Ik vertrouw het niet.

05-01-2011 14:39 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Ik heb advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden..

Ik vertrouw mijn vriend niet! Gisteren kwam het onderwerp vertrouwen ter sprake. Het begon gemoedelijk maar is uitgelopen op ruzie.

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Op een gegeven moment zei ik tegen hem; dus als je geen geheimen voor me hebt zou ik bij wijze van spreken zomaar in je hotmail mogen kijken? Nee, dat mocht niet, want privé. Ik vroeg wat er dan zo privé was als hij geen geheimen zou hebben, en toen begon hij vaag te doen.

Ik bleef doorvragen en hij kwam met dingen als; mailtjes van lang geleden, en mailtjes van mensen>lees;vrouwen die hij niet kent [?] en over dat er misschien niet alleen mail van vrouwen instaan.[mannen/homo's?].. 't moet niet gekker worden.

Hij schijnt in z'n msnlijst dus ook veel vrouwen te hebben staan, waarvan hij zegt dat hij ze niet eens kent..SURE!

Ook had hij het over een bepaalde site waar die mailtjes dan van af kwamen en ik ben er vandaag achtergekomen dat het een datingsite is. Maar hetgeen wat het meest vraagtekens bij me oproept was dat hij zei dat hij zich zou schamen als ik die mailtjes zou lezen.....

Kortom, hij werd steeds zenuwachtiger en ik mocht onder geen beding in zijn hotmail.

En nu vertrouw ik hem dus niet meer.

Het is het type dat gelijk contact zoekt met andere vrouwen als het even misloopt in een relatie. Maar nu denk ik dat hij dat ook doet terwijl hij samen met mij is.

Hij heeft vaker gelogen in het begin van de relatie maar ondertussen hebben we heel wat hobbels overwonnen en heb hem dus ook moeten leren vertrouwen. En heb dat ook al die tijd gedaan..tot gisteren dus.

Om het verhaal helemaal compleet te maken; ik ben nu enkele weken zwanger en het kindje is zeer welkom!

Mijn vriend is de meeste tijd bij mij [we wonen nog niet samen], maar ik vraag me nu af wat hij doet als hij alleen thuis is..

Het liefst zou ik zijn hotmail kraken, en dat zeer tegen mijn principes in en dan nog zou ik niet weten hoe. Mijn gevoel zegt namelijk dat het helemaal geen onschuldige mails zijn.

Ik begrijp dat zijn hotmail privé is, maar na deze vage antwoorden en zijn zenuwen, ben ik nu zelf een brok zenuwen. En dat is alles behalve goed voor mijn prille zwangerschap.

Dames, wat moet ik doen?

PS; hij mag ten alle tijden in mijn pc, heb niks te verbergen en heb ook geen vage contacten. Ook vraag ik me af waarom hij die mails niet verwijdert als het al van lange tijd geleden is en als het 'niks te betekenen' heeft.

Toch nog een lange post..ik voel de wet van Wuiles al..
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2011 @ 17:58:

Ik denk zelf in de richting van homo-erotische mails en/of chats en schaamt hij zich daar voor, maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Of zoals die meneer eerder vandaag die zich graag als meid wil kleden en dan het huishouden doen.

En dan kan ik me best voorstellen dat hij zegt zich ervoor te schamen en zijn vrouw niet wil laten kijken, helemaal niet als ze zo flipt en beschuldigt.
Hazenslaapje gaat het niet worden..pff

Hij hoeft zich bij mij nergens voor te schamen, al zouden het homocontacten zijn. Ik weet dat hij lichte bi-gevoelens heeft en heb hem al eens geopperd dat hij dat mag onderzoeken als hij die behoefte heeft. Let wel; niet achter mijn rug om zonder mijn medeweten]

Ik geef hem alle vertrouwen die ik kan geven, alleen krijg ik dat van hem dus niet terug.

Overigens wil hij ook altijd graag weten met wie ik bel of sms, en die weinige keren dat ik op msn zit wil hij ook weten met wie. Geen probleem voor mij.

Juist omdat er eerder vertrouwensproblemen waren en beide ook eerder die issues hebben meegemaakt in vorige relaties vind ik het belangrijk dat openheid en eerlijkheid en dus ook elkaar vertrouwen op de eerste plaats staat.

Ik vind niet snel iets raar of gek. Dus dat het homo-contacten kan zijn is ook al door mijn hoofd gegaan.
En dan nog iets, hij was altijd de jaloerse van ons 2.

Zonder aanleiding overigens.

*Mompelt iets over een waard en z'n gasten*

Ik begin nu pissig te worden.
Dat snap ik helemaal TO.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 18:29:

Ik begin nu pissig te worden.Moet je nodig doen, daar los je het echt mee op.
We kennen elkaar nu anderhalf jaar.

Hij zei lange tijd geen relatie te hebben gehad toen wij wat kregen. Later is toch uitgekomen dat hij wel degelijk relaties of scharrels heeft gehad. Hij kan en is niet graag alleen, dat waren toen zijn eigen woorden.

Dus hij zoekt zeker snel contact.
Ik heb je topic gelezen.

Wat rot dat je hem niet vertrouwt.

Jij vindt dat je geen geheimen voor elkaar mag hebben.

Als hij dingen voor zichzelf wil houden kun jij dat moeilijk accepteren.

Probeer te accepteren dat je niet alles van hem weet.

Maak hem duidelijk wat je niet accepteert m.b.t. andere vrouwen. Als hij van je houdt, ga ik ervan uit dat hij jouw grenzen respecteert.. en zo niet... tja... dan is het moeilijk, maar dan is het denk ik beter om afscheid van hem te nemen.

Al is het extra moeilijk omdat er een kindje op komst is!
Ik kan echt wel accepteren dat ik niet alles van hem weet of kom te weten. Al denk je elkaar door en door te kennen, er zal altijd iets zijn wat iemand voor zich houdt, en dat mag.

Daar voel ik ook geen onderbuikgevoelens bij. Met deze reactie van hem dus wel.
quote:Star schreef op 05 januari 2011 @ 18:38:

[...]

Moet je nodig doen, daar los je het echt mee op.Alsof ze dat bewust doet.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 18:53:

Ik kan echt wel accepteren dat ik niet alles van hem weet of kom te weten. Al denk je elkaar door en door te kennen, er zal altijd iets zijn wat iemand voor zich houdt, en dat mag.

Daar voel ik ook geen onderbuikgevoelens bij. Met deze reactie van hem dus wel.Persoonlijk zou ik twijfelen om met deze twijfels verder met hem te gaan. Je intuitie zegt dat er iets niet klopt en zoiets is moeilijk om naast je neer te leggen. De meest elementaire basis van een relatie is vertrouwen. Ik wens je veel sterkte en wijsheid, het zal niet gemakkelijk zijn.Vraag jezelf af of je verder en voor altijd wil leven met een man met geheimen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:lichtpuntjes schreef op 05 januari 2011 @ 19:02:

[...]

Alsof ze dat bewust doet.Nou een gesprek aangaan is wellicht een optie in plaats van pissig te worden en hem van van alles te beschuldigen?
quote:Star schreef op 05 januari 2011 @ 19:28:

[...]

Nou een gesprek aangaan is wellicht een optie in plaats van pissig te worden en hem van van alles te beschuldigen?Beetje moeilijk als hij op zijn werk is niet?
En daarbij; ik ben ook 'maar' een mens. Mag ik alsjeblieft boos worden en achterdochtig zijn met zijn reactie? Of ben jij iemand die kirrend van plezier een vreugdedansje doet als je vertrouwen in twijfel wordt gebracht?
Ik zou het ook heel vervelend vinden als mijn vriend in mijn mail zou willen kijken, of gespreksgeschiedenissen op msn of wat dan ook... Dat is gewoon prive, blijft iedereen van af, ook hij. En ik heb niet eens geheimen Het is gewoon een stukje wat van mij is, klaar

Zijn er meer dingen waardoor je twijfelt aan hem? Of is het puur gebaseerd op het niet mogen kijken in de mail?
@sweetcandy; het topic bevat idd meer redenen uit het verleden.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 15:21:

Hij mag zeker zijn privacy hebben. Nogmaals, als hij normaal had gereageerd had ik zijn mails niet willen zien.

Maar hij doet ook niks om mij dat gevoel weg te nemen. Sterker nog; hij doet juist het tegenovergestelde.

Ook zijn lichaamstaal was voor mij een reden om achterdochtig te worden. [Zenuwachtig en niet weten hoe te reageren]

En? als je nu zijn mail mag lezen en je vind helemaal niets, kun je hem dan weer vertrouwen of heeft hij dan alles gewist?

Zijn mail lezen lost niets op..... jullie moeten in gesprek.

quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:23:

[...]

Hij staat op zowat elke profielensite die er te vinden is. Dus zal hij ook op datingsites zitten. Hij heeft het zelf toegegeven toch dat er nog mailtjes komen van die betreffende site. Rest mij de vraag; vanwaar die behoefte nog om ingeschreven te blijven staan als we al en tijd een relatie hebben?

En ook als je op profielensites staat aangemeld als single en blijft staan als single [hyves,facebook en weet ik wat allemaal] geeft dat ook te denken natuurlijk.

Wat ik zou doen als ik wat mocht lezen..is mijn conclusie trekken of het nu wel of niet onschuldig is dat wat hij beweert.Nogmaals zijn mail lezen lost niets. Hij kan het gewist hebben of niet. Als jij na en goed gesprek tot de conclusie komt dat er geen vertrouwen is, moet je op basis daarvan je conclusies trekken
Ik zal inderdaad mijn conclusies moeten trekken als ik na een gesprek geen bevredigend gevoel krijg. Immers zie en voel ik precies wanneer hij wel of niet liegt. Ook dat uit zich lichamelijk.

Het zal me benieuwen..
Dames en heer, ik ben er vandoor. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Bedankt voor jullie reacties.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 15:26:

[...]

Zijn vaag gedoe!zijn vaag gedoe kan natuurlijk heel goed een interpretatie zijn van wat jij DENKT te zien....
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 14:39:

Hallo dames. Ik heb advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden..

Ik vertrouw mijn vriend niet! Gisteren kwam het onderwerp vertrouwen ter sprake. Het begon gemoedelijk maar is uitgelopen op ruzie.

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Waarom niet? Ook in een relatie mag je geheimen hebben.

Stel een vriendin verteld jou iets in vetrouwen met het verzoek

het er met niemand over te hebben.

Dan hoef je het niet aan je partner te vertellen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zoals de waard is...... Ken je het spreekwoord?
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 18:29:

Ik begin nu pissig te worden.Ik denk het wel Marcmeteenofandereachternaam
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waarom begin je aan kinderen met iemand die je niet vertrouwd?
quote:Vrouwzondernaam schreef op 05 januari 2011 @ 23:13:

[...]

zijn vaag gedoe kan natuurlijk heel goed een interpretatie zijn van wat jij DENKT te zien....

Natuurlijk, ik zie spoken, en hij houdt contact met aliens

Mensen, de kogel is door de kerk, nu al ja!

Mijn gevoelens bleken juist. Hij houdt er wel degelijk vrouwelijke vage contacten op na. Heeft al die tijd dat hij met me samen was gewoon op datingsites gestaan en contact gehad met vrouwen achter mijn rug om. Hij zegt niet vreemd te zijn gegaan, maar mijn vertrouwen is nu toch echt totaal weg. Al zou hij lijfelijk niet vreemd zijn gegaan, feit is en blijft dat hij het contact met anderen bleef opzoeken. Hij bleef maar zeggen alles te willen wissen, en nu net ook weer. Die halve zool had al heeeeeel lang alles kunnen wissen, zo ook zijn profiel op de datingsites, als hij het zo serieus met me meent zoals hij beweert!!! Dus mijn conclusie; hij wil het niet hard genoeg, en is toch niet zo serieus als hij zelf denkt te zijn. De mails moeten wel erg geil en belangrijk zijn geweest om het toch nog te willen bewaren. Nou, ik hoop dat ze de moeite waard zijn geweest voor hem. Voor mij is hij het niet meer. Waar hij zich voor moest schamen kreeg ik ook geen antwoord op, maar ik weet het wel; voor zijn eigen gedrag!

Ik bestond toch al niet, gezien zijn eeuwige vrijgezellenstatus op de profielensites, dus die hoeft hij niet meer te veranderen.

Ik heb hem dan ook veel plezier gewenst met z'n dating- en andere vage sites. Ik kan hem blijkbaar toch niet genoeg geven dat hij het elders zocht..

Heel heeeeeel jammer dat ik het niet een anderhalve maand eerder had geweten dat hij dus weer niet te vertrouwen bleek..

Mag ik ff een teiltje? :puke:

En dan begon hij ook nog over mijn mannelijke contacten op msn. Pardon? Ik heb er welgeteld 1, een vriend die ik 10 jaar ken en heb ik nooit geheimzinnig over gedaan.

Dus hij wou het probleem naar mij schuiven ook nog.

Jaja die waard met z'n gasten is zo gek nog niet..en ik ook niet!
Ja meid en zo leven 100000 kerels.

Liegen en bedriegen......eruit zou ik zeggen!!

Luister naar je gevoel...geen gesprek meer aangaan.

Diep adem halen ..................en na verdriet komt de woede.

Die fase zit ik nu........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven