ik vraag me af...

10-03-2009 13:27 16 berichten
Misschien is dit niet helemaal de goede pijler om dit te plaatsen maar ik vond het eigenlijk ook niet in de reizen-pijler passen.

Vorig jaar oktober ben ik (28 jaar oud) met een groep duikers van onze vereniging op duikvakantie geweest in Turkije. Mijn vriend (waarmee ik al 11 jaar samen ben) ging niet mee en ik heb een kamer gedeeld met één van de jongens (hij is begin 30 en heeft een relatie van (ik geloof) 2 jaar). Dit ging allemaal prima en we hebben met de hele groep de grootste lol gehad.

Dit jaar gaat de reis naar Egypte en wederom gaat mijn vriend niet mee. Nu hadden de reisleiders van onze groep (twee jongens die het dus regelen) gevraagd of ik het goed vond om weer de kamer te delen met dezelfde gozer als waarmee ik in Turkije een kamer heb gedeeld. Ik vond het prima.

Alleen...nu vind de vriendin van die gozer het niet goed als wij weer een kamer delen.

Nu maakt het mij niet echt uit met wie ik een kamer deel maar ik vraag me af of ik de enige ben die er zo makkelijk over denkt, een kamer delen met een andere man/vrouw.

Bovendien vind ik het wel een beetje een gebrek aan vertrouwen in je partner, voel ik me stiekem een beetje voor slet uitgemaakt, en vraag ik me af waarom je invloed wilt uitoefenen op dit soort dingen als je zelf besluit om niet mee te gaan.

Zie ik dit nou zo vreemd of zijn er meer mensen die mijn mening delen?

Anki
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat die vriendin daar niet op zit te wachten. Zij weet niet hoe jij tegenover haar vent staat en er zijn gevallen waarin "toch het een van het ander kwam". Daarmee wil ik niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal zijn, maar zij kan niet in jullie hoofden kijken.

Daarnaast vind ik niet dat een vriend of vriendin mee moet op vakantie om te gaan checken. Beetje zonde van je vrije dagen.
Kun je je ook niet een héél klein beetje inleven in hoe die vriendin het ervaren zou kunnen hebben ?

Nee, er hoeft niets te gebeuren en nee , je bent geen slettebak , maar mocht er een vonkje overspringen tussen twee mensen dan maakt dat samen een kamer delen wat moeilijker om bepaalde gevoelens te negeren .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een keer kun je nog wel handelen, maar als het twee keer gebeurd kan je vertrouwen een deukje krijgen, als je niet zo sterk in je schonen staat.

Het ligt dus niet aan jou Anki, maar bij die vriendin.
Ik snap niet dat je niet gewoon 'n 1-persoonskamer boekt. En die gozer idem.
Ik zou er zelf totaal geen moeite mee hebben. Idd omdat ik vertrouwen in mijn vriend heb dat hij ook op een niet-seksuele, vriendschappelijke manier met vrouwen om kan gaan.

Rederneert zij nou vanuit het idee 'kat op het spek binden' ofzo?

Kijk, als jij en haar vriend samen in een 1persoonstentje zouden gaan slapen zou ik me dat al iets beter voor kunnen stellen, maar als je in dit geval allebei een eigen bed hebt in een gewone kamer, nee.

Hoe dan ook zou ik me er vooral niet persoonlijk door aangevallen voelen; dat ze deze eis stelt heeft alles te maken met hún relatie en het (gebrek aan) vertrouwen dat zij daarin heeft en niks met jouw slet-gehalte.
Ik heb wat dat betreft dezelfde instelling als Anki, ik zou het ook niet zo'n groot probleem vinden, mits het niet te vaak gebeurd.

Ik ga er namelijk gewoon vanuit dat mijn vent volwassen genoeg is om niet op de eerste de beste de hij tegenkomt te kruipen en als hij toch behoefte voelt om erop te kruipen dan houdt je het niet tegen en kun je er beter zo snel mogelijk achter komen dat je met een sukkel bent en je dan richten op mannen die het wel waard zijn.
Betrek het niet op jezelf. Het is de onzekerheid van de vriendin. Het is aan die jongen en zijn vriendin wat voor een afspraken ze hebben. Het hoeft ook niet te zijn dat ze je een slet vind, wellicht vind ze het gewoon niet zo prettig. Gewoon een 1-persoonskamer boeken. Heb je ook het gedoe niet.
Je kunt het zien als gebrek aan vertrouwen , of aan nuchter beseffen hoe dingen soms kunnen lopen . Of misschien kent ze hem wel beter dan jij hem kent . Of misschien verzint die knul een smoes en is het hem helemaal niet bevallen met jou op één kamer , of viel het zichzelf inhouden om jou te bespringen wél zwaar

Misschien zou het ook een heel stuk kunnen schelen als die vriendin jou zou kennen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hallo allemaal,

dank voor jullie reacties. Ik ben blij om te merken dat er ook mensen zijn die mijn kijk op het geheel delen.

Ik heb zelf namelijk de insteek dat als je iets wilt het toch wel gebeurd.

Maar ik moet Jules gelijk geven dat er soms van het een het ander komt.

Ik weet van de gozer met wie ik nu een kamer ga delen (die goed bevriend is met die andere gozer) dat zij inderdaad redelijk onzeker overkwam. Maar ik vind het zo kort door de bocht omdat ze mij helemaal niet kent.

@ wzk en elninjoo: de reden om geen 1 persoonskamer te boeken is redelijk simpel: dat kost ¤200 extra voor een weekje. Bovendien heb ik er geen probleem mee om met een "vreemde" vent op de kamer te liggen.

Tnx,

Anki
maar? Ik neem aan dat je nu desondanks een 1-persoonskamer gaat boeken? Of gaat hij, als jij dat niet wil, opeens tegen de wens van zijn vriendin in? Dat lijkt me ook niet zo tof.
Ik snap haar reactie wel, maar begrijp 't niet; vreemdgaan kan altijd, overal en met (bijna ) iedereen.

Ik zou er zelf dus volledig en totaal niet mee zitten.

Maar we zijn allemaal anders en als zij zit er wel mee. Dat is tussen hen. Maar jij hoeft je toch niet persoonlijk aangevallen te voelen?
@ Phien: ik ga geen 1 persoonskamer boeken want ik ga met een andere gozer een kamer delen.

@nologoes: ik voel me niet persoonlijk aangevallen maar ik vroeg me gewoon af of ik er misschien te makkelijk over denk, dat een man en een vrouw gewoon een kamer kunnen delen zonder dat er dan wat (spannends) gebeurd.
Okay Anki, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Hoe denk je er nu over?
Is iets tussen die jongen en zijn vriendin. Vind het aleen maar lief van hem dat hij rekening wil houden met haar wensen. ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. ik zou me er mss ook niet prettig bij voelen als mijn vriend vor de tweede keer en kamer ging delen met en andere vrouw, die ik niet ken. Ik zou haar dan uitnodigen voor een kennismaking en niet verbieden, maar iedereen is daar anders in.

Sommige mensen zijn nu eenmaal wat onzekerder, en misschien juist omdat ze jou niet kent. Lijkt me dan wel dat t aan hem is om een eenpersoonskamer te boeken en die extra kosten op zich te nemen, en niet aan jou.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 maart 2009 @ 13:46:

Je kunt het zien als gebrek aan vertrouwen , of aan nuchter beseffen hoe dingen soms kunnen lopen . Of misschien kent ze hem wel beter dan jij hem kent . Of misschien verzint die knul een smoes en is het hem helemaal niet bevallen met jou op één kamer , of viel het zichzelf inhouden om jou te bespringen wél zwaar

Misschien zou het ook een heel stuk kunnen schelen als die vriendin jou zou kennen .Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven