige basis en dingen doen of laten voor de ander, omdat je weet dat je hem daar blij mee maakt. Zoals hij dat ook op zijn beurt voor jou zal doen.

Je zult dus ook zeker compromissen moeten sluiten en dingen doen of laten die je uit jezelf niet snel zou doen. Ben je ook hiertoe bereid? Als het antwoord minimaal is, zou ik het lekker laten bij seksdates. Je mist dan misschien nog wat extra's, maar hoeft ook niet teveel op te geven van de dingen die jij zo wilt hebben zoals je ze wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof je verwacht dat je op een dag de deur open doet en daar dé ideale man staat. Gaat niet gebeuren, echt niet.

Je zal dus zelf op zoek moeten. Tijdens uitgaan, op je werk, tijdens je hobby, via vrienden, via dating apps. En wellicht ook de lat wat lager leggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
11-06-2024 19:17
Dat meedenken heeft niet bepaald nut. Je ziet niet in dat je heel veel niet begrijpt en het lukt je ook niet om dat uit ons meedenken te halen.
Leg eens uit wat begrijp ik allemaal niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
11-06-2024 19:23
https://www.capido.nl/daten-met-autisme

Datingsite voor mensen met autisme. Als je daten autisme intikt op Google komen er veel hits.
Ik heb gisteren zitten kijken maar je kan een datingsite voor autisme natuurlijk niet vergelijken met tinder waar zo een beetje iedereen op zit. Je kan het altijd proberen , ga ik wel een keer doen, maar van de reviews op autistische fora (Reddit en zo) zie ik dat er maar weinig mensen op zitten. Dus weinig kans van slagen. En dan zeker als je ook nog eens homo bent dus al een minderheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
pindakaasmetnootjes schreef:
11-06-2024 20:28
Het klinkt alsof je verwacht dat je op een dag de deur open doet en daar dé ideale man staat. Gaat niet gebeuren, echt niet.

Je zal dus zelf op zoek moeten. Tijdens uitgaan, op je werk, tijdens je hobby, via vrienden, via dating apps. En wellicht ook de lat wat lager leggen.
Tijdens het uitgaan ? Ik ga bijna nooit meer uit. Ik vind het bier namelijk te duur in de horeca. Zelfs een avondje kroeg hier op het dorp is tegenwoordig luxe. De zeldzame keren dat ik op een feestje ben, zou ik bovendien ook niet weten hoe ik een andere jongen ,waarvan ik vermoed dat deze homo zou kunnen zijn , moet aanspreken. Dat gebeurt eigenlijk nooit dus.

Op het werk ? Zoals ik zei zijn mijn teamgenoten allemaal begin 20 en hebben al een vaste (hetero) relatie. Een aantal zijn ook single maar krijg er geen gay gevoel bij. Ik woon op 100 km afstand van mijn werk en ga binnenkort ook weinig meer naar kantoor om die reden (nu even wel ivm cursussen ). Dus een binding met lokale mensen daar heb ik ook niet.

Bij mijn hobby s kom ik heel weinig mensen tegen en degenen die ik tegenkom vallen niet in mijn doelgroep.

Geen van mijn vrienden heeft een potentiële partner kunnen aandragen helaas. Overigens zou ik mijn vrienden zelf ook aan niemand weten te koppelen mochten ze single worden maar dat hebben ze dan ook niet nodig bij hen gaat dit namelijk vanzelf. Ik heb geen enkele persoon in mijn vriendenkring die net als mij nooit een relatie heeft gehad, wel zitten er tussen die eerder een langere relatie hebben gehad en nu single zijn.






Via dating apps is de afgelopen 10 jaar niet gelukt waarom zou het nu wel lukken ?

De lat lager leggen heb ik geprobeerd. Dat ik ging daten met iemand waarvan ik eigenlijk dacht van eigenlijk voel ik hier echt totaal geen klik bij maar ja je moet wat he. Nou zo een date duurt niet lang kan ik je vertellen. Het is namelijk al snel duidelijk dat er geen sprake is van wederzijdse aantrekkingskracht.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
11-06-2024 19:57
En idd. Een relatie is niet (vooral niet) het vervullen van vooral eigen behoeften. Het is het vervullen van élkaars behoeften op een redelijk gelijkwaardige basis en dingen doen of laten voor de ander, omdat je weet dat je hem daar blij mee maakt. Zoals hij dat ook op zijn beurt voor jou zal doen.

Je zult dus ook zeker compromissen moeten sluiten en dingen doen of laten die je uit jezelf niet snel zou doen. Ben je ook hiertoe bereid? Als het antwoord minimaal is, zou ik het lekker laten bij seksdates. Je mist dan misschien nog wat extra's, maar hoeft ook niet teveel op te geven van de dingen die jij zo wilt hebben zoals je ze wilt hebben.

Ik sta altijd open om wat nieuws te doen hoor. Maar ik ga niet mijn mooie grote betaalbare woning opgeven voor iemand die ik net ken. Dat ga ik gewoon echt niet doen en als dat betekent dat ik voor altijd alleen moet blijven dan is dat maar zo. Ik ga niet weer riskeren dat ik tussen huisgenoten moet wonen zoals vroeger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Epicureo schreef:
11-06-2024 19:49
Hele topic gelezen. En inderdaad TO, het druipt er vanaf dat je een nogal functionele manier van naar relaties kijken hebt. Mogelijk een consequentie van “het spectrum”. Waarschijnlijk is het moeilijk voor je om naarbinnen te kijken wat jij eigenlijk echt wilt en nodig hebt in een relatie, buiten die 1 a 2 keer seks per week dan. En ook te willen/ kunnen kijken/ luisteren naar wat de ander van jou nodig zou kunnen hebben. Feitelijk gezien heb je bijv gelijk over je huis, maar ieder mens rent keihard weg wanneer jij deze harde eis er in gooit. Want die ander wordt misschien wel veel gelukkiger van dat veel duurdere boerderijtje. Of whatever. En die wil daar dan op z’n minst met jou over kunnen onderhandelen. Het gaat er in relaties meestal om dat je bereid bent om mee te/ mee kunt bewegen met een ander. Het is nl geen lijstje eisen/ regels vanuit 1 persoon. Het is dynamisch. Gebaseerd op wederzijdse (emotionele) behoeften. Je zult ook moeten gaan geven zeg maar.
Ik kan een heel mooi huis geven

Ik ben niet schatrijk maar verdien genoeg om een ander persoon te kunnen onderhouden.

Maar ik ga niet voor een scharrel verhuizen. Dan kom ik straks weer in de vrije sector huur terecht. Gaan we gewoon NIET doen. Dan maar single. Het is hier wonen en anders niet.

Of meneer moet genoeg verdienen dat we samen wat kunnen KOPEN. Allee, zelfs dan ga ik niet over een nacht ijs hoor. Dan moeten we echt al jaren samenzijn. Dan misschien ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn genoeg mensen met autisme die een fijne relatie hebben omdat die prima in staat zijn tot empathie. Als daar nu net het probleem ligt dan wordt het een stuk lastiger. En is het ook zeer de vraag of je gelukkiger wordt van een relatie. Je moet dan wel constant rekening houden met die ander. Volgens mij is dat niet wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
klompenboertje schreef:
12-06-2024 07:13
Leg eens uit wat begrijp ik allemaal niet?

Lees je topic nog maar eens vanaf het begin. Als je het dan nog niet ziet (en daar ga ik vanuit) dan is het verspilde moeite om te proberen jou dat uit te leggen. Werkt gewoon niet, heeft niemand schuld aan maar dat is dan gewoon zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven