Hoort dit?

24-08-2017 11:44 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds een half jaar)
Heeft een omgangs regeling gecreeerd met twee kinderen van zijn ex waarmee hij drie jaar samen was. Het zijn niet zijn eigen kinderen, maar volgens eigen zeggen voelt dat wel zo.
Ik persoonlijk voel mij er niet fijn bij,
Ik voel me in mijn vrouwelijke eer aangetast, vernederd naar mijn familie en vrienden!
Ik vraag me af hoe andere vrouwen hier tegen aan kijken?

Normaal?

Totaal aantal stemmen: 79

Ja (78%)
Nee (22%)
redbulletje schreef:
24-08-2017 11:52
Ik zou er niet van gediend zijn. Heb je 'n kindvrije man, gaat ie nog 'n verplichting met notabene andermans kinderen aan! Waar blijft zijn tijd voor jou in de weekends dan? En wil hij die kinderen ook laten logeren mocht je ooit gaan samenwonen? Dat zou voor mij 'n no-go zijn.
Het is geen kindvrije man. Als je een man zonder kinderen wilt moet je geen relatie aangaan met deze man. To haar eigen probleem dus ze kan beter de relatie verbreken.
Of het zo hoort of niet maakt niets uit. Hij heeft er voor gekozen om het zo te doen en dat siert hem. Dat jij daar niet mee kunt leven dat mag, dan moet je de relatie verbreken. Dat je bent aangetast in je vrouwelijke eer en je vernederd voelt dat is drama van de bovenste plank en slaat werkelijk helemaal nergens op. Laat hem gaan, hij verdient beter.
wat een geweldige man!
Maar niet voor jou blijkbaar. Jij gaat hier niet mee kunnen omgaan. Dus stop ermee.
Wow...wat ben jij een rare...
-Kia-Ora- schreef:
24-08-2017 12:49
Nou to, wat vind je van de antwoorden? Kun je er wat mee?
Waarschijnlijk niet. ;-D
Ik vind met name je manier van reageren erg hysterisch over met je vrouwelijke eer etc. Misschien kan je bedenken wat je echte probleem is?

Ik vind het heel lief van je vriend dat hij zoveel om die kinderen is gaan geven dat hij ze wil blijven zien. Het zou er van mij wel afhangen hoe die omgangsregeling er precies uitziet en hoe hij denkt dit in de toekomst te gaan doen. Wil hij ze regelmatig zien, ze laten logeren, dagjes weg gaan, bij sportwedstrijden zijn, naar verjaardagen gaan etc. dat zou voor mij meer dan prima zijn. Een ander verhaal zou zijn als het "echt" een omgangsregeling is in de zin van de helft van de schoolvakanties opvangen, financiële verplichtingen, Kerst daar vieren etc. Ik noem nu maar even wat dingen. Maar dan zou het mij teveel in de weg zitten met mijn wensen, want dan kan je niet buiten de schoolvakanties om op vakantie, ben je weinig flexibel in weekenden etc. en hoe gaat dat dan later als er samen nog een kinderwens is etc.

Maar dan zou ik er om die reden vanaf zien niet vanwege wat familie en vrienden er van denken.
dolfje schreef:
24-08-2017 13:14
Waarschijnlijk niet. ;-D
Nah, en wij maar moeite doen. :cry:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik zie hem als solide vent. Als hij een goede band met deze kinderen heeft, dan is het te prijzen dat hij structureel contact houdt. Is zeer goed van hem en zijn ex.
Ik vermoed dat je op grote problemen stuit wanneer je je hiermee gaat bemoeien. Het zijn jouw zaken nl. helemaal niet.
Ik wist niet dat vrouwelijke eer bestond.

Ben je onvruchtbaar?
Heb je zelf kinderen TO?
Vrouwelijke eer slaat nergens op. Hij past gewoon niet bij 'n kindvrije.
Joostisandersgeaard2 schreef:
24-08-2017 13:22
Ik wist niet dat vrouwelijke eer bestond.
bestaat ook niet hoor, vrouwen zijn een andere diersoort, eerloos vooral
redbulletje schreef:
24-08-2017 13:24
Vrouwelijke eer slaat nergens op. Hij past gewoon niet bij 'n kindvrije.
Nee hoor, een kindvrije past gewoon niet bij deze man! (als ze al kindvrij is)
lilalinda schreef:
24-08-2017 13:26
bestaat ook niet hoor, vrouwen zijn een andere diersoort, eerloos vooral
Ontstaat eer ook niet vanuit ego?
Dan zijn vrouwen niet allemaal eerloos. :A: :hihi:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik wil ontzettend graag weten wat vrouwelijke eer betekent.
koko67 schreef:
24-08-2017 13:47
En vooral ook hoe zorg voor (andermans) kinderen je in je eer aantast en je bovendien vernedert tegenover vrienden en familie.

Is de vader van de kinderen ook in beeld, TO?
En vind je het zelf ook niet een goede eigenschap, dat hij zo goed voor die kinderen wil zorgen? Dat hij ze niet zomaar in de steek laat?
Later is nu
Ik voorspel een meltdown. Wegens 'te negatief'. Ofzoiets.
koko67 schreef:
24-08-2017 13:47
Google zei dat het ongeveer gelijk staat aan seksuele eer.
Mannelijke eer zou veel complexer zijn. Is dan ook de eerste keer dat iets mannelijks complexer is.
Kortom, lekker ouderwets.

To zou dus vernederd en in haar vrouwelijke eer zijn aangetast als hij zijn ex nog neukt.
En wat is dan precies seksuele eer?
Ik voel me een dom blondje, maar ik heb geen idee. Zou het seks met wederzijds respect zijn?
Maar dat heeft weer niks te maken met je vriend die een omgangsregeling met zijn stiefkinderen heeft.
,
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 15:51
0.00% gewijzigd
Ksenija schreef:
24-08-2017 15:30
Natuurlijk is dat niet normaal! Je bent echt knetter als je dat accepteert. Wil hij geen eigen gezin stichten of zo? Jij vast wel en dat gaat je niet lukken met hem en moet je ook niet willen in zo'n zieke situatie. Dat je niet bent afgeknapt op die idioot, zeg.
.
oh my
Beta mannetje
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
TO heeft niets meer van zich laten horen tot nu toe
ik denk dat ze alleen maar reageert als iedereen vind dat zij gelijk heeft
laat dat nou tegenvallen.... :facepalm:

en iedereen bedankt voor het meedenken :blabla:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven