ik weet het niet meer

03-03-2009 23:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
misschien heeft iemand goeie raad, want ik zit met mn handen in mn haar.

5 maanden geleden kwam ik een hele leuke jongen tegen, die helaas nog wel wat problemen had overgehouden aan zn vorige relatie omdat zij veelvuldig was vreemd gegaan.

T ging allemaal leuk samen en we zijn vrij snel gaan samenwonen, heb mn eigen huisje nog niet opgezegd, maar ik woon wel helemaal bij hem.

Nu is de twijfel ingeslagen bij mij....

de twijfel die hij eerst had of het wel zo verstandig was dat we zo snel waren gaan samenwonen (terwijl het wel zijn idee was). Hadden ook wel wat ruzie omdat ik het idee had dat ik op eieren moest lopen en er alleen was om hem te plezieren en niet andersom.

In een woordenwisseling waarin ik daar naar vroeg zei hij dat hij heeeeeel erg twijfelde of dit wel slim was wat we hadden gedaan.

Ik nam het voorlief.

Sloot me beetje bij beetje voor hem af

Had geen zin om me helemaal te geven aan iemand die zo enorm twijfelt.

En nu, nu zit ik compleet afgesloten voor hem op de bank.

Geen woord is er meer gesproken over die twijfel, maar merk wel dat hij zich meer openstelt nu.

Alleen ik, ik krijg het niet meer voor elkaar om dat ook te doen.

Ik erger me aan hem, ik mis mn eigen huisje, mn eigen ding zeg maar.

pfffff ik twijfel aan alle kanten, en hij merkt dat ook, maar ik heb gewoon geen zin om het er over te hebben en hij heeft het van zijn kant ook never en nooit over zijn twijfel.

Wat moet ik nu?!
Hoi ivy2009,

Is het niet verstandig om gewoon lekker terug te gaan naar je eigen stekkie. En om gewoon weer je eigen dingentjes op te pakken. En om dan pas na te gaan denken of dit wel echt de relatie is die je wilt? Haastig spoed is zelden goed.

Jullie kennen elkaar haast net pas, en jullie wonen nu al samen, en dan nu al ruzie en wantrouwen naar elkaar toe.

Nee hoor meis, ik zou je huis niet op geven en lekker terug gaan waar je je lekker bij voelt!

Fijne avond verder!
Na vijf maanden al zo veel problemen?

Lijkt me een kansloos verhaal.

Al helemaal als jullie er beide niet over willen praten.

Dus of communiceren, kijken jullie er samen nog uit kunnen komen, of terug naar je eigen huis (gelukkig heb je dat nog!).
princesita en bloemetje79,

Bedankt voor jullie supersnelle reactie!

Beetje sombere stemming is het hier wel, niet echt iets voor een goede toekomst samen he.

Ik ga het hem vertellen... maar hoe?!

Soms is het allemaal zo lastig!
Ivy, en eens een tijdje teruggaan naar je eigen huis?

Zo snel al samenwonen.....is bijna vragen om problemen

En ja ik ken ook stellen waarbij het goed is gegaan (ik kijk naar mezelf een hele hoop jaren geleden)

Geef elkaar ff tijd en ruimte om na te denken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ga niet vragen aan hem of het een verkeerde beslissing is, maar vertel dat je zelf na 5 maanden óók ziet dat jullie te snel zijn gaan samenwonen en dat je daarom teruggaat naar je eigen huis. Als je na 5 maanden al geen zin meer hebt om het 'ergens' over te hebben, hoe moet het dan over 1 jaar?

Succes!
Gewoon zeggen dat je weer spullen in je eigen huis gaat zetten, zodat je ook af en toe daar kunt gaan slapen, beetje rommelen etc.

Dus dat hoeft niet per sé een stap terug te zijn, jullie zijn te snel in één huis gaan wonen. Het scheelt volgens mij al zo erg als je weet dat je ook nog naar je eigen huis kan.

En communicatie lijkt me ook heel belangrijk in deze, blijven praten over wat je voelt etc., zo goed ken je elkaar nog helemaal niet eigenlijk misschien?

En: als het echt goed zit tussen jullie dan kan je ook nog over een jaar pas écht gaan samenwonen.
Op dit moment vind ik het gewoon niet eens prettig om bij hem te zijn. Dus nu zou ik het liefst gewoon mn spullen pakken en verdwijnen. Maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om weer even naar mn eigen huisje te gaan en de relatie voort te zetten.

Of misschien heb ik het al te ver laten komen voor mijn gevoel

:(
@princesita

Communicatie is een drama! Althans over de relatie De laatste keer dat ik het probeerde hoorde ik hem keihard roepen dat hij heel erg twijfelde. Toen had ik al moeten zeggen dat ik naar mn eigen huis terug ging. Nu heb ik het zo ver laten komen dat ik me echt heb afgesloten.

ik ben echt zo blij dat ik mn eigen huisje nog niet heb opgezegd! Anders was het allemaal heel lastig geweest.

Qua spullen staat ook alles daar nog, alleen de dagelijkse benodigheden en kleren zijn hier.
Dus wat let je om je spullen te pakken en terug te gaan naar je eigen huisje?
@summerdance

Hem pijn doen! Want ik denk dat ik dat dan doe!
Ja maar je weet het niet eens zeker omdat je niet met hem praat!
daar heb je helemaal gelijk in!

Ik ga met hem praten, morgen als hij thuis komt uit zn werk.

Want zo schiet het gewoon niet op.
Ja ik denk dat dat het verstandigst is!

Want het zou ook heel goed zo kunnen zijn dat hij meteen zegt, ok schat, ik begrijp wat je bedoelt, wat afstand kan geen kwaad nu.

Hopen dat hij het niet direct als stap terug opvat.

En je moet natuurlijk ook niet uit medelijden bij hem in één huis gaan blijven lijkt mij!
Als ik persoonlijk in jouw relatie zou zitten dan zou ik wel terug gaan naar mijn eigen huisje. Al is t voor twee dagen in de week. Naar mijn idee zijn jullie veel te snel gaan samenwonen al ben je daar misschien ook al wel achter . Neem wat afstand van elkaar en zo krijg je ook de kans om de ander te missen. Vaak merk je dan wel als dit wel of niet gebeurd hoe je relatie in elkaar steekt.
.
Inderdaad lekker terug gaan naar je eigen huis! Dat hoeft niet automatisch het einde van jullie relatie te betekenen, maar geeft jou de kans om eens rustig na te denken over hoe verder. Je merkt vanzelf wel of je hem mist of dat je relatie in de kern al niet goed zit.
quote:Summerdance schreef op 04 maart 2009 @ 00:10:

Dus wat let je om je spullen te pakken en terug te gaan naar je eigen huisje?

Dus dan maar jezelf en elkaar pijn blijven doen?

Is ook een optie, maar lijkt me niet de meest wijze..toch?
quote:ivy2009 schreef op 04 maart 2009 @ 00:11:

@summerdance

Hem pijn doen! Want ik denk dat ik dat dan doe!

Dus dan maar jezelf en elkaar pijn blijven doen?

Is ook een optie, maar lijkt me niet de meest wijze..toch?

Sorry, verkeerd quote-tje hierboven....

(hoor mezelf graag praten denk ik)
Je klinkt echt dood-ongelukkig Ivy! Na vijf maanden in je relatie! Dit moet juist de tijd zijn dat de vonken ervan af vliegen en je zegt dat je niet eens graag bij hem in de buurt bent. Nou dan ben je echt te snel gaan samenwonen!

Wees blij dat je je eigen plek nog hebt, ga lekker effe terug en neem een beetje afstand van elkaar. Als jullie basis goed is en jullie samen toekomst hebben kunnen jullie het over vijf maanden jaar nog een keertje proberen, dat samenwonen.

En ja, dat gaat hem waarschijnlijk wel pijn doen ja, maar dat is grotendeels het gevolg van zijn gedrag toch?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Lieve allemaal,

bedankt voor jullie reacties!

Grappig eigenlijk dat ik het zelf ook wel wist, maar dat ik dan net wat bevestiging zoek over mijn gevoel. Vandaag een goed gesprek gehad met een heel lief vriendinnetje, en dan vanavond "het gesprek".

Ik ben benieuwd hoe hij reageert... maar 1 manier om daar achter te komen!

Nogmaals bedankt! Mn gevoel moet ik gewoon volgen en zeker niet negeren!

Ik laat wel weten hoe het is gegaan....
Goed zo! Zo te horen ben je al minder in de war dan toen je het stukje schreef he? Veel sterkte
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dankje!

Ben inderdaad minder in de war, mede ook omdat ik mn gevoel heb uitgesproken en het niet voor mezelf heb gehouden.

Kan nu alleen nog wachten......en een beetje hopen dat hij me begrijpt
Zoals beloofd hier hoe het is gegaan....

Het gesprek begon heel goed, heb verteld wat ik voel en hoe ik me voel. Hij nam het heel goed op, kon het goed begrijpen. Een tijdje later in het gesprek kwam het onbegrip... hij was tenslotte wel zn best gaan doen voor de relatie. Ik heb geprobeerd om uit te leggen dat het gevoel ook zeker heel erg bij mij ligt en deels door hem. Ik heb gewoon heel veel meegemaakt en hecht blijkbaar meer dan ooit aan mn vrijheid. Hij was boos en zei dan is het dus uit tussen ons. Echt over.

Zo heb ik het zeker niet gezegd, maar misschien is het wel het beste.

Na een lang gesprek heb ik besloten om meteen mn spullen te pakken.

Boos was ie wel, dat ik ook meteen alles mee nam, alsof het echt het einde was van de relatie. Terwijl hij dat zelf ook daarvoor had gezegd. Ik snapte er niks meer van!

Heb mn spullen dus gepakt, een vriendin gebeld en uiteindelijk in mn eigen huis op de bank neer geploft en een wijntje geopend om samen met die lieve vriendin even het gesprek te bespreken en vervolgens een reclame van S1ngle op tv te zien ..... wat hebben we gelachen!!

En oh wat was het een vreselijke dag, maar zeker opgelucht dat ik nu in mn eigen huisje ben, met al mn spullen en met nauwelijks eten in huis (das een zorg voor morgen)

Ik ga nog even genieten van een wijntje en dan maar eens proberen te slapen.

Bedankt voor jullie reacties! Het heeft me absoluut gesteun!!!

Ik weet gewoon dat dit voor mij de beste weg is!
Hij voelde zich dus toch op zijn pik getrapt. Ga je ook helemaal geen contact meer met hem opnemen dan? Niet dat dat per sé hoeft hoor, maar het zou natuurlijk kunnen dat-ie nog een beetje bijdraait!

Wel goed dat je bent gegaan en voor jezelf hebt gekozen!

En goed dat je nog wel wijn in huis had

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven