Ik voel me genaaid

04-02-2018 18:48 107 berichten
Een paar maanden geleden kreeg ik verkering. Hoewel ik al duidelijk had gemaakt dat ik een borderliner was, was dat geen probleem. We deden langzaam aan en zowaar het was een leuke relatie. Vooral omdat we elkaar al kenden en hij ook werkzaam was in het sociale circuit kon ik op begrip rekenen. Bovendien hij had erger meegemaakt dan borderliners.

Helaas bleek dat na een paar flinke clashes (niet mijn schuld) vanwege zijn gezondheids problemen waar hij heel achteloos over deed een paar weken geleden het hoge woord er uit kwam: hij was waarschijnlijk een asperger. Dat waarschijnlijk kan ik intussen wegstrepen want hij is een asperger bij al wat ik opzocht kwam ik hem tegen. Om een lang verhaal kort te maken het is geëindigd in een flinke ruzie. Omdat ik in die tussen tijd al had gezien waar de stress vandaan kwam en de ontkenningen van zijn problemen. Ik heb hem proberen te helpen/tegemoet te komen maar ik zit zelf op dit moment in mijn privé leven met een aantal zaken die ook voorrang hebben.

Had ie nou eerlijk geweest van het begin had het denk ik anders kunnen aflopen. Maar nu voel ik me gewoon erg kwaad. Vooral omdat het een tijd is goed gegaan en zolang we samen ontspannen waren gingen we goed, heel goed. Ik weet niet of het ooit nog goed komt (!), maar bij ontkenning van de situatie is geen van ons geholpen.
In aanvulling op het bericht. Nee ik ik geef geen labels maar de situatie bekijkend heeft hij het slim gedaan.

Laten we het er maar op houden dat hij voor zichzelf een programma heeft ontworpen waar hij dus mee dealt. Dat is an sich niet zo erg maar wees er gewoon eerlijk in. Toen we voor exclusief gingen heeft hij de situatie gemanipuleerd. Spelend met zijn beroep, zijn anders zijn en zijn hoge tolerantie en gewoon een basis gecreëerd waar hij veilig kon zijn. Dat hij met asperger trekken later aankwam was pas toen hij zich hier al had ingeburgerd. Hij voelt niet met je mee, hij is een wandelende bibliotheek en daar komt de oplossing. als je ergens mee zit. In de slaapkamer wordt steeds 1 programma afgedraaid. Variatie lijkt bespreekbaar maar is het uiteindelijk niet. Maak je grapjes ergens over dan wordt dat niet begrepen en kan dat uitlopen in voor hem een aanval. Hij verwent je maar het is uiteindelijk iets waar hij ook uit de voeten kan. Je kan prima met hem praten over allerlei uiteenlopende onderwerpen, hij vindt het prachtig als je ook belezen bent. Zolang er rust is, samen de dagelijkse dingen doet en het is niet een chaos dan is het prima.
.
Hij is erg attent, maar pas nadat hij weet wat je favoriete dingen zijn, reizen kan goed gaan behalve als er vertraging is.Het moet allemaal perfect zijn en het kan niet zo zijn dat het dagelijkse leven, gewoon het dagelijkse leven is. Dat heeft hij heel mooi gemaskeerd door zijn kennis zodat het lijkt of hij je ziet, maar hij ziet het niet want je wordt gebombardeerd met feiten en de daarop volgende oplossing van de feiten. Kortom hij past zich aan in vriendschappen omdat het zo moet, maar later hoor je een hele litanie over onbegrip. Of omdat hij iemand wil helpen maar dat dat het zo onbeholpen gaat dat het uitloopt op een mislukking en dan vraagt hij zich af hoe dat nou kan. Dat was dus mijn relatie.
Hoe lang wil je dit nog analyseren? Wil je er nog in blijven hangen, in dat gevoel dat je bent bedrogen, voorgelogen en besodemieterd? Of wil je verder met je leven?

Het werkt niet, om uiteenlopende dingen.
Nu diep ademhalen en doorgaan. Dit topic kan nog wel 2375 posts doorgaan, maar alles is al gezegd nu.

Wat wil je dat wij tegen je zeggen? Je hebt gelijk dat het uit is. Goed gedaan! Wat een prutser! Jij verdiend zoveel meer dan dit! Ga ervoor!
Hij zal wel een soortgelijk lijstje hebben over jou. Het is me nog altijd niet duidelijk waarom jij je genaaid voelt. Op basis van jou reacties denk ik dat hij je niets heeft aangedaan, jullie passen gewoon niet bij elkaar. Mijn advies is : laat het los en richt je weer op je eigen leven.
Nav__ schreef:
04-02-2018 22:21
:popcorn: te bizar
Werkelijk, ik snap er geen reet van!
duistercontinent schreef:
05-02-2018 13:05
In aanvulling op het bericht. Nee ik ik geef geen labels maar de situatie bekijkend heeft hij het slim gedaan.

Laten we het er maar op houden dat hij voor zichzelf een programma heeft ontworpen waar hij dus mee dealt. Dat is an sich niet zo erg maar wees er gewoon eerlijk in. Toen we voor exclusief gingen heeft hij de situatie gemanipuleerd. Spelend met zijn beroep, zijn anders zijn en zijn hoge tolerantie en gewoon een basis gecreëerd waar hij veilig kon zijn. Dat hij met asperger trekken later aankwam was pas toen hij zich hier al had ingeburgerd. Hij voelt niet met je mee, hij is een wandelende bibliotheek en daar komt de oplossing. als je ergens mee zit. In de slaapkamer wordt steeds 1 programma afgedraaid. Variatie lijkt bespreekbaar maar is het uiteindelijk niet. Maak je grapjes ergens over dan wordt dat niet begrepen en kan dat uitlopen in voor hem een aanval. Hij verwent je maar het is uiteindelijk iets waar hij ook uit de voeten kan. Je kan prima met hem praten over allerlei uiteenlopende onderwerpen, hij vindt het prachtig als je ook belezen bent. Zolang er rust is, samen de dagelijkse dingen doet en het is niet een chaos dan is het prima.
.
Hij is erg attent, maar pas nadat hij weet wat je favoriete dingen zijn, reizen kan goed gaan behalve als er vertraging is.Het moet allemaal perfect zijn en het kan niet zo zijn dat het dagelijkse leven, gewoon het dagelijkse leven is. Dat heeft hij heel mooi gemaskeerd door zijn kennis zodat het lijkt of hij je ziet, maar hij ziet het niet want je wordt gebombardeerd met feiten en de daarop volgende oplossing van de feiten. Kortom hij past zich aan in vriendschappen omdat het zo moet, maar later hoor je een hele litanie over onbegrip. Of omdat hij iemand wil helpen maar dat dat het zo onbeholpen gaat dat het uitloopt op een mislukking en dan vraagt hij zich af hoe dat nou kan. Dat was dus mijn relatie.
Zo, wat staan sommige dingen er denigrerend..Jeetje. :bonk:
Je hebt zelf een beetje een bord voor je hoofd nu.
Alle reacties Link kopieren
duistercontinent schreef:
05-02-2018 13:05

.
En in plaats van dat je gewoon blij bent dat het uit is ga je maar door en door over dat hij moet veranderen.
Nee, hij is zoals hij is.
Niet geschikt voor een relatie met jou.
Ongeacht labels, diagnoses, etiketten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Alle reacties Link kopieren
klinkt toch alsof hij 'niet normaal' is volgens jou

en de vraag is dan... dussss?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven