Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 14:52
Dat is waar.
Maar hij zal het toch weten, anders kan ik het van die datingsite niet weten, die info kan ik alleen uit zoeken in zijn telefoon hebben gehaald.
Blaas het dan eens op. Mocht hij dit als afleidmanouvre gaan gebruiken, zeg dan eens:
"Het interesseert mij niet hoe ik erachter ben gekomen. Als jou volgen met een privédetective zou opleveren dat je vreemd zou gaan, dan ga je vreemd. Wat je er ook van vindt dat ik kennelijk zoveel signalen had om er een prive detective op te zetten. Dus weer terug naar jou: waarom zit je op die datingsite? En neem mijn vraag heel serieus, anders ben ik klaar met dit gesprek en kunnen we de scheiding in gang gaan zetten"
ludwina schreef:
10-01-2022 12:05
Ik heb er een beetje moeite mee om de behoefte aan vreemdgaan en aandacht van andere vrouwen te medicaliseren tot een ziekte/verslaving.

Soms zijn mensen ook gewoon onbetrouwbare assholes die hun eigen genot plaatsen boven de beloftes die ze aan hun partner hebben gedaan.
Eens het wordt vaak aangegeven hier met name door de bedrogen vrouwen. Snap dat wel, want dan is het een ziekte, dus niet persoonlijk te nemen en is er wat aan te doen voor je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Blijven kan... vriendin van me heeft het ook gedaan nadat haar partner 2x all the way is vreemdgegaan.. het is nu 9jr geleden.. het heeft haar veel gekost.. en nog steeds. Omdat het nooit meer terugkomt.. dat volledige vertrouwen.. maar er is liefde.. en ze zijn een goed team voor hun (grote) gezin. Ik kan alleen nog steeds haar pijn zien.. maar zij heeft ervoor gekozen om het te (ver)dragen. Ik weet niet of ze er goed aan heeft gedaan.. maar ik snap wel waarom ze gebleven is.

Of ik dat zelf zou kunnen weet ik niet.
Ik wens jou veel wijsheid toe.. weggaan kan altijd nog.. misschien kan relatie therapie nog een optie zijn?
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
10-01-2022 18:55
Ik wens jou veel wijsheid toe.. weggaan kan altijd nog.. misschien kan relatie therapie nog een optie zijn?
Als hij het wil...
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet gek maken hè

Zeg dat je VIA VIA er achter gekomen bent.

Laat het gesprek nu niet gaan over hoe jij aan die info bent gekomen
Esmeralda9 schreef:
10-01-2022 19:00
Laat je niet gek maken hè

Zeg dat je VIA VIA er achter gekomen bent.

Laat het gesprek nu niet gaan over hoe jij aan die info bent gekomen
Eens, nooit te veel prijsgeven over hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Pff.. ik had toen hij thuis kwam al aangegeven te willen praten vanavond. Weinig reactie, maar nu ligt hij dus boven op bed, slaapt. Bewust gedaan denk ik. Kinderen lagen in bed en ben even gaan douchen, toen ik eruit kwam lag hij in bed.
Gefrustreerd nu, ik denk niet dat hij nog naar beneden komt vanavond. Die voelt de bui hangen.
Had hem beter out of the blue kunnen confronteren maar dat is achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 20:30
Pff.. ik had toen hij thuis kwam al aangegeven te willen praten vanavond. Weinig reactie, maar nu ligt hij dus boven op bed, slaapt. Bewust gedaan denk ik. Kinderen lagen in bed en ben even gaan douchen, toen ik eruit kwam lag hij in bed.
Gefrustreerd nu, ik denk niet dat hij nog naar beneden komt vanavond. Die voelt de bui hangen.
Had hem beter out of the blue kunnen confronteren maar dat is achteraf.
Kopje koffie mee en wakker worden.
Het is geen tijd dat normale volwassen moeten slapen. En jij hebt ook behoeftes, hij mant maar even op
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem wakker maken
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 20:30
Pff.. ik had toen hij thuis kwam al aangegeven te willen praten vanavond. Weinig reactie, maar nu ligt hij dus boven op bed, slaapt. Bewust gedaan denk ik. Kinderen lagen in bed en ben even gaan douchen, toen ik eruit kwam lag hij in bed.
Gefrustreerd nu, ik denk niet dat hij nog naar beneden komt vanavond. Die voelt de bui hangen.
Had hem beter out of the blue kunnen confronteren maar dat is achteraf.
Hahaha, wat kinderachtig dit?! :"-( :"-(
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt hij maar ff wakker hè.
Ik zou best kwaad zijn als mijnes dit zou flikken.
Daaag, straks maar verder slapen, sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Oh oh de slimmerik.

Eens met de anderen. Maak hem maar wakker over uurtje. Anders slaap jij toch niet (meer). En wanneer dan... Weer dag nagels bijten?

Go girl go!
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat een misselijke streek van hem om dit gesprek te ontlopen..!
Om 20 u naar bed gaan, zonder jou welterusten te zeggen? , tjonge jonge wat een zak hooi zeg.
Hopelijk neemt je walging richting hem alleen maar toe door deze laffe actie..

Deze man WIL niet, TO.
Hij heeft geen respect voor jou,geen respect voor jouw gevoelens, weigert gewoon om met jou in gesprek te gaan..
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Deze man heeft schijt aan jou, en wil zijn eigen gang gaan.
Voor mij zou dit einde oefening zijn.
yep wijzigde dit bericht op 10-01-2022 21:09
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zou 'm wakker maken. Zet' m op.!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens uitgesteld. Maar dat was niet goed voor mij. Ik zou nu echt voor jezelf gaan.

Hem meteen confronteren had gekund maar nu weet hij dat dit gesprek komt. Schijnt toch beter te zijn.

Jouw verhaal verandert niet.... Het moment alleen
Alle reacties Link kopieren
Over een uurtje! Hoezo?
Dit is erg respectloos en als je je op zoiets voorbereidt zou ik geen uur meer willen wachten, bah, wat een slappe vaatdoek. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
10-01-2022 20:56
Over een uurtje! Hoezo?
Dit is erg respectloos en als je je op zoiets voorbereidt zou ik geen uur meer willen wachten, bah, wat een slappe vaatdoek. Ongelooflijk.
Eigenlijk wel eens....
Alle reacties Link kopieren
AnnaCara schreef:
10-01-2022 20:51
Oh oh de slimmerik.

Eens met de anderen. Maak hem maar wakker over uurtje. Anders slaap jij toch niet (meer). En wanneer dan... Weer dag nagels bijten?

Go girl go!
Nee hoor geen uur wachten.
Nu wakker maken, deze man houdt echt nul rekening met jou.
Ik zou hier echt klaar mee zijn en dat nu zeggen. Kan hij daarna verder slapen, en bespreken jullie morgen hoe jullie gaan ontvlechten.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Yep schreef:
10-01-2022 20:53
Oooh, wat een misselijke streek van hem om dit gesprek te ontlopen..!
Om 20 u naar bed gaan, zonder jou welterusten te zeggen? , tjonge jonge wat een zak hooi zeg.
Hopelijk neemt je walging richting hem alleen maar toe naar hem door deze laffe actie..

Deze man WIL niet, TO.
Hij heeft geen respect voor jou,geen respect voor jouw gevoelens, weigert gewoon om met jou in gesprek te gaan..
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Deze man heeft schijt aan jou, en wil zijn eigen gang gaan.
Voor mij zou dit einde oefening zijn.

Eens, echt, wat een lul.
Alle reacties Link kopieren
Jeez... Wat een slappe, kinderachtige zak hooi. Dit is gewoon kop-in-het-zand-steken-en-wachten-tot-het-over-waait gedrag van hem. Lafaard.

Sterkte!
Enigme schreef:
10-01-2022 18:55
Blijven kan... vriendin van me heeft het ook gedaan nadat haar partner 2x all the way is vreemdgegaan.. het is nu 9jr geleden.. het heeft haar veel gekost.. en nog steeds. Omdat het nooit meer terugkomt.. dat volledige vertrouwen.. maar er is liefde.. en ze zijn een goed team voor hun (grote) gezin. Ik kan alleen nog steeds haar pijn zien.. maar zij heeft ervoor gekozen om het te (ver)dragen. Ik weet niet of ze er goed aan heeft gedaan.. maar ik snap wel waarom ze gebleven is.

Of ik dat zelf zou kunnen weet ik niet.
Ik wens jou veel wijsheid toe.. weggaan kan altijd nog.. misschien kan relatie therapie nog een optie zijn?

Tja,.. ik weet niet.. Nu heeft ze deze pijn.
Anders had ze de pijn van alleen opnieuw moeten beginnen, de kinderen hun basis overhoop halen, de kinderen moeten missen, financiële achteruitgang. Die pijn draag je ook een leven lang mee en lijkt mij erger.

Het zal ook afhangen van de goede voornemens van de man in kwestie en de relatie. Als er verder in de dagelijkse omgang geen ruzies zijn, hij oprecht spijt heeft en aan zichzelf en de relatie wil werken, dan zou ik wel blijven. Dat mag iedereen gelukkig voor zich bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij zijn telefoon ook meegenomen naar boven?
Trek de wifi er eens uit....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 15:56
Ik merk dat ik mijn grenzen al zo ver heb opgeschoven, wat niet gezond is, weinig zelfrespect.
Bijv; die site waar hij op zit is gewoon fake. Je betaalt voor berichten maar je kan die meiden nooit ontmoeten, staat zelfs in voorwaarden. Waar maak ik me dan druk om? Is het geen tijdverdrijf.
En meteen denk ik, kom op moniaatje.. waar is jou zelfrespect. Het gaat gewoon om het idee, het disrespect.
Ik ben ver van de werkelijke kijk op een relatie beland heb ik het idee.
In de OP schrijf je dit:
Moniaatje90 schreef:
09-01-2022 19:28
Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Dat vind ik ook een voorbeeld van een grens die verlegd is. Omdat hij daar alleen onschuldig chat zou het niet zo erg zijn? Het feit dat-ie op een datingsite zit is toch al erg genoeg eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog een fatsoenlijk gesprek met hem kunnen voeren Moniaatje?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
10-01-2022 21:43
Heeft hij zijn telefoon ook meegenomen naar boven?
Trek de wifi er eens uit....
Dit lijkt mij nogal zinloos, hij heeft vast ook 4g

Gewoon wakker maken en zeggen wat je wilt zeggen.
En ik hoop dat je wil zeggen dat jullie wegen scheiden.
Die man wil niet meer… trekken aan een dood paard
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven