Ik vertrouw het niet.

05-01-2011 14:39 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Ik heb advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden..

Ik vertrouw mijn vriend niet! Gisteren kwam het onderwerp vertrouwen ter sprake. Het begon gemoedelijk maar is uitgelopen op ruzie.

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Op een gegeven moment zei ik tegen hem; dus als je geen geheimen voor me hebt zou ik bij wijze van spreken zomaar in je hotmail mogen kijken? Nee, dat mocht niet, want privé. Ik vroeg wat er dan zo privé was als hij geen geheimen zou hebben, en toen begon hij vaag te doen.

Ik bleef doorvragen en hij kwam met dingen als; mailtjes van lang geleden, en mailtjes van mensen>lees;vrouwen die hij niet kent [?] en over dat er misschien niet alleen mail van vrouwen instaan.[mannen/homo's?].. 't moet niet gekker worden.

Hij schijnt in z'n msnlijst dus ook veel vrouwen te hebben staan, waarvan hij zegt dat hij ze niet eens kent..SURE!

Ook had hij het over een bepaalde site waar die mailtjes dan van af kwamen en ik ben er vandaag achtergekomen dat het een datingsite is. Maar hetgeen wat het meest vraagtekens bij me oproept was dat hij zei dat hij zich zou schamen als ik die mailtjes zou lezen.....

Kortom, hij werd steeds zenuwachtiger en ik mocht onder geen beding in zijn hotmail.

En nu vertrouw ik hem dus niet meer.

Het is het type dat gelijk contact zoekt met andere vrouwen als het even misloopt in een relatie. Maar nu denk ik dat hij dat ook doet terwijl hij samen met mij is.

Hij heeft vaker gelogen in het begin van de relatie maar ondertussen hebben we heel wat hobbels overwonnen en heb hem dus ook moeten leren vertrouwen. En heb dat ook al die tijd gedaan..tot gisteren dus.

Om het verhaal helemaal compleet te maken; ik ben nu enkele weken zwanger en het kindje is zeer welkom!

Mijn vriend is de meeste tijd bij mij [we wonen nog niet samen], maar ik vraag me nu af wat hij doet als hij alleen thuis is..

Het liefst zou ik zijn hotmail kraken, en dat zeer tegen mijn principes in en dan nog zou ik niet weten hoe. Mijn gevoel zegt namelijk dat het helemaal geen onschuldige mails zijn.

Ik begrijp dat zijn hotmail privé is, maar na deze vage antwoorden en zijn zenuwen, ben ik nu zelf een brok zenuwen. En dat is alles behalve goed voor mijn prille zwangerschap.

Dames, wat moet ik doen?

PS; hij mag ten alle tijden in mijn pc, heb niks te verbergen en heb ook geen vage contacten. Ook vraag ik me af waarom hij die mails niet verwijdert als het al van lange tijd geleden is en als het 'niks te betekenen' heeft.

Toch nog een lange post..ik voel de wet van Wuiles al..
Eigenlijk is de titel verkeerd, je schrijft ik vertrouw het niet, terwijl het moet zijn:

Ik vertrouw HEM niet....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waarom hebben jullie dit gesprek nu pas gehad?

In mijn optiek voer je een gesprek met het onderwerp vertrouwen al in de eerste uren/dagen van je relatie, puur om te verifiëren wat voor vlees je in de kuip hebt. Nu ben je ondertussen al zwanger en ga je het nog eens over vertrouwen hebben?....
@ lichtpuntjes..ik heb geen flauw idee op het moment.

@ Jaja..hou op hou op..ik zit nu helemaal stuk. Ik weet niet wat ik moet doen om mezelf rustiger te krijgen. Ben erg emotioneel nu.
quote:Quinty schreef op 05 januari 2011 @ 15:35:

Waarom hebben jullie dit gesprek nu pas gehad?

In mijn optiek voer je een gesprek met het onderwerp vertrouwen al in de eerste uren/dagen van je relatie, puur om te verifiëren wat voor vlees je in de kuip hebt. Nu ben je ondertussen al zwanger en ga je het nog eens over vertrouwen hebben?....

We hebben het er natuurlijk al vaker over gehad. Het was ook niet de bedoeling om er diep op in te gaan, maar zo is het wel gelopen.

In een relatie moet je blijven werken toch? En dan komen onderwerpen als vertrouwen en dergelijke wel vaker ter sprake..en zeker als het eerder een grote rol heeft gespeeld.
quote:lichtpuntjes schreef op 05 januari 2011 @ 14:56:

[...]

Een beetje een rare vergelijking. In een dagboek is geen enkele correspondentie.

Onzin. Wie zegt dat?

En wat dan nog, het is iets van jezelf. Prive dus. Net als de mail of post die aan jou gericht is.
Maar goed, ik geloof dat dat de discussie niet meer is.

Succes TO!
Tja, als je hem al vertrouwde had je de vraag niet gesteld, nu vertrouw je hem helemaal niet meer, dus daar moet je wat aan doen. Controleren is geen optie en werkt contraproductief, dus zit er niets anders op dan te praten.

Mijn vriend weet volgens mij wel mijn wachtwoord en ik heb die van hem ook geweten, toch is het not done om in elkaars mail te kijken. Hier hebben we het nooit over gehad, maar is voor ons vanzelfsprekend. Mocht ik ooit die behoefte wel hebben, dan weet ik dat er iets niet goed zit tussen ons.
Als iemand zo vaag gaat doen, zou ik het zaakje ook niet meer zo vertrouwen.Mail is prive, maar je hoeft er niet zo spastisch over te gaan doen, zoals hij nu doet. Dan heb je iets te verbergen, wat het ook is.
Het komt op mij niet echt over als een hele goede relatie eigenlijk. Waarom hebben jullie ervoor gezorgd dat je nu zwanger bent?

Wij hebben niet elkaars wachtwoorden. Geen behoefte aan en ik vertrouw mijn vriend. Als je het vertrouwen niet in het hebt, ongeacht of het terecht is, zit er naar mijn idee al iets niet goed.
De vergelijking met het dagboek(topic) vond ik ook een goeie... daar heb ik gezegd dat in principe ik voor alle openheid ben. In dit geval dat je niet persé in iemands mail gaat lezen, niet te verwachten privémail van vrienden van de ander gaat lezen maar wel dat je ook niets te verbergen hebt daarin. Veel mensen hebben bijv. ook wél een gezamenlijke mail.

Maar in een mailbox van veel mensen staan ook veel dingen die "rauw" zijn zoals ik ook zei op het dagboektopic. Zonder filter worden dingen anders gezegd en vaak tussen 2 mensen is een gesprek waarbij je toch op elkaar ingespeeld bent in bedoeling. Veel mensen interpreteren al snel iets als fout maar dat hoeft nog niet zo te zijn.

Toch vind ik dat in een mailbox in principe dingen die "af" zijn zoals een stukgelopen relatie, dat je daar geen moeilijke berichten van hoeft te bewaren of naaktfoto's van je ex bijvoorbeeld. Ook geen "hete" mailtjes met anderen terwijl je in een relatie zit.

Als zaken van vrienden privé zijn, dan vind ik het ook weer dat niet iedereen daar goed mee om kan gaan. Ik wil wel een vriend hebben waarbij ik niet bepaalde zaken met veel moeite moet gaan verbergen. En daar zijn maar weinig zaken van die ik vind dat je die niet 1-2-3 tegen je eigen partner vertelt. Mijns inziens hangt het af van de mate van verbinding. Je insteek in een relatie, de diepgang, iemands karakter.
Gut, wij zien elkaars mail zo vaak. Om even wat na te kijken dat de ander toegestuurd had gekregen, om een wachtwoord op te zoeken dat de ander had aangemaakt...

Eigenlijk is er niets hier waarvan de ander het niet mag zien. Oh ja, heel af en toe is er een kast waar de ander ab-so-luut niet mag inkijken. Wat we dan ook braaf niet doen. Maar dat is altijd rond verjaarstijd.

Privacy? Och. Daar hebben we bij elkaar niet zo'n behoefte aan. Niemand kent mij zo door en door, tot aan elke rotte gedachte aan toe, als hij en ik heb niets te verbergen. Zal dan wel raar zijn als ik dit hier allemaal zo lees.

TO, ik zou maar eens goed gaan praten en zorgen dat je hier uitkomt. Jullie hebben ervoor gekozen een kleintje te krijgen en dat lijkt het me meer dan waard om eventuele rottige gevoelens voor opzij te zetten en te zorgen dat er een stabiele basis komt voor jullie gezin.
Misschien ben ik een vreemde......of te vaak in de maling genomen...dat weet ik niet, maar veel van jullie zijn wel erg goed van vertrouwen...

Je kan aanvoelen als er iets niet klopt....ik heb dat nu een paar keer meegemaakt, dat mijn stemmetje zei..klopt niet!

Even speurwerk...en idd klopte niet.

Een vriend van mij was ook panisch als ik ook maar iets bij zijn laptopje kwam,......en ja hoor sexdating datingsite.....

Ik heb hem toen zo beledigd dat ik denk dat zijn lulletje niet makkelijk meer omhoog komt.
Mijn lief mag heus niet in mijn mailbox! Dan leest ie zomaar de mails tussen mij en mn vriendinnen waarin ik over hem roddel, lijkt me geen goed plan

Trouwens veel mensen gooien mail nooit weg. Dus dan zou je ook mails kunnen lezen van scharrels of relaties die hij voor jou had, en nogal logisch dat jij daar niets mee te maken hebt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dat wachtwoord was om practische redenen, ik had mail adressen nodig die hij niet uit zijn hoofd kende en die moest ik zelf in zijn mail opzoeken, maar ben hem direct weer vergeten omdat het geen nuttige informatie is. Mijn vriend weet mijn wachtwoord om een zo zelfde reden (het uitprinten van concertkaarten), maar die is hij volgens mij ook weer vergeten
Ik ben overigens nu single en heb regelmatig dat ik iemand toevoeg via een internetsite om te mailen bijvoorbeeld maar verder ook niet ken. En bijna altijd verwatert dat, maar soms houd je wat contact. Die mensen ken ik dus ook niet maar staan er wel in.
quote:peecee schreef op 05 januari 2011 @ 15:54:

Ik heb hem toen zo beledigd dat ik denk dat zijn lulletje niet makkelijk meer omhoog komt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Summerdance schreef op 05 januari 2011 @ 15:33:

Eigenlijk is de titel verkeerd, je schrijft ik vertrouw het niet, terwijl het moet zijn:

Ik vertrouw HEM niet....zelfde gedachte
Waarom ik zwanger ben? Omdat wij ondanks deze issue van elkaar houden! Omdat we het beiden graag willen. En omdat hij nu eenmaal raak geschoten heeft!

Sorry hoor, maar ik heb deze vraag nu al vaker voorbij zien komen en nu kon ik me even niet inhouden.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 15:21:

Hij mag zeker zijn privacy hebben. Nogmaals, als hij normaal had gereageerd had ik zijn mails niet willen zien.

Ik zie niet in hoe je 'normaal' moet reageren op iemand die je mails wil lezen. Als mijn man mij vraagt of hij mijn vuile slip mag inzien ga ik ook gek doen. Terwijl er weinig bijzonders mee is.

Verder helpt het als je onderscheid maakt tussen goede redenen en argumenten en drogredenen;

Betekenis
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Denk dat je vertrouwen niet kunt afdwingen op deze manier. Ja sommige mensen hebben niets te verbergen in hun mail, en vinden het geen probleem als een ander daar rondsnuffelt. Maar hij heeft daar blijkbaar geen zin in.

maar gaat het daar echt om? om die mail?

Als de relatie voor de rest prima is, is het dan echt een probleem? Of lopen er andere dingen niet lekker?

Ik vind het wel een moeilijke hoor, begrijp dat je niet weet wat je moet doen. Hij geeft je veel twijfels over zijn eerlijkheid naar jou toe. Denk je dat hij niet oprecht naar jou toe is? want als dat zo is, dan is dat waarschijnlijk ook waar.
Als jij denkt dat hij er andere vrouwen op na houdt, dan is het niet zo'n vreemde vraag hoor. Lijkt me niet echt ideaal.....een kind met een mogelijke vreemdganger.
Waarom zou je vriend eigenlijk op datingsites zitten? Heb je een reden om dat aan te nemen? Klinkt het je niet onwaarschijnlijk? Als je van iemand houdt doe je dat toch niet, of leef ik dan in mijn eigen bubble? Wat is de reden dat jij denkt dat dat waar zou kunnen zijn? Want als jij daar een terechte reden voor hebt kun je dat je vriend gewoon voorleggen. Snuffelen in zijn mail als hij dat niet op prijs stelt zal er alleen voor zorgen dat jullie nog achterdochtiger naar elkaar zullen zijn. Bovendien kun je in mailtjes vaak niet de juiste context zien. En wat als je inderdaad iets tegenkomt, wat ga je dan doen?
quote:plops schreef op 05 januari 2011 @ 16:06:

Als jij denkt dat hij er andere vrouwen op na houdt, dan is het niet zo'n vreemde vraag hoor. Lijkt me niet echt ideaal.....een kind met een mogelijke vreemdganger.Volgens zijn zeggen is hij niet vreemdgegaan in de relatie met mij en ik geloof hem daar ook in. Maar als hij geile [?] mails wisselt met vrouwen vind ik dat ook zeker niet pluis. Ook al is het niet lichamelijk, dát vind ik ook een vorm van vreemdgaan en walgelijk.
quote:what-is-a-name schreef op 05 januari 2011 @ 16:10:

Waarom zou je vriend eigenlijk op datingsites zitten? Heb je een reden om dat aan te nemen? Klinkt het je niet onwaarschijnlijk? Als je van iemand houdt doe je dat toch niet, of leef ik dan in mijn eigen bubble? Wat is de reden dat jij denkt dat dat waar zou kunnen zijn? Want als jij daar een terechte reden voor hebt kun je dat je vriend gewoon voorleggen. Snuffelen in zijn mail als hij dat niet op prijs stelt zal er alleen voor zorgen dat jullie nog achterdochtiger naar elkaar zullen zijn. Bovendien kun je in mailtjes vaak niet de juiste context zien. En wat als je inderdaad iets tegenkomt, wat ga je dan doen?Mwah er zijn de afgelopen weken genoeg topics geopend van stelletjes waarvan de man zich uitleefde op datingsites, vaak gepaard met spannende chatsessies... en wellicht doet deze kerel dat ook.
Er staan heel veel mannen met een relatie op datingsites... dat iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven