Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Wat doe je dit goed, Moniaatje90.

Je man verdient jou niet en jij verdient je man niet, dus je hebt een goede beslissing genomen.
Moniaatje90 schreef:
11-01-2022 07:45
Dank jullie wel Pergamon en Annacara,


Ik update zeker vanavond nog over het gesprek. Maar zie er weinig meer in, hoe verdrietig ook, als ik hem wel weer een kans geef komt het verdriet vroeg of laat wel weer terug.
Ik vind het alleen wel spannend, alles alleen moeten doen. Vind ik eng
Heel logisch en dat hebben de meesten. Je stapt in het onbekende. Maar uiteindelijk zal blijken dat het de juiste stap is, krijg je weer lucht om gelukkig te zijn en blijk je alles gewoon aan te kunnen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-01-2022 11:22
Jeetje, wat een afstandelijk gedoe. Word er al verdrietig van als ik het lees.
Ik hoop dat jullie vanavond een beter - als in: openhartiger - gesprek hebben waarin hij ook open is over hoe hij zich voelt in de relatie. Niet dat het voor jouw besluit iets uit hoeft te maken, maar ik vind het wel vreemd dat hij vanmorgen reageerde alsof hij van niks weet. Hij moet hier toch op z'n minst weleens over hebben nagedacht als hij steeds contact zoekt met andere vrouwen?
De standaard reactie van vrijwel elke vreemdganger, eerst ontkennen in alle toonaarden. Boos worden. Of je voor gek verklaren. Wegkomen van het onderwerp. Schaamte, schuldgevoel, waarom stopte ik niet, waarom weer gaan geilen, weten dat je anders je vrouw kwijt bent. Hopen dat je vrouw er weer in tuint. En doorrrr...
Daveotion schreef:
11-01-2022 11:22
Jeetje, wat een afstandelijk gedoe. Word er al verdrietig van als ik het lees.
Ik hoop dat jullie vanavond een beter - als in: openhartiger - gesprek hebben waarin hij ook open is over hoe hij zich voelt in de relatie. Niet dat het voor jouw besluit iets uit hoeft te maken, maar ik vind het wel vreemd dat hij vanmorgen reageerde alsof hij van niks weet. Hij moet hier toch op z'n minst weleens over hebben nagedacht als hij steeds contact zoekt met andere vrouwen?

Echt hè? Man doet alsof er niks aan de hand is en vrouw gooit de deur dicht en roept dat ze uit elkaar wil.

Maken jullie wel eens echt contact? Op emotioneel niveau? Dat jullie praten over wat je nou werkelijk voelt? Kwetsbaar durft te zijn voor elkaar? Waarom heeft hij contact met vrouwen? Wat zoekt hij, wat is zijn werkelijke behoefte op emotioneel niveau?
En TO, ben jij boos? Verdrietig? Is er een manier waarop je wel door zou kunnen met deze man? Wat moet er structureel veranderen in jullie relatie? Praat jij wel eens echt over je gevoelens? Mis jij niks in de relatie, los van zijn vreemdgaan? wat heb jij allemaal al geprobeerd? Je roept dat je alles geprobeerd hebt? Volgens mij is er nog geen hulp van buitenaf bij geweest?

Zijn jullie in staat echt verbinding aan te gaan met elkaar?
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 12:15
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?

Na zoveel keer vreemdgaan en zichzelf op datingsites zetten? Na hoe TO behandeld wordt?

Werkelijk, mag je als vrouw nog érgens een grens stellen en uit elkaar gaan?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
11-01-2022 12:19
Na zoveel keer vreemdgaan en zichzelf op datingsites zetten? Na hoe TO behandeld wordt?

Werkelijk, mag je als vrouw nog érgens een grens stellen en uit elkaar gaan?
Nee, lijden zal je en je tekortkomende man aan je zwoegende borst blijven drukken. De arme drommel kan er ook niks aan doen dat hij wederom slachtoffer is geworden van vleselijke verleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 12:15
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?
Ik juich niet, maar alles gelezen hebbende denk ik wel dat TO een goede stap heeft gezet. Sowieso door haar grens aan te geven.
Wat denk jij nou, Parella? Bij elkaar blijven voor de kinderen terwijl papa geen respect voor mama heeft en mama daarvan ongelukkig (en uiteindelijk bitter) wordt, maakt de toekomst voor de kinderen er echt niet zonniger op.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige. Ja, ik had het graag anders gezien. Maar wat ik belangrijker vond was dat mijn kinderen een heel slecht (voor)beeld van een relatie zouden hebben gehad als mijn ex en ik bij elkaar waren gebleven. Maar mensen die samen geen goede partners (meer) zijn, kunnen wel nog steeds heel goede ouders zijn.

TO, als hart onder de riem: ik zal niet zeggen dat het altijd makkelijk is geweest om er alleen voor te staan. Wel ben ik nu gelukkiger dan ik met de vader van mijn kinderen ooit geweest ben. Ik voel heus nog wel eens steekje, had mijn kinderen graag het 'ideale gezinsleven' voorgeschoteld, maar dat zat er voor mij met mijn ex toch al niet in. En mijn kinderen geven aan blij en gelukkig te zijn. Kunnen zich hun leven ook niet anders voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
11-01-2022 12:19
Na zoveel keer vreemdgaan en zichzelf op datingsites zetten? Na hoe TO behandeld wordt?

Werkelijk, mag je als vrouw nog érgens een grens stellen en uit elkaar gaan?

Neh, bij deze forummer is het altijd hetzelfde liedje. Vrouwen moeten maar alles pikken, de lat op de grond leggen en als vrouwen hier zeggen dat zijn gedrag niet door de beugel kan zijn het gemene homewreckers. :facepalm:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Parella schreef:
11-01-2022 12:15
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?
Man gaat meermaals over grenzen heen. Nu opnieuw, vrouw wil met hem praten en hij gaat gesprek uit de weg door naar bed te gaan. Volgende ochtend geeft vrouw aan het niet meer te zien zitten in de relatie, zijn reactie: weet je dat wel zeker. Moet ze dan smekend om een gesprek op de grond gaan liggen? Waar is zijn verantwoordelijkheid?
Parella schreef:
11-01-2022 12:15
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?
Parella,
Je slaat ontzettend de spijker op zijn kop. Ik ben het absoluut met je eens.
Echter, ik denk wel dat er iets is wat je over het hoofd ziet. Wellicht heb je daar ook een oplossing voor.
Want wat als partner nou gewoon niets wil? Geen hulp van buitenaf? Niet praten? Dan kun je als vrouw trekken aan het paard tot je een ons weegt, maar zal het alleen maar vervelender worden.
LaFolie schreef:
11-01-2022 12:41
Neh, bij deze forummer is het altijd hetzelfde liedje. Vrouwen moeten maar alles pikken, de lat op de grond leggen en als vrouwen hier zeggen dat zijn gedrag niet door de beugel kan zijn het gemene homewreckers. :facepalm:

Huh? Bij deze forummer? Bij mij? :D
Wat een onzin, ik ben een feminist van het zuiverste water :bye:

Gedrag dat niet door de beugel kan, grens aangeven: Zeker! fantastisch! Geef je grens aan! Sta zuiver in je relatie.

Maar een gesprek voor je uit elkaar gaat, communiceren, de oorzaken proberen te achterhalen voor je uit elkaar gaat, kijken wat je relatiepatroon is voor je uit elkaar gaat, samen in therapie voor je uit elkaar gaat, dit alles natuurlijk alleen als je daar beiden toe bereid bent: ja, ook! Dat ben je je kinderen verplicht.

Ik lees 2 mensen die helemaal geen verbinding hebben en die bij de minste negatieve gevoelens ofwel vreemdgaan danwel de handdoek in de ring gooien.
Halo schreef:
11-01-2022 12:48
Parella,
Je slaat ontzettend de spijker op zijn kop. Ik ben het absoluut met je eens.
Echter, ik denk wel dat er iets is wat je over het hoofd ziet. Wellicht heb je daar ook een oplossing voor.
Want wat als partner nou gewoon niets wil? Geen hulp van buitenaf? Niet praten? Dan kun je als vrouw trekken aan het paard tot je een ons weegt, maar zal het alleen maar vervelender worden.


Dan houdt het op. Maar is dat het geval bij de man van TO dan?
Alle reacties Link kopieren
De waarheid ligt in het midden.
Het gaat niet alleen om de keuze vergeven of uit elkaar gaan. Zo zwart-wit is het niet. Dit probleem vraagt om een eerlijke communicatie. De inspanning om elkaar te willen begrijpen en zorg te dragen voor elkaars pijn en emoties. De vraag achter het gedrag gaan doorgronden. Gevoelens durven uitspreken.
In dit proces is het belangrijk dat TO haar grenzen voelt en bewaakt. Dit kan zonder eisen of wijzen naar een ander als je dicht blijft bij je eigen gevoel.
Haar man zal zichzelf moeten ( durven) laten zien. De confrontatie met zichzelf en zijn vrouw aan moeten gaan. Hoeveel zicht heeft hij in zijn eigen gedrag, gevoel en copingmechanismes? Wat wil hij in zijn leven?
In dit soort gesprekken ( evt onder begeleiding) kun je het probleem rustig ontrafelen en ontdekken welke richting het opgaat. Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Nu is het vooral tijd om te investeren in de communicatie. Dit heb je ook nodig om het ouderschap/plan na scheiding goed vorm te geven.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 12:57
Dan houdt het op. Maar is dat het geval bij de man van TO dan?
Afgaande op wat TO schrijft gaat man elke verantwoordelijkheid uit de weg. Hij praat niet, legt niks uit, wil geen seks, geen leuke uitjes en als hij wordt aangesproken op gesprekken met andere vrouwen wordt hij boos omdat TO in zijn telefoon heeft gekeken. Als ze aangeeft te willen praten gaat hij naar bed.

Sorry hoor, maar wat moet je dan nog? Hij is uitgecheckt maar zij moet volhouden, omwille van de kinderen?
ik zou ook alles doen voor mijn kinderen, maar bovenal wil ik ze meegeven wat een liefde- en respectvolle relatie is. En zo leest de relatie/man van TO niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 12:56
e daar

Ik lees 2 mensen die helemaal geen verbinding hebben en die bij de minste negatieve gevoelens ofwel vreemdgaan danwel de handdoek in de ring gooien.
Grapjas, de minste negatieve gevoelens? Die man is al 2x (of was het zelfs 3?) ver over de grens gegaan van TO.
Hoe vaak mag een man volgens jouw feministische inslag vreemdgaan tot een vrouw het gewoon zat mag zijn?
Of kan die arme man het niet helpen dat hij op betaalde datings sites zit?
foux wijzigde dit bericht op 11-01-2022 13:05
0.48% gewijzigd
polydox schreef:
11-01-2022 12:44
Man gaat meermaals over grenzen heen. Nu opnieuw, vrouw wil met hem praten en hij gaat gesprek uit de weg door naar bed te gaan. Volgende ochtend geeft vrouw aan het niet meer te zien zitten in de relatie, zijn reactie: weet je dat wel zeker. Moet ze dan smekend om een gesprek op de grond gaan liggen? Waar is zijn verantwoordelijkheid?


Oh ja, nee, dan maar uit elkaar. Als hij 1 avond vermijdend is en vraagt "weet je het zeker" als TO roept dat ze uit elkaar wil, dan is het wel duidelijk.

Meen je niet toch?

Ik zou persoonlijk toch even een afspraak maken met man om te praten, op een tijdstip dat de kids slapen of een oppas regelen en er een wandeling aan besteden. En dan zou ik duidelijk aangeven wat mijn grens is, welke opties ik nog zie en wat ik verwacht van hem, maar ook wat ik nodig heb in een relatie en wat híj́ nodig heeft in een relatie zou ik willen bespreken. Waar ging het mis?. Maar dat is natuurlijk heel gek. Ik ben een voetveeg denk ik. Nee, TO moet straks haar kinderen maar gelijk gaan vertellen dat papa en mama uit elkaar gaan en dat ze de komende 12 jaar om de paar dagen mogen verhuizen tussen papa en mama. Veel beter.
Anderlicht schreef:
11-01-2022 13:01
De waarheid ligt in het midden.
Het gaat niet alleen om de keuze vergeven of uit elkaar gaan. Zo zwart-wit is het niet. Dit probleem vraagt om een eerlijke communicatie. De inspanning om elkaar te willen begrijpen en zorg te dragen voor elkaars pijn en emoties. De vraag achter het gedrag gaan doorgronden. Gevoelens durven uitspreken.
In dit proces is het belangrijk dat TO haar grenzen voelt en bewaakt. Dit kan zonder eisen of wijzen naar een ander als je dicht blijft bij je eigen gevoel.
Haar man zal zichzelf moeten ( durven) laten zien. De confrontatie met zichzelf en zijn vrouw aan moeten gaan. Hoeveel zicht heeft hij in zijn eigen gedrag, gevoel en copingmechanismes? Wat wil hij in zijn leven?
In dit soort gesprekken ( evt onder begeleiding) kun je het probleem rustig ontrafelen en ontdekken welke richting het opgaat. Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Nu is het vooral tijd om te investeren in de communicatie. Dit heb je ook nodig om het ouderschap/plan na scheiding goed vorm te geven.

Pas op hoor, als je je genuanceerd uitlaat ben je een voetveeg die de lat laag legt en alles pikt. Vooral niet werken aan problemen.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 13:05
. Nee, TO moet straks haar kinderen maar gelijk gaan vertellen dat papa en mama uit elkaar gaan en dat ze de komende 12 jaar om de paar dagen mogen verhuizen tussen papa en mama. Veel beter.
Soms, Parella, is dat inderdaad veel beter.
Parella schreef:
11-01-2022 12:56
Ik lees 2 mensen die helemaal geen verbinding hebben en die bij de minste negatieve gevoelens ofwel vreemdgaan danwel de handdoek in de ring gooien.
Ik lees een leuke vrouw die moeite doet voor haar relatie en daar energie in steekt en een sukkel, die niet waardeert wat hij heeft.
Foux schreef:
11-01-2022 13:04
Grapjas, de minste negatieve gevoelens? Die man is al 2x (of was het zelfs 3?) ver over de grens gegaan van TO.
Hoe vaak mag een man volgens jouw feministische inslag vreemdgaan tot een vrouw het gewoon zat mag zijn?
Of kan die arme man het niet helpen dat hij op betaalde datings sites zit?


Ik zie het niet zo als een boosdoener en een slachtoffer die "het zat" mag zijn.
We hebben het over twee volwassen mensen met de verantwoordelijkheid voor twee kinderen. Ze kunnen én hun grenzen aangeven én communiceren over wat er nog mogelijk is én boos zijn én toch samen eraan werken.
Als het echt zo simpel is dat de man een stomme lul is en voor geen enkele rede vatbaar, dan heb je geen keus. Maar ik lees echt nog niets wat ze gedaan hebben om samen hieraan te werken.
Parella schreef:
11-01-2022 13:10
Ik zie het niet zo als een boosdoener en een slachtoffer die "het zat" mag zijn.
We hebben het over twee volwassen mensen met de verantwoordelijkheid voor twee kinderen. Ze kunnen én hun grenzen aangeven én communiceren over wat er nog mogelijk is én boos zijn én toch samen eraan werken.
Als het echt zo simpel is dat de man een stomme lul is en voor geen enkele rede vatbaar, dan heb je geen keus. Maar ik lees echt nog niets wat ze gedaan hebben om samen hieraan te werken.
Twee volwassen mensen? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 12:15
En dan dat gejuich in dit topic! Als een stel hyena's op een prooi. Goed hoor! Top!
Twee ouders uit elkaar zonder ook maar een fatsoenlijk gesprek gevoerd te hebben, 2 jonge kinderen wiens leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En maar juichen dat de man een lul is en TO een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Ze hebben nog niets geprobeerd. Ik vind zelf dat een paar volwassen mensen wel iets meer hun best mag doen om een gezin bij elkaar te houden. Dit is toch niet uit te leggen aan die kinderen later?
Wat dacht jij, ik geef TO nog een lekker schop na
Volgens mij heeft ze wel veel geprobeerd hoor maar als haar man niets wil, houd het toch op.
Ik ben ook voor vechten voor elkaar en zeker als er kinderen zijn maar wanneer zit er een grens aan dat proberen en vechten?!?!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-01-2022 13:10
Ik zie het niet zo als een boosdoener en een slachtoffer die "het zat" mag zijn.
We hebben het over twee volwassen mensen met de verantwoordelijkheid voor twee kinderen. Ze kunnen én hun grenzen aangeven én communiceren over wat er nog mogelijk is én boos zijn én toch samen eraan werken.
Als het echt zo simpel is dat de man een stomme lul is en voor geen enkele rede vatbaar, dan heb je geen keus. Maar ik lees echt nog niets wat ze gedaan hebben om samen hieraan te werken.
To heeft haar grenzen al aangegeven, 2 of was het nou 3x zelfs.
To heeft haar best gedaan om de relatie gezellig te houden maar haar man vond dat niet genoeg.
To wilde praten maar haar man ging liever naar bed.
Hoe lang exact moet to doorgaan met proberen ondanks dat man schijt heeft aan haar én hun relatie?
Tot er écht niks meer over is van haar eigenwaarde of pas wanneer ze de man aantreft in bed met een ander? In het geval van een vreemdganger zoals in dit topic is het dus wel zo simpel dat de man een stomme lul is.
1x is te vergeven misschien maar alles daarna is gewoon misselijk gedrag wat niet stopt.
Parella schreef:
11-01-2022 13:05
Oh ja, nee, dan maar uit elkaar. Als hij 1 avond vermijdend is en vraagt "weet je het zeker" als TO roept dat ze uit elkaar wil, dan is het wel duidelijk.

Meen je niet toch?

Ik zou persoonlijk toch even een afspraak maken met man om te praten, op een tijdstip dat de kids slapen of een oppas regelen en er een wandeling aan besteden. En dan zou ik duidelijk aangeven wat mijn grens is, welke opties ik nog zie en wat ik verwacht van hem, maar ook wat ik nodig heb in een relatie en wat híj́ nodig heeft in een relatie zou ik willen bespreken. Waar ging het mis?. Maar dat is natuurlijk heel gek. Ik ben een voetveeg denk ik. Nee, TO moet straks haar kinderen maar gelijk gaan vertellen dat papa en mama uit elkaar gaan en dat ze de komende 12 jaar om de paar dagen mogen verhuizen tussen papa en mama. Veel beter.
Ik zeg niet dat ze meteen moet scheiden, wat ik wel goed van haar vind dat ze aangeeft dat hier een duidelijke grens ligt. Hier reageert hij vooralsnog als een lamlul op. En ja ze heeft aangegeven te willen praten nadat de kinderen naar bed waren en nee hij heeft zich er makkelijk vanaf gemaakt. Soms is het helemaal niet zo gek om aan te geven dat je wil scheiden om een ander in beweging te krijgen, vooralsnog lijkt hij er niet echt een probleem mee te hebben. En ik denk dat hij echt wel weet dat vreemdgaan een no go is na een paar keer. Ik denk dat hij heel goed wist dat hier een grens lag. Het is verdorie toch geen kleuter die je alles voor moet kauwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven