Ik ben de kluts kwijt
vrijdag 22 januari 2010 om 14:59
quote:pari schreef op 22 januari 2010 @ 14:20:
Mag ik even heel duidelijk stellen dat het niet is dat het me ontbreekt aan ruggengraat. De situatie waar ik in zit is het resultaat van twee jaar lang manipuleren en denigreren door een agressor. Zulke mannen zijn heel erg goed in het spelen van spelletjes, terwijl ik dat in het negin niet eens door had. Als het zo makkelijk was dat als ik zeg "het is over", en het daar zou eindigen, dan had ik dat al gedaan. Je moet je voorstellen dat hij dingen gaat doen om me te kwetsen zodra ik bij hem weg ga.
En ja, mijn knieën begonnen wel te knikken ja, maar ik kan dit gewoon niet meer.
Pari, ik snap echt wel hoe moeilijk het voor je is. Hij heeft je een flinke knauw gegeven en hij is een doortrapte manipulator. Maar je weet zelf toch ook wel dat je zo niet verder kunt?
Als je zegt dat hij dingen gaat doen, waar gaat het dan om? Fysiek geweld, bedreigen, stalken, maw ben je in gevaar? Zo ja, kun je niet een paar dagen bij je ouders of een vriendin gaan logeren? Heb je mensen om je heen die je steunen of heb je het gevoel dat je er alleen voorstaat?
Mag ik even heel duidelijk stellen dat het niet is dat het me ontbreekt aan ruggengraat. De situatie waar ik in zit is het resultaat van twee jaar lang manipuleren en denigreren door een agressor. Zulke mannen zijn heel erg goed in het spelen van spelletjes, terwijl ik dat in het negin niet eens door had. Als het zo makkelijk was dat als ik zeg "het is over", en het daar zou eindigen, dan had ik dat al gedaan. Je moet je voorstellen dat hij dingen gaat doen om me te kwetsen zodra ik bij hem weg ga.
En ja, mijn knieën begonnen wel te knikken ja, maar ik kan dit gewoon niet meer.
Pari, ik snap echt wel hoe moeilijk het voor je is. Hij heeft je een flinke knauw gegeven en hij is een doortrapte manipulator. Maar je weet zelf toch ook wel dat je zo niet verder kunt?
Als je zegt dat hij dingen gaat doen, waar gaat het dan om? Fysiek geweld, bedreigen, stalken, maw ben je in gevaar? Zo ja, kun je niet een paar dagen bij je ouders of een vriendin gaan logeren? Heb je mensen om je heen die je steunen of heb je het gevoel dat je er alleen voorstaat?
mahna mahna tuduuuudududu
vrijdag 22 januari 2010 om 15:16
Pari, ik ben blij dat je voor jezelf al hebt besloten dat dit niet een relatie is waar je in wilt zitten.
Nu komt alleen nog een moeilijke stap: het daadwerkelijk uitmaken.
Als je weet dat je het moeilijk gaat krijgen (waarom eigenlijk zo negatief op voorhand? Misschien lucht het je wel heel erg op?), vertel dan aan je hele omgeving dat het uit is, waarom het uit is en of ze je willen steunen in geval van twijfel. Of ze dan het hele riedeltje voor je willen opdreunen.
Tuurlijk is het moeilijk, maar de grootste en moeilijkste stap voor jou is het erkennen dat je relatie niet goed is. En dat je dit niet wilt. De grootste hobbel is genomen, nu de rest nog!
Succes!
Nu komt alleen nog een moeilijke stap: het daadwerkelijk uitmaken.
Als je weet dat je het moeilijk gaat krijgen (waarom eigenlijk zo negatief op voorhand? Misschien lucht het je wel heel erg op?), vertel dan aan je hele omgeving dat het uit is, waarom het uit is en of ze je willen steunen in geval van twijfel. Of ze dan het hele riedeltje voor je willen opdreunen.
Tuurlijk is het moeilijk, maar de grootste en moeilijkste stap voor jou is het erkennen dat je relatie niet goed is. En dat je dit niet wilt. De grootste hobbel is genomen, nu de rest nog!
Succes!
vrijdag 22 januari 2010 om 16:12
Een vriend waarvan ik sigaretten MOET halen omdat we anders ruzie krijgen, is daarna echt niet meer mijn vriend! Weg bij die man! En als je bang voor hem bent, pak je je spullen op een moment dat hij weg is en laat je als je ergens anders zit maar weten dat je niet meer terug kan. Jij hebt gelijk als je zegt dat je geen loser bent, híj is hier de loser!
vrijdag 22 januari 2010 om 16:14
quote:pari schreef op 22 januari 2010 @ 14:09:
Het is gewoon zo moeilijk omdat ik bijvoorbeeld nu, in een fase zit waarin ik hiermee wil stoppen. Maar vervolgens belt hij me vrolijk op om te vragen of we wat gaan eten zometeen. Daar raak ik gewoon zo van in de war!Dan spoort hij echt niet, die mafkees. Gewoon negeren hoor!
Het is gewoon zo moeilijk omdat ik bijvoorbeeld nu, in een fase zit waarin ik hiermee wil stoppen. Maar vervolgens belt hij me vrolijk op om te vragen of we wat gaan eten zometeen. Daar raak ik gewoon zo van in de war!Dan spoort hij echt niet, die mafkees. Gewoon negeren hoor!

woensdag 27 januari 2010 om 12:09
Bah, wat een rotreactie van je 'vriend' weer.
Heb je hem na deze uitbarsting weer duidelijk gemaakt dat de relatie over is?
Zo niet, alsnog even doen.
Persoonlijk zou het beste zijn, maar bellen kan natuurlijk ook. Stuur hem evt een e-mail waarin je duidelijk uiteen zet dat het echt over is en waarom. Verzoek hem geen contact meer te zoeken en doe dat zelf ook niet. Wis zijn telefoonnr. en e-mailadres.
Schrijf voor jezelf ook alle dieptepunten op en lees dat nog eens door als je een zwak moment hebt.
Heb je hem na deze uitbarsting weer duidelijk gemaakt dat de relatie over is?
Zo niet, alsnog even doen.
Persoonlijk zou het beste zijn, maar bellen kan natuurlijk ook. Stuur hem evt een e-mail waarin je duidelijk uiteen zet dat het echt over is en waarom. Verzoek hem geen contact meer te zoeken en doe dat zelf ook niet. Wis zijn telefoonnr. en e-mailadres.
Schrijf voor jezelf ook alle dieptepunten op en lees dat nog eens door als je een zwak moment hebt.

woensdag 27 januari 2010 om 12:17
tja, willen moet vooral uit jezelf komen. Maar met het wissen van die gegevens zet je misschien al een (symbolische) stap.
Dan blijft verder over de lijst met dieptepunten die je erin moet stampen.
Ga je hem straks al vertellen dat het uit is, of ben je bang voor nog een uitbarsting? Ik zou er eerlijk gezegd wel angstig van worden hoe hij reageert op kritiek en afwijzing.
Dan blijft verder over de lijst met dieptepunten die je erin moet stampen.
Ga je hem straks al vertellen dat het uit is, of ben je bang voor nog een uitbarsting? Ik zou er eerlijk gezegd wel angstig van worden hoe hij reageert op kritiek en afwijzing.

woensdag 27 januari 2010 om 12:37
Ja, ik weet dat schelden wel degelijk zeer kan doen.
Ik heb het echter in een relatie nog nooit meegemaakt, godzijdank.
Ik denk dat het verstandig is dat je hem nu gewoon weg laat gaan en dat je er later op terugkomt.
Als je een persoonlijk 'uitmaakgesprek' gaat doen zou ik in ieder geval afspreken in een openbare gelegenheid, dat kan scenes voorkomen, of in ieder geval gewelddadigheden (als hij daar ook toe in staat is).
Sterkte ermee meid, je verdiend echt beter.
Ik heb het echter in een relatie nog nooit meegemaakt, godzijdank.
Ik denk dat het verstandig is dat je hem nu gewoon weg laat gaan en dat je er later op terugkomt.
Als je een persoonlijk 'uitmaakgesprek' gaat doen zou ik in ieder geval afspreken in een openbare gelegenheid, dat kan scenes voorkomen, of in ieder geval gewelddadigheden (als hij daar ook toe in staat is).
Sterkte ermee meid, je verdiend echt beter.
woensdag 27 januari 2010 om 12:50
Pari, ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik kan je maar één ding zeggen: maak het uit! maak het uit! maak het uit! maak het uit! maak het uit! maak het uit! (Hoop dat dit genoeg is).
Ik heb zelf net als jij een relatie gehad met een man als jouw vriend en ik heb de fout begaan om met hem te trouwen en kinderen te krijgen. (Maar ik moet erbij zeggen dat hij de eerste jaren nog niet zo erg was als jouw vriend).
Dat huwelijk was een hel!
Denk in elk geval niet dat hij ooit zal veranderen. Ja, af en toe zal hij heel lief doen en zeggen dat hij van je houdt, maar hij zal dat nooit lang volhouden. Zijn echte temperament zal steeds weer de bovenhand krijgen. Ook dat is herkenbaar.
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik je vriend een enorme hufter vind, sorry.
Ik heb zelf het geluk gehad dat ik op latere leeftijd, na mijn scheiding, een fantastische man tegen het lijf gelopen heb, anders zou ik er nu veel spijt van hebben dat ik vele jaren van mijn leven met mijn ex verspild heb. Zorg ervoor dat jij geen spijt krijgt, en daarvoor is er maar één oplossing: maak het uit!
Sterkte.
Ik heb zelf net als jij een relatie gehad met een man als jouw vriend en ik heb de fout begaan om met hem te trouwen en kinderen te krijgen. (Maar ik moet erbij zeggen dat hij de eerste jaren nog niet zo erg was als jouw vriend).
Dat huwelijk was een hel!
Denk in elk geval niet dat hij ooit zal veranderen. Ja, af en toe zal hij heel lief doen en zeggen dat hij van je houdt, maar hij zal dat nooit lang volhouden. Zijn echte temperament zal steeds weer de bovenhand krijgen. Ook dat is herkenbaar.
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik je vriend een enorme hufter vind, sorry.
Ik heb zelf het geluk gehad dat ik op latere leeftijd, na mijn scheiding, een fantastische man tegen het lijf gelopen heb, anders zou ik er nu veel spijt van hebben dat ik vele jaren van mijn leven met mijn ex verspild heb. Zorg ervoor dat jij geen spijt krijgt, en daarvoor is er maar één oplossing: maak het uit!
Sterkte.
woensdag 27 januari 2010 om 20:58
Deze meneer denkt alleen maar aan zichzelf en neemt jou voor granted. Waarschijnlijk heb jij steeds meer toegelaten en is het zo extreem geworden. Maar geen excuus natuurlijk, hij maakt hier lekker misbruik van, denk bij zichzelf o kijken of ze dat ook nog doet...(net als met de sigaretten) Lekker dumpen en jezelf weer terugvinden. Hij komt zichzelf wel tegen, die gaat wel op zijn bek. Maar dan ben jij waarschijnlijk al verder en zit je niet meer op hem te wachten. Dragen de positieve dingen op tegen de negatieve. Als ik het zo hoor, ben je alleen gelukkiger. Maar ga je dan ook op hem zitten te wachten, als hij op stap gaat. Weet hij waar jij bent? Lekker makkelijk toch, de beest uithangen buiten en je droogje en je natje thuis te hebben zitten. Wetende dat zij toch naar jou pijpen danst.
Misschien mag je niet mee stappen omdat hij op zoek is naar iets beters, maar nog niet heeft.. Sorry, maar ken iemand die echt zo met zijn vriendin omgaat.... Zij doet alles voor hem en hij leeft zijn eigen leven en gaat vreemd bij de vleet. Zie hem elke week weer ergens anders op een feestje alleen en zij zit thuis op hem te wachten.
Misschien mag je niet mee stappen omdat hij op zoek is naar iets beters, maar nog niet heeft.. Sorry, maar ken iemand die echt zo met zijn vriendin omgaat.... Zij doet alles voor hem en hij leeft zijn eigen leven en gaat vreemd bij de vleet. Zie hem elke week weer ergens anders op een feestje alleen en zij zit thuis op hem te wachten.
woensdag 27 januari 2010 om 21:05
Jij bent niet tegen dit monster opgewassen....en het wordt alleen maar erger!!! Geloof mij ik heb hetzelf meegemaakt en misschien is het nu alleen schelden, eerdaags gaat dit ook gepaard met fysiek geweld. En je denkt altijd dat het aan jezelf ligt, je bent niet lief genoeg, je bent te bijdehand. Je triggerd hem. Jij bent de aanleiding. Heeft hij iets meegemaakt in zijn jeugd? ?Misschien diep van binnen nog getraumatiseerd. Ik speur ook een vleugje narcisme, al zullen de meeste posters nu wel gaan steigeren, maar goed toch vind ik het zo!
vrijdag 29 januari 2010 om 09:59
Oef Pari waarom zoek je steeds verklaringen voor zijn gedrag?
Jij bent het waard om aardig tegen te doen, om te worden lief gevonden. Jij bent het waard om respect te krijgen van je partner. Jij bent het waard om rekening mee te houden en om naar geluisterd te worden. Jij bent het waard om leuk gevonden te worden.
Hoe komt het dat jij jezelf dit niet waard vindt?
Hij komt echt heel naar een gevoelloos op mij over en lijkt op eigen gewin alleen uit te zijn. Houdt jezelf niet voor de gek... wat een mister No-No is dit zeg! En dan die vriend die is ook gestoord als hij daar aan mee doet.
Kies voor jezelf want jij bent het waard.
Jij bent het waard om aardig tegen te doen, om te worden lief gevonden. Jij bent het waard om respect te krijgen van je partner. Jij bent het waard om rekening mee te houden en om naar geluisterd te worden. Jij bent het waard om leuk gevonden te worden.
Hoe komt het dat jij jezelf dit niet waard vindt?
Hij komt echt heel naar een gevoelloos op mij over en lijkt op eigen gewin alleen uit te zijn. Houdt jezelf niet voor de gek... wat een mister No-No is dit zeg! En dan die vriend die is ook gestoord als hij daar aan mee doet.
Kies voor jezelf want jij bent het waard.
vrijdag 29 januari 2010 om 17:14
Pari, hoop je misschien ergens dat hij gaat erkennen dat wat hij doet fout is? Ik kan me heel goed voorstellen dat je hunkert naar dat begrip, dat je dat zo graag eens van hem zou willen horen en dat je daardoor misschien ook wel hem blijft zien, hopen dat hij het licht opeens ziet.
En weet je, dat begrip zoeken en willen is heel begrijpelijk en herkenbaar, maar van hem ga je het niet krijgen. Ik bespeur ook narcistische trekken bij hem. Misschien helpt het om iets te lezen over narcistische persoonlijkheidsstoornis, misschien dat je dan inziet hoe zinloos het is om op verbetering te hopen en dat je dus veel en veel beter je energie in jezelf kunt stoppen en afstand van hem kunt (en moet) houden.
Sterkte! (En flikker hem van je bank af en je leven uit)
En weet je, dat begrip zoeken en willen is heel begrijpelijk en herkenbaar, maar van hem ga je het niet krijgen. Ik bespeur ook narcistische trekken bij hem. Misschien helpt het om iets te lezen over narcistische persoonlijkheidsstoornis, misschien dat je dan inziet hoe zinloos het is om op verbetering te hopen en dat je dus veel en veel beter je energie in jezelf kunt stoppen en afstand van hem kunt (en moet) houden.
Sterkte! (En flikker hem van je bank af en je leven uit)

vrijdag 29 januari 2010 om 17:38
Niks lezen over hem!
Straks heb je een erde voor jezelf om alles goed te praten.
Je zoekt redenen om te en omdat je niet weg durft, terwijl je weet dat je ongelukkig wordt van hem.
Niks geen inlevingsacties in hem, straks vind je hem nog zielig.
Je durft niet te kappen omdat je bang bent voor zijn reactie.
Zoek daarom hulp, bij ouders, broers vriendinnen etc.
En zorg dat er iemand bij je is als je hem belt dat het uit is.
Of vraag iemand om nu te komen en stuur hem weg.
Het is belangrijk dat je duidelijk zegt dat het uit is en dat je er niet op terug komt.
NIET op in gaan als hij gaat lopen slijmen, schelden, dreigen.
Als er iemand bij je is, al is het in een andere kamer, voel je je misschien sterker.
Wees dapper! you're fucking worth it!
Straks heb je een erde voor jezelf om alles goed te praten.
Je zoekt redenen om te en omdat je niet weg durft, terwijl je weet dat je ongelukkig wordt van hem.
Niks geen inlevingsacties in hem, straks vind je hem nog zielig.
Je durft niet te kappen omdat je bang bent voor zijn reactie.
Zoek daarom hulp, bij ouders, broers vriendinnen etc.
En zorg dat er iemand bij je is als je hem belt dat het uit is.
Of vraag iemand om nu te komen en stuur hem weg.
Het is belangrijk dat je duidelijk zegt dat het uit is en dat je er niet op terug komt.
NIET op in gaan als hij gaat lopen slijmen, schelden, dreigen.
Als er iemand bij je is, al is het in een andere kamer, voel je je misschien sterker.
Wees dapper! you're fucking worth it!

zaterdag 30 januari 2010 om 13:29
Goede beslissing!
Brief sturen of een e-mail.
Als hij jouw redenen niet wil horen, moet hij dat weten, maar je hebt hem in ieder geval de kans gegeven om er kennis van te nemen.
En verder wat ik al eerder zei: plan je uitmaakgesprek in een openbare gelegenheid (restaurantje, cafe). Geen vrienden erbij, dat spreekt. Dat werpt een drempel op voor scenes en zul je meer kans hebben dat hij even naar je luistert alvorens kwaad weg te stampen.
Succes!!
Brief sturen of een e-mail.
Als hij jouw redenen niet wil horen, moet hij dat weten, maar je hebt hem in ieder geval de kans gegeven om er kennis van te nemen.
En verder wat ik al eerder zei: plan je uitmaakgesprek in een openbare gelegenheid (restaurantje, cafe). Geen vrienden erbij, dat spreekt. Dat werpt een drempel op voor scenes en zul je meer kans hebben dat hij even naar je luistert alvorens kwaad weg te stampen.
Succes!!

zaterdag 30 januari 2010 om 13:32