ik ben een eendagsvlieg

25-02-2012 16:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een paar maanden vrijgezel en ik amuseer me kostelijk met het stappen. Ik krijg tijdens het uitgaan wel vaker aandacht van mannen. Ik stap op hun af of hun op mij, we praten wat, dansen, nummer uitwisselen of ze voegen me toe op facebook. die avond is het vaak erg gezellig en er word dan opelijk geflirt. De dag of dagen erna lijkt het alsof het van hun kant het toch niet zo leuk was..Ik word hierdoor best wel onzeker van. Laat ik teveel merken dat ik met iemand flirt of juist te weinig?

Het is niet zo dat ik met iemand dezelfde avond naar bed ga of ga zoenen. Ik hou het altijd bij dansen.

Bijvoorbeeld ook deze keer. Ik heb een man vorige week leren kennen. Ik ben toen zelf op hem afgestapt. Erg gezellig en een praatje mee gemaakt. Paar dagen erna voegt hij me toe op facebook en stuurt een berichtje. toevallig kom ik hem die avond weer tegen met stappen. Er wordt flink geflirt van allebei de kanten (dat viel mijn vriendin ook op) ik stuur een dag erna een luchtig berichtje dat het gezellig was en of hij nog iets leuks gaat doen en ik hoor niks meer van hem terwijl hij hele dagen online is...Nu is het al een week geleden dus verwacht ik er niks meer van. het is niet zo erg als het een keer gebeurt maar zo loopt het bij mij eigenlijk altijd af..

Ik merk dat ik mijn eigen gedrag steeds meer ga corrigeren met het stappen omdat ik bang ben om iets 'verkeerds' te doen in de ogen van mannen.

Ik moest het even kwijt, misschien kan iemand tips geven om weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
iemand misschien?
teveel drank en sletterig gedrag?
Waarschijnlijk heeft hij daar geen behoefte aan. En als het je vaker overkomt, zou je je kunnen afvragen of het altijd hetzelfde type man is wat jij zo aantrekkelijk vindt. Het kan goed zijn dat het een type is wat gewoon niet bij je past. Zoek het eens in een andere hoek. Of reageer überhaupt niet vóórdat de man een eerste stap zet: veel mannen willen graag de veroveraar zijn, gun ze die kans gewoon.

Oh, en misschien kom je net iets te zoekend, te graag-een-partner-willen-hebbend over. Dat voelen ze ook aan en dan haken ze af.
Als je in het echt ook zo ongeduldig bent is dat misschien het euvel?
uh neej, ik drink gemiddeld maar 2 glazen per avond. En als ik met een man dans ga ik nooit aan hem zitten, ik bewaar altijd afstand. Ik heb ook geen open truitjes aan of korte jurkjes.
oke, maar hoe zorg je ervoor dat je niet zo 'zoekend' overkomt dan?
Je zoekt! dat werkt juist niet.
maar ik kan die knop niet ineens omzetten dat ik niet aan het zoeken ben..hoe doe je dat?
Door niet te zoeken.
Ook zonder open truitjes of korte jurkjes kun je sletterig flirtgedrag vertonen.

Je zegt ook maanden vrijgezel te zijn, ik lees net dat sinds begin januari de relatie beeindigd is geworden. Misschien laat je het te erg doorschemeren dat je iets wilt.

Edit; dus als gewillige prooi voor de mannen. Toch raar dat ze niet toehappen, dus het zal wel aan iets anders liggen. Ben je lelijk?
jah misschien is dat ook wel zo, dat ik te graag wil. Maar hoe laat je dat los?
Gewoon lol hebben in je leven en blij zijn met jezelf, dan kom je vanzelf iemand tegen. Zoeken zal je niet gaan helpen.
niet gelijk je FB geven, je foonnummer en dergelijke. Niet flirten. Een keer lachen is ook genoeg.
Tja, hoe kom je niet zoekend over: inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt, door niet te zoeken. En hoe doe je dat? Euh....

Ik denk door je blik niet te richten (letterlijk en figuurlijk) op mannen tijdens het uitgaan. Weet je van jezelf of je ook een leuke avond kunt hebben zonder dat je met een man gesproken hebt of gedanst?

Als je een avond bent wezen stappen en je hebt toevallig geen aanspraak gehad, bestempel je de avond dan als 'saai' misschien?

Probeer het eens leuk te hebben met enkel je vriendinnen. Gun geen enkele man, hoe leuk ook, een blik waardig. Gewoon 's een tijdje doen en kijken hoe het loopt!
Ik moet zeggen dat ik de avond niet zo leuk vind als ik geen aanspraak heb gehad van mannen. Ik ga meestal met nog 1 andere vriendin uit. dus dan ga je toch sneller rondkijken. En oogcontact maken met een man is toch de eerste stap? Als ik geen oogcontact maak denk ik niet dat iemand op me afstapt, toch?
Je moet gewoon jezelf zijn zoals je altijd al door het leven ging. Ik denk persoonlijk dat je jezelf ook niet aan moet passen aan de mannen. Ik ben zelf een man en ik pas me persoonlijk ook niet aan de vrouwen. Zowel mannen als vrouwen worden weleens afgewezen en dat kan gebeuren. Soms is de klik er niet of mensen bedenken zich. Misschien moet je juist dat een beetje luchtig nemen. een verkenningsfase of een date fase kan uiteindelijk op niks uitlopen. Voor de rest ben ik niet geheel eens met mijn voorgangers over het feit dat je misschien te graag opzoek bent. Ik denk dat het juist goed is dat je open bent en laat zien dat je interesse hebt. Als je te passief bent denken mannen ook vaak dat je waarschijnlijk geen interesse hebt. Gewoon open, vriendelijk, spontaan zijn dan kom je echt wel de juiste man tegen.
quote:montesquieu schreef op 25 februari 2012 @ 16:40:

Je moet gewoon jezelf zijn zoals je altijd al door het leven ging. Ik denk persoonlijk dat je jezelf ook niet aan moet passen aan de mannen. Ik ben zelf een man en ik pas me persoonlijk ook niet aan de vrouwen. Zowel mannen als vrouwen worden weleens afgewezen en dat kan gebeuren. Soms is de klik er niet of mensen bedenken zich. Misschien moet je juist dat een beetje luchtig nemen. een verkenningsfase of een date fase kan uiteindelijk op niks uitlopen. Voor de rest ben ik niet geheel eens met mijn voorgangers over het feit dat je misschien te graag opzoek bent. Ik denk dat het juist goed is dat je open bent en laat zien dat je interesse hebt. Als je te passief bent denken mannen ook vaak dat je waarschijnlijk geen interesse hebt. Gewoon open, vriendelijk, spontaan zijn dan kom je echt wel de juiste man tegen.

Open zijn en open staan is iets anders dan zoekende zijn.

In het geval van TO zou ze m.i. juist beter wél even passief moeten zijn, gezien de resultaten van haar gedrag tot nu toe. Toppunt van waanzin is dan ook: doing the same thing over and over again, and expecting different results.

Blijven doen wat je altijd doet, dan krijg je ook wat je altijd al kreeg.
quote:molly74 schreef op 25 februari 2012 @ 16:48:

[...]

Open zijn en open staan is iets anders dan zoekende zijn.

In het geval van TO zou ze m.i. juist beter wél even passief moeten zijn, gezien de resultaten van haar gedrag tot nu toe. Toppunt van waanzin is dan ook: doing the same thing over and over again, and expecting different results.

Blijven doen wat je altijd doet, dan krijg je ook wat je altijd al kreeg. Ik begrijp wat je bedoelt en ondersteun dat ook gedeeltelijk. Maar wat verstaat men precies onder de term zoekende? Als men nummers met elkaar uitwisselt betekent dat per defenitie dat je bepaalde interesse hebt en wellicht zoekende bent. Waar ik meer op doelde is dat afwijzingen of teleurstellingen bij het leven horen. Soms ga je op date of je bent in een verkenningsfase en uiteindelijk klikt het niet. Een andere vraag is hoe heeft zij bijvoorbeeld haar exvriend leren kennen? was zij toen passief of toonde ze juist interesse. Daarnaast is het ook belangrijk op welke plek men contact legt. In het uitgaansleven staan heel veel singles open om iemand te versieren of versiert te worden. En daardoor kom je vaak in aanraking met bepaalde soort vrouwen of mannen. En op school of werk onstaat contact vaker op een andere manier en kan het anders eindigen. Ik vind dat zij gewoon zichzelf moet zijn en zich niet gemaakt gaan opstellen. Dus dat ze opeens geen oogcontact legt of alleen maar bezig is met haar vriendinnen. Een andere vraag is ook, waarom ga je uit? ben je dan opzoek of wil je juist een gezellige tijd hebben. Als je opzoek bent dan hoort contact leggen met andere mannen erbij.
mannen kunnen trouwens ook op je af stappen zonder dat je eerst oogcontact hebt gemaakt. Ben je er ook van bewust hoe je oogcontact maakt?

Ik denk dat je uit moet stralen dat je blij bent met jezelf en dat je hier bent om plezier te maken met je vriendin (en niet teveel naar mannen kijken)
Ik ga niet mee met de reacties hierboven. Ik zou het niet zo bij jezelf of je gedrag leggen. Daar word je alleen maar onzeker van en juist dat is niet aantrekkelijk.

Te zoekende zijn zal best wat mannen afschrikken, maar ik ken ook legio voorbeelden van mensen die wanhopig zoekend waren en gewoon aan de man/vrouw raakten, dus ik zou dat niet als DE oorzaak zien. Sowieso is het volgens mij doodnormaal dat 99% van de flirts bij een flirt blijft, dus daar hoef je geen oorzaak voor te zoeken, dat is gewoon hoe het gaat.

Kan heel goed zijn dat het merendeel van de mannen waar je leuk mee hebt gedanst gewoon bezet waren. Die vinden dat grappig voor een avond, maar gaan dan weer naar huis, over naar de orde van de dag en daar passen geen berichtjes van andere vrouwen in.

En een ander deel was niet bezet, vond het leuk voor die avond, maar meer ook niet. Zo gaat dat gewoon. Niet over in zitten, niet aan jezelf gaan lopen twijfelen, gewoon plezier maken en dan merk je vanzelf wel wanneer je iemand tegenkomt. Kan goed zijn dat dat op een heel andere plek is dan op de dansvloer
Ik denk dat de mannen die je in het uitgaansleven tegenkomt over het algemeen niet zo op zoek zijn naar een serieuze relatie.
Ik kan me voorstellen dat dat ongeduldige afstoot. Je plaats hier al heel snel een reactie als er niet wordt gereageerd. Op basis daarvan (kan er helemaal naast zitten) schat ik je in als iemand die onmiddellijk reageert op SMS-jes of FB berichtjes ed. Ik denk dat mensen dat vaak niet aantrekkelijk vinden.
Als je je partner zoekt als je op stap, dan is de kans toch groot dat je een ééndagsvlieg bent? In de tijd dat ik nog op stap ging, probeerde ik daar ook te scoren voor de avond. Maar nooit met het idee daar de vrouw van mijn leven te ontmoeten. Het kan wel natuurlijk, maar de kans is dan groot dat het oppervlakkig blijft. Dus misschien zou je elders moeten zoeken?
quote:Aureel schreef op 25 februari 2012 @ 17:17:

Ik denk dat de mannen die je in het uitgaansleven tegenkomt over het algemeen niet zo op zoek zijn naar een serieuze relatie.Zou je dit eens willen motiveren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven