Ik ben vreemdgegaan

17-10-2011 23:06 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar en was 4 jaar samen met mijn vriendin. Ik heb haar echter tot mijn grote schaamte meermaals bedrogen in die 4 jaar. Ik veracht mezelf ervoor maar het is toch gebeurd. Ik heb kort geleden onze relatie stopgezet omdat ik het schuldgevoel niet meer aankon. Ik heb haar hierbij verteld dat ik niet meer van haar hield. Niets is echter minder waar, ik zie haar doodgraag, wat niet echt strookt met het feit dat ik haar heb bedrogen, maar toch is het zo. Ik ben bang dat als ik haar de waarheid vertel dat ik ze volledig kapotmaak en dat ze me nooit meer zal willen zien ( wat terecht zou zijn ). Bovendien weet niemand de echte reden voor mijn stopzetting van onze relatie, zelfs mijn vrienden noch mijn ouders. Ik vrees dat als zij de waarheid weten ook zij mij niet meer zullen kunnen vertrouwen ( wat wederom terecht zou zijn ). Wat moet ik doen ? Ik ben compleet radeloos...
Waarom ging je vreemd?
Waarom zou je je ex nog meer kwetsen door nu ineens eerlijk te zijn? Laat haar lekker doorgaan met haar leven
Gewoon je mond houden en nooit meer zulke achterlijke dingen doen. Laat dit een hele grote les voor je zijn.
En idd. Je hebt haar al een giga klap gegeven, maak het niet erger.
Begin eens met eerlijk zijn
Wie zijn billen brand....

Verstandig dat je de relatie heb stop gezet! Zij verdient beter dan een vreemdgaande partner. En dat schuldgevoel, dat had je je eerder moeten bedenken, daar valt weinig meer aan te doen. Het enige is dat je je les geleerd heb en het in het vervolg niet meer doet......
"Ik zie haar doodgraag?"

Ahum ik denk dat je dolgraag bedoelt....
Als je écht van haar houdt, laat je haar voortaan met rust en geeft haar zo de kans om echte leuke jongen te ontmoeten.
Alles wat al gezegd is. Zorg dat ze het nooit te weten komt, leer van je fouten (niet 1 maar zelfs 4 keer?!).
je hebt niks te verliezen want het is uit
Inderdaad, nu niet haar nog meer pijn doen door ineens eerlijk te gaan zijn. Dan ben jij lekker van je schuldgevoel af, en is zij vreselijk gekwetst. Dat zou pas egoistisch zijn.

Laat haar inderdaad met rust, zodat ze een vriend kan krijgen die wel echt voor haar gaat en van haar houdt.

Laat het voor jou een les zijn. Er zijn trouwens mensen die nooit trouw zullen zijn. Niets mis mee, maar wees daar altijd (vooraf dus) eerlijk over, zodat de dame daarvoor kan kiezen, of weg kan lopen. Maar dan niet eerst doen alsof je trouw bent en dat niet zijn.
quote:Ruza schreef op 17 oktober 2011 @ 23:09:

Waarom ging je vreemd?Ik weet het eerlijk gezegd niet. In de relatie die ik voor haar had heeft mijn partner mij in onze relatie van 4 maanden 3 keer bedrogen. Misschien dat er toen iets gebeurd is met me.... ik weet het echt niet... Ik zou het alleszins allemaal terugdraaien als dat kon. Helaas
quote:bacchus schreef op 17 oktober 2011 @ 23:20:

je hebt niks te verliezen want het is uitNu kan ik tenminste nog op een vriendschappelijke manier met haar omgaan. Als ik de waarheid zeg wil ze me hoogstwaarschijnlijk nooit meer zien
Wat zou er dan met je gebeurd zijn in die relatie? Geef er eens woorden aan. Ik weet ut niet is namelijk een erg slecht excuus.
quote:robert89 schreef op 17 oktober 2011 @ 23:21:

[...]

Ik weet het eerlijk gezegd niet. In de relatie die ik voor haar had heeft mijn partner mij in onze relatie van 4 maanden 3 keer bedrogen. Misschien dat er toen iets gebeurd is met me.... ik weet het echt niet... Ik zou het alleszins allemaal terugdraaien als dat kon. HelaasNee, terugdraaien gaat niet meer dus take your loss en probeer in de toekomst de dingen anders aan te pakken zodat je niet nog meer meisjes onnodig kwetst.
Ik denk dat je nogal jong bent voor a life time relationship. Ik geloof daar sowieso niet in. Over 20 jaar is alles anders. Heb je nu niks aan, ik zeg het alleen maar om het in een ander perspectief te plaatsen.
quote:TheEmpress schreef op 17 oktober 2011 @ 23:21:

Inderdaad, nu niet haar nog meer pijn doen door ineens eerlijk te gaan zijn. Dan ben jij lekker van je schuldgevoel af, en is zij vreselijk gekwetst. Dat zou pas egoistisch zijn.

Laat haar inderdaad met rust, zodat ze een vriend kan krijgen die wel echt voor haar gaat en van haar houdt.

Laat het voor jou een les zijn. Er zijn trouwens mensen die nooit trouw zullen zijn. Niets mis mee, maar wees daar altijd (vooraf dus) eerlijk over, zodat de dame daarvoor kan kiezen, of weg kan lopen. Maar dan niet eerst doen alsof je trouw bent en dat niet zijn.Ik zou het niet doen om van mijn schuldgevoelens af te geraken. Hoe onrealistisch het ook klinkt, ik zou het doen in de hoop dat ze me terug neemt en dat ik opnieuw kan beginnen met een schone lei. Ook al weet ik dat dit nooit zal gebeuren
Misschien door je leeftijd wat gevoelig voor aandacht van andere vrouwen?
quote:robert89 schreef op 17 oktober 2011 @ 23:21:

[...]

Ik weet het eerlijk gezegd niet. In de relatie die ik voor haar had heeft mijn partner mij in onze relatie van 4 maanden 3 keer bedrogen. Misschien dat er toen iets gebeurd is met me.... ik weet het echt niet... Ik zou het alleszins allemaal terugdraaien als dat kon. Helaas

Niet recht proberen te praten wat krom is.

Jij hebt hem er meerdere malen ergens anders in gehangen, niet de ex voor je ex. Wees een vent, geen excuustruus.

Hopelijk heb jij ervan geleerd en vindt zij iemand die wel 100% voor haar gaat én eerlijk is. Dat gun je haar toch wel? Die iemand ben jij namelijk niet.
quote:flowerbombje schreef op 17 oktober 2011 @ 23:24:

Wat zou er dan met je gebeurd zijn in die relatie? Geef er eens woorden aan. Ik weet ut niet is namelijk een erg slecht excuus.Sorry, ik ben hier niet om met oordelende mensen te gaan discussiëren. Als ik zeg dat ik niet weet hoe het komt dan meen ik dat ook...
Zo...trek je lange tenen eens even in en denk eens na over de serieuze vraag die ik je stelde. Misschien helpt dat de reden voor je gedrag te ontdekken. Er is namelijk altijd, echt altijd, een reden. Hoe simpel of futiel ook misschien.
Huh? Maar jij bent toch degene die vreemdging? Dus met iemand anders zoende/seks had/whatever? Dan was er toch een reden voor? 'ik was gewoon geil' is bijvoorbeeld een (slecht) excuus. Ofzo. Of wist je van niks en ineens plotseling lag je bovenop iemand, en bleek het later, spontaan, niet je eigen vriendin? En je wist van niks?
quote:robert89 schreef op 17 oktober 2011 @ 23:27:

[...]

Ik zou het niet doen om van mijn schuldgevoelens af te geraken. Hoe onrealistisch het ook klinkt, ik zou het doen in de hoop dat ze me terug neemt en dat ik opnieuw kan beginnen met een schone lei. Ook al weet ik dat dit nooit zal gebeurenWeer uit puur egoïsme dus, net als dat vreemdgaan van je.
quote:robert89 schreef op 17 oktober 2011 @ 23:33:

[...]

Sorry, ik ben hier niet om met oordelende mensen te gaan discussiëren. Als ik zeg dat ik niet weet hoe het komt dan meen ik dat ook...

Aha, dus je komt hier om alleen reacties te krijgen die in je straatje passen. Nou ik doe een poging:

Wat erg voor je dat je een trauma hebt opgelopen in je relatie van 4 maanden (toen was je 16 ofzo?). Logisch dat je daardoor in de war was in de 4 jaar dat je met je volgende vriendin was.

Ik zou het haar gewoon vertellen. Ze is vast blij om te horen dat je het niet uitmaakte omdat je niet meer van haar hield maar vanwege je onverteerbare schuldgevoel. Zeker weten dat ze zo'n lieverd als jij meteen weer terugneemt en dan leven jullie nog lang en gelukkig.

(zo beter? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven