Ik moet dit van me afschrijven, advies is zeer welkom.

14-08-2008 19:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Acht maand geleden ging het uit met mn vriend na twee en een half jaar samen. Zes maand geleden vond hij een nieuwe vriendin. Hij was mijn eerste grote liefde en alles deed zeer, ik was kapot. Zeker toen hij iemand nieuw vond terwijl ik aan de grond zat. Ik heb hem sinds mei niet meer gezien, en het ging wel ok met me.

Drie dagen geleden kreeg ik een email van hem dat het uit was tussen hem en zijn vriendin. En of we wat konden afspreken want "ik was de enige die hij kon bedenken die hij echt vertrouwde". Mijn vlam ging weer branden, en ik kreeg, hoe stom ook, weer hoop. Ik heb hem vandaag gebeld en het was weer goed tussen hen. Al mijn liefdesverdriet is weer terug, ik dacht dat ik al klaar met hem was, maar dus niet dus. Ik voel me weer net zo kut en rot als toen. Ik voel me zo stom, en ik vind het zo rot dat hij schreef "de enige die hij kon vertrouwen". Ik weet niet wat ik moet doen. Ik voel me zo stom, en ik ben nog zo verliefd.
anoniem_71421 wijzigde dit bericht op 14-08-2008 20:05
Reden: Typfout
% gewijzigd
Precies: hij was je eerste grote liefde. Er zullen er nog meer zijn. Tot die tijd blijf je gewoon ademhalen.
Goed, als ik het zo lees zou ik je adviseren om je eigen leven op te pakken en niet akkoord te gaan wanneer hij je de volgende keer wil zien. Wanneer het weer uit is bij hem, of niet, dat maakt niet zoveel uit voor je.

Blijkbaar zit de nieuwe relatie niet zo super, en daarbij: wil je hem echt nog? Ik kan het me heel goed voorstellen, geloof me, been there, done that maar kies voor jezelf. Doe jezelf geen pijn, uit je gevoel lekker maar zoek hem niet op.

Vertrouw je hem? Dat had je je moeten bedenken toen hij schreef dat hij jou echt vertrouwde. Ik noem maar wat, geef jezelf je eigenwaarde terug.

Sterkte.
Het gevoel komt nu in heftigheid terug, maar je hebt zeker wel een groot stuk verwerkt! Het gevoel overvalt je nu, omdat je hoop kreeg.

Ik denk echter dat dit meer de schok is, dan dat je weer van voor af aan moet beginnen.

En... als het net uit is met zijn vriendin en hij komt direct bij jou aankloppen, dan zegt dat voor mij, dat hij gewoon iemand nodig heeft. Dit bedoel ik niet rot voor jou, maar ik denk dat hij een schouder nodig had.

Kom op meid, jij redt het wel en vindt een veel leukere man!
Erg vervelend voor je, en unfair van hem, je had je tijd moeten hebben je hele liefdesverdriet te verwerken voor hij weer een egoistisch beroep op je deed... Wat niet inhield dat hij weer een relatie wilde, maar even iemand nodig had, helaas.

Ik denk dat je gewoon het ritme weer op moet pakken wat je net te pakken had voor hij mailde. Dat zal moeite kosten, maar je kon het daarvoor ook, dus nu ook. En het zal langzamerhand beter gaan. Ldvd heeft tijd nodig en geen contact.
Oh ik herinner me meteen weer hoe ik me voelde bij mijn eerste liefde. Dat was 3 jaar lang aan-uit. Iedere keer dat we elkaar weer tegenkwamen als het uit was, dan was het weer raak.

Op een gegeven moment had ik me voorgenomen om helemaal geen contact met hem te willen als het weer eens uitging en zo ben ik er overheen gekomen. Heeft wel lang geduurd trouwens.

Mijn advies: zorg ervoor dat je helemaal geen contact meer met hem hebt.
Cum non tum age
Herkenbaar, herkenbaar! Mijn ex had ook na twee jaar relatie al binnen twee maanden een nieuwe vriendin. Ik kwam hem ook nog regelmatig tegen (zelfde vriendengroep) en steeds voelde ik me erg rot. Huilen in de kroeg, erg genant allemaal. Hij vond dat weer rot voor mij, ging me troosten waardoor ik weer hoop kreeg. Dus beste advies, hoe moeilijk het ook is: AFSTAND! En zodra hij contact zoekt duidelijk vertellen dat je dit niet wilt/kunt.

Inmiddels ben ik 3,5 jaar verder, ben ik getrouwd en heb een mooie dochter en met mijn ex ben ik nu heel goed bevriend. Hoe gek kan het lopen....
Zeg hem ongeveer dit:

Untouchable Face - Ani DiFranco

Think I'm going for a walk now

I feel a little unsteady

I don't want nobody to follow me

'Cept maybe you

I could make you happy you know

If you weren't already

I could do a lot of things

And I do

Tell you the truth I prefer

The worst of you

Too bad you had to have a better half

She's not really my type

But I think you two are forever

And I hate to say it but

You're perfect together

So

Fuck you

And your untouchable face

And fuck you

For existing in the first place

And who am I

That I should be vying for your touch

And who am I

I bet you can't even tell me that much

Two-thirty in the morning

And my gas tank will be empty soon

Neon sign on the horizon

Rubbing elbows with the moon

A safe haven of sleepless

Where the deep fryer's always on

Radio is counting down

The top 20 country songs

And out on the porch the fly strip is

Waving like a flag in the wind

Y'know, I don't look forward

To seeing you again soon

You'll look like a photograph of yourself

Taken from far far away

And I won't know what to do

And I won't know what to say

Except

Fuck you

And fuck you

And who am I

And who am I

I see you and I'm so perplexed

What was I thinking

What will I think of next

Where can I hide

In the back room there's a lamp

That hangs over the pool table

And when the fan is on it swings

Gently side to side

There's a changing constellation

Of balls as we are playing

I see Orion and say nothing

The only thing i can think of saying

Is

Fuck you

And fuck you

And who am I

And who am I

Niks verloren aan die man geloof ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je eerste liefde is altijd zo pijnlijk om afscheid van te nemen, ik was er destijds ook echt helemaal kapot van en was bijna obsessief met hem bezig. Als ik daar nu nog weleens aan terug denk schaam ik me dood.

Nu ben in al jarenlang gelukkig met mijn tweede liefde, de liefde van mijn leven, mijn eerste liefde kan niet eens in de schaduw staan van deze relatie. Maar dat besefte ik destijds absoluut niet.

Pas op dat je je eerste liefde niet gaan veridealiseren, het is niet voor niets uitgegaan tussen jullie!
he NEMC, allereerst vind ik het een hele egoistisch en eenhele stomme zet van hem om jou te bellen als het net uit is met zijn vriendin. Hij had beter moeten weten. Jij lijkt me de laatste persoon die hij moet lastig vallen met zijn verhaal over zijn relatie. Als je echt van hem hield/houdt is het altijd moeilijk om hem te vergeten c.q los te laten. Maar deze jongen is het duidelijk niet voor jou. En echt ' time will heal everything'. Geen contact en zo veel mogelijk lekker je eigen leven op de rails krijgen. Een nieuwe liefde ga je zeker tzt weer tegenkomen!!

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven