Ik begin verliefd te worden op een ander...

16-10-2009 11:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe baan waar ik het erg naar mijn zin heb. Het verdient goed en ik heb superleuke collegas.. waarvan één wel heel leuk. Na een paar keer gezellig met elkaar gepraat te hebben kwam het opeens uit hem dat hij mij heel knap, mysterieus en sexy vindt. Hij wist dat ik een vriend heb, maar hij kon zich niet bedwingen zei hij. Meestal denk ik dan dat zo iemand een slijmbal is, maar deze jongen is de meest oprechte persoon die er is. 'Niet geschoten is altijd mis'zei hij nog. Misschien wel door zijn doorzettingsvermogen 'Goh, hij wil me écht graag' begin ik hem steeds leuker te vbinden. Ik betrap mezelf erop dat ik het leuk vind om met hem te flirten en dat ik bibbers krijg als hij naast me staat of me op mijn schouder tikt. Ik ben echt niet zo makkelijk verliefd, maar nu slaat het opeens in als een bom.

Maar dan.. de grote maar. Ik heb al een jaar een vriend. Vorige week waren we precies een jaar samen. Ik hou echt van hem, maar we hebben al heel veel meegemaakt en de laatste maanden is het al 3 keer uitgegaan (en dezelfde dag weer aan). Ook voel ik dat we erg verschillend denken over dingen. Dat doe ik met die collega niet. Maar we zijn al zo lang samen (voor mijn gevoel is een jaar heel lang) en ik heb erg veel vrienden in zijn woonplaats gemaakt... Daarbij hoort hij er al helemaal bij in de familie (mijn oma vermeldt hem zelfs op kaartjes) en ik in de zijne... ik heb ergens het gevoel alsof ik alles zou weggooien voor een 'kalverliefde' als ik erop inga.

Maar toch fanaseer ik over zoenen en seks met die ander, word ik rood als hij naar me kijkt, etc. etc.

Ik ben nog jong, en heb ergens ook nog het idee dat ik me te snel gebonden heb. Ik wil nog lekker proeven van het leven...

Wat moet ik nou doen? Ik ga zo naar mijn vriend toe maar ik zou liever nu in mijn woonplaats blijven en met die ander afspreken...
En zo wil je nog even doormodderen?
...
Ja, ze moddert door totdat ze echt verliefd wordt op een ander....dit is zo vertrouwd he, zo'n knul, zelfs de ruzies en het uitmaken is vertrouwd. In het diepe springen (dus uitmaken) is eng hoor...dan ben je zo alleen...
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 13:22:

Ja er zijn vaker mannen die zeggen dat ze me leuk vinden.En dat zijn mannen die ook dat soort dingen zeggen als deze man? En die zie je ook op regelmatige basis (zoals in je werk)?
quote:Bianca40 schreef op 16 oktober 2009 @ 13:50:

[...]

Grrrr... dat heb ik nou nooit!!Nah! En je bent zo leuk!
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 13:10:

Oh ik hou wel van mijn vriend alleen ik zeg even wat ik niet leuk aan hem vind om dat duidelijk te maken. Hij heeft heel veel goede kanten, hij pikt heel veel van me etc...Nou, als dat de eerste goede kant was die ik kon opnoemen bij mijn partner, dan zat er iets niet helemaal lekker bij ons denk ik
Stressed is just desserts spelled backwards
Jij vindt het een goede kant van hem, dat hij zoveel van je pikt? dat noem ik geen goede kant...althans: Ik zou liever een partner hebben die me tegengas heeft, van trouwe hondjes krijg ik echt de kriebels!

Volgens mij moet je gewoon lekker vrijgezel worden een tijd...
Het lijkt alsof je ernaar op zoek bent. Naar gelijkenissen tussen jou en collega en daarmee te verantwoorden waarom jouw vriend minder geschikt is. Dit is toch wat vreemd? Je bent voor je huidige vriend `gevallen` om bepaalde andere redenen die je nu niet meer noemt/beschrijft.

Ik hoop in ieder geval dat je je huidige vriend respectvol behandelt tot het eind.

Succes!
quote:Bubbles_ schreef op 16 oktober 2009 @ 13:00:

Saxana, het fantaseren over zoenen en sex met je collega is al een vorm van vreemdgaan.

ik vind fantaseren geen vreemdgaan hoor. kom op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven