Ik ben echt raar!
dinsdag 1 juni 2010 om 22:37
Poe best erg om zo openhartig te zijn over iets waar ik me best voor schaam en me beste vriendinnetjes nog niet eens vertel. Ik ben volgens mij echt een freak. Altijd na mijn relatie's, ookal maak ik ze vaak nog zelf uit ook, word ik obsessed. Nu bijvoorbeeld na een relatie van 2 jaar. Waarin vaak ruzie en dergelijke voorkwam. En die ik notabene zelf uit heb gemaakt! Word ik stront jaloers. Ik weet dat hij nu, het is nu 4 maanden uit, een nieuwe vriendin heeft. Ik rij stiekem langs ze huis kijk of ik wat zie. Het is een drang ik moet even langs rijden. Zie ik niks, ook goed, dan is dat onrustige gevoel in ieder geval weg. Ik struin het internet af op zoek naar weetjes en fotos van hun samen of haar alleen. Ik wil alles van dr weten. Wie haar vrienden zijn, of ze dun is, knap etc. En vaak voel ik me zo jaloers dan. Ga me helemaal met haar vergelijken. Het is echt een obsessie. Ik kijk wel 100 keer per dag op al die hyven van hun en van de mensen er omheen. Of ik maak valse email adressen aan voeg ze toe op msn en ga gewoon met ze praten. En zo gaat dit gedrag bij mij door. Tot ik een nieuw iemand heb ontmoet. En aan de buiten kant zal je dit echt niet zien. Ik doe zo stoer en vind het zogenaamd zo onboeiend. Maar het vreet al me energie en kan niet met dit gekke gedrag stoppen. Stel dat ik ooit door de mand val. En dit doe ik werkelijk na bijna al me relaties. Ik vreet me op met het idee wat hun aan het doen zijn en hoe leuk ze het hebben. Maar als je me dan vraagt of ik me ex terug wil, nee eigenlijk niet. Jeetje klinkt eng he!
dinsdag 1 juni 2010 om 22:41
Nee, niet eng, maar wel als iets waar je hulp bij moet zoeken. Kennelijk heb je erg veel moeite met het loslaten. Bij vriendjes is dat vervelend, maar het kan je bij andere zaken nog veel meer moeilijkheden geven. Wat als er bijvoorbeeld iemand uit je directe kring komt te overlijden. Ik denk dat je erg gebaat zou zijn met therapie waarin je leert om te gaan met dit soort zaken. Beter dat je dat nu aanpakt als dat je straks helemaal een keer doorschiet.
dinsdag 1 juni 2010 om 22:42
onboeiend????
Tip 1: zet gerust wat alinea's in je OP, dat leest voor de ander wat makkelijker
Tip 2: stop onmiddellijk dat dat controleren.
Buiten het feit dat je gegarandeerd een keer door de mand gat vallen is het ook voor jezelf verre van gezond
Tip 3: als je het niet lukt in je uppie, zoek dan hulp
Van vrienden of van iemand die er verstand van heeft
Tip 1: zet gerust wat alinea's in je OP, dat leest voor de ander wat makkelijker
Tip 2: stop onmiddellijk dat dat controleren.
Buiten het feit dat je gegarandeerd een keer door de mand gat vallen is het ook voor jezelf verre van gezond
Tip 3: als je het niet lukt in je uppie, zoek dan hulp
Van vrienden of van iemand die er verstand van heeft
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 1 juni 2010 om 22:46
Maar dan vraag ik me af. Hoe gaan jullie dan om met een ex. Ik snap mijn manier is volledig niet normaal. Ook omdat het lijkt of ik tot rust kom als ik die gekke fratsen uithaal. Bijvoorbeeld: ik zit met vrienden te eten en de avond naderd. Ik word onrustig en denk straks als ik naar huis rij rij ik nog even langs zijn huis. En tot het moment dat ik langrij gieren de zenuwen door me lijf. Daarna ben ik weer kalm. Ja ik schrijf t niet op met trots hoor
dinsdag 1 juni 2010 om 22:49
quote:soulstargirl schreef op 01 juni 2010 @ 22:44:
Summerdance wat jij zegt zeg ik toch zelf ook al. Ik zet het niet neer omdat ik er trots op ben en als ik er onmiddelijk mee kon stoppen had ik dat allang gedaan
Maar als je heel eerlijk bent is dat toch onzin
Tuurlijk kan je er onmiddellijk mee stoppen
Wat denk je dat er gebeurd als je stopt dan?
Val je dood neer?
Komt de zon niet meer op?
Doen je benen het niet meer?
Ik bedoel het echt niet sarcastisch hoor, tuurlijk is het moeilijk maar niet kunnen daar geloof ik gewoon niet in
Het is een bewuste keuze die je maakt elke keer als je ze hyved, langsrijdt en googled.....
En daarom zei ik ook, als je het zelf niet kan zoek dan hulp
Want je vindt het zelf toch ook geen gezonde situatie toch?
Summerdance wat jij zegt zeg ik toch zelf ook al. Ik zet het niet neer omdat ik er trots op ben en als ik er onmiddelijk mee kon stoppen had ik dat allang gedaan
Maar als je heel eerlijk bent is dat toch onzin
Tuurlijk kan je er onmiddellijk mee stoppen
Wat denk je dat er gebeurd als je stopt dan?
Val je dood neer?
Komt de zon niet meer op?
Doen je benen het niet meer?
Ik bedoel het echt niet sarcastisch hoor, tuurlijk is het moeilijk maar niet kunnen daar geloof ik gewoon niet in
Het is een bewuste keuze die je maakt elke keer als je ze hyved, langsrijdt en googled.....
En daarom zei ik ook, als je het zelf niet kan zoek dan hulp
Want je vindt het zelf toch ook geen gezonde situatie toch?
dinsdag 1 juni 2010 om 22:52
Ik heb dan ook wel eens de neiging om er achter te willen komen wat hij dan uitspookt en met wie, maar na een week nadat het uit is, kap ik daarmee. Anders draai je door. Je hebt er helemaal niets aan. Gewoon jezelf in de hand houden. Zijn/haar hyves blokkeren, e-mailadressen en telefoonnummers wissen, etc.
Als het zo je leven gaat beheersen zoals bij jou, zou ik echt hulp gaan zoeken.
Als het zo je leven gaat beheersen zoals bij jou, zou ik echt hulp gaan zoeken.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
dinsdag 1 juni 2010 om 22:56
dinsdag 1 juni 2010 om 22:59
quote:soulstargirl schreef op 01 juni 2010 @ 22:56:
Ja denk ook dat hulp zoeken de enigste optie is. Bij me relaties hiervoor duurde het soms wel een half jaar dat gedoe. Ik ben zelfs een keer bij een ex op zijn balkon geklommen toen hij niet thuis was om te zien hoe hij ze huis had veranderd na ik er niet meer woonde.
Das niet gezond hoor!
Sterker nog, je kan er voor opgepakt worden wegens stalken.
Hoe voel je jezelf na zo'n actie?
Schaam je je, of ben je oprecht blij dat je het gedaan hebt?
Ja denk ook dat hulp zoeken de enigste optie is. Bij me relaties hiervoor duurde het soms wel een half jaar dat gedoe. Ik ben zelfs een keer bij een ex op zijn balkon geklommen toen hij niet thuis was om te zien hoe hij ze huis had veranderd na ik er niet meer woonde.
Das niet gezond hoor!
Sterker nog, je kan er voor opgepakt worden wegens stalken.
Hoe voel je jezelf na zo'n actie?
Schaam je je, of ben je oprecht blij dat je het gedaan hebt?
dinsdag 1 juni 2010 om 23:01
quote:soulstargirl schreef op 01 juni 2010 @ 22:46:
Maar dan vraag ik me af. Hoe gaan jullie dan om met een ex. Ik snap mijn manier is volledig niet normaal. Ook omdat het lijkt of ik tot rust kom als ik die gekke fratsen uithaal. Bijvoorbeeld: ik zit met vrienden te eten en de avond naderd. Ik word onrustig en denk straks als ik naar huis rij rij ik nog even langs zijn huis. En tot het moment dat ik langrij gieren de zenuwen door me lijf. Daarna ben ik weer kalm. Ja ik schrijf t niet op met trots hoor
Beseffen dat die onrust waarschijnlijk niet eens iets met de ex in kwestie te maken heeft, maar meer met het feit dat je moeilijk controle kan loslaten.
Heb ook ooit één ex gehad waar ik zeer moeilijk overheen kwam en voor wie ik ook wel eens iets na de breuk een blokje omreed om eens langs zijn huis te passeren. Hij had het uitgemaakt, had het niet zien aankomen en was er kapot van. Enkele keren gedaan en toen heb ik 'zijn' huis bewust vermeden, want wat brengt het op, hé, niets! Dat "wanhopige" iets na een breuk is wel begrijpelijk, maar het mag niet blijven duren. Begrijp het trouwens ook niet zo goed als je het zelf hebt uitgemaakt.
Beseffen dat die onrust waarschijnlijk niet eens iets met de ex in kwestie te maken heeft, maar meer met het feit dat je moeilijk controle kan loslaten.
Heb ook ooit één ex gehad waar ik zeer moeilijk overheen kwam en voor wie ik ook wel eens iets na de breuk een blokje omreed om eens langs zijn huis te passeren. Hij had het uitgemaakt, had het niet zien aankomen en was er kapot van. Enkele keren gedaan en toen heb ik 'zijn' huis bewust vermeden, want wat brengt het op, hé, niets! Dat "wanhopige" iets na een breuk is wel begrijpelijk, maar het mag niet blijven duren. Begrijp het trouwens ook niet zo goed als je het zelf hebt uitgemaakt.
dinsdag 1 juni 2010 om 23:08
dinsdag 1 juni 2010 om 23:30
Ik kan het gevoel niet precies tot een quote herleiden, maar ik krijg een beetje het idee dat je, TO, het eigenlijk ook wel spannend vindt dat stalken met de kans om betrapt te worden, dat je het ook wel een beetje stoer vind dat je op dat balkon bent geklommen, misschien slim dat je via allerlei valse emailadressen kan msnen met ex. Misschien ook wel bijzonder vindt dat jij schijnbaar zo raar bent. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar het gevoel bekroop me.
Dat terzijde is het is iig duidelijk dat je niet kan stoppen, strafbare feiten pleegt en dat je dus het beste professionele hulp kan zoeken.
Dat terzijde is het is iig duidelijk dat je niet kan stoppen, strafbare feiten pleegt en dat je dus het beste professionele hulp kan zoeken.
woensdag 2 juni 2010 om 00:05
quote:soulstargirl schreef op 01 juni 2010 @ 23:20:
Ik voel me opgelucht na zo een actie :S Maar ik ben nu wel heel eerlijk he..
Knap dat je er zo eerlijk op antwoord!
Je voelt je dan helemaal niet raar of zo?
Schuldig?
Zwak?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil je niet voor schut zetten maar je ziet toch zelf ook wel dat dat heel erg verkeerd gedrag is?
Stel nou dat ik dit topic had geopend, wat had jij dan gedacht?
Logisch dat ze dat doet?
Of...oei, dat gaat wel heel ver wat ze aan het doen is?
En eigenlijk heb ik nog wel een vraag
Wat levert het je op uiteindelijk?
Wordt je er echt gelukkiger van in the end?
Ik voel me opgelucht na zo een actie :S Maar ik ben nu wel heel eerlijk he..
Knap dat je er zo eerlijk op antwoord!
Je voelt je dan helemaal niet raar of zo?
Schuldig?
Zwak?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil je niet voor schut zetten maar je ziet toch zelf ook wel dat dat heel erg verkeerd gedrag is?
Stel nou dat ik dit topic had geopend, wat had jij dan gedacht?
Logisch dat ze dat doet?
Of...oei, dat gaat wel heel ver wat ze aan het doen is?
En eigenlijk heb ik nog wel een vraag
Wat levert het je op uiteindelijk?
Wordt je er echt gelukkiger van in the end?