Ik blijf boos...

04-09-2011 19:51 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik uitgebreid gekookt voor mijn man en mijzelf. Man zou vroeg thuis zijn(heeft eigen bedrijf) om samen te eten. We eten een keer in de week samen, de rest van de week is man aan het werk en eet hij op het bedrijf.

Gister dus uitgebreid gekookt, eten was bijna klaar toen man belde dat er nog een klusje op het bedrijf moest doen dus iets later thuis was en ik vast maar moest eten.

Ik heb een uur zitten wachten, nog een sms gedaan waar hij bleef en maar boos/verdrietig/teleurgesteld naar bed gegaan. Een paar uur later werd ik wakker van mijn man die dronken thuis kwam en snurkend naast me in slaap(lees dronkenmanscoma met het nodige harde gesnurk) viel. Ik was zo boos dat ik in de logeerkamer ben gaan liggen en daar de hele nacht boos wakker heb gelegen.

Hij heeft vanmorgen zijn excuses aangeboden,maar ik blijf gewoon boos. Ik voel me echt zo stom hoe ik daar zat met mijn maaltijd waar ik zo mijn best voor had gedaan en hij heeft gewoon met zijn vrienden zitten zuipen en tegen mij gelogen! Voel me zo bedrogen en stom.Wat moet ik hier nou mee? Hij heeft er echt spijt van(zegt hij), maar ergens geloof ik dat niet. Het blijft maar knagen...Ben ik dan echt zo'n zeur dat ik erin blijf hangen of is mijn rotgevoel terecht?
quote:ilovemyshoes schreef op 04 september 2011 @ 21:09:

[...]

Zo dacht ik ook altijd, maar ik hou heel veel van mijn man en we hebben alles(gezin,huis etc) samen. Dat geef ik niet op als iemand een keer zo lomp is om dronken naar huis te rijden.Lomp??? de kl**tz*k kan iemand hartstikke dood rijden, dan ben je niet lomp maar een moordenaar.
quote:dogcrazy schreef op 04 september 2011 @ 21:11:

Teleurstelling over dat hij jou heeft laten zitten met het eten snap ik.... maar dat hij dan ook nog stomdronken naar huis rijdt? Dat is zeker een reden om boos over te zijn.Ja, ik ben daar denk ik ook het meest boos om. Hoe lomp kan iemand zijn?!
Gatver zeg.

Je hebt alle recht om boos te zijn. Ik zie mijn man ook lang niet elke avond en vind het echt niet leuk als hij dan nog een extra avond weg is.

Als dan blijkt dat hij ook nog eens gefeest heeft terwijl ik met het eten op hem zat te wachten, heeft hij ook ruzie met mij.
"Hij kan niets uit handen geven terwijl er toch genoeg personeel is." Hij vindt zich onmisbaar, behalve thuis! Dan denkt hij gemist te kunnen worden. Praten, praten en praten samen.
quote:liselore schreef op 04 september 2011 @ 21:14:

[...]

Lomp??? de kl**tz*k kan iemand hartstikke dood rijden, dan ben je niet lomp maar een moordenaar.Lomp is inderdaad niet de goede woordkeuze en dekt zeker niet hoe ik over hem denk, maar zeggen dat iemand een moordenaar is die met drank op achter het stuur kruipt gaat mij te ver.
quote:ilovemyshoes schreef op 04 september 2011 @ 21:18:

[...]

Lomp is inderdaad niet de goede woordkeuze en dekt zeker niet hoe ik over hem denk, maar zeggen dat iemand een moordenaar is die met drank op achter het stuur kruipt gaat mij te ver.

Zeg dat maar tegen de nabestaande van de persoon die jouw man de volgende keer wellicht dood rijdt omdat hij met zijn dronken harses naar huis rijdt.

Als mijn partner dat ooit flikt is hij accuut mijn partner niet meer.

[...]

Zo dacht ik ook altijd, maar ik hou heel veel van mijn man en we hebben alles(gezin,huis etc) samen. Dat geef ik niet op als iemand een keer zo lomp is om dronken naar huis te rijden.

Niet om het 1 of ander, maar als ik zou weten dat mijn man, die ik niet heb, dronken in de auto zou zitten, had ik eigenhandig de politie gebeld en het kenteken en de route doorgegeven.

Dat wist je nu niet, natuurlijk, maar ik vind je reactie tamelijk relaxt. Hij kan zichzelf wel tegen een lantaarnpaal parkeren, heeft je kind geen vader meer. Hij kan wel een ander doodrijden, heeft andermans kind geen vader meer, of andermans vader geen kind meer....
Een keer lomp en iemand dood of voor leven getekend? Stel een dronkelap rijdt jouw kind aan, dan maakt het je ook niet uit of het de eerste/ enige keer was.
quote:molly74 schreef op 04 september 2011 @ 21:16:

"Hij kan niets uit handen geven terwijl er toch genoeg personeel is." Hij vindt zich onmisbaar, behalve thuis! Dan denkt hij gemist te kunnen worden. Praten, praten en praten samen.Klopt wel een beetje wat je zegt. Hij is niet vaak thuis, maar wij(zoon en ik) zijn wel dagelijks op de zaak. Hierdoor hebben we niet het gevoel dat we langs elkaar heen leven. Wel mis ik hem soms als het met zoon even wat minder gaat. We praten er wel veel over en ik heb ook het gevoel dat hij er wat mee doet. Alleen gister was hij een egoïstische klootzak.
quote:Fiorah schreef op 04 september 2011 @ 21:24:

[...]

Niet om het 1 of ander, maar als ik zou weten dat mijn man, die ik niet heb, dronken in de auto zou zitten, had ik eigenhandig de politie gebeld en het kenteken en de route doorgegeven.

Dat wist je nu niet, natuurlijk, maar ik vind je reactie tamelijk relaxt. Hij kan zichzelf wel tegen een lantaarnpaal parkeren, heeft je kind geen vader meer. Hij kan wel een ander doodrijden, heeft andermans kind geen vader meer, of andermans vader geen kind meer....Is precies de preek die ik tegen hem heb gehouden. Mijn woorden op beeld lijken misschien relaxt, maar ik heb de longen uit mijn lijf gegild en ben tegen hem tekeergegaan als een ordinair viswijf. Dus relaxt? Nee, echt niet.
Nogal lomp inderdaad, ik zou ook onwijs boos zijn als ik jou was. Laat hem maar even op de blaren zitten totdat jouw boze bui weer voorbij is. Hij heeft het er per slot van rekening zelf naar gemaakt.

Om nou meteen te gaan roepen "gooi hem eruit" vind ik dan weer wat overdreven. Zeker als je huwelijk verder goed is. Iedereen is wel eens onwijs boos op zijn of haar partner.

Dat dronken naar huis rijden sloeg natuurlijk helemaal nergens op, daar mag je ook best heel lang heel boos over blijven.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik kan echt totaal verbluft zijn over de shit die mensen van anderen accepteren. Hij laat jou zitten, rijdt bezopen naar huis, ploft bewusteloos in bed en dan ga jij in de logeerkamer slapen?

Zelfs in mijn meest tolerante bui had ik hem onder de koude douche gestopt en zijn auto op marktplaats gezet. En hem waarschijnlijk ook de deur nog uitgezet, first thing next morning.
quote:Fiorah schreef op 04 september 2011 @ 21:32:

Ik kan echt totaal verbluft zijn over de shit die mensen van anderen accepteren. Hij laat jou zitten, rijdt bezopen naar huis, ploft bewusteloos in bed en dan ga jij in de logeerkamer slapen?

Zelfs in mijn meest tolerante bui had ik hem onder de koude douche gestopt en zijn auto op marktplaats gezet. En hem waarschijnlijk ook de deur nog uitgezet, first thing next morning.Ik accepteer het ook niet. Ik ben woest op hem. Hetgeen jij zou doen in die situatie zou ik niet doen(teveel moeite, dat verdiend ie niet). Mocht hij het nog een keer flikken, pak ik mijn baby en ben weg.
quote:Fiorah schreef op 04 september 2011 @ 21:32:

Zelfs in mijn meest tolerante bui had ik hem onder de koude douche gestopt en zijn auto op marktplaats gezet. En hem waarschijnlijk ook de deur nog uitgezet, first thing next morning.Hm hm, natuurlijk. In de praktijk doen de meesten zoiets niet, maar het kan zijn dat jij de uitzondering op de regel bent natuurlijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dat zou zomaar zo kunnen zijn, BWitched. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus ik durf het niet te garanderen. Dat laten zitten met zou het 'm niet doen hoor, overigens, maar dat dronken rijden wel.

Oh en om antwoord te geven op de laatste vraag van ilovemyshoes: ja, dat rotgevoel vind ik dus terecht en ik vind niet dat je zeurt. Ik vind je zelfs nogal aan de milde kant.
quote:ilovemyshoes schreef op 04 september 2011 @ 21:18:

[...]

Lomp is inderdaad niet de goede woordkeuze en dekt zeker niet hoe ik over hem denk, maar zeggen dat iemand een moordenaar is die met drank op achter het stuur kruipt gaat mij te ver.Oh..maar zo denk ik er wel over. En het gaat me niet ver genoeg zelfs. Als ik jouw kind dood rijd met alcohol achter mijn kiezen, wat vind je dan van mij? Een hork?
Of je nou uitgebreid gekookt had of niet, dat vind ik geen verschil maken.

Hij had geen tijd voor jou, maar wel tijd voor zijn fles bier (zo zou ik het tenminste voelen)

Ik vind het niet kunnen dat hij jou zo heeft laten zitten.

Dat het soms voorkomt dat hij later thuis is, snap ik wel.

Mijn man is ook zelfstandige, dus zit ook regelmatig alleen met de kinderen (vooral 's avonds).

Gelukkig laat hij het altijd weten als hij wat later is, en met het eten is hij altijd thuis.

Ik vertelde mijn man net in het kort jouw verhaal, en hij vindt ook dat jouw man dit niet kan maken t.o.v. jou.

Hij zei dat hij bij zijn klanten ook regelmatig een biertje aangeboden krijgt, maar het altijd afslaat.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:ilovemyshoes schreef op 04 september 2011 @ 20:33:

Hij ziet ons zoontje wel iedere dag en zorgt er ook goed voor(zoontje gaat mee naar het bedrijf als ik moet werken). Volgens mij is mijn man echt verslaafd aan zijn werk.

Hij kan niets uit handen geven terwijl er toch genoeg personeel is. Zijn bedrijf is zijn brood, daar leven wij van. Het is niet zo dat werk leuker is dan dat ik ben, maar hij investeert in de toekomst door nu veel de verdienen en over een twee jaar minder te werken.Dus wat betreft het niet veel thuis zijn, zit ik niet mee

Dream on.

Zijn gedrag laat zien waar zijn prioriteiten liggen, en dat is niet bij jou. Je moet het natuurlijk 100% zelf weten. Ik constateer wel dat erg veel ondernemers zoals jouw man gescheiden zijn.

[...]

Zo dacht ik ook altijd, maar ik hou heel veel van mijn man en we hebben alles(gezin,huis etc) samen. Dat geef ik niet op als iemand een keer zo lomp is om dronken naar huis te rijden.Hebben jullie echt alles samen?

Wat je beschrijft klinkt alsof jullie geen gezin hebben samen. En is het bedrijf van jullie samen? En het huis?
quote:_lupine_ schreef op 04 september 2011 @ 21:12:

[...]

Er is geen enkele reden om dronken naar huis te rijden te vergoelijken. Sorry.Maar ook geen reden om te gaan scheiden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 04 september 2011 @ 22:18:

[...]

Maar ook geen reden om te gaan scheiden.Nee, ik vind sommige reacties wel merkwaardig. Op het forum is een hoog 'als er kinderen in het spel zijn, moeten de ouders bij elkaar blijven, koste wat kost'-gehalte, en nu moet TO haar man de deur uitzetten, scheiden, omdat hij een etentje mist en met drank op gereden heeft?
quote:ritmeester schreef op 04 september 2011 @ 22:07:

[...]

Dream on.

Zijn gedrag laat zien waar zijn prioriteiten liggen, en dat is niet bij jou. Je moet het natuurlijk 100% zelf weten. Ik constateer wel dat erg veel ondernemers zoals jouw man gescheiden zijn.

Ben ik niet met je eens dat zijn prioriteiten niet bij mij zouden liggen. Je aannames zijn gebaseerd op de informatie die ik hier op het forum heb neergezet.

Wat betreft je constatering van zelfstandige ondernemers die gescheiden zijn; ik denk niet dat de percentages hoger liggen onder ondernemers. Je hoort tegenwoordig zo vaak van een scheiding ook onder mensen die in loondienst werken.
quote:Ises schreef op 04 september 2011 @ 22:21:

[...]

Nee, ik vind sommige reacties wel merkwaardig. Op het forum is een hoog 'als er kinderen in het spel zijn, moeten de ouders bij elkaar blijven, koste wat kost'-gehalte, en nu moet TO haar man de deur uitzetten, scheiden, omdat hij een etentje mist en met drank op gereden heeft?

Ik denk ook dat het een hoog bla, bla gehalte is.

Ken in mijn omgeving genoeg mensen die gescheiden zijn

maar nooit omdat ze met drank op achter het stuur zaten of

er moeten andere problemen met drank op hebben gespeeld.

Uiteraard is het wel zaak om duidelijk te maken dat hij niet

met drank op moet rijden, desnoods afspreken dat hij een

taxi neemt of zich laat ophalen, drank & verkeer gaat niet '

samen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ritmeester schreef op 04 september 2011 @ 22:10:

[...]

Hebben jullie echt alles samen?

Wat je beschrijft klinkt alsof jullie geen gezin hebben samen. En is het bedrijf van jullie samen? En het huis?

Wat is het nut ervan als ik antwoord geef op deze vraag? Daar gaat mijn topic niet over.

Maar voor beleefdheidsvorm bij deze netjes antwoord;

We hebben alles goed vast laten leggen bij de notaris en er zijn constructies in onze huwelijkse voorwaarden opgesteld dat, mocht er iets fout gaan met het bedrijf ik er niet aansprakelijk voor ben.

En je opmerking over dat het voor jou klinkt dat we geen gezin hebben samen vind ik wel wat ver gaan.
quote:hollebollegijs schreef op 04 september 2011 @ 22:27:

[...]

Ik denk ook dat het een hoog bla, bla gehalte is.

Ken in mijn omgeving genoeg mensen die gescheiden zijn

maar nooit omdat ze met drank op achter het stuur zaten of

er moeten andere problemen met drank op hebben gespeeld.

Inderdaad, dan zou het scheidingspercentage toch een stuk hoger worden dan 1 op de 3..

Uiteraard is het wel zaak om duidelijk te maken dat hij niet

met drank op moet rijden, desnoods afspreken dat hij een

taxi neemt of zich laat ophalen, drank & verkeer gaat niet '

samen.Helemaal mee eens, alcohol en deelnemen aan het verkeer is onacceptabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven