Ik weet iets van hem
vrijdag 4 januari 2019 om 16:42
Ik heb een ander account aangemaakt een tijdje geleden, omdat ik dit niet onder mijn eigen account wil posten.
Mijn vriend heeft voor mij een relatie gehad, nou niet echt een leuke, liefdevolle relatie (zij had weinig aandacht voor hem, anderen waren belangrijker). Hij heeft ooit in een dronken toestand half toegegeven dat hij vreemdgegaan is, terwijl hij eerder tegen mij zei dat nooit gedaan te hebben. Hij zei nog dingen als: ''Maar je weet niet hoe zij mij behandeld heeft en je weet niet hoe het allemaal is gelopen.''
Als hij drinkt vergeet hij vrij snel details en gesprekken, ook al bij het kleinste beetje alcohol. Ik wilde de volgende dag nog een nuchter gesprek met hem aangaan, maar ik had door dat hij niet meer wist dat we dat gesprek gevoerd hadden. Dit denk ik, omdat hij lief deed, niets erover zei en gewoon doorging alsof er niets aan de hand was. Niets voor hem in zo'n situatie.
Ik keerde mij tot zijn beste vriend, hij was erbij toen hij het opbiechtte, en vroeg hem of het waar was dat mijn vriend vreemd was gegaan. Die beste vriend zei dat het waar was, maar dat het niets met mij te maken had en het aan het eind van zijn vorige relatie gebeurd was. Beste vriend zei dat de ex van mijn vriend een kutwijf was en niet goed voor hem was, dus dat het 'logisch' was dat hij vreemdging aan het einde van de relatie. Ik moest mij er niet te druk om maken, het laten gaan en zeker niet aankaarten en dus slapende honden wakker maken.
Meestal denk ik er niet aan en ik vertrouw mijn vriend 100%, maar ik wil heel graag zijn kant van het verhaal horen. Maar goed, misschien is het beter om het te laten rusten.. Ik schiet er niets mee op als ik hem ermee confronteer. Ik wilde volgens mij dit graag even kwijt, want ik heb het niemand verteld verder, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Sorry voor het verhaal en alvast bedankt voor het meedenken!
Ik sta open voor jullie ideeën en meningen, als het maar respectvol en normaal gebracht wordt.
Mijn vriend heeft voor mij een relatie gehad, nou niet echt een leuke, liefdevolle relatie (zij had weinig aandacht voor hem, anderen waren belangrijker). Hij heeft ooit in een dronken toestand half toegegeven dat hij vreemdgegaan is, terwijl hij eerder tegen mij zei dat nooit gedaan te hebben. Hij zei nog dingen als: ''Maar je weet niet hoe zij mij behandeld heeft en je weet niet hoe het allemaal is gelopen.''
Als hij drinkt vergeet hij vrij snel details en gesprekken, ook al bij het kleinste beetje alcohol. Ik wilde de volgende dag nog een nuchter gesprek met hem aangaan, maar ik had door dat hij niet meer wist dat we dat gesprek gevoerd hadden. Dit denk ik, omdat hij lief deed, niets erover zei en gewoon doorging alsof er niets aan de hand was. Niets voor hem in zo'n situatie.
Ik keerde mij tot zijn beste vriend, hij was erbij toen hij het opbiechtte, en vroeg hem of het waar was dat mijn vriend vreemd was gegaan. Die beste vriend zei dat het waar was, maar dat het niets met mij te maken had en het aan het eind van zijn vorige relatie gebeurd was. Beste vriend zei dat de ex van mijn vriend een kutwijf was en niet goed voor hem was, dus dat het 'logisch' was dat hij vreemdging aan het einde van de relatie. Ik moest mij er niet te druk om maken, het laten gaan en zeker niet aankaarten en dus slapende honden wakker maken.
Meestal denk ik er niet aan en ik vertrouw mijn vriend 100%, maar ik wil heel graag zijn kant van het verhaal horen. Maar goed, misschien is het beter om het te laten rusten.. Ik schiet er niets mee op als ik hem ermee confronteer. Ik wilde volgens mij dit graag even kwijt, want ik heb het niemand verteld verder, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Sorry voor het verhaal en alvast bedankt voor het meedenken!
Ik sta open voor jullie ideeën en meningen, als het maar respectvol en normaal gebracht wordt.
vrijdag 4 januari 2019 om 17:53
vrijdag 4 januari 2019 om 18:48
vrijdag 4 januari 2019 om 19:23
Hoezo confronteren? Voor iets wat hij heeft gedaan voordat jullie samen waren?
Schei uit hoor, als je dan echt zo kinderachtig ben dat je het niet “los kan laten” dan kan je er over praten maar respecteer het ook als hij dat niet wil.
En vraag jezelf even heel stevig af waarom jij erover wil praten want a: denk je nou echt dat je hetgeen wat je hoort leuk gaat vinden? B: dat het je iets aangaat.
Doe wat aan je onzekerheid.
Schei uit hoor, als je dan echt zo kinderachtig ben dat je het niet “los kan laten” dan kan je er over praten maar respecteer het ook als hij dat niet wil.
En vraag jezelf even heel stevig af waarom jij erover wil praten want a: denk je nou echt dat je hetgeen wat je hoort leuk gaat vinden? B: dat het je iets aangaat.
vrijdag 4 januari 2019 om 19:28
A) ik ben totaal niet onzeker over mijn relatie, dat heeft er niets mee te maken. Ik heb informatie waarvan ik niet weet of ik er wat mee moet doen of niet. Of het verstandig is om het erover te hebben ja of nee, het is niet zo dat dit mijn liefde voor hem verandert. Ik weet dat hij van mij houdt en dat het goed zit tussen ons.stellar schreef: ↑04-01-2019 19:23Hoezo confronteren? Voor iets wat hij heeft gedaan voordat jullie samen waren?
b ) jouw punt a is waar, daarom dacht ik erover na. Na deze reacties ga ik het er niet over hebben.
vrijdag 4 januari 2019 om 19:39
Ik snap niet zo goed waarom dit zo’n belangrijk punt wordt dat je twijfelt of je er ‘iets mee moet’. Heb je nu het gevoel dat jij juist degene bent die iets voor hem achterhoudt ofzo? Zo van: ik weet dat hij het weet, maar hij weet niet dat ik het weet, dus als ik niks zeg ben ik juist degene die niet open en eerlijk is?
De informatie op zich is toch niet zo heel erg relevant? Het was voor jouw tijd, in een slechte relatie, dus tsja, dat was toen zo. Alleen het klinkt nu alsof jij je bezwaard voelt ofzo.
Ik had allang gewoon gezegd, “ hé, weet je nog wat je gister zei? Dat had je me nog nooit vertelt. Zo hoor ik nog eens wat! “ Niet omdat ik er een ding van zou willen maken, of het er ellenlang over zou willen hebben, maar gewoon, omdat ik wil dat hij weet dat ik het weet. Dan klopt het weer, zeg maar.
Klinkt misschien vaag...Maar snap je wat ik bedoel?
De informatie op zich is toch niet zo heel erg relevant? Het was voor jouw tijd, in een slechte relatie, dus tsja, dat was toen zo. Alleen het klinkt nu alsof jij je bezwaard voelt ofzo.
Ik had allang gewoon gezegd, “ hé, weet je nog wat je gister zei? Dat had je me nog nooit vertelt. Zo hoor ik nog eens wat! “ Niet omdat ik er een ding van zou willen maken, of het er ellenlang over zou willen hebben, maar gewoon, omdat ik wil dat hij weet dat ik het weet. Dan klopt het weer, zeg maar.
vrijdag 4 januari 2019 om 19:43
Duidelijk hoor, ik snap het! Bedankt voor je reactie..helena2 schreef: ↑04-01-2019 19:39Ik snap niet zo goed waarom dit zo’n belangrijk punt wordt dat je twijfelt of je er ‘iets mee moet’. Heb je nu het gevoel dat jij juist degene bent die iets voor hem achterhoudt ofzo? Zo van: ik weet dat hij het weet, maar hij weet niet dat ik het weet, dus als ik niks zeg ben ik juist degene die niet open en eerlijk is?
vrijdag 4 januari 2019 om 19:46
En zelf kon je dat niet bedenken?anoniemvooreven schreef: ↑04-01-2019 17:08Ja niet zo veel volgens mij! Soms is het even nodig om van anderen dat te horen, heb er niemand over gesproken nog namelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 4 januari 2019 om 19:49
Onzekerheid heeft er alles mee te maken, als je zeker bent over het nu dan doet het er niet toe wat vroeger was. Onzekerheid is geen vies woord he, het overkomt de besteanoniemvooreven schreef: ↑04-01-2019 19:28A) ik ben totaal niet onzeker over mijn relatie, dat heeft er niets mee te maken. Ik heb informatie waarvan ik niet weet of ik er wat mee moet doen of niet. Of het verstandig is om het erover te hebben ja of nee, het is niet zo dat dit mijn liefde voor hem verandert. Ik weet dat hij van mij houdt en dat het goed zit tussen ons.
b ) jouw punt a is waar, daarom dacht ik erover na. Na deze reacties ga ik het er niet over hebben.
vrijdag 4 januari 2019 om 19:53
vrijdag 4 januari 2019 om 20:01
Erg hè, ieder topic is zo... Het verbaast me nog dat mij nog niet naar een psycholoog hebben gestuurd.Sofietje1983 schreef: ↑04-01-2019 19:56Wat een lullige reacties zeg.. zo gek is het toch niet om even te checken of je niet gek denkt?
vrijdag 4 januari 2019 om 20:03
Laten we even realistisch zijn: vrijwel alle mensen die tegenwoordig een relatie starten, hebben al een relatie achter de rug, of een langdurige verhouding. En ze hebben allemaal hun eigen verhaal waarom het uiteindelijk niks geworden is. Soms hoor je daar iets over, als nieuwe partner, maar ik vind niet dat je alle ins en outs hoeft te weten wat er in een vorige relatie is gebeurd. Dat is privé.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 4 januari 2019 om 20:10
Dat hij is vreemdgegaan in een vorige relatie is toch totaal niet interessant. Mijn man weet ook niet wat ik heb uitgevreten in vorige relaties. Gaat hem niets aan, want het zegt niets over wat wij hebben.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 21:22
Reden: Titel verkeerd gelezen
Reden: Titel verkeerd gelezen
9.09% gewijzigd