Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
nitflex schreef:
15-05-2023 10:00
Ja, dat betaal je overal wel minimaal. Ik zit meer een beetje in de jaren ‘30 woning omgeving, als ze de stad uit gaan. Die zitten allemaal vaak flink hoger dan 4-5 ton.

Maar goed, ik woon zelf nog op een kleine etage in de stad, ik zal niet snel iemand op zijn woning veroordelen. Ik heb daarin namelijk ook niet veel te bieden.
Het zit ook niet in oordelen of wat zo’n huis moet kosten. Maar neem even als voorbeeld iemand die in de Achterhoek in een klein dorp is gaan wonen. Super idyllisch, grote tuin waar je steeds veel tijd in moet steken, tussen de weilanden, voor elk wissewasje pak je de auto, je steekt veel tijd in de lokale sportclub en muziekvereniging. Dat is een prachtig leven. Alleen staat het nogal ver af van mijn leven. En als je midden 20 bent geloof ik nog wel dat je dat naar elkaar toe kunt kneden, maar op je 40e niet meer. En dan kan zo iemand dus een hele leuke man zijn (op criterium “ontwikkeling” scoort ie waarschijnlijk hoog met dat verenigingsleven) toch zijn we totaal geen match.
Star⁴ schreef:
15-05-2023 10:03
Ik ken geen enkele, ook geen single, 40'er/50'er die zo in het leven staat. Klinkt toch meer als de generatie van mijn ouders.
Waar komen jullie dit soort exemplaren tegen dan?
Ik ook niet hoor! Dat het moeilijk is om een man te vinden, helemaal mee eens. Maar ik lees hier dingen die ik totaal niet onder mijn leeftijdsgenoten zie.

Maar ben al even niet meer op de apps geweest, weet niet hoe het er daar bij ligt. Mijn ervaring was juist eerder dat overdreven hippe gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
firstnamelastname schreef:
15-05-2023 08:48
En waarom verlang je dan precies naar een relatie? Dat is waar ik op doelde.
Omdat het samen leuker is dan alleen? Vind ik althans. Heb het altijd goed gehad in m’n eentje, maar met sommige uitjes, etentjes en vakanties geniet ik toch meer omdat mijn partner erbij is.
Daarnaast meer steun in moeilijke tijden, genieten van de spontaniteit van je partner (als hij bijv de avond ineens omtovert naar iets dat later een bijzondere herinnering is). En toch ook lastenverlichting. Zowel financieel als emotioneel en ook gewoon banaal dat ik soms kan uitslapen en dat m’n huis aan kant is als ik wakker word.

Er zijn talloze fijne dingen die je in je eentje niet hebt en in een relatie wel.
Maar in m’n eentje was ik ook gelukkig
deadpoetssociety schreef:
15-05-2023 09:46
Wat zijn eigenlijk jouw wensen Ladydanbury? Afgezien van de no-go’s. Wat doet jou een man naar rechts swipen?
Ben wel benieuwd.
ik moet bekennen dat ik als moeder eigenlijk ook niet zit te wachten op een partner met kinderen en als die ze al heeft graag dan oudere kinderen.
ik heb er zelf twee en daar heb ik mijn handen aan vol
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:07
Het zit ook niet in oordelen of wat zo’n huis moet kosten. Maar neem even als voorbeeld iemand die in de Achterhoek in een klein dorp is gaan wonen. Super idyllisch, grote tuin waar je steeds veel tijd in moet steken, tussen de weilanden, voor elk wissewasje pak je de auto, je steekt veel tijd in de lokale sportclub en muziekvereniging. Dat is een prachtig leven. Alleen staat het nogal ver af van mijn leven. En als je midden 20 bent geloof ik nog wel dat je dat naar elkaar toe kunt kneden, maar op je 40e niet meer. En dan kan zo iemand dus een hele leuke man zijn (op criterium “ontwikkeling” scoort ie waarschijnlijk hoog met dat verenigingsleven) toch zijn we totaal geen match.
Oh, ja, ik ga op een app niet willens en wetens met iemand die te ver weg zit in gesprek.

Dat ik iemand die verder weg woont op een feestje tegenkom en dat we dan helemaal klikken, dan wil ik daar wel voor open staan. Tot op zekere hoogte, want ik heb mijn werk en leven.
nitflex schreef:
15-05-2023 03:38
Sowieso zoekt de man van in de 40/50 vaak een vrouw van in de 30. Daar kan een psycholoog echt niets aan veranderen.
Dit zie ik in mijn vriendenkring dan weer niet. Gelukkig. (Denk eigenlijk dat een veel jongere vrouw als een afgang wordt gezien). De paar leuke single mannen komen altijd aan met een 40 plus vrouw die ook nog eens écht leuk is. Ze daten (en worden gekoppeld) vooral binnen hun eigen cirkel van vrienden, oud-studie/dispuut, sportclub etc. Maar wij hebben een nogal gesloten netwerk via onze voormalige studentenvereniging. Dat scheelt, denk ik. Zodra er iemand ‘op de markt’ komt, kun je er vergif op innemen dat er binnen die oude kring gedate wordt, vaak met succes. Een goede vriend (52) verloor een paar jaar geleden zijn vrouw, inmiddels heeft hij een geweldige nieuwe vriendin (48) die wij allemaal zijdelings of via-via blijken te kennen. Kleine wereld. Maar dat heeft dus voordelen. Ook voor het succes van een nieuwe relatie, omdat er een soort gemeenschappelijke deler is.
nitflex schreef:
15-05-2023 10:07

Maar ben al even niet meer op de apps geweest, weet niet hoe het er daar bij ligt. Mijn ervaring was juist eerder dat overdreven hippe gedoe.
Ja, dat is wel de meerderheid. Lekker jeugdig doen met chemsexfeestjes en daar dan een spiritueel sausje overheen.
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:00
Wat ik leuk vond bij mijn laatste “relatie” (die van 2 jaar, wat stuk liep op het gedoe rond co-ouderschap) was bv dat hij weer was begonnen om een nieuwe taal te leren. En dat was dan meteen ook aanleiding voor hem om een paar keer in dat land op vakantie te gaan. En met wat hij over de taal leerde snapte hij ook bepaalde culturele dingen beter, en daardoor veranderde zijn blik op de wereldpolitiek. Dat vond ik aantrekkelijk, dat iemand op zo’n manier met iets bezig is.
Ik snap dat je dat aantrekkelijk vindt.

Maar ik snap niet dat je tijdens het scannen van profielen en/of tijdens dates hiermee al in je achterhoofd zit.
Star⁴ schreef:
15-05-2023 10:03
Ik ken geen enkele, ook geen single, 40'er/50'er die zo in het leven staat. Klinkt toch meer als de generatie van mijn ouders.
Waar komen jullie dit soort exemplaren tegen dan?
Het begint al met "uitgezakt" koppelen aan 50 jarig denk ik. Natuurlijk zijn er genoeg 50 jarige mannen die ongezond geleefd hebben en daar nu de gevolgen van ondervinden. Maar dat is niet iets typisch mannelijk. Er zijn net zoveel vrouwen die zo hebben geleefd. En die zullen elkaar wel vinden daarin. Want misschien vinden die juist wel onderuit op de bank zitten met het bord op schoot het toppunt van genot.
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 09:47
Maar leg dan eens uit, waarom zou iemand middden 40 die in z’n leven een paar totaal andere afslagen heeft genomen ineens een geschikte match zijn. Hoe dan?
Tjonge wat defensief.
Mijn man had een aantal heel andere afslagen genomen en toch vonden we elkaar leuk.
Want het bleek bv niet te zitten in woonplaats of opleidingsniveau maar dat we eindeloos in gesprek raakten en om dezelfde dingen konden lachen.
Maar als jij vastbesloten bent over je eisen dan is dat jouw zaak. Ik hoef je geen man te verkopen hè. Ik laat zien dat je ook gelukkig kunt worden met een man die niet aan je eisenpakket voldoet maar als jij vindt dat dat niet kan, succes. Het is jouw leven.
Na zevenhonderd jaren
Wat is chemsex?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
deadpoetssociety schreef:
15-05-2023 10:09
Ben wel benieuwd.
Geen kinderen, stad in de randstad, moet enigszins intelligent en ambitieus overkomen.
Ginevra schreef:
15-05-2023 10:12
Tjonge wat defensief.
Mijn man had een aantal heel andere afslagen genomen en toch vonden we elkaar leuk.
Want het bleek bv niet te zitten in woonplaats of opleidingsniveau maar dat we eindeloos in gesprek raakten en om dezelfde dingen konden lachen.
Maar als jij vastbesloten bent over je eisen dan is dat jouw zaak. Ik hoef je geen man te verkopen hè. Ik laat zien dat je ook gelukkig kunt worden met een man die niet aan je eisenpakket voldoet maar als jij vindt dat dat niet kan, succes. Het is jouw leven.
Maar hoe heb je die levens dan elkaar weten te smeden? Want meestal vraagt dat toch een hoop offers. En dan leg je dus ook heel veel druk op je partner, want die moet dan al die offers compenseren met zijn/haar aanwezigheid.

Ik zie dat in mijn omgeving nooit langer dan 5 jaar werken, daarna komt het zuur los.

Het is dus ook niet dat ik die mannen niet leuk zou kunnen vinden. Maar ik zie niet hoe je dan een toekomst hebt samen.
anoniem_64b4ec2dd55a0 wijzigde dit bericht op 15-05-2023 10:26
19.46% gewijzigd
samarinde schreef:
15-05-2023 10:10
Dit zie ik in mijn vriendenkring dan weer niet. Gelukkig. (Denk eigenlijk dat een veel jongere vrouw als een afgang wordt gezien). De paar leuke single mannen komen altijd aan met een 40 plus vrouw die ook nog eens écht leuk is. Ze daten (en worden gekoppeld) vooral binnen hun eigen cirkel van vrienden, oud-studie/dispuut, sportclub etc. Maar wij hebben een nogal gesloten netwerk via onze voormalige studentenvereniging. Dat scheelt, denk ik. Zodra er iemand ‘op de markt’ komt, kun je er vergif op innemen dat er binnen die oude kring gedate wordt, vaak met succes. Een goede vriend (52) verloor een paar jaar geleden zijn vrouw, inmiddels heeft hij een geweldige nieuwe vriendin (48) die wij allemaal zijdelings of via-via blijken te kennen. Kleine wereld. Maar dat heeft dus voordelen. Ook voor het succes van een nieuwe relatie, omdat er een soort gemeenschappelijke deler is.
Ik bedoelde eigenlijk mannen op de apps.

Ja, die inner circle van dispuut en vereniging zit ik ook in, maar dat vind ik zelf dus juist weer helemaal niks. Dat ligt meer aan mij.
Murgatroyd schreef:
15-05-2023 10:13
Wat is chemsex?
Neuken onder invloed van drugs
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:14
Geen kinderen, stad in de randstad, moet enigszins intelligent en ambitieus overkomen.
Nu ja, in de Randstad wonen veel mensen natuurlijk.

En bijv steden in Brabant? Of is dat te ver weg?

En wat doet jou echt meteen naar rechts swipen? Want woonplaats, intelligentie, kinderen en ambitie zijn denk ik niet zaken waardoor je je tot iemand aangetrokken voelt, eerder een soort randvoorwaarden?

Als ik naar mezelf kijk: ik vind intelligentie heel belangrijk maar het is niet zo dat ik iemand die intelligent is DUS aantrekkelijk vind, dat zit hem dan toch vaak in iets anders. Er zijn heel veel intelligente mannen die ik erg onaantrekkelijk vind!
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 15-05-2023 10:53
0.07% gewijzigd
Ik ben ook geneigd om te zeggen dat er in de leeftijdscategorie waarin in zoek (40-50) weinig leuks tussen zit. Chatcontact is vaak wel goed, maar zodra je overgaat op appen of daadwerkelijk daten valt het keihard tegen, terwijl ik echt niet veel "harde" eisen heb.

Mijn laatste drie "veroveringen":
- Tijdens de eerste date bleek onze relatie een snelle ontwikkeling door zou moeten maken. Het vertrek van ex (en moeder van de kinderen leidde) er namelijk toe dat mijn date de huur van de woning waarin hij achter was gebleven niet goed meer kon opbrengen, dus een snel besluit (wel of niet doorgaan en dan gelijk samenwonen) was essentieel. Voor de zekerheid checkte hij ook nog even de inkomensgroep waar ik onder viel.

- Week lang gechat met leuke man die op het gebied van smaak en vrije tijd erg goed bij me paste. Nummers mee uitgewisseld en aangestuurd op een eerste date. Leuke man nam het initiatief, hij appte op vrijdagavond om half 10 dat hij wel even kon langskomen..... o_o

- Na leuk appen en chatten bleek dat date in real life alleen maar over lichamelijke pijntjes, zijn gemene ex en schoonfamilie kon praten. Dat ging zelfs zo ver dat hij soms gewoon over me heen praatte. Ondanks verschillende hints leek hij de mismatch totaal niet te zien, heb de date beeindigd met een smoes dat ik naar huis moest "omdat mijn oma hulp nodig had".
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:15
Maar hoe heb je die levens dan elkaar weten te smeden? Want meestal vraagt dat toch een hoop offers. En dan leg je dus ook heel veel druk op je partner, want die moet dan al die offers compenseren met zijn/haar aanwezigheid.

Ik zie dat in mijn omgeving nooit langer dan 5 jaar werken, daarna komt het zuur los.

Offers van beide kanten. Steeds overwegen wat echt belangrijk is en wat je los kunt laten. Als het zuur loskomt praten en opnieuw samen keuzes maken en het oplossen. En er zijn best perioden geweest dat het heftig of moeilijk was.
We hebben een totaal andersoortige relatie dan 20 jaar geleden want we zijn beiden gegroeid, maar hebben wel de keuze gemaakt om elkaar daarin vast te houden.
Na zevenhonderd jaren
Haha de 40-50 mannen zouden dit topic eens moeten lezen.
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:15

Het is dus ook niet dat ik die mannen niet leuk zou kunnen vinden. Maar ik zie niet hoe je dan een toekomst hebt samen.
Jij denkt veel te veel/diep na over dingen.
Ginevra schreef:
15-05-2023 10:25
Offers van beide kanten. Steeds overwegen wat echt belangrijk is en wat je los kunt laten. Als het zuur loskomt praten en opnieuw samen keuzes maken en het oplossen. En er zijn best perioden geweest dat het heftig of moeilijk was.
We hebben een totaal andersoortige relatie dan 20 jaar geleden want we zijn beiden gegroeid, maar hebben wel de keuze gemaakt om elkaar daarin vast te houden.
Klinkt niet heel fijn, sorry.
Ginevra schreef:
15-05-2023 10:25
Dat klinkt erg mooi Ginevra zoals je het omschrijft en blijkbaar beleeft. :redrose:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Star⁴ schreef:
15-05-2023 10:27
Jij denkt veel te veel/diep na over dingen.
Gewoon observeren wat ik bij anderen zie
Ladydanbury schreef:
15-05-2023 10:29
Klinkt niet heel fijn, sorry.
Grappig, ik zie het net andersom.
Ik ben het met Ginevra eens dat een relatie gewoon werken is bij tijd en wijle. Het komt niet aanwaaien en elkaar voor lief nemen en een bepaalde routine en daarmee langs elkaar heen leven liggen altijd op de loer.
Dan heb je soms kut tijden (weet ik uit ervaring) maar weet je at the end ook dat je niet aan dood paard hebt getrokken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven