Ik ben zo moe.

15-12-2017 10:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en hoop op wat advies van jullie.
Ik ben een vrouw van 38 jaar en ben getrouwd met mijn man en wij zijn 17 jaar bijmekaar en hebben 3 kinderen de oudste is 12 jaar en de jongste 5 jaar. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben zo moe en kan eigenlijk niet meer.
Zondag avond is mijn man naar een vriend geweest, ik belde hem op om 21:30 of hij zo naar huis kwam. Hij zei ja ik ben binnen een half uur thuis.
Om 22:15 belde ik hem nogmaals omdat hij nog niet thuis was. Hij zijn telefoon uit gezet. En om 23:15 kwam hij thuis met echt veelste veel bier op. Met het gevolg dat hij de volgende dag te beroerd was om te gaan werken. Hij heeft zich zelf ziek gemeld. Hij was zo ziek, hij had een kater een hele grote. Dat heb ik tegen hem gezegd, dat allemaal niet waar, hij had een virus ofzo zei hij.
En dit is niet de eerste keer. Hij liegt er zo vaak over wat hij heeft gedronken of gaat ergens heen de kroeg of een vriend en zet zijn telefoon uit en komt dronken thuis. Hij drinkt elke dag en ik kan er niet meer tegen.
Heb al zo vaak geprobeerd om met hem te praten, hij ziet geen probleem. En vindt het heel normaal wat drinkt. Hij heeft dan ook wel vrienden die echt ook wel veel drinken. Ik wil dit niet meer. Ik durf onze kinderen niet bij hem alleen te laten. Wat ook heel lastig is, want ik werk in de horeca. Toch wel een aantal avonden in de week en als ik dan thuis kom heeft hij weer te veel gedronken.
En als hij overdag nog niet gedronken heeft. Dan is hij zo prikkelbaar en onrustig. Snel op zijn teentjes getrapt.
Er is veel ruzie, Dat er veel ruzie is is volgens mij man ook mijn schuld, ik zeur te veel en weet het allemaal beter en denkt dat ik beter ben dan hem. Ik wil alleen dat hij minder of stopt met zoveel te drinken. Intimiteit is tussen ons ook heel weinig. Ik wijs hem heel veel af, want hij is altijd onder invloed. Ik heb geen gevoel van liefde. Dat vindt hij ook niet leuk. Ik maak me ook veel zorgen om hem, want zoveel drinken dan kan toch nooit goed zijn voor je.

Eigenlijk weet ik al dat ik weg moet gaan. Het veranderd toch niet. Ik moet voor onze kinderen zorgen, en die hoeven dit allemaal niet mee te maken. Maar pffff 17 jaar en 3 kindjes, ik heb toch nog ergens hoop dat hij het gaat inzien dat het zo niet langer gaat.
Drinkt hij iedere dag? Ga eens met de huisarts praten. Voor jezelf omdat je erdoorheen zit, en misschien kan hij/zij een oplossing bieden voor het drankprobleem van je man.

Veel sterkte :rose:
Stel hem voor de keuze: hij gaat hulp zoeken voor zijn alcoholprobleem, of jij gaat bij hem weg. En hou je hier ook aan. Dit is zeer schadelijk voor jullie kinderen.
Jij ziet nu in dat het niet gaat en je onderneemt geen actie. Waarom verwacht je dat dan wel van hem?
Aanmelden vokr het programma "verslaafd". Je bent getrouwd met een alcoholist.
Is hij voor de komst van de kinderen ook een drink graag geweest?
Als je man altijd al zo is geweest verander je dat natuurlijk niet van de ene op de andere dag...
Girls compete with each other, women empower one another
Dat lijkt me zo ontzettend moeilijk: leven met iemand met een drankverslaving. :sigh:
En de manier waarop hij reageert is ook kenmerkend voor iemand die niet wil toegeven dat hij verslaafd is: Jij zou degene zijn die zeurt, die zichzelf boven hem verheven voelt. Onzin natuurlijk, maar zo probeert hij de aandacht af te leiden van zijn eigen daden.

Zo lang hij niet inziet dat hij ongezond bezig is en zo lang hij niet wil veranderen, heb je weinig keuze, vrees ik.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen in dit hele proces, goed dat je het hier in de groep gooit. :there:
java wijzigde dit bericht op 15-12-2017 10:24
0.26% gewijzigd
Hij dinkt elke dag toch wel 2 en 4 halve liter blikken bier, wat ik weet dan. Het kunnen er op sommige dagen nog wel meer zijn. En weekend drinkt hij sowieso nog veel meer.
Hij heeft niet altijd zoveel gedronken. Het is in de jaren wel steeds meer geworden.
Lees dit topic eens door (relaties/van-me-afschrijven-hoe-kom-ik- ... /379819/20).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Coco87 schreef:
15-12-2017 10:21
Jij ziet nu in dat het niet gaat en je onderneemt geen actie. Waarom verwacht je dat dan wel van hem?
Belle73 schreef:
15-12-2017 10:26
Lees dit topic eens door (relaties/van-me-afschrijven-hoe-kom-ik- ... /379819/20).
Dat zal ik doen Belle, dank je wel!
Coco87 schreef:
15-12-2017 10:28
Ik heb al met hem gepraat. En vindt het allemaal onzin en wil geen hulp. Hij heeft geen probleem. Wat kan ik nog meer, behalve zelf weg gaan??
Sneeuwvlokje107 schreef:
15-12-2017 10:36
Ik heb al met hem gepraat. En vindt het allemaal onzin en wil geen hulp. Hij heeft geen probleem. Wat kan ik nog meer, behalve zelf weg gaan??
Nou, de vraag stellen is het antwoord geven. En dat zou dus ook een actie van jouw kant kunnen betekenen. Als hij geen probleem ervaart zal hij dus ook geen moeite doen om dat op te lossen.
Waarom drinkt hij zoveel?
Numberone schreef:
15-12-2017 10:42

Ik weet niet waarom hij zoveel drinkt.
Numberone schreef:
15-12-2017 10:42
Omdat hij inmiddels verslaafd is. Dan heb je ook steeds meer nodig. Alcohol is de meest geaccepteerde drug in onze samenleving.
Leuk, gezellig, neem er nog 1! Na het werk een drankje, bij het eten ook 1, en ach, s avonds ook nog een paar. Gezellig toch?
Totdat je niet meer zonder kunt.
Laat hem de online test van het Trimbos eens invullen; https://www.drinktest.nl/

Misschien dat dit hem inzichten geeft. Uiteraard moet hij dit alleen doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Voor je kinderen even lezen bij het topic "kind van een alcoholist"
en jezelf daarna de vraag stellen of dat de toekomst van je kinderen moet zijn!!

Ga weg daar, het liefst vandaag nog, jij bent tenslotte ook het probleem... toch?
Ga weg daar? Ik zou hem voor de keus stellen. Hij is het probleem.
Zolang hij zelf het probleem niet inziet gaat hij er ook niks aan doen. Jij bent de zeur, hij heeft geen probleem.
Wat zou je mij adviseren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven