Ik voel me schuldig

22-08-2018 14:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fout geweest, heel erg fout geweest. Het begon allemaal op een feest waar ik die leuke collega tegenkwam. Hij, die gelukkig getrouwd is was enorm met me aan het flirten. Ik genoot er op dat moment van en ik ging er op in. Zoveel spijt heb ik daarvan.. we zijn nu al maanden verder, het is al een keer uitgekomen en toch zijn we er mee doorgegaan. We hebben meerdere keren met elkaar het bed gedeeld. Ik voel me steeds schuldiger tegenover zijn vrouw en heb een paar keer op het moment gestaan om haar te bellen. Ik heb al het contact verbroken met hem en dat gaat goed, maar het schuldgevoel blijft. Wat vinden jullie, moet ik zijn vrouw eerlijk vertellen wat er is gebeurd of moet ik het hierbij laten. Het is absoluut geen wraak op hem, laat ik dat voorop stellen, want ik heb er zelf een punt achter gezet.
Natuurlijk ga je zijn vrouw niet bellen.
Waarom zou je in vredesnaam zijn vrouw bellen?
Nee, wat niet weet wat niet deert.
Nee, niet zijn vrouw inlichten. Dat zou toch wel een beetje naar wraak rieken.

Deal zelf met jouw schuldgevoel.
Dus jij voelt je schuldig en daarom moet haar leven kapot.
Top idee.

Je gewoon lekker schuldig blijven voelen en die vrouw met rust laten. Het is niet Ana jou om haar op de hoogte te brengen. Beetje wraakzuchtig?
Natuurlijk bel je zijn vrouw niet, leer zelf te dealen met je schuldgevoel, je wist immers waaraan je begon.
Schuldgevoel zul je zelf mee moeten dealen. Consequentie van wat je hebt gedaan, je wist waar je aan begon. En nee, natuurlijk moet je zijn vrouw niet bellen. Motief om haar te bellen zou dan ook egoïstisch zijn (om minder schuldgevoel te voelen).
Als ik zijn vrouw was zou ik het willen weten. Maakt me niet uit van wie ik het dan zou horen.
Mij gaat het erom dat ik hem dan vierkant het huis uit kan schoppen. Per direct.
Mijn mening is gestippeld.
Ik genoot er op dat moment van en ik ging er op in. Zoveel spijt heb ik daarvan.. we zijn nu al maanden verder, het is al een keer uitgekomen en toch zijn we er mee doorgegaan. We hebben meerdere keren met elkaar het bed gedeeld.
Ik snap best dat je jezelf als slachtoffer wilt neerzetten in deze, maar doe het dan wel consequent.

Nu ben je gewoon een homewrecker.
Hij zou zich schuldig moeten voelen en als ik jou was zou ik die mensen verder lekker met rust laten. Hij vind vast wel weer een ander neukertje.
Ik zou me er maar niet meer mee bemoeien, en door gaan met het negeren van die vent. Je schuldgevoel is in dit geval je straf want inderdaad het is niet netjes. Maar hij heeft hier een groot aandeel in, hij is degene met een partner en jij niet!
Onze tijd is nu.
O, dat was dat vast naar aanleiding van het kerstfeest vorig jaar?
:popcorn:
Hij zou het aan haar moeten vertellen en niet jij. Jullie hebben het allebij niet goed gedaan en daarmee moet je leven.
Pipostippels schreef:
22-08-2018 16:11
Als ik zijn vrouw was zou ik het willen weten. Maakt me niet uit van wie ik het dan zou horen.
Mij gaat het erom dat ik hem dan vierkant het huis uit kan schoppen. Per direct.
TO ging al maanden met de man naar bed terwijl zij wist dat hij getrouwd is.
En nu voelt zij zich opeens schuldig.
Tuurlijk.
Nee, natuurlijk bel je niet.
Als je wil biechten ga je maar naar een priester of zo, maar ga niet jouw schuldgevoel bij haar droppen.
Eigen schuld en zo, zelf mee dealen dus.
There is always something happening, and it's usually right now
Waarom wil je zijn vrouw bellen? Met het idee dat je er van af bent als je het opgebiecht hebt? Gewoon door haar in een lastig parket te brengen?
Blijf zelf lekker op je eigen blaren zitten en jezelf zielig voelen want het overkwam je toch gewoon.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pipostippels schreef:
Ik zou dit ook willen weten. Alleen heeft dan niet alleen mijn vriend een probleem met mij, maar ook het wijf die wel wist, dat hij met mij is. Dus geen goed idee dat TO aan de vrouw wil vertellen, dat zij degene is, met die haar man is vreemd gegaan.
Pipostippels schreef:
Dat is weer een andere discussie!
Het is toch al uitgekomen, dus wat valt er dan nog te vertellen?
LouisaDurrell schreef:
22-08-2018 16:18
TO ging al maanden met de man naar bed terwijl zij wist dat hij getrouwd is.
En nu voelt zij zich opeens schuldig.
Tuurlijk.
Raar idd, zeker omdat het al eens is uitgekomen maar gewoon doorgingen.
There is always something happening, and it's usually right now
TO, wat zou jou helpen om van jouw schuldgevoel af te komen?
Door de echtgenote in te lichten?
Nee, dan nog heb je meerdere malen seks gehad met die getrouwde man.
Dat kun je niet uitwissen.

Dus.
Als je het Viva forum regelmatig leest leer je dat de meeste minnaressen geen greintje schuld gevoel hebben en de verantwoordelijkheid helemaal bij die lul van een vent neerleggen. Over het algemeen worden dit soort vrouwen door de Viva gemeente (maar ook irl) met de grond gelijk gemaakt.

Nu is hier een TO die zich wél heel schuldig voelt. Heel goed TO ! Schuldgevoel is een mechanisme dat ons laat weten dat we iets verkeerd doen. Het zorgt ervoor dat we dezelfde fout niet snel nog eens zullen herhalen. Je hebt een goed werkend geweten waar je jezelf mee mag feliciteren. Nu is het zaak dit schuld gevoel op eigen kracht te verteren en laten uitwerken. Ik zou het zijn vrouw niet laten weten want wat win je erbij ? Voel je je straks weer schuldig over haar verdriet.

Ik zou het als de vrouw van wél willen weten maar dat is een ander verhaal. Meestal levert het niets dan ellende op voor alle partijen.
Rebecca20 schreef:
22-08-2018 16:20
Ik zou dit ook willen weten. Alleen heeft dan niet alleen mijn vriend een probleem met mij, maar ook het wijf die wel wist, dat hij met mij is. Dus geen goed idee dat TO aan de vrouw wil vertellen, dat zij degene is, met die haar man is vreemd gegaan.
Ja hoor. Kom maar, TO.
Meld je maar.
Als je het lef hebt om mijn man te neuken, heb dan ook het lef dit in mijn gezicht te zeggen.
Dat zal haar niet helpen om haar schuldgevoel te verlichten, maar wel om de lucht te zuiveren.
Ik veeg haar dan samen met mijn dan ex-man op de mestbult.
Mijn mening is gestippeld.
Natuurlijk bel je zijn vrouw niet. Wat wil je daar in godsnaam mee bereiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven