Ik ben ceremoniemeester, wie heeft nog wat tips?

14-10-2009 21:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgende week gaat mijn zusje trouwen. Ik mag de ceremoniemeester zijn bij hun bruiloft. Erg leuk!

De vrijgezellenfeesten zijn al achter de rug en geslaagd, maar nu nog de laatste puntjes op de i zetten.

*Wie heeft tips m.b.t. het versieren van hun huis?

*Ze willen aan het einde van het feest geen handen geven. Hoe ga ik dat de gasten duidelijk maken? Ik dacht iets van kaartjes op de tafel, want alleen vertellen door de microfoon werkt naar mijn idee niet echt.

*IPV een gastenboek, komt er een fotoboek. We willen de gasten bij binnenkomst op de foto zetten, maar met wat? Ik dacht aan een hart van pusschuim (of hoe je het ook schrijft?). Maar dat schijnt snel te breken, iemand een ander idee?

*Andere tips zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

Groetjes Meekletser
whehe, mag hopen dat je purschuim bedoelt. Pusschuim lijkt me erg ranzig.

Denk trouwens dat je er bijna niet aan ontkomt om handen te geven op het eind. Iedereen wil toch even gedag zeggen tegen het bruidspaar. Misschien kunnen zij als eerste weg gaan?
Goed punt van Krokusje. Als mensen weggaan, groeten ze toch automatisch het bruidspaar. Op de bruiloften die ik heb bijgewoond, ging het bruidspaar eigenlijk altijd als eerste weg en die werden dan hartstochtelijk uitgezwaaid.
Wij hebben ook geen handjes geschud, onze ceremoniemeester heeft door de microfoon geroepen dat wij weggingen en namens ons iedereen bedankt en toen waren we al bij de deur. Doei!!!

WIj hadden bij de deur een grote fotolijst, beetje corny, maar foto's zijn wel leuk geworden!

Huis versieren hebben ze bij ons niet gedaan, en was ik erg blij mee...
Mijn vriendin en haar nu man werden uitgezwaaid door alle bruiloftsgasten... erg mooi.

Langs het paadje allemaal fakkels en de gasten hadden sterretjes. Die aan en daar tussen liep het bruidspaar naar een klaarstaande auto. Erg romantisch ook.

Verder zou ik het huis netjes versieren. Als ze thuis slapen is wellicht een leuke mand op bed wel erg leuk. Wij hebben in de bruidssuite van mijn vriendin een rozenexplosie laten ontploffen, dat zag er echt mooi uit. Verder een mooie mand met allerlei leuke en ook gekke dingetjes voor de witte broodsweken: halfje wit, roddelblaadjes voor de saaie avonden, champagne, massageolie of lekkere douchegel (boursjoi heeft leuke), hartensnoepjes, kaarsjes etc.).

Dat hart van purschuim is harstikke leuk. Als je er nu meerdere maakt, dan heb je wat reserve.
2x is wat te enthousiast.
Ik zou ook purschuim gebruiken als ik jou was, hihi. Idee is verder wel leuk en ook uitvoerbaar.

Wat betreft geen handen geven, waarom willen ze dat niet? Er is maar één optie, en dat is zelf als eerste weg gaan. Net als in de Amerikaanse fims Wel leuk als het op die manier doet.

Ik had deze zomer ook een bruiloft en daar wenste het bruidspaar het ook niet. Hier had de ceremoniemeester(es) het in haar speech verteld en het stond trouwens ook bij binnenkomst aangegeven op een groot blad bij de garderobe. Eerlijk gezegd dacht ik dat het een grap was, totdat een van het groepje waar ik mee was vertelde dat het écht was. Uiteindelijk zijn we als groepje wel handen gaan geven voor we weggingen. Het voelde zo raar om weg te gaan zonder iets te zeggen. Als je nu in de buurt woont en elkaar snel weer ziet, ja, dan kan ik er in komen. Wij waren het clubje van ver en nee, ik kon het niet laten. Zouden ze er erg boos om zijn geweest vraag ik mij nu af? Ik heb er niets van gehoord na die tijd.

Trouwens, bij mijn eigen bruiloft wel handen geschud van de mensen die naar ons toe kwamen (eigenlijk iedereen). Ik vond het heel fijn om iedereen nog eens te zien en te bedanken voor de komst.
Fijn dat jullie zo snel reageren!

Tja, puRschuim klinkt een stuk beter! Haha...

Verder willen ze geen handen geven, omdat ze bang zijn dat de hele avond te moeten doen en zo niet te kunen genieten van hun eigen feestje. Daarom liggen er bij het bedankje (in de 'hal') een stapel briefjes waarop de gasten kunnen schrijven wat ze nog tegen het bruidspaar wilden zeggen als afscheid. Deze briefjes worden bij de foto's geplakt die bij binnenkomst zijn gemaakt. Dus de gasten nemen (soort van) schriftelijk afscheid...

Maar ik zal het eerder weggaan ook eens bespreken, ze hebben een bruidssuite geboekt in het hotel van het feest. Dus mss vinden ze het wel wat...
Eerder weggaan lijkt me een goede oplossing, anders lijkt het zo op een handen-schud-verbod.

Beetje onaardig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Klinkt misschien stom, maar neem een rol etiketjes een een stift mee. Bruidspaar gaat mss cadeaus krijgen en 9 van de 10 mensen vergeten hun naam op het geschenk te zetten.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Wij zijn op onze bruiloft ook als eerst weg gegaan. Taxi stond klaar en ruim voor het eind hadden we het feestje al even stil gelegd voor een iniminispeech. Bedankt, heel tof, ga vooral door met feesten, wij genieten! Daarna nog ruim een half uur feest geloof ik.

Het leek me heel leuk om iets met vuurwerk of sterretjes te hebben maar dat mocht niet op de lokatie.

Mensen die eerder weg gingen hebben ons wel persoonlijk gedag gezegd.

Wij hadden bij de deur ook een bak met kaartjes, daar konden de gasten vooraf of achteraf iets leuks op schrijven. De teksten achteraf zijn het leukst moet ik zeggen. De kaartjes hebben we geplakt tussen de foto's die de gasten zelf spontaan hebben gemaakt met de klaarliggende wegwerpcamera's.
Oja, en als er bedankjes worden weggeven, vergeet de mensen niet die eerder vertrekken. Bij ons hadden alleen de gasten die als laatste weggingen een bedankje, onze cm was het vergeten....
Wat grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vond 't juist heerlijk om als laatste op onze eigen bruiloft weg te gaan. Vond 't ook fijn dat de de meeste mensen nog even afscheid kwamen nemen. Op die manier (de gasten gingen toch niet allemaal tegelijk weg) konden we ze tenminste nog even persoonlijk spreken, konden ze ons nog een fijne huwelijksreis toewensen en vooral: konden we hen bedanken voor hun komst. Ik vind 't zo onbeleefd staan om geen afscheid te kunnen nemen. Heb één keer een bruiloft meegemaakt waar het bruidspaar eerder wegging, maar dat was voor mij echt geen optie geweest. Onze bruiloft (ons geld, haha) dus dan blijf ik ook tot het allerlaatste moment. Maar goed, ik ben dan ook meer praktisch dan romantisch ingesteld (heb 's avonds nog gewoon zelf de cadeaus in staan laden zodat die gelijk bij ons thuis zouden staan).

Wel leuk om de verschillen te zien en mee te maken hoor, als elke bruiloft hetzelfde zou zijn, zou je nooit wat te praten hebben Hier komen tenminste regelmatig alle bruiloftsverhalen nog voorbij op verjaardagen: daar was te weinig eten, daar was de muziek te hard, daar was alle familie 's avonds om half 10 al weg en daar waren er van acht tot twaalf stukjes, met een kwartiertje pauze tussendoor... (maar er zaten ook genoeg superdagen/avonden bij hoor!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven