hulp gevraagd aub!

27-02-2009 13:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik zit verschrikkelijk in twijfel. Kan er al een paar nachten niet meer door slapen en het is het enige waar ik kan aan denken. Het zit zo, ik kom op het punt van afstuderen, gaan werken, sprake over trouwen en kinderen krijgen. Ik ben hierdoor gaan nadenken over wat ik wil in het leven.

Ik heb bijna bij alles twijfels (vb. studiekeuze die ik gemaakt heb) maar mijn allergrootste probleem is: twijfel tussen twee mannen die ik allebei graag zie. Ik ben sinds een achttal jaar samen met mn vriend waarvan we de laatste drie jaar samen wonen. De echte verliefdheid is natuurlijk over maar ik hou wel van hem. Af en toe heb ik een emotionele breakdown, maar denk dat dit vooral aan mijn persoonlijkheid te wijten is ipv aan de relatie. Ik ben iemand die veel aandacht nodig heeft en ik voel soms dat ik die niet genoeg krijg, maar mss moet ik daar gewoon realistischer in zijn.

Ik ben vijf jaar geleden verliefd geworden op X met wie ik een toen een affaire heb gehad van een aantal maanden. (Ik besef dat dit helemaal fout is en je hoeft mij dit dus niet meer duidelijk te maken). X had ook gevoelens voor mij en stelde mij ,heel begrijpelijk natuurlijk, voor een keuze en ik heb toen voor mijn vriend gekozen en ik heb X ook gemeden, heel af en toe wat smalltalk online maar daar bleef het bij. Mijn vriend weet van die vroegere verliefdheid, maar meer niet, aangezien ik toen na lang overwegen had beslist bij hem te blijven en hem dus niet 'onnodig' wou kwetsen door helemaal alles op te biechten. Tegen X ben ik wel altijd eerlijk geweest ivm hoe het zit met de relaties met beiden.

Nu ben ik sinds kort weer in contact met X (heb dit contact zelf opgezocht overigens, ben er nog steeds niet uit of dit aan mezelf ligt of aan mn huidige relatie) en ik ben weer verliefd op hem geworden. Ik zit nu op het punt van dat ik beslissingen moet maken voor de rest van mijn leven en ik weet niet of ik bij mijn vriend moet blijven of moet beginnen met X. Dat het geen gewone crush is, die zo dadelijk over is, is ondertussen wel duidelijk.

Ik denk dat X eigenlijk beter bij mij past maar mss is dat door de vlinders? Ik weet niet als ik met X zou beginnen hoe het zou evolueren en vind het ook moeilijk om de zekerheden die ik nu heb bij mijn vriend zomaar weg te gooien, ik ben bang voor het risico. (vb. alles en iedereen is me hier bekend, zekerheid van een job, ander deel van het land waar X in woont en ik weet zeker dat mn vriend mij graag ziet en ik hem ook). In ieder geval wil ik nu wel de beslissing nemen voor de rest van mijn leven. Ik wil dat X ook verder kan gaan met zn leven want hij weet dat ik zo in twijfel zit.

Ik zit volledig vast, heb al zoveel proberen te 'vergelijken' voor zover dit kan en weet het echt niet. Ik zou liefst geen enkel van de twee kwetsen maar dit is niet mogelijk natuurlijk. En stel dat ik voor mn vriend kies, moet ik dan alles opbiechten? Heeft iemand raad aub? Ik weet dat ik er zelf uit moet komen, maar nieuwe inzichten zijn welkom want ik blijf in tweestrijd. Liefst geen verwijten, die heb ik mezelf al lang allemaal gemaakt.

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles eerlijk aan mijn vriend verteld en we hebben er lange, emotionele en moeilijke gesprekken over gehad. We zijn tot het besluit gekomen dat we onze relatie willen verderzetten en er een paar dingen zullen moeten veranderen van beide kanten en we ons hier 200% voor gaan inzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven