Ik begin verliefd te worden op een ander...

16-10-2009 11:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe baan waar ik het erg naar mijn zin heb. Het verdient goed en ik heb superleuke collegas.. waarvan één wel heel leuk. Na een paar keer gezellig met elkaar gepraat te hebben kwam het opeens uit hem dat hij mij heel knap, mysterieus en sexy vindt. Hij wist dat ik een vriend heb, maar hij kon zich niet bedwingen zei hij. Meestal denk ik dan dat zo iemand een slijmbal is, maar deze jongen is de meest oprechte persoon die er is. 'Niet geschoten is altijd mis'zei hij nog. Misschien wel door zijn doorzettingsvermogen 'Goh, hij wil me écht graag' begin ik hem steeds leuker te vbinden. Ik betrap mezelf erop dat ik het leuk vind om met hem te flirten en dat ik bibbers krijg als hij naast me staat of me op mijn schouder tikt. Ik ben echt niet zo makkelijk verliefd, maar nu slaat het opeens in als een bom.

Maar dan.. de grote maar. Ik heb al een jaar een vriend. Vorige week waren we precies een jaar samen. Ik hou echt van hem, maar we hebben al heel veel meegemaakt en de laatste maanden is het al 3 keer uitgegaan (en dezelfde dag weer aan). Ook voel ik dat we erg verschillend denken over dingen. Dat doe ik met die collega niet. Maar we zijn al zo lang samen (voor mijn gevoel is een jaar heel lang) en ik heb erg veel vrienden in zijn woonplaats gemaakt... Daarbij hoort hij er al helemaal bij in de familie (mijn oma vermeldt hem zelfs op kaartjes) en ik in de zijne... ik heb ergens het gevoel alsof ik alles zou weggooien voor een 'kalverliefde' als ik erop inga.

Maar toch fanaseer ik over zoenen en seks met die ander, word ik rood als hij naar me kijkt, etc. etc.

Ik ben nog jong, en heb ergens ook nog het idee dat ik me te snel gebonden heb. Ik wil nog lekker proeven van het leven...

Wat moet ik nou doen? Ik ga zo naar mijn vriend toe maar ik zou liever nu in mijn woonplaats blijven en met die ander afspreken...
Hoe oud ben je? Misschien heb je gewoon 'speeltijd' gemist.

En je bent nu nog niet zo gebonden dat je huisje, boompje en beestje hebt, toch? Zie je jezelf oud worden met je huidige vriend?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
tsja, moeilijk! ik had het ook: nieuw werk, veel leuke mannen, vooral die ene... gelukkig kreeg hij een andere baan en zie ik hem nu dus niet veel meer, anders had ik het ook niet geweten...

heb dus geen tips voor je, maar wens je wel succes!
Ik ben begin twintig. Ik heb veel aangekloot tussen mijn 15e en 21e... Maar ja.

Ik zag mezelf oud worden met mijn vriend maar hij leeft zo anders dan ik (veel zuipen, anarchisch ingesteld zijn, terwijl ik hou van orde en alleen een paar coctailtjes drink).. en dan die ruzies.. ik stoor me soms gewoon aan hem.
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 11:55:

Ik ben nog jong, en heb ergens ook nog het idee dat ik me te snel gebonden heb. Ik wil nog lekker proeven van het leven...

Dan heeft het toch geen zin om je in een andere relatie te storten met een ander?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar na een jaar (dat vind ik niet zo heel lang hoor!) dit soort gevoelens.... dat vind ik wel een teken aan de wand. Dat je relatie niet lekker loopt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Na een jaar moeizame verkering wordt je al verliefd op een ander.....als je per se bij je vriend wil blijven de rest van je leven, wees dan maar voorbereid op heel erg veel te bedwingen gevoelens voor andere mensen.

Ik vind een jaar verkering echt te kort trouwens, te kort om al te moeten vechten. Misschien anders als er helemaal geen troubles waren geweest, maar die zijn er wel.
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 11:55:een de laatste maanden is het al 3 keer uitgegaan (en dezelfde dag weer aan).

En eigenlijk weet je al dat je niet met je vriend verder wilt?

Ik had na 7 jaar hetzelfde als jouw, en ik heb gekozen om mijn relatie te verbreken.. wij zaten ook tegen elkaar aan te hikken en steeds aan-uit..
Lastig, ik zou normaal gesproken knokken voor een relatie die je al hebt, en die ander zo min mogelijk zien, zodat het vanzelf over gaat. Maar als je berichten lees heb je volgens mij niet echt een goede relatie......
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 11:55:

, word ik rood als hij naar me kijkt, etc. etc.

...Wat schattig!
Saxana schreef:

Hier geef je zelf al alle antwoorden op alle vragen.
Als het goed zit, dan n**k je met een jaar nog geregeld de dakpannen van het dak als je je nu al ergert aan hem en jullie hebben veel ruzie, vraag ik me af of jullie wel goed bij elkaar passen. Zo'n eerste jaar is juist goed om elkaar te leren kennen, en je ziet dus nu al dat er punten zijn waardoor jullie niet bij elkaar passen qua levensstijl. Pas daar ook mee op, want je zal nooit iemand vinden die 100% bij je past.

Dat oma zijn naam op een kaartje zet zou voor mij niet een reden zijn om dan maar bij iemand te blijven.
quote:Saxana schreef op 16 oktober 2009 @ 11:59:Ik zag mezelf oud worden met mijn vriend maar hij leeft zo anders dan ik (veel zuipen, anarchisch ingesteld zijn, terwijl ik hou van orde en alleen een paar coctailtjes drink).. en dan die ruzies.. ik stoor me soms gewoon aan hem.Lijkt me duidelijk. Als je je zo al voelt na een jaartje verkering?
Je moet je de vragen los van elkaar stellen.

vraag 1: wil ik met mijn huidige vriend verder aanmodderen?

vraag 2: zou ik een keer af willen spreken als ik vrijgezel ben met mn collega
Misschien moet je jezelf als eerst afvragen hoe je in je huidige relatie staat en wat je had gedaan wanneer dit verhaal met je collega niet van toepassing was geweest.

Zou je dan verdergaan met je huidige relatie of zit daar sowieso niet veel meer in.

En als je nog lekker wil proeven van het leven, dan zou ik ook niet in een nieuwe relatie stappen.

Grote kans dat je over een jaar weer met hetzelfde zit.
Ik denk ook dat je het los moet koppelen. Die leuke collega kan ook wel achter jou aanzitten omdát je bezet bent, dan komt de jager naar boven. Niet beschikbaar > heel aantrekkelijk. En dat hij alleen iets spannends zoekt. De dingen die hij zegt, daar krijg ik een beetje jeuk van, eerlijk gezegd. Klinkt als iemand die een player is.
Je begint verliefd te worden, stop daar dan mee.
Je weet je antwoord zelf al. Je moet het alleen nog durven toegeven.

Voor die tijd vooral geen actie ondernemen met die leuke collega.

(Even als waarschuwing.. er zijn ook van die typische jagers natuurlijk, die juist door de lange duur de uitdaging steeds groter voelen worden... en alles op alles zetten om maar te scoren. Maar ik ken je collega niet.)
Die collega, is die trouwens vrijgezel?
Je kunt niet stoppen met verliefd worden (naar mijn mening).. Maar je kunt wel afstand nemen en op die manier je aandacht meer te richten op je vrienddan op je collega. Al denk ik dat, als je gevoelens voor een ander krijgt, het in je relatie niet goed zit en je beter en punt erachter kan zetten.. Want je hebt nog maar een jaar een relatie (al weet ik van mezelf dat ik na een jaar al niet meer zonder mijn vriend kon.. eerder al niet meer) en je bent nog jong.

Ik vind dit heel oneerlijk tegenover je vriend.
Lijkt mij ook zo klaar als een klontje.

Los van die collega, lijkt het mij dat je relatie niet is wat het hoort te zijn.
quote:Vlindertjee schreef op 16 oktober 2009 @ 12:15:

Je kunt niet stoppen met verliefd worden (naar mijn mening).. Maar je kunt wel afstand nemen en op die manier je aandacht meer te richten op je vrienddan op je collega. Al denk ik dat, als je gevoelens voor een ander krijgt, het in je relatie niet goed zit en je beter en punt erachter kan zetten.. Want je hebt nog maar een jaar een relatie (al weet ik van mezelf dat ik na een jaar al niet meer zonder mijn vriend kon.. eerder al niet meer) en je bent nog jong.

Ik vind dit heel oneerlijk tegenover je vriend.

over de hele lijn ben ik het erg met je eens, ik zou het alleen iets anders neerzetten. gevoelens voor een ander krijg je op het moment dat je daarvoor open staat. en je staat open als je niet goed in je relatie zit.

oneerlijk vind ik het (nog) niet. zolang ze niets uitspookt met die collega is er nog vrij weinig aan de hand. als dit hele 'gevoelens-voor' verhaal langer gaat duren is het wel tijd om actie te ondernemen.
Je bent inderdaad nog jong en een jaar een relatie hebben is geen eeuwigheid. Als je nu al twijfelt of je vriend en jij wel bij elkaar passen én je hebt eigenlijk geen zin om naar hem toe te gaan, zegt dat toch genoeg over hoe jij in je relatie staat?
Oh als het goed gaat en we hebben geen ruzie hebben we enorme lol en wilde seks met mijn vriend, maar die nare momenten die kwamen (hij was een tijd weg, ik ook, vonden we allebei lastig en irriteerden ons aan elkaar).

En misschien is hij een player, maar hij lijkt me er het type niet voor. Hij is zo verlegen en oprecht, players zeggen die dingen op een andere manier... (ik heb ervaring met players)
quote:Elmervrouw schreef op 16 oktober 2009 @ 12:13:

Die collega, is die trouwens vrijgezel?Ja.
Ja ik was echt het hele jaar door niet open voor anderen maar toen ontmoette ik die collega. Ik snap hhet niet. Mijn vriend is knapper dan hij, maar hij raakt me gewoon zo diep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven