Ik weet iets van hem

04-01-2019 16:42 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ander account aangemaakt een tijdje geleden, omdat ik dit niet onder mijn eigen account wil posten.

Mijn vriend heeft voor mij een relatie gehad, nou niet echt een leuke, liefdevolle relatie (zij had weinig aandacht voor hem, anderen waren belangrijker). Hij heeft ooit in een dronken toestand half toegegeven dat hij vreemdgegaan is, terwijl hij eerder tegen mij zei dat nooit gedaan te hebben. Hij zei nog dingen als: ''Maar je weet niet hoe zij mij behandeld heeft en je weet niet hoe het allemaal is gelopen.''
Als hij drinkt vergeet hij vrij snel details en gesprekken, ook al bij het kleinste beetje alcohol. Ik wilde de volgende dag nog een nuchter gesprek met hem aangaan, maar ik had door dat hij niet meer wist dat we dat gesprek gevoerd hadden. Dit denk ik, omdat hij lief deed, niets erover zei en gewoon doorging alsof er niets aan de hand was. Niets voor hem in zo'n situatie.

Ik keerde mij tot zijn beste vriend, hij was erbij toen hij het opbiechtte, en vroeg hem of het waar was dat mijn vriend vreemd was gegaan. Die beste vriend zei dat het waar was, maar dat het niets met mij te maken had en het aan het eind van zijn vorige relatie gebeurd was. Beste vriend zei dat de ex van mijn vriend een kutwijf was en niet goed voor hem was, dus dat het 'logisch' was dat hij vreemdging aan het einde van de relatie. Ik moest mij er niet te druk om maken, het laten gaan en zeker niet aankaarten en dus slapende honden wakker maken.

Meestal denk ik er niet aan en ik vertrouw mijn vriend 100%, maar ik wil heel graag zijn kant van het verhaal horen. Maar goed, misschien is het beter om het te laten rusten.. Ik schiet er niets mee op als ik hem ermee confronteer. Ik wilde volgens mij dit graag even kwijt, want ik heb het niemand verteld verder, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Sorry voor het verhaal en alvast bedankt voor het meedenken!
Ik sta open voor jullie ideeën en meningen, als het maar respectvol en normaal gebracht wordt. :)
Tja ik zou het laten rusten. Vreemdgaan is niet goed maarja blijkbaar was het een draak van een mens en is het niet voor niets uit.
Niet om het goed te praten want vreemdgaan is niet netjes maar als jullie wel een liefdevolle relatie hebben zou ik me daar geen zorgen om maken en er ook niet weer over beginnen.
voer je hem toch opnieuw dronken, kennelijk praat dat makkelijker voor jullie allebei

(maar even serieus, wat is het probleem nu behalve dat jullie kennelijk allebei moeite hebben met het hebben over ontrouw?)
Lorem Ipsum
Sofietje1983 schreef:
04-01-2019 17:01
Tja ik zou het laten rusten. Vreemdgaan is niet goed maarja blijkbaar was het een draak van een mens en is het niet voor niets uit.
Niet om het goed te praten want vreemdgaan is niet netjes maar als jullie wel een liefdevolle relatie hebben zou ik me daar geen zorgen om maken en er ook niet weer over beginnen.
Dat is dus ook mijn gedachte over het algemeen. Bedankt! Moest het even horen van een ander denk ik.
Ook al weet hij niet meer wat hij heeft opgebiecht in dronken toestand, dan nog kun jij dat hem vertellen en vragen hoe het zit toch?
turquasi schreef:
04-01-2019 17:02
voer je hem toch opnieuw dronken, kennelijk praat dat makkelijker voor jullie allebei

(maar even serieus, wat is het probleem nu behalve dat jullie kennelijk allebei moeite hebben met het hebben over ontrouw?)
We kunnen juist goed praten en hebben altijd alles open en eerlijk verteld. Wat bedoel je met dat we moeite hebben met praten over ontrouw? Het is niet iets tussen ons, maar ik twijfel juist of ik het met hem wel over dit specifieke voorval moet hebben aangezien ik er denk ik niets meer mee opschiet.

Er is ook niet echt een probleem, meer dat ik er mee in mijn hoofd zat.. Sorry voor de verwarring.
chocolol schreef:
04-01-2019 17:03
Ook al weet hij niet meer wat hij heeft opgebiecht in dronken toestand, dan nog kun jij dat hem vertellen en vragen hoe het zit toch?
Dat is dus de andere kant van mijn gedachte. Maar wat schiet ik ermee op vraag ik mezelf ook af. Ik kan het gerust vragen, maar ik denk dat er dan een grote spanning tussen ons komt.
anoniemvooreven schreef:
04-01-2019 17:04
We kunnen juist goed praten en hebben altijd alles open en eerlijk verteld. Wat bedoel je met dat we moeite hebben met praten over ontrouw? Het is niet iets tussen ons, maar ik twijfel juist of ik het met hem wel over dit specifieke voorval moet hebben aangezien ik er denk ik niets meer mee opschiet.

Er is ook niet echt een probleem, meer dat ik er mee in mijn hoofd zat.. Sorry voor de verwarring.
Het is voor jouw tijd gebeurd, wat moet je daar nu nog mee?
anoniemvooreven schreef:
04-01-2019 17:04

Behalve dan dat hij tegen jou zei dat hij nooit was vreemdgegaan en nu dus blijkt dat hij wel is vreemdgegaan. Weliswaar niet met jou, maar dan zou ik het niet omschrijven als alles open en eerlijk vertellen.
karin6789 schreef:
04-01-2019 17:06
Het is voor jouw tijd gebeurd, wat moet je daar nu nog mee?
Ja niet zo veel volgens mij! Soms is het even nodig om van anderen dat te horen, heb er niemand over gesproken nog namelijk.
chocolol schreef:
04-01-2019 17:07
Behalve dan dat hij tegen jou zei dat hij nooit was vreemdgegaan en nu dus blijkt dat hij wel is vreemdgegaan. Weliswaar niet met jou, maar dan zou ik het niet omschrijven als alles open en eerlijk vertellen.
Daar heb je gelijk in, dat is niet open en eerlijk. Ik vertel ook niet alles, omdat het alleen maar moeilijkheden kan brengen en het niet meer relevant of van toepassing is. Misschien denkt hij hetzelfde.
Ja als je nu toch alles wegwuift, waarom dan een topic openen?
Oh ik bedoel het zeker niet als wegwuiven! Ik probeer juist een beetje te sparren.
Ik snap je topic wel. Soms is het fijn even te checken hoe anderen ergens over denken en dat voelt in je omgeving dan anders. Maar echt hoor, laat het los. Andere relatie is soms totaal niet te vergelijken. Hoelang was hij samen met ex?
Sofietje1983 schreef:
04-01-2019 17:15
Ik snap je topic wel. Soms is het fijn even te checken hoe anderen ergens over denken en dat voelt in je omgeving dan anders. Maar echt hoor, laat het los. Andere relatie is soms totaal niet te vergelijken. Hoelang was hij samen met ex?
Bedankt, dat is inderdaad precies mijn gedachte! Ja, zo ongeveer 4 - 5 jaar met onderbrekingen. Hij was na een jaar al uit elkaar voor een X aantal maanden om daarna weer bij elkaar terug te komen. Wij zijn inmiddels al 2,5 jaar bij elkaar zonder onderbrekingen.
Ik snap nooit waarom je een relatie aanhoudt met een draak of heks. En dan vreemdgaat.

Maak het uit. Veel makkelijker toch?

Of het is gelul om het vreemdgaan goed te praten. Dat is veel vaker het geval.
anoniemvooreven schreef:
04-01-2019 17:19
Bedankt, dat is inderdaad precies mijn gedachte! Ja, zo ongeveer 4 - 5 jaar met onderbrekingen. Hij was na een jaar al uit elkaar voor een X aantal maanden om daarna weer bij elkaar terug te komen. Wij zijn inmiddels al 2,5 jaar bij elkaar zonder onderbrekingen.
Die vorige relatie zat dus sowieso niet goed met al die onderbrekingen.
Heeft ie bij jou blijkbaar nooit de behoefte aan gehad, om te onderbreken. Dat zegt toch ook al wel genoeg?
Heb vertrouwen joh.
There is always something happening, and it's usually right now
Dus het is zo spannend dat je een nieuwe nick gebruikt (dat wel aankondigt) maar tegelijk zo totaal niet spannend dat het nergens over gaat.

Fascinerend topic weer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
nou, in mijn opinie hebben jullie moeite met het erover hebben hoor... maar ik zal er wel naast zitten natuurlijk

(hallo je opent er zelf een topic over)
Lorem Ipsum
'ik weet Niets van hem'
.
Lucifer2018 schreef:
04-01-2019 17:29
Ik snap nooit waarom je een relatie aanhoudt met een draak of heks. En dan vreemdgaat.

Maak het uit. Veel makkelijker toch?

Of het is gelul om het vreemdgaan goed te praten. Dat is veel vaker het geval.
Ja dat vraag ik mij ook af, en al zijn vrienden ook. Maar goed..
turquasi schreef:
04-01-2019 17:33
nou, in mijn opinie hebben jullie moeite met het erover hebben hoor... maar ik zal er wel naast zitten natuurlijk

(hallo je opent er zelf een topic over)
Tja, misschien wel.. Ben wel bang voor zijn reactie als ik het aankaart en ik vraag mij af of dat het nu nog waard is.
JollyRider schreef:
Dus het is zo spannend dat je een nieuwe nick gebruikt (dat wel aankondigt) maar tegelijk zo totaal niet spannend dat het nergens over gaat.

Fascinerend topic weer
Ik heb geen zin in dat gedoe van iedereen dat ze je eerdere berichten gaan vergelijken.
Grobbekuiken_ schreef:
Die vorige relatie zat dus sowieso niet goed met al die onderbrekingen.
Heeft ie bij jou blijkbaar nooit de behoefte aan gehad, om te onderbreken. Dat zegt toch ook al wel genoeg?
Heb vertrouwen joh.
Heb zeker wel vertrouwen gelukkig, wilde gewoon even kijken wat anderen ervan vinden.
anoniemvooreven schreef:
04-01-2019 17:38
Heb zeker wel vertrouwen gelukkig, wilde gewoon even kijken wat anderen ervan vinden.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat vertrouwen anders hoef je van anderen niet te horen wat ze er van vinden.
Wat als we massaal zouden zeggen: 'stop! die gast deugt niet!'? Dan ga je dat geloven?

Die vorige relatie van hem is niet te vergelijken met die van jou, dus daar zou ik mee ophouden.
There is always something happening, and it's usually right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven