Ik doe het momenteel met iemand die getrouwd is...

19-01-2009 23:03 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar zijn vrouw vindt het ok, zegt hij... Geen idee of dit klopt.

maar is het aan mij om me er druk over te maken of dit waar is? Of is dit niet mijn probleem? Ikzelf vind het de verantwoordelijkheid van de man in kwestie. Ik heb immers aan niemand verantwoording af te leggen... En misschien hebben ze inderdaad een open relatie en doet zijn partner wel hetzelfde..??

Het komt wel nogal ongeloofwaardig over natuurlijk..

Het knaagt dus een heel klein beetje aan me....Mijn vraag is dus: 'ben ik medeverantwoordelijk als het niet blijkt te kloppen?'
Hoe weet jij dat?

Er bestaan vrouwen die zelf geen zin in sex meer hebben, en letterlijk tegen hun man zeggen dat ie dat maar bij een ander moet halen, zolang ze er maar niets van merken.

Ik ken ook zelfs een man die vond dat zijn vrouw maar een minnaar moest nemen omdat hij haar onaantrekkelijk vond, maar het was voor zijn status niet goed om te scheiden. ook natuurlijk was het voor zijn status niet goed om een vrouw te hebben die hem bedroog, dus voorwarde was wel dat niemand het mocht weten. Die vrouw ging er niet mee akkoord en vroeg een scheiding aan, maar er bestaan dus genoeg mensen die het ok vinden wanneer partner buiten de deur neukt als er een sexueel probleem is maar ze wel samen verder willen. het kan dus best waar zijn dat ze het ok vind. het kan ook zo zijn dat ze het idd niet weet . voor To is dat echter eigenlijk niet van belang. Zij weet dat haar Svtje getrouwd is en ws zal blijven en dat zij voor hem alleen voor de lust is, en mss voor de spanning die hij in zijn huwelijk tekort komt.
Er zullen best stellen zijn die elkaar volop de vrijheid geven.

Helaas kan ik uit eigen ervaring zeggen dat als zijn vrouw onverhoopt niet op de hoogte is dit een walgelijke ervaring voor haar zal zijn.

Wat er ook in een relatie speelt dit is een van de meest kwetsende dingen.

En op de vraag of jij daar mede verantwoordelijk voor bent JA. Je weet dat hij getrouwd is en alleen al met het idee in je achterhoofd hoeveel pijn dit zijn vrouw zou kunnen doen moet je het dus niet doen.

Zeker als er kinderen in het spel zijn. Mocht het ooit uitkomen dan ligt hun hele jeugd aan diggelen als papa en mama in een crisis komen. Je sleept dan een heel gezin/familie mee in je eigen lusten. De man in kwestie is natuurlijk ook zeer fout, laten we dat niet buiten beschouwing laten.

Dit alles met het idee dat zijn vrouw dus niet op de hoogte is.
Women2333, als een andere vrouw het doet met jou man dan doet je man het ook met haar. M.a.w. als jou man dat zou doen dan kies HIJ er toch zelf voor. Ligt echt niet alleen aan die vrouw, hoe rot het ook is dat een andere vrouw het met je man doet (en hij met haar.....).
voer eendjes geen oorlog!
Toen ik nog getrouwd was deed ik het (nou ja, 'het' dan net weer niet, maar goed) met medeweten van mijn echtgenoot met een man die het naar eigen zeggen ook deed met medeweten van zijn echtgenote. Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dus ik geloofde hem (op basis van gesprekken die buiten de slaapkamer plaatsvonden) omdat het bij mij ook zo was.

Achteraf, toen ik al lang gescheiden was, meer van de wereld gezien had en niet meer zo verschrikkelijk shocking naïef was, heb ik me weleens afgevraagd of het de waarheid was die hij me vertelde.

In ons geval lagen er duidelijke afspraken over het aanvullen/opvullen/invullen van een passie die binnen de (in ieder geval mijn) relatie niet kon worden gevonden. Hij en ik was, is en zal altijd ware Liefde zijn. Maar nooit, nog niet 1 seconde, op 'die' manier. Ik heb dus nooit een impuls gevoeld die ervoor zorgde dat ik ging proberen hem voor me te winnen, of om hem los te weken van zijn vrouw. Sterker nog, ik kan intens genieten van de mooie liefdevolle verhalen die hij over haar vertelt, van de twinkeling in zijn ogen als hij haar naam noemt.

Daar zit denk ik wel een verschil tussen 'de minnaressen' die hier toch redelijk over één kam geschoren worden als op de reservebank zittend en genoegen nemend met kruimels en iemand die graag een bord wil hebben en er niet aan moet dènken om met een heel servies thuis te komen.

Dus kijk zuiver naar je gedrag, wees eerlijk tegen jezelf en probeer wat minder naïef te zijn dan ik toen was .
Mijn mening:

Ja, je bent medeverantwoordelijk als zijn verhaal niet blijkt te kloppen.
quote:Fel schreef op 19 januari 2009 @ 23:50:

Die vrouw wist hoe ik over haar dacht met haar draaikonterij. Als we met een groep op stap gingen moest ik haar zowat om toestemming vragen om met mijn eigen man te mogen dansen of praten. Het ligt dus aan allebei. Je blijft gewoon bij iemand die niet single is vandaan totdat hij/zij gebroken heeft met zijn/haar partner of verdwijnt helemaal uit beeld als die ander besluit zijn/haar relatie voort te zetten. De pijn die je veroorzaakt als minnares is niet te beschrijven. Je bent dan net zo goed schuldig. Als een getrouwde man met mij een avontuur zou willen zou ik hem adviseren om eerst thuis maar eens de lucht te klaren. Maar ja, misschien ben ik wel hopeloos ouderwets...

Vind je niet ouderwets hoor,

Een tijdje geleden zat een getrouwde man achter me aan (heb notabene zelf een vriend) en hij klaagde over zijn sexleven met haar en haar onzekerheid. En dat ze had gezegt dat hij dan maar iemand anders moet zoeken voor de seks.

Dit zegt zo'n vrouw uit onzekerheid en uit schuldgevoel omdat ze hem niet het sexleven kan bieden wat ze eigenlijk misschien wel zou willen en wat de man graag wil. Dat betekend nog niet dat ze een groen signaal voor vreemdgaan geeft.

Heb hem toen tips gegeven over hoe hij de relatie en hun sexleven misschien iets beter kon maken en anders relatietherapie.. heb wel met m gesproken, in de hoop hem te helpen en zijn vrouw ook, dat hij het niet buiten de deur moet gaan zoeken.

Heb het voor die vrouw opgenomen, vind dat persoonlijk niet meer dan normaal. Maargoed er zijn altijd mensen die er anders over denken en dat moeten ze zelf weten.

Ikzelf zou er liever niet voor kiezen om mee te doen aan leugens, bedrog en het breken van iemands hart.
@Meds, een vrije geest ben ik altijd al geweest, heb ik geen cursus voor hoeven volgen. Wat betreft goed in bed: dit weet ik gewoon, eigenlijk had ik mijn kop moeten houden want nu krijg ik weer meewarige opmerkingen. Je grapt dat je zelf dan zeker heel goed in bed bent omdat je al heel lang een goede(?) relatie hebt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een man heb die het pikt dat zijn seksleven niet is zoals hij zou willen.

Vijftien jaar geleden heb ik een relatie van negen jaar beëindigd met een man die qua erotisch gedrag erg lijkt op de vrouw van Henk40 [zie draad Vreemdgaan, vrouw met weinig zin]. Dat nooit meer! Ik heb toen gekozen voor uit elkaar gaan, ik was nog jong, er waren geen kinderen maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in andere omstandigheden andere keuzes maakt.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Je doet het toch wel veilig hè ??? Wie weet hoeveel vrouwen hij er op na houdt!
Ik snap nog steeds niet hoe iemand verantwoordelijk kan zijn voor ellende in een relatie waar hij/zij geen deel van uitmaakt.

Als mijn vriend mij belazerd, waarom is dan de vrouw waarmee hij dat doet "medeschuldig? Ze kent mij niet, ik ken haar niet we vinden toevallig dezelfde man leuk, alleen blijkt ie toch niet zo leuk als ie lijkt. ( Want vreemdganger).

Als ik een afspraak met iemand heb, ongeacht het onderwerp, dan is dat een afspraak tussen die persoon en mij en als ie de belofte breekt is dat ook iets tussen hem en mij. Derde persoon doet er niet toe. Zeker niet als haar is wijsgemaakt dat t ok is.

Ik geloof dus niet in medeschuldig...

( De inbraak-analogie: als iemand zegt dat een huis van hem is, en hij heeft de sleutel en/of de deur is gewoon open. Hoe meot je dan weten dat je medeplichtig bent aan een inbraak? ookal ben je mss verbaast over de inrichting omdat die niet zo goed bij zijn karakter past?).
Jeetje... dat mensen nog zo in elkaar steken... zakt mn broek van af. Volgens mij is dit geen ja of nee vraag, staats niets in ons wetboek over beschreven. Toch kunnen sommige hier heel overtuigend (vooral ja) roepen alsof het zwart op wit staat. En sommige lijken het zich zo aan te trekken alsof TO net hun man heeft staan aftrekken.... I just don't get it...

Ik vind vooral die "jij stelt hem in de gelegenheid" feibergeisterend... dan zou elke hoer (waarbij ik totaal geen verband wil trekken, laat dat even duidelijk zijn) verantwoordelijk zou zijn voor het vreemdgaan van haar klanten... ik zou zeggen... aan de schandpaal met dat beroep....?! Hou durven ze zoveel gezinnen uit elkaar te trekken en mannen af te pakken....

TO heeft duidelijk gezegd dat het om de lust gaat, heeft geen relatie met zijn vrouw, heeft er naar gevraagd en het naar mijn idee met dat antwoord te doen. Ik vind het niet haar verantwoordelijkheid de waarheid te achterhalen. Jeetje.. je zou maar eens alles wat je verteld wordt in twijfel moeten trekken zeg. Als ze nou verliefd was... maar het gaat om lust, niet belangrijk lijkt met.

Zelf... zou ik de lust bij een ander zoeken en al die mogelijke problematiek voor een ander laten, een getrouwde man zou voor mij niet zo hoeven. Genoeg single mannen die ook wel lust hebben.
quote:Graaggedaan schreef op 20 januari 2009 @ 17:39:

@Meds, een vrije geest ben ik altijd al geweest, heb ik geen cursus voor hoeven volgen. Wat betreft goed in bed: dit weet ik gewoon, eigenlijk had ik mijn kop moeten houden want nu krijg ik weer meewarige opmerkingen.

gelukkig snap je zelf ook wel dat dit een volstrekt belachelijke opmerking is en jouw reilen en zeilen in een heel ander daglicht zet. Ik zei het al eerder; waarom vind jij jezelf niet goed genoeg om een volledige relatie te verdienen? Dat herhaal ik nog maar een keer, want als je moet zeggen dat je jouw minnaar te danken hebt aan de bedkwaliteiten zegt dat enorm veel over je zelfbeeld.

Je grapt dat je zelf dan zeker heel goed in bed bent omdat je al heel lang een goede(?) relatie hebt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een man heb die het pikt dat zijn seksleven niet is zoals hij zou willen.

Vijftien jaar geleden heb ik een relatie van negen jaar beëindigd met een man die qua erotisch gedrag erg lijkt op de vrouw van Henk40 [zie draad Vreemdgaan, vrouw met weinig zin]. Dat nooit meer! Ik heb toen gekozen voor uit elkaar gaan, ik was nog jong, er waren geen kinderen maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in andere omstandigheden andere keuzes maakt.
Meds, zeg ik ergens dat ik mijn minnaar te danken heb aan mijn bedkwalteiten? Ken jij onze relatie? Weet jij veel of we in de ons toegemeten tijd regelmatig vergeten te vrijen omdat we in een interessant gesprek verzeild zijn geraakt? Waaruit leid je af dat ik mezelf niet goed genoeg vind een volledige relatie te "verdienen"? Momenteel ben ik dik tevreden met de situatie zoals ie is, in de toekomst zou dat kunnen veranderen maar dat zie ik dan wel weer. Moet ik wat ik heb overboord gooien om af te wachten of er iets beters voorbij komt? Ik leef maar één keer.
Dus als je iemand niet kent, mag je degene gewoon iets ergs aandoen?

Hele vreemde gedachtegang....
quote Moet ik wat ik heb overboord gooien om af te wachten of er iets beters voorbij komt?

Wat heb je nu dan???

en als je zo dik tevreden bent waarom zoek je dan iemand erbij om boerenkool mee te eten enzo??

Je mist blijkbaar dan toch iets ....
quote:isabon schreef op 20 januari 2009 @ 23:18:

Dus als je iemand niet kent, mag je degene gewoon iets ergs aandoen?

Hele vreemde gedachtegang....

Het gaat erom dat de schuld nu eenmaal bij degeen ligt die getrouwd is. Hij is toch degene geweest die daar voor het altaar dingen heeft staan beloven.

En als een man vreemd gaat, zal hij ook gewoon liegen en bedriegen (de minnares wordt dus ook vaak bedrogen).

Meisjes, meisjes, wisten jullie nou nog niet dat een man vaak alleen maar achter zijn pik aanrent!

En misschien heeft hij ook wel een vrouw thuis, in haar slofjes en met joggingbroek op de bank, die helemaal zelf geen zin meer heeft als ze thuis komt van haar baan in het bejaardencentrum en nadat ze haar 2.03 kindjes van de daycare heeft afgehaald en gevoederd. Geen haar ook nog geeneens ongelijk.

Maar het is nog steeds HIJ die eventueel naar de hoeren rent, of een kutje on the side bijneemt. Dus hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, en hij is dan dus bezig om zijn huwelijk de laatste nekslag toe te dienen.
Na het lezen van dit soort verhalen ben ik altijd blij dat ik wel genoeg moraal heb om 'nee' te zeggen tegen gebonden mannen.

Als het niet om zijn vrouw is, dan is het wel om het feit dat ik mezelf gewoon te goed (ook in bed ja) vind om tweede viool te spelen.

Volgens mij gaat het je ook helemaal niet alleen om de lust en voel je, je wel degelijk op een of andere manier verantwoordelijk of naar over de situatie, want anders zou je, je niet zo druk maken of zijn vrouw het weet, of niet.

Maw, doe het en maak je niet druk, of doe het niet, zodat je ook niets hebt om je druk over te maken.
quote:sweetcandy schreef op 20 januari 2009 @ 17:44:

Je doet het toch wel veilig hè ??? Wie weet hoeveel vrouwen hij er op na houdt!Hallllllloooo het kan ook zomaar zijn dat TO er wat mannen op na houdt
Nooit doen iets beginnen met getrouwde mannen of vrouwen

Niet voor de getrouwde man of vrouw zelf maar ook niet voor jezelf

en op je vraag of je mede verantwoordelijk bent ...

ja en nee
Maar psst wil je het ook doenmet iemand die niet getrouwd is

Ik heb er nog eens even goed over nagedacht en denk er nu als volgt over:

Ik vind hem echt gewoon verantwoordelijk voor zijn huwelijk en de keuzes die hij maakt. Hij maakt willens en wetens de keuze om dit te doen. En dat is echt niet enkel gerelateerd aan mijn persoontje, zoveel weet ik wel....

En ik moet daarnaast ook vrede kunnen hebben met mijn eigen acties. En daar speelt blijkbaar mijn geweten op, ondanks dat ik mijn rol eigenlijk niet verwijtbaar vind.... (Hij zegt immers ook nog dat zijn partner het ok vindt.) Maargoed, het opspelen van mijn geweten zal ook niet geheel voor niets zijn...

Het heeft misschien gewoon te maken met mijn inlevingsvermogen in zijn vrouw en de mogelijkheid dat het haar toch misschien pijn doet. Al hoeft dat niet zo te zijn, waarschijnlijk niet zelfs, het kán wel en dat is geen prettig idee.

Ik sta er wel ietwat dubbel in dus, maar ik luister maar naar mijn gevoel.

Vooral omdat het me in dit geval dus wél echt om de lust te doen is en niet om de liefde, lijkt het me beter er misschien maar weer mee te stoppen. Het kost me zo meer energie dan dat het me oplevert ben ik bang en dat kan toch ook niet goed zijn als iets leuk en luchtig dient te blijven....
@lexxxie: je refereert aan een ander draadje maar hebt kennelijk mijn laatste bericht daarop niet gelezen.
Lijkt me een verstandig beslissing chantelle, ik vind het dapper dat je luistert naar dat kleine stemmetje in je dat je vertelt dat er toch iets niet klopt. Je zal zien, jouw ware (ongebonden) Jacob ligt heus ergens op de loer
@ graaggedaan, hoe harder jij roept hoe gelukkig je bent met de situatie (ondanks je eerder topic waarbij je aangaf toch van alles te missen) en pocht over je lakencompetentie, hoe meer je je paradox van de gelukkige minnares laat zien. Altijd maar wachten op de achtergrond. Het meisje in de coulissen, de eeuwige understudy ondanks haar verlangens en wensen, zal ze nooit de hoofdrolspeler worden.
quote:toetyfroety schreef op 20 januari 2009 @ 23:38:

[...]

Het gaat erom dat de schuld nu eenmaal bij degeen ligt die getrouwd is. Hij is toch degene geweest die daar voor het altaar dingen heeft staan beloven.

En als een man vreemd gaat, zal hij ook gewoon liegen en bedriegen (de minnares wordt dus ook vaak bedrogen).

Meisjes, meisjes, wisten jullie nou nog niet dat een man vaak alleen maar achter zijn pik aanrent!

En misschien heeft hij ook wel een vrouw thuis, in haar slofjes en met joggingbroek op de bank, die helemaal zelf geen zin meer heeft als ze thuis komt van haar baan in het bejaardencentrum en nadat ze haar 2.03 kindjes van de daycare heeft afgehaald en gevoederd. Geen haar ook nog geeneens ongelijk.

Maar het is nog steeds HIJ die eventueel naar de hoeren rent, of een kutje on the side bijneemt. Dus hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, en hij is dan dus bezig om zijn huwelijk de laatste nekslag toe te dienen.

Het kapotte huwelijk an sich is ook de man zijn pakkie an, maar het een ander pijn doen is wel degelijk de verwantwoordelijkheid van de minnares.

Je doet met je gedrag een ander pijn, los van het huwelijk gezien.

En ik denk dat je als mens wel degelijk een verantwoordelijkheid hebt om een ander geen pijnlijke dingen aan te doen.
Graaggedaan,

Sorry, idd niet gelezen.

Nu wel dus.

Maar het komt op me over dat je (voorlopig) dan toch maar gekozen hebt voor een halve relatie…namelijk die met je getrouwde minaar…en waarom?

Waarschijnlijk omdat je liever specifiek hem half hebt dan iemand anders helemaal en dus meer om hem geeft dan je lief is.

Dat spijt me voor je…..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven