Ik voel me genaaid

zondag 4 februari 2018 om 18:48
Een paar maanden geleden kreeg ik verkering. Hoewel ik al duidelijk had gemaakt dat ik een borderliner was, was dat geen probleem. We deden langzaam aan en zowaar het was een leuke relatie. Vooral omdat we elkaar al kenden en hij ook werkzaam was in het sociale circuit kon ik op begrip rekenen. Bovendien hij had erger meegemaakt dan borderliners.
Helaas bleek dat na een paar flinke clashes (niet mijn schuld) vanwege zijn gezondheids problemen waar hij heel achteloos over deed een paar weken geleden het hoge woord er uit kwam: hij was waarschijnlijk een asperger. Dat waarschijnlijk kan ik intussen wegstrepen want hij is een asperger bij al wat ik opzocht kwam ik hem tegen. Om een lang verhaal kort te maken het is geëindigd in een flinke ruzie. Omdat ik in die tussen tijd al had gezien waar de stress vandaan kwam en de ontkenningen van zijn problemen. Ik heb hem proberen te helpen/tegemoet te komen maar ik zit zelf op dit moment in mijn privé leven met een aantal zaken die ook voorrang hebben.
Had ie nou eerlijk geweest van het begin had het denk ik anders kunnen aflopen. Maar nu voel ik me gewoon erg kwaad. Vooral omdat het een tijd is goed gegaan en zolang we samen ontspannen waren gingen we goed, heel goed. Ik weet niet of het ooit nog goed komt (!), maar bij ontkenning van de situatie is geen van ons geholpen.
Helaas bleek dat na een paar flinke clashes (niet mijn schuld) vanwege zijn gezondheids problemen waar hij heel achteloos over deed een paar weken geleden het hoge woord er uit kwam: hij was waarschijnlijk een asperger. Dat waarschijnlijk kan ik intussen wegstrepen want hij is een asperger bij al wat ik opzocht kwam ik hem tegen. Om een lang verhaal kort te maken het is geëindigd in een flinke ruzie. Omdat ik in die tussen tijd al had gezien waar de stress vandaan kwam en de ontkenningen van zijn problemen. Ik heb hem proberen te helpen/tegemoet te komen maar ik zit zelf op dit moment in mijn privé leven met een aantal zaken die ook voorrang hebben.
Had ie nou eerlijk geweest van het begin had het denk ik anders kunnen aflopen. Maar nu voel ik me gewoon erg kwaad. Vooral omdat het een tijd is goed gegaan en zolang we samen ontspannen waren gingen we goed, heel goed. Ik weet niet of het ooit nog goed komt (!), maar bij ontkenning van de situatie is geen van ons geholpen.

zondag 4 februari 2018 om 18:54
We zijn allebei al op leeftijd, hij is geen 20 meer. Bovendien heeft hij altijd over oplossen van problemen enz, enz.yourlocalhero schreef: ↑04-02-2018 18:51Maar waarom voel je je genaait?
Erkennen van issues is vaak een lang pad...

zondag 4 februari 2018 om 19:00
Snap niet zo goed dat je zo kwaad bent..En je jezelf zelfs genaaid voelt.
Misschien durfde hij het wel niet te zeggen.
Niet iedereen met een (eventuele) stoornis komt daar openlijk voor uit omdat ze bang zijn voor afwijzing.
Of misschien kan hij het moeilijk accepteren dat hij het misschien heeft.
Niemand vind het toch fijn om te moeten horen dat je misschien een stoornis heb.
Zou hem hierom ook niet afwijzen want je schrijft dat het een tijd goed is gegaan.
Misschien durfde hij het wel niet te zeggen.
Niet iedereen met een (eventuele) stoornis komt daar openlijk voor uit omdat ze bang zijn voor afwijzing.
Of misschien kan hij het moeilijk accepteren dat hij het misschien heeft.
Niemand vind het toch fijn om te moeten horen dat je misschien een stoornis heb.
Zou hem hierom ook niet afwijzen want je schrijft dat het een tijd goed is gegaan.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 19:03
4.00% gewijzigd

zondag 4 februari 2018 om 19:06
Ook Dit!
Misschien niet zo bedoelt maar het staat er wat ongelukkig.
Omdat je zelf de diagnose borderline Heb, zou jezelf moeten weten dat dit zeer kwetsend kan overkomen.

zondag 4 februari 2018 om 19:07
Waarom: omdat ik wel vertelde dat ik een bordie was. Hij wist dat ik erg tolerant in het leven sta en dat ik niet zou afschrikken als hij duidelijk was geweest. Dan had ik gewoon opengestaan om het wat anders in te richten en zijn dubbele signalen anders kunnen interpreteren. Ik kan niet vanwege herkenbaarheid alles uit de doeken doen. Maar we gingen echt heel goed, konden over veel dingen door 1 deur.
Het is uiteindelijk een flinke clash geworden omdat hij iets heeft moeten doen (niet dramatisch hoor) wat tegen zijn 'levensvisie' inging. Dat is alles wat ik er over kan zeggen.
Het is uiteindelijk een flinke clash geworden omdat hij iets heeft moeten doen (niet dramatisch hoor) wat tegen zijn 'levensvisie' inging. Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

zondag 4 februari 2018 om 19:07
Misschien wilt hij dit ook dolgraag maar wordt het tegengehouden door een eventuele stoornis.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 18:54Bovendien heeft hij altijd over oplossen van problemen enz, enz.
zondag 4 februari 2018 om 19:08
Ik snap dat denk ik wel. mensen met borderline hebben regelmatig woede-aanvallen, zeker als ze (denkbeeldig) verlaten worden, wat in dit geval dus is.

zondag 4 februari 2018 om 19:10

zondag 4 februari 2018 om 19:12
Ik snap het nog steeds niet wat hij je heeft aangedaan, waardoor je je genaaid voelt.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 19:07Waarom: omdat ik wel vertelde dat ik een bordie was. Hij wist dat ik erg tolerant in het leven sta en dat ik niet zou afschrikken als hij duidelijk was geweest. Dan had ik gewoon opengestaan om het wat anders in te richten en zijn dubbele signalen anders kunnen interpreteren. Ik kan niet vanwege herkenbaarheid alles uit de doeken doen. Maar we gingen echt heel goed, konden over veel dingen door 1 deur.
Jullie hebben ruzie gehad (wat neem ik aan van twee kanten komt?) of wat het een eenzijdige ruzie?
zondag 4 februari 2018 om 19:13
+1MinkeDeWit schreef: ↑04-02-2018 19:10Een paar maanden is nog helemaal niets en zowel jouw als zijn (vermeende) stoornis zijn behoorlijk onverenigbaar met een relatie. De combinatie echter lijkt me helemaal garantie op gezeik. Clashes zijn nooit goed, en in een prille relatie gewoon het teken dat het niet werkt.

zondag 4 februari 2018 om 19:14
Je scheert mensen met de diagnose borderline nogal over een kam.
Niet elke persoon met borderline heeft hier last van.

zondag 4 februari 2018 om 19:16
Nee het was eerder andersom. Zolang alles in een vast patroon voor hem ging was alles goed. Ging er iets buiten het patroon in het dagelijkse leven dan schoot hij in diep in de stress. I
zondag 4 februari 2018 om 19:18
Ze schrijft .... borderliner was, ze vind dus dat ze dat is en identificeert zich daar dus mee. Dan lijkt me mijn opmerking terecht. Verder geldt dit voor alle borderliners, dat hoort bij de beschrijving en het construct borderline per definitie.
zondag 4 februari 2018 om 19:20
+1JollyRider schreef: ↑04-02-2018 19:16Nou, TO, balen hoor. Goed dat je het er uit gooit, beter dan er mee blijven zitten
We should have each other with cream.
zondag 4 februari 2018 om 19:21
Ik snap het.duistercontinent schreef: ↑04-02-2018 19:16Nee het was eerder andersom. Zolang alles in een vast patroon voor hem ging was alles goed. Ging er iets buiten het patroon in het dagelijkse leven dan schoot hij in diep in de stress. I
Je hebt gelijk. Het is een klootzak, met asperger en mens, heeft je genaaid, mogelijk geven mensen je gelijk.
Kun jij weer naar de volgende
De vraag is dan alleen of dat dan wel goed gaat en hoe je die kans vergroot .... weet jij het?