Ik ga (toch) scheiden

19-01-2021 12:57 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn bijna 20 jaar getrouwd, 2 pubers, koophuis, hebben jaar of 5 relatie problemen, heel veel ruzie met schreeuwen, gooien met spullen etc ,heel veel geprobeerd om het weer goed te krijgen, relatie therapie, time out,nog meer therapie , maar vervallen steeds in hetzelfde gedrag-;ruzie.)
Omdat her niet goed is voor onze kinderen om hier tussen te zitten, gisteren besloten om toch uit elkaar te gaan zodat we rust komt voor de kinderen.
hij kan ons koophuis overnemen, en ik moet wat anders zoeken.
Kinderen in principe ieder helft van de week, maar ze zijn oud genoeg om zelf van A naar B te fietsen, en hebben telefoon voor contact met andere ouder.
We zijn al 5 jaar bezig met wel/niet uit elkaar gaan, maar toch voel ik me ontzettend verdrietig dat het ons niet gelukt is .
Gatti schreef:
23-01-2021 08:58
Jeetje wat een lage zeikopmerking.

Omdat?
Ik vind het ook heel erg voor de kinderen. Heel erg dat hun ouders zich gedroegen als kleuters en elkaars spullen kapot gooien ect.
Dat getuigd niet van volwassenheid, en de kinderen zijn de dupe.
Alle reacties Link kopieren
Tsja als emoties hoog oplopen kan het soms escaleren, dat doe je niet expres.
Niet iedereen heeft zichzelf dan zo goed in de hand, hopelijk gebeurt het nu niet meer.
Ze zullen het zelf ook wel erg vinden voor hun eigen kinderen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 09:23
Omdat?
Ik vind het ook heel erg voor de kinderen. Heel erg dat hun ouders zich gedroegen als kleuters en elkaars spullen kapot gooien ect.
Dat getuigd niet van volwassenheid, en de kinderen zijn de dupe.
Nee een koude oorlog is beter en kinderen krijgen daar totaal niets van mee. Mijn ouders deden dat zo en ik hoopte al vanaf de brugklas dat ze zouden gaan scheiden. Ondertussen voelde ik me schuldig door de ongezellige sfeer tijdens het avondeten, want als ik heel spraakzaam en gezellig zou zijn geweest zaten we daar niet zo.
Roseaux schreef:
23-01-2021 14:35
Nee een koude oorlog is beter en kinderen krijgen daar totaal niets van mee. Mijn ouders deden dat zo en ik hoopte al vanaf de brugklas dat ze zouden gaan scheiden. Ondertussen voelde ik me schuldig door de ongezellige sfeer tijdens het avondeten, want als ik heel spraakzaam en gezellig zou zijn geweest zaten we daar niet zo.

Tja, dat vind ik even kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 14:56
Tja, dat vind ik even kinderachtig.
Wat vind je even kinderachtig en van wie?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 14:56
Tja, dat vind ik even kinderachtig.
Soms is het gewoon op en dan is scheiden de beste oplossing. TO zorg dat je nieuwe huis en thuis wordt voor jezelf. Verwijt jezelf niks, dat is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Rottig voor jou en je kinderen. Jullie hebben er geen puinhoop van gemaakt, alles gedaan maar het is niet gelukt.

Voor mij is het herkenbaar, jarenlang geprobeerd, ik wilde het besluit niet nemen vanwege de kinderen. We hadden geen escalerende ruzies, de kinderen hebben nooit iets gemerkt, dat was mede dankzij het toneelstuk dat ik opvoerde. De schok voor de kinderen dat wij uit elkaar gingen was groot. Nu 2,5 jaar later gaat het redelijk, kinderen zijn gedeeld hier en daar. Het feit dat wij het zelfs als ouders niet hebben gered (nul contact)
Is voor mij de bevestiging dat mijn ex en ik het nooit samen hadden gered. Als hij het drukker heeft om mij dwars te zitten dan naar het welzijn van de kinderen te kijken zegt al genoeg.

De tip van een goede onafhankelijke mediator is een goed advies. Doe geen consessies in de afhandeling, luister steeds naar je gevoel. Beiden hebben jullie net zoveel rechten. Als het niet goed voelt stap er dan uit. Ik wilde dat ik toen meer naar mijn onderbuikgevoel had geluisterd over mijn mediator die feitelijk niets meer was dan een hele dure secretaresse. Het is een ontzettende emotionele periode waar je enorme besluiten voor jou en de kinderen moet nemen. Hier leek alles redelijk in goede harmonie te gaan, uiteindelijk waren wij binnen een maand klaar met de afhandeling maar daarna moest ik nog 3 maanden met hem samenleven in “ons” huis, als gezin. Ik kan je zeggen dat heeft niet het beste in ons naar boven gehaald. Dus goed dat jij er in ieder geval al uit bent gestapt door te verhuizen. Ik hoop dat je snel een eigen plekje zal vinden, sterkte de komende tijd.

En wat FV zegt, scheiden op welke manier dan ook, is gewoon kut. Een ander woord is er niet voor.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Dat is naar, helemaal na zo'n tijd. Maar wees niet verdrietig dat het niet gelukt is, wees blij en trots dat je de beslissing maakt om het voor iedereen beter te doen.
Dit is een dappere keus die rust zal brengen.
Ik gun je alle sterkte en wijsheid :heart:
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
19-01-2021 14:21
Hi TO, ik zit in een heel vergelijkbare situatie. het is een hele rare tijd voor dit soort life events. wil je even heel veel sterkte wensen. verdrietig he, dat je er ondanks allerlei pogingen niet samen uitkomt...
Hoe gaat het met jou ? Ik ben nu maand verder maar ga emotioneel alle kanten op, van “ het is beter zo” naar “ opnieuw proberen”, ik kan huisje huren denk dat ik dat toch maar moet doen maar voelt zo definitief en ik mis de kinderen zo vreselijk de halve week .
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
18-02-2021 08:23
Hoe gaat het met jou ? Ik ben nu maand verder maar ga emotioneel alle kanten op, van “ het is beter zo” naar “ opnieuw proberen”, ik kan huisje huren denk dat ik dat toch maar moet doen maar voelt zo definitief en ik mis de kinderen zo vreselijk de halve week .
:hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Het is een moeilijke tijd een stabiel bestaan opbouwen en alles op jou tijd verwerken.

Hier in dezelfde situatie gezeten. Alleen wij hadden geen ruzie. maar waren uit elkaar gegroeid. Het hele proces zijn we zonder echte ruzies doorgekomen (ook de tijd voor genomen) en toch doet het heel veel pijn dan het je niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag laatste gesprek mediation , psycholoog vind dat ik nog x met man moet praten over bij elkaar blijven met begeleiding van hem denkt ie dat we het thuis wel rustig en gezellig kunnen houden voor de kinderen, en scheiden niet nodig is.
Durf het niet, mijn plan B is al bijna helemaal rond, kan 1-4 in huurhuis, en dan nu terug krabbelen ? Help
Als je al vijf jaar bezig bent met wel/niet uit elkaar gaan en relatietherapie en dergelijke dan zou ik niet heel veel hoop meer hebben maar het gaat niet om mij maar om jou. Wat wil je zelf?
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
22-02-2021 09:57
Vanmiddag laatste gesprek mediation , psycholoog vind dat ik nog x met man moet praten over bij elkaar blijven met begeleiding van hem denkt ie dat we het thuis wel rustig en gezellig kunnen houden voor de kinderen, en scheiden niet nodig is.
Durf het niet, mijn plan B is al bijna helemaal rond, kan 1-4 in huurhuis, en dan nu terug krabbelen ? Help
Ik zou het doorzetten. Dan ben je vrij om te kiezen. Daarna kan je het nog wel proberen, maar voorlopig zou ik apart blijven wonen. Zeker omdat je zelf aangeeft dat jullie ruzies schadelijk zijn voor de kinderen. Je was zo zeker van je zaak, wat maakt dat je nu twijfelt? Omdat je de kinderen mist? (begrijp ik wel). Maar weet je, lieve Sandy, je kan altijd terug he.

Ga uit elkaar, en als je het wil, begin dan helemaal opnieuw met daten.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
22-02-2021 10:17
Ik zou het doorzetten. Dan ben je vrij om te kiezen. Daarna kan je het nog wel proberen, maar voorlopig zou ik apart blijven wonen. Zeker omdat je zelf aangeeft dat jullie ruzies schadelijk zijn voor de kinderen. Je was zo zeker van je zaak, wat maakt dat je nu twijfelt? Omdat je de kinderen mist? (begrijp ik wel).
Ja die paar jaar dat ze nog thuis wonen ze een scheiding aandoen ?
Maar weet je, lieve Sandy, je kan altijd terug he.

Niet dus ik wordt uit huidige hypotheek ontslagen

Ga uit elkaar, en als je het wil, begin dan helemaal opnieuw met daten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een moeilijke situatie. Is latten een optie voor Jullie? Doordeweeks allebei in jullie eigen huis en in het weekend met het hele gezin samen in het oude huis? Mogelijk hebben jullie dan minder frustraties onderling.

Waarom kun je niet terug als je uit de hypotheek wordt ontslagen?
Hij koopt jou dan uit neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
22-02-2021 09:57
Vanmiddag laatste gesprek mediation , psycholoog vind dat ik nog x met man moet praten over bij elkaar blijven met begeleiding van hem denkt ie dat we het thuis wel rustig en gezellig kunnen houden voor de kinderen, en scheiden niet nodig is.
Durf het niet, mijn plan B is al bijna helemaal rond, kan 1-4 in huurhuis, en dan nu terug krabbelen ? Help
Ik vind het gek dat een psycholoog dat vindt. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat niemand lichtvaardig een scheiding moet aanvragen, integendeel. Maar ik vind ook dat wanneer mensen de knoop na jaren wikken en wegen en heftige ruzies uiteindelijk hebben doorgehakt, een derde niet nog eens aan die wond moet gaan zitten krabben om eerlijk te zijn. Tenzij jij zelf bij de psycholoog hebt aangegeven het nog wel een kans te willen geven...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
22-02-2021 12:40
Wat een moeilijke situatie. Is latten een optie voor Jullie? Doordeweeks allebei in jullie eigen huis en in het weekend met het hele gezin samen in het oude huis? Mogelijk hebben jullie dan minder frustraties onderling.

Die optie heb ik al van meer vrienden/familie gehoord, de liefde is niet over, maar we blijven elkaar irriteren in 1 huis .


Waarom kun je niet terug als je uit de hypotheek wordt ontslagen?
Bedoelde dat het dan niet meer mijn huis is

Mediation ging goed, op terug weg in auto allebei in tranen
Alle reacties Link kopieren
Hoe staan jullie er nu in?
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
22-02-2021 18:15
Hoe staan jullie er nu in?
Nog lang samen gesproken en traantjes , maar blijven bij ons besluit om uit elkaar te gaan voor de kinderen (klimt vreemd),
Omdat we merken dat we alle 4 veel rustiger zijn zonder de ruzies in huis.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie een besluit hebben genomen. Ik hoop dat de rust waar jullie zo naar verlangen snel komt.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
22-02-2021 19:28
Nog lang samen gesproken en traantjes , maar blijven bij ons besluit om uit elkaar te gaan voor de kinderen (klimt vreemd),
Omdat we merken dat we alle 4 veel rustiger zijn zonder de ruzies in huis.
Wat goed dat jullie bij jullie besluit blijven nu ook de kinderen rustiger zijn. Alleen al voor hen zou je het door moeten zetten. Misschien kunnen jullie tzt een vriendschappelijke band opbouwen, ook fijn voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven