Ik ben een gefrustreerde ex!

23-06-2009 21:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt: ik ben een gefrustreerde ex.

Ik heb tot vorig jaar een relatie gehad met een jongen. Na aantal ruzies heeft hij onze relatie beëindigd. Ik heb hem gesmeekt/gevraagd om het toch nog een keer te proberen...maar helaas. Hij was onverbiddelijk.

Ik praat er verder met niemand over, maar droom vrijwel wekelijks over hem en mis hem. Vind mezelf een stomme tut dat ik hem heb laten gaan. Zoek de schuld bij mijzelf, terwijl ik heus wel weet dat de schuld (van het uit elkaar gaan) ook (deels) bij hem ligt.

Net heb ik een (anoniem) account aangemaakt op hyves om te kijken hoe het met hem is en wat hij doet.

Dit is toch vreemd en sneu.Dat besef ik, maar ik kan mijn gedachten niet sturen. Ik probeer het wel.

Ik verwacht niks concreet van jullie kant...meer een ''lezend oog'' en eventueel een hart onder de riem.... Of tips om het te verwerken. Sindsdien heb ik met geen jongen afgesproken/gekust/gedate o.i.d.
quote:suzy_q007 schreef op 23 juni 2009 @ 21:20:

Zoals de titel het al zegt: ik ben een gefrustreerde ex.

Ik heb tot vorig jaar een relatie gehad met een jongen. Na aantal ruzies heeft hij onze relatie beëindigd. Ik heb hem gesmeekt/gevraagd om het toch nog een keer te proberen...maar helaas. Hij was onverbiddelijk.

Ik praat er verder met niemand over, maar droom vrijwel wekelijks over hem en mis hem. Vind mezelf een stomme tut dat ik hem heb laten gaan. Zoek de schuld bij mijzelf, terwijl ik heus wel weet dat de schuld (van het uit elkaar gaan) ook (deels) bij hem ligt.

Net heb ik een (anoniem) account aangemaakt op hyves om te kijken hoe het met hem is en wat hij doet.

Dit is toch vreemd en sneu.Dat besef ik, maar ik kan mijn gedachten niet sturen. Ik probeer het wel.

Ik verwacht niks concreet van jullie kant...meer een ''lezend oog'' en eventueel een hart onder de riem.... Of tips om het te verwerken. Sindsdien heb ik met geen jongen afgesproken/gekust/gedate o.i.d.Als je hem er maar niet mee lastig valt heb je alleen jezelf ermee.
...
Nee, val hem er zeker niet mee lastig. Als iemand me niet wilt, dan niet. Ik heb te veel eer/waardigheid om hem te smeken. Toen hij niks meer van zich liet horen na een smsje...heb ik het er zeker bij gelaten.

Maar goed, ik heb zeker mijzelf ermee...dat is mijn grootste probleem.
quote:suzy_q007 schreef op 23 juni 2009 @ 21:26:

Nee, val hem er zeker niet mee lastig. Als iemand me niet wilt, dan niet. Ik heb te veel eer/waardigheid om hem te smeken. Toen hij niks meer van zich liet horen na een smsje...heb ik het er zeker bij gelaten.

Maar goed, ik heb zeker mijzelf ermee...dat is mijn grootste probleem.Je spreekt jezelf tegen. In je eerste alinea schrijf je dat je hem gesmeekt hebt te blijven. In dit bovenstaande stukje zeg je dat je te veel eer/waardigheid hebt om te smeken. Wat is het nu?
Toen hij aangaf dat hij het niet meer zag zitten en de ruzies niet meer aankon, heb ik hem gevraagd om het te proberen..eraan te werken, niet op te geven etc. Na twee a drie dagen heen en weer bellen..erover praten zag ik in dat het niks hielp en dat hij zijn beslissing had gemaakt.

Nadien (paar maanden later) heb ik hem nog gesmst met de vraag hoe het met hem was. Hij gaf aan dat het goed ging en vroeg naar mij etc. En toen ik hem vroeg of hij me zou laten weten als ie terug was in Nederland om wat te drinken...en ik niks van hem hoorde...wist ik genoeg en heb ik het daarbij gelaten.

Ik bedoel...geen drama/gênante vertoningen van mijn kant (toch?)
Als je een frustie-ex bent, denk ik aan een meisje wat zo nu en dan nog een smsje stuurt en dan terug reageerd dat ze de Kees moest hebben ipv Karel (naam ex bv). Of stalken...

Maar je bent gewoon nieuwsgierig. Joh, denk dat heel veel hier stiekem op het profiel van hun ex kijken. Ik heb al mijn oude vriendjes begluurt

Maar ik droom dan niet meer van ze....
Ha bedankt voor het relativeren Pilous!

Ik val hem er zeker niet lastig mee, daar niet van....maar het kwelt mij enorm. Omdat ik niemand heb om het erover te hebben, krop ik het op en uit het zich in het dromen over hem.

En in die dromen is het overduidelijk dat ik gefrustreerd ben en hem terug wil.
Meis, ik snap hoe verleidelijk het is om stiekem te kijken op zijn hyves, z;n mail nog te checken en hem te smsen en bellen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

Maar door het checken van zijn hyves enzo, maak je jezelf alleen maar gek... Je ontdekt dingen die bevestigen dat hij niet terugkomt; krabbels van andere meiden, van vrienden, foto's waarop hij heel gelukkig is.

Dit soort dingen bevestigen je gevoel alleen maar en verzachten je pijn niet...

En de hyves van je ex checken is niet erg, want tuurlijk ben je nieuwsgierig.. maar als de breuk nog zo vers is en je er nog zo mee zit, zou ik dit juist even vermijden... Je hebt liefdesverdriet, en om de blauwe plek op je hart te genezen zou ik er niet telkens tegenaan trappen.. om het maar even beeldend te zeggen

Probeer je energie in andere dingen te steken dan in het 'controleren' van je ex
Oh bah Sopsie, je hebt helemaal gelijk...vind het ook zo verschrikkelijk en naar om foto's te zien van hem en meiden die dan zijn ''vrienden'' zijn. Om hem gelukkig te zien, terwijl ik hier als een grote loser nog steeds over hem droom/met hem bezig ben...jaar na dato, jaar na laatste contact!

De breuk is voor mij wel vers, maar in feite is het oud zeer.
Het feit dat je over jezelf zegt dat je een "gefrustreerde ex" bent, geeft aan dat je er kennelijk zelf ook niet blij mee bent dat het je nog op die manier bezig houdt.

Het "leuke" hier aan is, is dat jij alleen dit zelf kan veranderen. Je geeft al aan dat het niet reageren van hem op je laatste smsje al een duidelijk teken is voor jou.

Denk daar dan aan en kijk wat voor 'n gevoel jou dat geeft....
Suzy, ik denk dat veel mensen het heus wel snappen dat het verleidelijk is op zn hyves te blijven kijken enzo en natuurlijk zit je er nog mee. Is ook helemaal niet erg, maar zoals Lafjoetwo zegt; alleen JIJ kan dit veranderen en doorbreken

Misschien moet je eens de dingen op een rijtje zetten die niet leuk aan hem waren, en denken; Nou, blij dat ik daar vanaf ben. Doe dingen waar ej gelukkig van wordt en denk dan bewust bij jezelf; Ik ben gelukkig, ZONDER HEM.

Wedden dat dat bijna superieur tegenover hem aanvoelt??
of anders; Ga weer eens daten!
Tot een paar maanden geleden zat ik ook op m'n ex zijn hyves te kijken...ook al heeft hij zijn account op prive kwou toch kijken of zn profielfoto was aangepast of zn vriendenaantal was toegenomen...allemaal erg pijnlijk ondanks dat zijn profiel dus afgeschermd was. Op een gegeven moment werd het een soort van dwangmatig en moest ik elke dag gewoon kijken....tot op een dag ik de kracht vond om het gewoon NIET te doen. Dit houd in doe het gewoon NIET. Ik moet toegeven het kriebelt nog vaak genoeg...dan wil ik zo graag heel ff kijken, maar tot nu toe heb ik het niet gedaan....laat het rusten je ex is je ex...denk aan alle negatieve dingen, althans probeer het:) Suc6
Meiden jullie hebben ook zeker wel gelijk... niemand is perfect en hij ook zeker niet.

En dat de gedachten zo opzetten..heeft ook te maken met het feit dat mijn vriendinnen allemaal volop aan het daten zijn, leuke jongens ontmoeten en/of leuke relatie hebben.En ik niet (haha dat was duidelijk)

Voel me eenzaam en denk dan aan hem en zeg vaak tegen mezelf: ''stomkop/doos waarom heb je je gedragen zoals je je hebt gedragen...waarom heb je dingen gezegd zoals je ze hebt gezegd...waarom heb je zo stom gedaan...waarom ben je zo stom?!''

Wat mij zou helpen is een leuke jongen ontmoeten en daarmee een beetje flirten, daten e.d...maar ja, als ik uitga word ik (i.t.t. vriendinnen) nooit, echt nooit aangesproken door een jongen, op mijn werk zijn ze er niet en in nabije omgeving ook niet. Ik kijk zeker wel rond, maar er komt echt helemaal niks op mijn pad. Dat stemt me ook verdrietig en vraag ik mij af of ik echt gewoon lang alleen zal blijven.
1 ding moet je onthouden; je bent niet stom, je hebt iets stoms gedaan. Dat staat los van wie je bent! En trouwens, misschien heb je niet iets stoms gedaan, maar was hij het gewoon zat, dat weet je niet tenzij je het vraagt. Gedachtes invullen voor anderen is altijd misleidend! Je weet niet wat hij denkt en dat kan je niet weten!

Ik denk dat je zelfvertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen. Als je je zeker voelt straal je dat uit en je zal zien dat je met het uitgaan en dergelijke heus aangesproken zal worden! Misschien is het het slimst om eerst aan jezelf te werken, en als je weer lekker jezelf bent en goed in je vel zit, dan heb je ook weer zin om lekker uit te gaan, te flirten en dan kom je vanzelf iemand tegen waarmee het klikt

Klinkt cliché, maar is vaak wel zo!
Ook hier heb je weer gelijk...ik heb inderdaad stom/nukkig/sacherijnig gedaan en dat trok hij niet meer. Nou, dan weet je dat de liefde diep zat (auhum)

Mijn zelfvertrouwen heeft wel een behoorlijke deuk gekregen hierdoor. Desalniettemin verzorg ik mij redelijk goed, zorg ervoor dat ik er redelijk uit blijf zien..maar inderdaad diep van binnen, nee gelukkig kun je me niet noemen.

Maar goed, als zich een nieuwe man in mijn leven aandient, dan zul je zien...zal ik wat van hem horen of zal ik hem tegenkomen o.i.d. IS altijd zo. Als je je weer gelukkig voelt, lijkt alsof de ''rest van de wereld'' (spreekwoordelijk) dat ook aanvoelt en probeert weer met je in contact te komen.
En bedenk maar zo, als je wel op zn hyves kijkt, iedereen heeft daar zn leukste foto staan. Foto's van jezelf in een diep ongelukkige periode zet je daar natuurlijk niet neer.

Uiteindelijk heb je die keus gemaakt, dus dat zal best wel de goeie geweest zijn. Vertrouw daarop! Nu is het wennen aan het leven zonder hem. Maar dat gaat goedkomen, echt waar. Op een gegeven moment worden de dromen minder en denk je minder aan hem, je moet er gewoon even doorheen.

Sterkte!
quote:suzy_q007 schreef op 23 juni 2009 @ 23:54:

Ook hier heb je weer gelijk...ik heb inderdaad stom/nukkig/sacherijnig gedaan en dat trok hij niet meer. Nou, dan weet je dat de liefde diep zat (auhum)

Mijn zelfvertrouwen heeft wel een behoorlijke deuk gekregen hierdoor. Desalniettemin verzorg ik mij redelijk goed, zorg ervoor dat ik er redelijk uit blijf zien..maar inderdaad diep van binnen, nee gelukkig kun je me niet noemen.

Maar goed, als zich een nieuwe man in mijn leven aandient, dan zul je zien...zal ik wat van hem horen of zal ik hem tegenkomen o.i.d. IS altijd zo. Als je je weer gelukkig voelt, lijkt alsof de ''rest van de wereld'' (spreekwoordelijk) dat ook aanvoelt en probeert weer met je in contact te komen.

Ik ben een verschrikkelijk gefrustreerde ex. Nou ja, eigenlijk een obsessieve zelfs. Ik rijd bijna elke dag langs het huis van m'n ex vriendin, puur om te zien of zijn auto er staat. En ik stuur kwetsende sms'jes (voor haar!) als ik weet dat zij ze zal gaan lezen. (nouja dat heb ik één keer gedaan maar is erg genoeg)

Ik had ook een nieuwe, goede relatie toen ik ex weer tegen kwam en alles weer mis ging.

Niet dat ik je tips kan geven, maar ik wil je echt zeggen, pas op! Ik heb mezelf zover in dit gedrag laten meeslepen dat ik rijp ben voor een psych. En dat is niet leuk. Mijn ex heeft trouwens geen hyves dus daarom moet ik maar langsrijden denk ik
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Emaille, bedankt voor je troostende woorden...zit zeker waarheid in!

@ Bladora: Jee meis...dat lijkt me ook niet prettig. Maar goed, net zoals jij actief met je ex bezig bent...ben ik het passief. Niemand weet hier iets van af, iedereen denkt dat ik dat station allang gepasseerd ben (en terecht, kom op zeg, jaar geleden!) maar ja, zoals ik al aangaf...gedachten aan hem ko/an ik niet bedwingen.

Hoe is het bij jou zover gekomen? Jeetje Bladora, als hij al een ander heeft dan moet je je zelf niet kwellen en het er vrede mee proberen te krijgen. Maar ik kan je nauwelijks tips geven...ik zou je alleen willen aanraden je zelf niet te kwellen door bij hem langs te rijden.

Ik had dat ook kunnen doen, maar heb mezelf echt tot orde geroepen. Desalniettemin hoop ik hem iedere keer tegen te komen in de kroeg, in de stad, in de auto...

Bladora probeer dat gewoon niet meer te doen. Kwel je zelf niet!
ach meid, ik ben nog erger dan jij hoor, troost je het kan altijd erger.

(ben nog niet zo erg als bladora die er ook echt steeds weer intrapt...)
Suzy,

Wat me opvalt is dat je zegt dat je als je je eenzaam voelt, dan aan hem denkt. Dat je diep van binnen niet gelukkig bent. Dat je denkt, of bang bent, om heel lang alleen te blijven en wanneer jij weer een vriend hebt, dan pas weer geluk uitstraalt (zoals je zelf aangeeft) en er dan wel mensen / jongens op je afkomen om met je te praten.

Een partner / vriend kan hier niets aan veranderen.

Geluk zit namelijk in jou zelf. Een partner / vriend in jouw leven moet iets toevoegen, het moet geen leegte opvullen. Het mag niet zo zijn dat je alleen geluk uitstraalt als er een vriendje in jouw leven is.

Je trekt nl. die mensen aan wat jij op dat moment uitstraalt. Mensen spiegelen zich aan elkaar, herkennen dingen in een ander die ook in hen zelf zit.

Wat je ook niet moet vergeten is dat je moet kunnen zijn zoals je bent in een relatie. Kijk, als je hele dagen nukkig en sjagarijnig rond loopt en doet tegen de ander, dan kan ik me voorstellen dat de ander dat niet zo gezellig vindt en denkt op een gegeven moment "laat maar zitten".

En weet je wel hoeveel leuke mensen er op deze aardbol rondlopen?
quote:suzy_q007 schreef op 23 juni 2009 @ 22:23:

Meiden jullie hebben ook zeker wel gelijk... niemand is perfect en hij ook zeker niet.

En dat de gedachten zo opzetten..heeft ook te maken met het feit dat mijn vriendinnen allemaal volop aan het daten zijn, leuke jongens ontmoeten en/of leuke relatie hebben.En ik niet (haha dat was duidelijk)

Voel me eenzaam en denk dan aan hem en zeg vaak tegen mezelf: ''stomkop/doos waarom heb je je gedragen zoals je je hebt gedragen...waarom heb je dingen gezegd zoals je ze hebt gezegd...waarom heb je zo stom gedaan...waarom ben je zo stom?!''

Wat mij zou helpen is een leuke jongen ontmoeten en daarmee een beetje flirten, daten e.d...maar ja, als ik uitga word ik (i.t.t. vriendinnen) nooit, echt nooit aangesproken door een jongen, op mijn werk zijn ze er niet en in nabije omgeving ook niet. Ik kijk zeker wel rond, maar er komt echt helemaal niks op mijn pad. Dat stemt me ook verdrietig en vraag ik mij af of ik echt gewoon lang alleen zal blijven.Wat heb je dan gedaan en gezegd?
Denk eens heel goed na over de eerste twee vragen?

Waarom heb je je gedragen zoals je je hebt gedragen?

Waarom heb je de dingen gezegd die je hebt gezegd?

Waarom vind je die reacties nu stom?

Als ze op dat moment uit je hart kwamen, waarom was het dan stom?

als hij afknapt op reacties van jou, zoals je bent, is dat dan niet gewoon omdat julie niet bijelkaar passen?

Jezelf willen, kunnen en durven zijn in een relatie is nooit stom, dat is juist heel goed.

Als je echt onredelijk bent geweest, of te onzeker en te claimerig, is het ook goed om dat onder ogen te zien en de oorzaak ervan te achterhalen. dan maak je in je volgende relatie niet dezelfde fouten.
Lafyou2: nee inderdaad een partner zal hier niet veel aan toe bijdragen...want zoals je terecht opmerkt..ik zal niet de juiste vriend aantrekken met de vibe die ik uitstraal.

In ieder geval...ik heb heus wel momenten als ik uitga dat ik me goed voel hoor en helemaal uit mijn dak ga, maar ik ben verlegen als het op mannen aan komt en zij komen niet op mij af...dus 1+1=2 :-)

@Wuiles: het klinkt melodramatisch als ik het zo terug lees, maar in feite heb ik niks ''verschrikkelijks'' gedaan. Niet vreemd geweest of wat dan ook. Ik ben (zoals return to kreng) terecht opmerkt...''mezelf'' geweest...gewoon soms nukkig, dan weer super vrolijk, vervolgens kritisch. Het komt erop neer dat er geen goede sfeer tussen ons was als we elkaar niet zagen en alleen over de telefoon/msn spraken. Ik reageerde ergens kwaad over, hij ook en dan hadden we weer ruzie. DAt trok hij niet en maakte het uit.

Lekker makkelijk. Maar return to kreng...ik heb er ZEKER van geleerd. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer te veel aandacht van een jongen vragen en onzeker zijn in zijn nabijheid.
Er is niks mis met verlegen zijn, dus gewoon lekker je eigen zelf blijven.En gewoon lekker uit je dak blijven gaan! (doe ik nl. ook altijd )

Wat gewoon belangrijk is, is dat je dit niet op zo'n manier jouw leven moet laten beinvloeden.

Trek leer uit die relatie, dan weet je bij een volgende dat je het niet meer op die manier moet doen. Weet je, soms pas je gewoon niet bij elkaar en haal je het slechtste bij elkaar naar boven.

Denk dat een heleboel mensen zich wel eens eenzaam voelen. Ook in een relatie, ook al ben je met z'n 2-en je kan je dan behoorlijk eenzaam voelen. (dit als een relatie niet werkt)

Zoals ROK ook al zei, ga na waar die onzekerheid bij jou vandaan komt. Als je dat weet dan kan je daar iets aan veranderen.

Kwel jezelf niet, focus je op jezelf en op andere leuke mensen en dingen...ga lekker uit je dak ofzo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven