IK heb het uitgemaakt...anderhalf jaar geleden

17-01-2010 16:19 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
pffff

Ik ben vandaag mijn ex tegengekomen nadat ik hem 4 maanden niet had gezien. Ik heb het anderhalf jaar geleden uitgemaakt, nat twee jaar al mijn energie in hem gstopt te hebben. Met als gevolg dat hij zijn leven op de rit heeft ( en ik ben blij voor hem, omdat hij een rotjeugd/tijd heeft gehad). daar tegenover staat dat ik mezelf kwijt ben geraakt in al mijn zorg om hem. Tien het uitging, kwam zijn leven dankzij mij vrij snel weer op de rit en gaat alles de goede kant op. Ik daarentegen kwam erachter dat ik mezelf was kwijt geraakt en ook al was de liefde op, ik heb een heel zwaar jaar gehad. Ik voel me sinds een half jaar weer goed en blij.

Vanochtend zag en sprak ik mijn ex. Toen ik thuis kwam ben ik heel hard in huilen uitgebarsten. Ik gun hem het allerbeste, maar het is zo confronterend te horen dat alles goed gaat en dat hij een nieuwe partner heeft. Zij plukt verdorie de vruchten van al mijn harde werk. en ik ben er stilletjes aan maar net overheen. Ik weet dat ik er niks mee op schiet om te zeggen dat ik het niet eerlijk vind...maar wrang is het wel.

In mijn verdriet en boosheid heb ik hem gesmst of we nog een x kunnen praten. voor mij. Blijkbaar ben ik boos, verdrietig en heel erg gekwetst en heb ik er toch behoefte aan om nog eens te horen dat hij werkelijk waardeert wat ik voor hem heb gedaan, zodat al mijn pijn niet voor niets is geweest. Hij heeft niet gereageerd en ik heb ook al weer spijt.

Herkent iemand dit gevoel? De liefde is weg, ik wil hem niet terug, maar toch is de erkenning van wt wij 6 jaar hadden en alles wat ik an hem gegeven hebt toch belangrijk....
TO, je komt op me over alsof je van jezelf denkt dat je Jezus bent.
@brown eyes

Inderdaad, gelukkig hebben we ook veel leuke momenten gehad.

@madhe

Ik voel een beetje irritatie van jouw kant...het heeft wel in mijn vermogen gelegen die dingen voor mijn ex te regelen. Maar dat doet er verder niet toe.

On topic:

De confrontatie vandaag was erg moeilijk en ik vraag me alleen af of mensen dat herkennen. Een stukje erkenning van wat je relatie was, van wat je voor elkaar hebt betekend. Ikzelf merk dat ik het fijn vind die erkenning te krijgen...omdat het zoveel met me heeft gedaan positief en negatief...
@paloma

Ik heb het uitgemaakt omdat de situatie met hem uitzichtloos was. Hij heeft een zwaar verleden en liep compleet vast. Hij kon in feite een relatie niet aan, of liefde ontvangen. De eerste 4 jaar waren niet zonder problemen, maar over het algemeen zijn het goede herinneringen. Na dat ik het uitmaakte heeft hij gezegd dat hij veel aan mij heeft te danken en heeft hij zeker wel gezegd dat hij dat waardeert. Maar het is niet zo'n open persoon, dus dat moest ik er wel uit trekken. Ik heb erg veel veel deze jongen over gehad ook de laatste twee jaar toen de liefde minder werd. Ik heb keihard gevochten voor onze relatie, met hem is het goedgekomen met de relatie niet. Dat heeft veel pijn gedaan...dat het tussen ons niet kon werken.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 17:51:

@paloma

Ik heb het uitgemaakt omdat de situatie met hem uitzichtloos was. Hij heeft een zwaar verleden en liep compleet vast. Hij kon in feite een relatie niet aan, of liefde ontvangen. De eerste 4 jaar waren niet zonder problemen, maar over het algemeen zijn het goede herinneringen. Na dat ik het uitmaakte heeft hij gezegd dat hij veel aan mij heeft te danken en heeft hij zeker wel gezegd dat hij dat waardeert. Maar het is niet zo'n open persoon, dus dat moest ik er wel uit trekken. Ik heb erg veel veel deze jongen over gehad ook de laatste twee jaar toen de liefde minder werd. Ik heb keihard gevochten voor onze relatie, met hem is het goedgekomen met de relatie niet. Dat heeft veel pijn gedaan...dat het tussen ons niet kon werken.Wat wil je verder nog horen dan? Het heeft wat voor hem betekend en hij is je dankbaar. Kan je dat niet van hem aannemen dan? Ik snap wel dat hij er niet op zit te wachten om dit 1,5 jaar later weer opnieuw te herhalen, terwijl hij inmiddels al een nieuwe vriendin heeft.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 17:44:

@brown eyes

Inderdaad, gelukkig hebben we ook veel leuke momenten gehad.

@madhe

Ik voel een beetje irritatie van jouw kant...het heeft wel in mijn vermogen gelegen die dingen voor mijn ex te regelen. Maar dat doet er verder niet toe.

On topic:

De confrontatie vandaag was erg moeilijk en ik vraag me alleen af of mensen dat herkennen. Een stukje erkenning van wat je relatie was, van wat je voor elkaar hebt betekend. Ikzelf merk dat ik het fijn vind die erkenning te krijgen...omdat het zoveel met me heeft gedaan positief en negatief...

Nergens voor nodig om irritatie te voelen. Jij geeft aan dat het in je vermogen lag om die dingen voor je ex te regelen. Mijn mening is dat hij daar zelf voor heeft moeten zorgen, misschien is jouw vermogen wat je hebt gebruikt een zetje geweest. Niet de sleutel tot.

Ik snap ook niet waarom je uberhaupt die dankbaarheid uit hem hebt willen trekken. Komt nogal drammerig over eigenlijk.

Ga verder met je leven en haal de bevestiging uit jezelf. Laat hem met rust, laat hem gelukkig en blij zijn met zijn vriendin en ga je daar niet als opdringerige ex tussen proppen. Slecht voor je eigenwaarde, want je zult alleen overkomen als de ex die zich geweldig wil presenteren.

Of doe niets voor een ander als dat tot gevolg heeft dat die ander je eeuwig dankbaar moet zijn en dat moet tonen. Zet jezelf op een voetstuk als jij dat nodig vindt, maar verwacht niet dat een ander dat doet. Komt best hard aan, die klap als je naar beneden valt. Dat moet je niet de verantwoordelijkheid van een ander willen maken. (en daar lijkt het nu net op, dat je dat wel probeert).
@TO, denk je daadwerkelijk dat jij zoveel invloed hebt gehad dat hij zijn leven nu wel op orde heeft?
Ik voel me gewoon heel erg kut omdat ik vandaag weer werd geconfronteerd met de pijn die ik heb gevoeld tijdens en na onze relatie. ....het is wel anderhalf jaar uit, maar we hebben nog wel veel afgesproken het jaar erna dus feitelijk is het sinds een half jaar dat we onze eigen weggaan en elkaar los hebben kunnen laten....

Ik vroeg me af of mensen dit gevoel herkennen, die erkenning dus van wat je had...dat is wat ik op dit moment wil, maar zoals ligaa terecht zei daar heb ik concreet niks aan.

Ik vind het ergens ook jammer dat we geen contact meer hebben, we zijn als vrienden uit elkaar gegaan
quote:Letgo schreef op 17 januari 2010 @ 17:55:

[...]Wat wil je verder nog horen dan? Het heeft wat voor hem betekend en hij is je dankbaar. Kan je dat niet van hem aannemen dan? Ik snap wel dat hij er niet op zit te wachten om dit 1,5 jaar later weer opnieuw te herhalen, terwijl hij inmiddels al een nieuwe vriendin heeft.Hoewel ik het zelf nooit heb meegemaakt, kan ik Chiquitia wel begrijpen. Volgens mij zet ze zichzelf niet op een voetstuk en ze verwacht ook niet dat haar ex haar helemaal ophemelt. Maar ik denk dat zij niet de afsluiting heeft gehad, die -niet alleen zij maar ook de relatie- verdient. Ofschoon hij niet zo'n prater is, zou hij er goed aan doen om een uurtje van zijn tijd aan haar te geven, zodat ook zij verder kan met haar leven.
De relatie is allang uit. Ze ziet dat het goed gaat met hem en nu moet het ineens voor haar besproken worden? Waarom?

Ze kan zelf ook door met haar leven, dat blijven hangen doet ze zelf. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn exen nu nog aanbellen/smsen/e-mailen om dingen te bespreken. Mijn god, ik weet de helft al niet eens meer (te onbelangrijk) en die dingen die me zijn bijgebleven zijn verworden tot niet meer dan een ervaring, wel of niet leuke herinnering, en verleden.
quote:paloma schreef op 17 januari 2010 @ 18:03:

[...]

Hoewel ik het zelf nooit heb meegemaakt, kan ik Chiquitia wel begrijpen. Volgens mij zet ze zichzelf niet op een voetstuk en ze verwacht ook niet dat haar ex haar helemaal ophemelt. Maar ik denk dat zij niet de afsluiting heeft gehad, die -niet alleen zij maar ook de relatie- verdient. Ofschoon hij niet zo'n prater is, zou hij er goed aan doen om een uurtje van zijn tijd aan haar te geven, zodat ook zij verder kan met haar leven.

Ik kan me wel voorstellen dat je dat verlangen voelt. Ik denk alleen niet dat hij ook maar iets zal kunnen zeggen waardoor je ineens 'closure' hebt. Dat moet je imo met name uit jezelf halen.

Ik kan me ook voorstellen dat je van streek bent over de informatie dat hij een nieuwe vriendin heeft. Ik denk dat je zeker niet de enige bent voor wie dat even slikken is. Je hebt dit vandaag te horen gekregen begrijp ik? Logisch dat je dan van slag bent. Maar het feit dat hij een vriendin heeft zegt niks over jullie relatie.
@paloma

Ik verwacht dat zeker niet en voel me helemaal geen held of jezus. Dat onze relatie heeft gefaald heb ik losgelaten, maar inderdaad heb ik, zo merk ik althans vandaag, de behoefte heb om het af te sluiten met hem.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 18:09:

@paloma

Ik verwacht dat zeker niet en voel me helemaal geen held of jezus. Dat onze relatie heeft gefaald heb ik losgelaten, maar inderdaad heb ik, zo merk ik althans vandaag, de behoefte heb om het af te sluiten met hem.Over dit soort dingen kan je volgens mij beter een nachtje slapen dan gelijk in de actiemodus te springen. Vandaag voelt het allemaal even heel klote. Misschien ziet dat er over een week al heel anders uit. Het klinkt een beetje alsof je in een emotionele bui iets te 'spontaan' gehandeld hebt.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 18:09:

@paloma

Ik verwacht dat zeker niet en voel me helemaal geen held of jezus. Dat onze relatie heeft gefaald heb ik losgelaten, maar inderdaad heb ik, zo merk ik althans vandaag, de behoefte heb om het af te sluiten met hem.Ik begrijp het. Je hebt hem een SMS gestuurd; geef hem de kans om daarop te reageren maar respecteer het ook wanneer hij het niet doet. Hij is verder gegaan met zijn leven. Je kunt hem over een tijd een brief schrijven of een bandje inspreken; je krijgt dan misschien wel geen respons van hem maar je hebt wel kunnen zeggen wat je aan hem kwijt wil. Maar ga je niet vastklampen aan hem en probeer een manier te vinden om hier overeen te komen .
@letgo nee ik wist dat al eerder, maar dat heeft inderdaad niks te maken met wat wij hadden....

@madhe het is niet zo dat het ineens moet. We hebben zo af en toe nog contact, zijn vrienden gebleven, maar hebben elkaar een tijd niet gezien tot vandaag. Er moet ook niets besproken worden omdat het goed met hem gaat....
Thanks Paloma

Ik wacht dat inderdaad af en als ik over een paar dagen nog steeds die behoefte voel schrijf ik hem een brief mocht hij niet willen praten.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 18:17:

@madhe het is niet zo dat het ineens moet. We hebben zo af en toe nog contact, zijn vrienden gebleven, maar hebben elkaar een tijd niet gezien tot vandaag. Er moet ook niets besproken worden omdat het goed met hem gaat....Dat geef je inderdaad herhaaldelijk aan, maar het is toch wel wat zeg. Je bent wel in staat om zijn leven te regelen, maar niet om zelf iets af te sluiten? Maf hoor.
quote:Chiquitia schreef op 17 januari 2010 @ 18:20:

Thanks Paloma

Ik wacht dat inderdaad af en als ik over een paar dagen nog steeds die behoefte voel schrijf ik hem een brief mocht hij niet willen praten.

Waarom zou je dat doen? Je verstuurt die dan toch niet neem ik aan?

Als hij niet reageert, dan is hij duidelijk. Dan wil hij niets van je horen, heeft hij niet de behoefte om jouw visie te horen. Laat hem dan ook gewoon met rust.

Hij kan je toch niet helpen met afsluiten, want dat is iets wat jij zelf moet doen. Ik neem aan dat je daar gewoon toe in staat bent. Helemaal na anderhalf (!!) jaar. Alles wat hij zegt zal nieuwe vragen oproepen.

Ik zie het echt als een reactie op het feit dat het goed gaat met hem. En omdat zijn vriendin in jouw ogen de vruchten van "jouw werk" plukt. Zie je dat stukje nu eigenlijk al anders? Dat werk van jou? Lijkt me namelijk bevorderlijk voor het verwerkingsproces.
had je misschien nog ergens de hoop dat hij bij je terug zou komen als hij helemaal hersteld was?
quote:wuiles schreef op 17 januari 2010 @ 18:01:

@TO, denk je daadwerkelijk dat jij zoveel invloed hebt gehad dat hij zijn leven nu wel op orde heeft?Is dit wat je denkt?
Dit is zoals ik het zie. Chiquitia maakt het uit met haar vriend op het punt waarop hun relatie in een impasse is beland. Er zit geen beweging meer in. Chiquitia is moe want heeft de twee jaar daarvoor overduidelijk meer energie in hem gestoken en is zichzelf een beetje kwijtgeraakt. Het heeft even geduurd maar ze had zichzelf weer op orde, totdat ze haar ex weer ziet en spreekt. Het blijkt goed met hem te gaan en heeft zelfs weer een nieuwe relatie. Chiquitia wordt hierdoor met de neus op de feiten gedrukt en realiseert zich dat ze misschien zichzelf niet zo op orde had, als dat ze dacht en nog iets af te sluiten heeft. Daar is niets mis mee. Wel zal het haar beter doen wanneer ze geen contact meer met hem zoekt. Wanneer hij reageert op haar SMS, dan kan er misschien nog een gesprek komen. Wanneer hij niet reageert, dan een andere weg vinden om dit af te sluiten.
@paloma

Zo is het inderdaad, thanks dat helpt om het zo helder te lezen.

@cola light

Nee nadat het uit was niet meer, maar ik heb wel 2 jaar keihard gevochten om die breuk te vermijden.

@Wuiles mijn ex en ik hebben elkaar gevormd tot wie we nu zijn. Hij heeft zijn leven niet al helemaal op orde, maar het feit dat hij goed op weg is heb ik hem mee geholpen. Dat is ies waar ik trots op ben en iets wat pijn doet soms omdat het soms ten koste van mezelf is gegaan.

@letgo je hebt gelijk dat sms kwam uit mijn emoties. Ik heb vlak nadat het uit was, mijn verdriet kunnen uiten bij hem. Totdat het contact minder en minder werk en gelukkig ook de pijn. vandaag voel ik het even allemaal weer en hoop dat ik morgen weer bij zinnen ben.

@madhe ik ben een gevoelsmens en ook emotioneel, mijn ex zal er wat dat betreft niet van opkijken dat hij dit smsje vandaag heeft gehad. wat hij er mee doet is aan hem en dat accepteer ik...je bent best fel en hard in je uitspraken enerzijds is dat goed en kan ik mezelf ook zo aanspreken, vandaag echter voelk me niet goed en lukt dat niet goed.
Bedankt voor alle reacties.

Mijn ex heeft gereageerd en zegt het prima te vinden een x een biertje te doen, en ook hij vond het heel apart me zomaar ineens te zien.

Omdat we nooit de intentie hadden om uit elkaars leven te verdwijnen vind ik het fijn dat we af kunnen spreken als vrienden en we ook duidelijk naar elkaar toe kunnen zijn in contact met elkaar.

Ik voel me in ieder geval al weer een stuk beter na alle emoties en gevoelens gister toegelaten te hebben, is het nu weer uit mijn systeem.
Je reactie op het topic: "Wil bij hem weg, maar kan de stap niet zetten", is kortbondig en ijzersterk. En gebaseerd op je eigen ervaringen. De pijn die je nu voelt is dat je weet dat het ook anders had kunnen lopen als je jezelf niet zo had weggecijferd. Maar, het is vaak wel zo dat mensen die zich storten op de problemen van een ander, zelf vaak een probleem hebben. Door je te focussen op het probleem van een ander, kun je je eigen probleem negeren. Mogelijk is dat een tekort aan zelfrespect op zelfvertrouwen.

Goed dat je jezelf weer hervonden hebt. Houd daaraan vast. En verwacht van hem geen dankbaarheid. Wees eerder kritisch op jezelf en weet van jezelf dat je het nooit meer zover laat komen. Mogelijk is zijn nieuwe relatie in balans, omdat hem geen verantwoordelijkheden uit handen worden genomen. En heb er vertrouwen in dat ook jij weer iemand gaat vinden die bij je past. Iemand die jou steunt en helpt als jij het moeilijk hebt. En andersom. Want, wees eerlijk, hij heeft jou nooit gesteund. En dat kon ook niet omdat het je niet lukte om die kant van je in die relatie te laten zien.

Wees blij met wat je geleerd hebt en laat hem los. Ik hoop dat je dat in je ontmoeting met hem kan meenemen.
quote:TheEmpress schreef op 17 januari 2010 @ 17:27:

TO, je komt op me over alsof je van jezelf denkt dat je Jezus bent.Ik word altijd een beetje eng van mensen die het hebben over 'iemand 'redden'..
@kooken klopt het was een combi van zijn moeilijkheden en de mogelijkheid om mijn eigen moeilijkheden niet aan te pakken door alleen aan de zijne te denken. dat kan ik nu zo beamen, maar toen ik er middenin zat niet.

ik weet ook zeker dat ik, gevoelig als ik ben niet bij hem pastte en dat zijn nieuwe vriendin een heel ander type zal zijn. anyhow, ik ga een x een biertje drinken met hem, gewoon om bij te kletsen.

hij heeft me trouwens best gesteund met name na de breuk. het grote probleem was dat liefde ontvangen niet ging wegens trauma''s en depressies en ik probeerde dus steeds maar meer te geven, tevergeefs, maar das verleden tijd!

maar bedankt voor je reactie ik heb er wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven